Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הנעה אחורית/קדמית - מה ההבדל?


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6916 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אני ההיתי הולך על הנע(א)ה אחורית .

אבל תחליט אתה .

מה שכן אם אתה קונה רכב "חזק" עם הנע(א)ה אחורית תיקח בחשבון שתמיד הצמיגים האחוריים צריכים להיות תקינים (סיבובים ,כיכרות והמבין יבין).

"זול וזוגלובק - שניהם מתחילים בזין, ובשניהם תקבל נקניקיה"

חיפושיות 73-74

  • תגובות 30
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

פורסם

שי,נראה כאילו לא קראת את התגובות שבדף הקודם.

 

לפותח השירשור-למרבית האנשים לא משנה אם זה הנעה קדמית או אחורית.

אם עד היום לא נהנת במיוחד מההנעה האחורית,אני לא רואה שום סיבה שתחשוש לעבור להנעה קדמית.

 

שיהיה במזל...:wink:

פורסם
בהנעה אחורית אתה מאבד יותר כח מהמנוע עד לגלגלים.

 

ויטלי - אני מתפלא עלייך ! :shock:

 

סלח לי כי חטאתי.

 

לא זוכר אפילו מאיפה שמעתי את זה.

אבל לפי מה שהיה ידוע לי, בגלל שבדרך לגלגלים הקדמיים יותר מידי כוח הולך לאיבוד.

 

:shock:

GS300.

פורסם

ויטאלי, תפעיל את הראש רגע, אם המנוע מקדימה, לאן יותר פשוט להעביר כח? קדימה או אחורה? איפה יש יותר מקום לאיבודים?

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

איבוד המומנט בהנעה אחורית גדול יותר מקידמית.

בהנעה אחורית (חוץ ממכוניות מנוע אחורי או מכוניות מנוע מרכזי רוחבי) המנוע מוצב במקביל לציר אורך המכונית וגל ההינע היוצא ממנו מעביר לסרן האחורי את המומנט שם עליו לבצע תפנית של 90 מעלות הגובה ממנו את הסוסים הנוספים , המרחק הגדול יותר ומשקל גל-ההינע הכבד יותר גם גובה את ליטרת הסוסים.

 

בהנעה קידמית, מנוע קידמי רוחבי ממוקם בין הגלגלים הקדמיים ומעביר להם מומנט.

ציר התנועה מקביל לציריות ההנעה ואין צורך לשנות את כיוון המומנט .

פורסם
ויטאלי, תפעיל את הראש רגע, אם המנוע מקדימה, לאן יותר פשוט להעביר כח? קדימה או אחורה? איפה יש יותר מקום לאיבודים?

 

ויטלי, ו-י-ט-ל-י. בלי א' :)

 

ודבר שני - לא לא לא, לא הבנת את הראש שלי.

בהנעה קדמית, על הגלגלים הקדמיים ליהיות גם מסוגלים לפנות, גם ליהיות משוככים וגם שכוח יועבר דרכם.

הרבה ואולי גם יותר מידי צירים ההנעה צריכה לעבור בדרך לגלגל, לא נראה הגיוני שכוח ילך לאיבוד בדרך?

 

אם לא, אז יצאתי נעל. אבל משומה זה היה נראה לי ככה.

GS300.

פורסם

זה קורה במצבי קיצון (שאתה מכיר בתור תת היגוי כבד במכוניות הנעה קדמית חזקות)

ליאור

מאזדה 3 2.0 "ספיריט" 2020

בתאריך 12.5.2021 בשעה 13:54, יבגניפ כתב:

באמת. אני אוהב אותך כמו שאתה.

יבגני כבר לא אוהב אותי 😭

פורסם

ויטלי, כאן הטעות שלך.

זה שהגלגלים הקידמיים צריכים גל לטפל בהיגוי וגם בכוח, לא משנה את הפיזיקה של הרכב.

הנעה קידמית:

מנוע -> גיר -> ציריות -> גלגלים.

הנעה אחורית:

מנוע -> גיר -> דרייבשאפט -> דיפרנציאל (שקיים גם בקדמית) -> ציריות -> גלגלים.

 

עכשיו תבין לבד איפה יש יותר איבוד כוח.

 

מה שאתה והבחור שאחרייך טועים בו, הוא ההבדל בין פוטנציאל הכוח, להורדה שלו לכביש.

רכב הנעה קידמית עם הרבה כוח, יתקשה להוריד אותו לכביש, בייחוד בסיבוב (אחיזה לא אופטימלית).

זה לא משנה את הכוח "בגלגל" זה משנה את היכולת להוריד אותו לכביש (וגם על זה אפשר להתגבר).

הצטרפו עוד היום לאגודה לשחרור הטלטל.

"הטלטלים השחורים, יולי 2004".

פורסם

ההבדל הוא בהעברת הכוח.

פשוט מאוד, כאשר לוחצים על הגז, העברת המשקל היא אחורה, הגלגלים הקידמיים מתרוממים. עם הרבה לחיצה (והרבה סוסים) הגלגלים פשוט יחליקו, והרבה ילך לאיבוד.

 

בהנעה אחורית העברת המשקל אחורה רק עוזרת לרכב להעביר את הכוח לקרקע.

 

יאיר.

Subaru Outback 2.5

גם כשהכביש נגמר...

פורסם
עד גבול מסויים..

 

אביחי

 

וגם כשהגבול מגיע, בעלי ההנעה האחורית ששים ושמחים לייצר עשן צמיגים.

 

גם זה סוג של כיף.

 

יאיר.

Subaru Outback 2.5

גם כשהכביש נגמר...

פורסם

בלעט זה לא עם ע'?

 

בכל מקרה, Виталий (מנהלים לא לדאוג, סך הכל רשמתי את שמו ברוסית כדי שלא יהיו תלונות :)), כמו שאמרו כבר, אתה צריך להבדיל בין היכולת להעביר את הכח מהגלגל לכביש(פונקציה של אחיזה) ואיבוד הכח שנוצר בזמן ההעברה מהמנוע לגלגל (פונקציה של "המסלול של הכח" בין המנוע לגלגלים.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG


×
×
  • תוכן חדש...