Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

בעיה בלנטיס 2003, מי מהחשמלאים צודק ?.


davidmzr
dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 6551 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

אתמול צילצל אלי בעל מאזדה לנטיס F 1.6 מודל 2003 וכך אמר:עכשיו חזרתי מירושלים, ליד קיבוץ חולדה סמוך לרחובות, תוך כדי נסיעה בכביש ישר האוטו התחיל להאיט לבד המהירות ירדה ל80 קמ"ש ולאחר מכן ל60 ו40. לחצתי על דוושת הגז ולא היתה תגובה לפתע הבחנתי שנדלקה נורה בלוח השעונים צ'ק אינג'יין. כאשר עזבתי את הגז ולחצתי שוב, המנוע נכבה.

ניסתי להניע אבל הסטרטר לא הגיב. נהג אדיב עצר חיבר אותי לכבלי הנעה והאוטו הניע, בקושי הגעתי לסיבובו בילו נכנסתי למוסך הראשון אליו הגעתי הוא קבע שהלך לי האלטרנטור, אמר שיזמין לי משופץ במחיר 800 ש"ח לפני עבודה ומע"מ. מה דעתך ?.

מאחר שהייתי עסוק אמרתי לו שינסה לנסוע לעוד חשמלאי, כי המחיר נראה לי בשמים. נסע לאיזור התעשיה ברחובות למוסך "דרור"

שם אמר לו החשמלאי להשאיר את האוטו, למחרת צילצל עליו מסר לו את האוטו וגבה 400 ש"ח על החלפת קוייל.

לקח את האוטו לאחר שעה נסיעה, שוב נדלקה הנורה בלוח השעונים. חזר למוסך שם עשו ריסט על המצבר, המנורה שוב נדלקה לאחר שעה. היום בא אלי הבחור כאשר הנורה דולקת ועל המנוע ליד הפלגים יש שני קויילים שאפילו בעין לא מקצועית רואים שלא נגעו שם. כאשר ביקש (בעצתי) לפני שיצא מהמוסך, את הקוייל הפגום, לא היתה חיה כזאת במוסך.

את המצבר אני החלפתי לו לפני כשנה קלציום 65A.

השאלות אם רימו את הבחור. כי האוטו חזר לנסוע רגיל אבל המנורה דולקת ?. מה לדעתכם עשה החשמלאי השני שהאוטו נוסע בסדר ?. לי לא נראה שהחליפו קוייל.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה לי שהוא הטעין את המצבר.

 

נסה לחפש סימנים אם התעסקו באלטרנטור (יכול להיות שהחליף גשר דיודות או הרכיב אלטרנטור משומש שהיה לו בעסק).

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נראה שיש משהו בדבריך, השאלה מדוע יגיד החשמלאי שהחליף קוייל, כאשר טיפל באלטרנטור ?.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כדי לגבות סתם יותר כסף? ואם זה כך אז זאת פשוט רמאות, קבלת דבר במרמה, עושק וכו'.

כדאי ורצוי לברר זאת עד הסוף כי לפי מראה עיניך לא הוחלף כלל סליל הצתה.

בברכה - רפי לין :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם מישהו יכול להסביר כאן.

לי לא ברור איך מנורת תקלה צ'ק אינגיין קשורה לאלטרנטור ?

אם האלטרנטור /אחד מרכיביו היה תקול הייתה צריכה להידלק מנורת הטעינה של המצבר.

מנורת צ'ק אינגיין נדלקת בד"כ על תקלות מחשב ניהול מנוע - יותר בעיות שקשורות להצתה/דלק.

הדבר תמוה מאוד וייתכן שהוחלף חלק חשמלי אבל לא עשו כמו שצריך reset למצבר .

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם מישהו יכול להסביר כאן.

לי לא ברור איך מנורת תקלה צ'ק אינגיין קשורה לאלטרנטור ?

 

באופן עקרוני כאשר ישנה בעיה במקור האנרגיה החשמלית יתכנו כל מיני סוגי בעיות שונות ואף לא צפויות. באופן ישיר בעיה באלטרנטור אשר תגרום בסופו של דבר למתח נמוך יכולה לגרום להידלקות נורת check engine. באופן עקיף מתח לא מיושר דיו, קפיצות מתח וכו' יכולות לשבש מערכות אלקטרוניות לחלוטין באופן כזה שהמחשב יגלה תקלות שווא שלא קשורות כלל באופן ישיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

האם מישהו יכול להסביר כאן.

לי לא ברור איך מנורת תקלה צ'ק אינגיין קשורה לאלטרנטור ?

אם האלטרנטור /אחד מרכיביו היה תקול הייתה צריכה להידלק מנורת הטעינה של המצבר.

 

אם גשר הדיודות נדפק למשל יכול להיווצר מצב שלא תהיה טעינה אבל נורת הטעינה לא תידלק. אתה תמשיך לנסוע עד שמתח המצבר ירד לרמה שתשבש את פעולת האלקטרוניקה ואז תידלק נורית בדיקת המנוע.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באופן עקרוני כאשר ישנה בעיה במקור האנרגיה החשמלית יתכנו כל מיני סוגי בעיות שונות ואף לא צפויות. באופן ישיר בעיה באלטרנטור אשר תגרום בסופו של דבר למתח נמוך יכולה לגרום להידלקות נורת check engine. באופן עקיף מתח לא מיושר דיו, קפיצות מתח וכו' יכולות לשבש מערכות אלקטרוניות לחלוטין באופן כזה שהמחשב יגלה תקלות שווא שלא קשורות כלל באופן ישיר.

מה שכתבת נכון, אבל הוא נוגע במצב בקצה האצבעות.

כאשר מתח המצבר נמוך מהרגיל הדבר ישבש את פעולת משאבת הדלק והמזרקים. במחשב ישנה תוכנה בשם PROM שגורמת לתיקון מצב מצבר ע"י הגדלת משך הזמן של אותות ההפעלה.

ובנוסף יש בו "שבב" הנקרא CALPAC כאשר יש תקלה מופעל ה"שבב" על המצערת כדי שתשנה את תערובת הדלק.וגם משנה את זמן ההזרקה, על מנת להגיע בצורה כל שהיא חזרה הביתה (למוסך). המחשב יכנס למצב "חזרה הביתה" כאשר מתח המצבר ירד מתחת ל-9V. עיין שוב במה שאמר לי הבחור בטלפון תבין שהוא הגיע למוסך במצב "חזרה הביתה" זאת מאחר שמתח

המצבר שלו היה נמוך ולא איפשר הנעה כאשר האוטו כבה, אלא רק עם כבלי הנעה מרכב אחר. ובנוסף לא יכל לנסוע במהירות מעל 40 קמ"ש בגלל השפעת ה"שבב" על מצב המצערת.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידכון.

היום ב-7 בבוקר קיבלתי צילצול מבעל המאזדה, אמר שהאוטו נכבה ליד מכון וייצמן ולא מניע. נסעתי, בעזרת כבלים הנעתי, ומיד נסענו למוסך שהמליץ חבר הפורום גיא: http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?t=158673

לאחר שחובר לסקופ ולסקנר נקבע שיש קצר באלטרנטור. הוזמן משופץ והוחלף. נסעתי עם האוטו כ-100 ק"מ כדי לבדוק, הכל תקין . התקלה נמחקה והמנורה צ'ק אינגיין כבתה. לאחר התיקון והנסיעת מבחן, צילצל בעל האוטו למוסך "דרור" וביקש את ה-400 ש"ח ששילם עבור קוייל שכביכול הוחלף. בעל המוסך הסכים מיד להחזיר הכסף. כאשר נשאל (בהדרכתי) ע"י בעל הרכב איך גבה רק 400 ש"ח כולל עבודה עבור הקוייל, כאשר ביררנו והוא עולה 650, ענה שהוא הרכיב משומש מפירוקיה . כאשר נשאל ממתי מרכיבים באוטו מודל 2003 קוייל משומש, מילה פיו מים.

בסוג האוטו הנ"ל היה צורך להוריד צירייה כדי להגיע ולהחליף את האלטרנטור, (כלומר יחסית הרבה עבודה).

סה"כ שילם הלקוח 800 ש"ח כולל עבודה ומע"מ.

לסיכום נראה לי שהתגובה של שי ז. תיארה בדיוק את הרמאות, "נראה לי שהוא הטעין את המצבר".

גם התגובה של רפי לין היתה נכונה. "לא הוחלף כלל סליל הצתה."

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עידכון נוסף.

היום על הבוקר "זכיתי" לביקור של בעל המאזדה. שוב נדלקת נורת צ'ק אינג'יין, האוטו שוב לא סוחב ורעידות חזקות בסרק.

במוסך הרכב חובר מיד למחשב התקלה lgnition system. הטעינה בסדר.

תומר ההנדסאי קבע, שיש להחליף קויילים חדשים. הוזמנו הקויילים והורכבו בוצעה מחיקת תקלה. היה קשה להסביר לבחור כיצד קרה שלפני 3 ימים הוחלף אלטרנטור כאשר נקבע שזאת התקלה.מזל שהוא ראה ביחד איתי, כאשר נבדקה הטעינה בהדלקת אורות ומזגן על הצג הופיע 2A מינוס. סיכמתי מראש עם בעל המוסך האבא(שהוא ידידי עוד מימי הנעורים) שהוא יזמין וירכיב את הקויילים את המפורקים ישים בבגז', לא יקבל כסף שבוע ימים עד שנדע שגמרנו עם הבעיה. בעל האוטו ישלם רק את מחיר הקויילים. במידה ששוב תחזור התקלה יחזיר את הישנים, ימשיך לאתר והכל חינם.

חברים, איך לדעתכם קרה, שמהחלפת האלטרנטור(3 ימים)האוטו נסע בסדר, ופתאום חזרה התקלה ביתר חריפות ?.

דוד.

דוד מזרחי נפטר ועזב אותנו לעולם טוב יותר. יהי זכרו ברוך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ערב רב

נורת מנוע יכולה לדלוק גם כשיש מתח יתר על חיישנים מסוימים מהאלטרנטור

אם היו קפיצות של טעינת יתר יכול להיות שנפגע משהו כגון סלילים

 

שא ברכה

אמר אחד מחכמי הפורום: המשותף לזול, זוגלובק, וזבל

הוא: הנקניקיה

MARIN MOUNT VISION 5.8

"אם לא תיתן לזה למות זה לא יתן לך לחיות"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מתח לא יציב במכוניות של היום יכול לגרום לנזקים שיצוצו יותר מאוחר.

 

ניסיתם לבדוק את הקוילים שפירקתם?

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...