Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7083 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

או במילים אחרות, למה כשנכנסים לסיבוב (בכביש עם שיפועים נכונים) ההגה נע עם כיוון הסיבוב?

 

השאלה נשאלת מתוך סקרנות בלבד.

פורסם

חוקי הפיזיקה.

 

לדוגמא בסיבוב ימינה עם שיפוע נכון, הגלגל הימני יהיה נמוך יותר מהשמאלי ולכן ההגה ימשוך ימינה.

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

כן, אבל במקרה כזה הגלגלים הקדמיים יוצרים וקטורים מנוגדים אחד לשני. הכוחות אמורים ליצור שקול שערכו אפס.

 

היכן הטעות שלי?

פורסם

ההגה ביחד אם בגלגלים בגלל שהם חופשים (מה שמאפשר לך לסובב אותם) תמיד יהיו בכיוון עם הכי פחות התנגדות, מקווה שזה ברור. דוגמא - בכביש ישר אפילו אם המצב ההתחלתי של ההגה הוא לא ישר, אם תעזוב אותו הוא יחזור למצב ישר (אם הכול מקוון כראוי).

 

עכשיו נעבור לחלק השני, כאשר הרכב עומד על כביש משופע הכוח שהכביש (/האדמה)מפעיל על הרכב ניצב לכביש וזאת אומרת לא קולינארי אם הווקטור שמפעיל כוח הכובד. אבל בשביל לקיים שיווי משקל על ציר הy (ציר הגובה) רכיב הכוח הנורמלי (שמופעל על ידי הכביש על הרכב) על הציר הy שווה לכוח הכובד, אבל נשאר הרכיב השני אשר פועל על הציר השני (ציר הx). כיוון כוח זה תלוי בזוית הכביש לעומת המישור, כוח זה הוא הכוח הצנטריפטלי שמכניס את הרכב לפניה, זה גורם לכך שהכיוון אם ההכי פחות התנגדות כבר לא יהיה ישר אלא זווית מסוימת אותה לוקח האוטו.

 

בדרך כלל בכבישים מהירים עושים את השיפוע הזה, אבל לא בשביל שהרכב יפנה לבד אלה בשביל בצורה מלאכותית להגדיל את הכוח הנורמלי שמפעיל הכביש. מכיוון שהכוח הנורמלי עומד ביחס ישר לחיכוך בין הרכב לכביש, ובכך מגדיל את החיכוך!

דבר שעוזר לרכב לא לעבד את הכביש בזמן הפניה, כי כמו שאתה יודע בזמן הפניה על הרכב פועל כוח צנטריפוגלי שגורם לכול הפעיות שיש שעושים בפניות חדות.

 

מקווה שעזרתי

בברכה, יגאל.

פורסם
כוח צנטרפטלי לא צנטרפוגלי.

אתה מתבלבל קצת.

הכוח הצנטריפטלי זה הכוח הפועל על הגוף, הוא תמיד יפעל בניצב לווקטור המהירות (על קו הרדיוס) ולכן הוא רק משנה את כיוון המהירות ולא את גודלה. לאומת זאת הכוח הצנטריפוגלי זהו כוח מדומה (כוח דלמבר) הפועל על הגוף בכיוון מנוגד לכוח הצנטריפטלי. הכוחות הם כוחות שווים אבל מנוגדים בכיוונם.

×
×
  • תוכן חדש...