Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גם לי יש רעיון הזוי - שיפור ביצועי המנוע בזכות המזגן!


bagira
שימו לב! השרשור הזה בן 6296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

 

איך קירור הדלק תורם?

 

איך בדיוק אתה מתכוון לקרר כמות אוויר כזאת? אתה יודע כמה אנרגיה תצטרך בשביל זה? כל מה שתשיג על ידי האוויר הקר תבזבז בייצור האנרגיה לקירור האוויר, ואולי יותר.

 

זה סתם היה ברוח השרשור, אבל אם כבר בנושא קירור דלק עסקינן, היתה שמועה שבשופלים החדשים של וולוו הדלק כן מקורר ועוזר לצריכת הדלק, אבל לא בדקתי את הנושא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זה לא אני שדיבר על קירור האויר.... סתם תמהתי איך קירור הבנזין יסייע בשיפור היעילות של המנוע.סה"כ- אם נקרר את הבנזין תידרש אנרגיה גבוהה יותר בשביל להצית אותו (ונראה לי שגם ההתלקחות שלו תהיה איטית יותר).

 

 

אגב, ע"פ חוקי הפיסיקה, גם אם נבנה מערכת שתצליח לקרר כמות כזו של אויר- האנרגיה שתידרש להפעלת המערכת תהיה גבוהה יותר מהאנרגיה שהיא תתרום - כי אחרת בנינו מערכת שיוצרת אנרגיה מאין (פרפטו-מובילה אם אני זוכר נכון את הביטוי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אגב, ע"פ חוקי הפיסיקה, גם אם נבנה מערכת שתצליח לקרר כמות כזו של אויר- האנרגיה שתידרש להפעלת המערכת תהיה גבוהה יותר מהאנרגיה שהיא תתרום - כי אחרת בנינו מערכת שיוצרת אנרגיה מאין (פרפטו-מובילה אם אני זוכר נכון את הביטוי).

 

אתה צודק וזה מה שניסיתי להסביר בשרשור ההזוי השני אלא שכאן המקרה שונה במעט ולכן ההסבר איננו בהכרח נכון:

נניח שהצלחנו להוריד את טמפ' האוויר בחצי מעלה. יכול להיות שירידה זו בטמפ' תגרום לניצילות השריפה לעלות שבעתיים לדוגמה (סתם מספרים כמובן). מה שאני מנסה להגיד זה שיכול להיות ששינוי קטן גורם לשינוי עצום בנצילות המנוע. כמובן שכאן אין זה המקרה.

זה לא מצב של "בוא ניקח מנוע חשמלי, נפעיל אותו ע"י חשמל הרכב ואיתו נפעיל את המזגן במקום לסחוב הספק מהמנוע" שהרי ברור לכל מי שמבין מעט בפיסיקה שזה מצב שלא ייתכן והתוצאה תהיה רק בזבוז גדול יותר בגלל הפסדים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דחיסת גז לא מביאה לקירורו אלא בדיוק להפך, נראה לי שחסר לך חלק בהבנת מערכת מיזוג האויר :-)

 

איציק

וואלה, בלבלתי אפילו את עצמי - כמובן שהתפשטות היא המקררת (זה דורש אנרגיה מהסביבה), ראה מה קורה למיכל תרסיס שאתה מרסס אותו, הוא מתקרר.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל - מדובר ברעיון מקורי ויצירתי ועל כך שאפו.

 

מההיבט הטכני נראה שישנה בעיה קשה של ספיקה.

 

דורקי,

מצד אחד, תודה על השאפו, מצד שני, לא הבנת את המערכת.

אין כוונה להזרים אויר קר מהמזגן למנוע אלא להשתמש בצינור היציאה של המדחס (שהוא באופן טיבעי קר מאוד) כדי לקרר את צינור יניקת האויר של המנוע.

 

סתם לידיעתכם, דיברתי היום עם שני חברים מהנדסים, שניהם טוענים שעל פניו זה לא כ"כ הזוי ואי אפשר לשלול את העניין בצורה גורפת ויש לבצע ניסויים.

 

אני מבטיח להעלות פה את הניסויים ותוצאותיהם כי זה ניסוי ממש קל וזול, נראה בכמה מעלות נצליח לקרר את האויר הנכנס למנוע וכמה זה יפגע ביעילות המזגן.

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רעיון מעניין, רק בטוח שהאויר לא יתקרר בעזרת המזגן לטמפ' יותר נמוכה מטמפ' האויר בחורף, ומהניסיון שלי אני לא מרגיש שום הבדל בסחיבה בין החורף לקיץ ואם במצב כזה לא מרגישים אז מן הסתם לא ירגישו אם הטמפ' של האויר המקורר תיהיה יותר גבוהה מהטמפ' של האויר בחורף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עזוב אותך ממהנדסים..דבר עם מהנדלים!

 

הערכתי היא: הצינור הזה לא מספיק קר, מהירות האויר גבוהה מידי כדי להגיע לאפקטיביות, אל תשכח שאתה רוצה לקרר את האויר בסיבובים יותר גבוהים מאשר סרק, יעילות =0 . רגע לא 0 כי עם 4- למה? כי מכל הסיפור הזה ביצועי המזגן רק יפגעו והאחרון ינסה להגביר את תפוקת הקירור שלו ויעמיס יותר על המנוע.

 

[קריאת השכמה :twisted: ]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דורקי,

מצד אחד, תודה על השאפו, מצד שני, לא הבנת את המערכת.

אין כוונה להזרים אויר קר מהמזגן למנוע אלא להשתמש בצינור היציאה של המדחס (שהוא באופן טיבעי קר מאוד) כדי לקרר את צינור יניקת האויר של המנוע.

 

.

 

ככול הנראה לא הסברתי את עצמי בצורה ברורה.

גם כשמקררים את תא הנוסעים הקירור נעשה בדרך שבה הגז מתפשט בתוך מעבה פנימי. עכשיו כל המעבה והמערכת מסוגלים לקרר בתא הנוסעים X אוויר בזמן נתון. המנוע צורך הרבה יותר מאותו X. לכן גם אם תציב מעבה בפתח יניקת האוויר לא תצליח לקבל כמות משמעותית של אוויר מקורר. יתר על כן, אני מצטרף לדעת אלה שטוענים שלפי שיטתך היה צריך להיות הבדל משמעותי בין סחיבת הרכב בקיץ ובחורף (שאז האוויר מקורר טיבעי אל מתחת לטמפ' המזגן) וכידוע לך אין פער משמעותי בסחיבה.

 

זו דעתי על הרעיון.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יתר על כן, אני מצטרף לדעת אלה שטוענים שלפי שיטתך היה צריך להיות הבדל משמעותי בין סחיבת הרכב בקיץ ובחורף (שאז האוויר מקורר טיבעי אל מתחת לטמפ' המזגן) וכידוע לך אין פער משמעותי בסחיבה..

 

מה? אתה בטח לא רציני עכשיו, יש הבדל עצום בסחיבה בין הקיץ לחורף!

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • ספונסר פורום

"אם אין מאין"

החוק הראשון בפיזיקה.

האנרגיה שתדרש כדי לקרר את האוויר תהייה גדולה מהאנרגיה שתפיק מקירורו,וזו בהנחה שתצליך לקרר את האוויר הזורם.

 

המהירות שהאוויר זורם בסעפת היניקה וקו כניסת האוויר גדולה מאוד,וכן כמות האוויר היא ענקית בהשוואה למהירות המפוח הפנימי,שהאוויר שהוא דוחף עובר דרך ראדיאטור עם שטח פנים פי כמה עשרות מהצינור שתבנה.

 

להערכתי לא תוריד את טמ"פ האוויר במעלה אחת,אבל תעלה את טמ"פ תא הנוסעים בכמה מעלות.

אורן בן סימון

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן הזוי!

תוספת הכח בעקבות קרור האוויר הנכנס למנוע היא כתוצאה מכך שאויר קר יותר דחוס מאוויר חם באופן פרופורציוני לטמפרטורה במעלות קלווין (צלזיוס+273) כך שאם תקרר את האוויר מ30 מעלות צלסיוס (303 קלווין) ב 3 מעלות - שזה הרבה מאד - תקבל בסה"כ 1% יותר חמצן בכל יניקה. תוספת העומס על המזגן בגלל שהוא עכשיו דוחס גז חם יותר וצריך לדחוס יותר גז כדי להגיע לאותו אפקט קרור אליו היה ממגיע בלי ה"פטנט" מתבטאת בהרבה יותר עומס מאשר אותו 1% ש"הרווחת" בזכות מחליף החום.

 

במנועים מוגדשים כן משתמשים ב intercooler הן בגלל שהמגדש יוצר הפרש טמפרטורות גדול והרווח כתוצאה מהקרור משמעותי הרבה יותר, והן בגלל שטמפרטורת האוויר הדחוס לפני הקרור גבוהה מטמפרטורת הסביבה וקרורו לכיוון טמפרטורת הסביבה לא בא על חשבון שום דבר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה? אתה בטח לא רציני עכשיו, יש הבדל עצום בסחיבה בין הקיץ לחורף!

 

כבר דיברנו על זה, ואין... אני לא מרגיש הבדל כלל. לא חורף, לא קיץ ולא עליות. אבל זה סיפור אחר.

 

שאלת המיליון דולר- אם הפיתרון שהצעת מפריע למזגן, שמקרר את חלל הרכב בעזרת הצינור הקר- שיתחמם בגלל הפיתרון ההזוי שלך [שיכול ללכת חזק באמריקה, ללא ספק!!!], למה לא לעשות רדיאטור שמן לקירור האוויר הנכנס למנוע?

 

תודה שכונס אוויר במכסה מנוע [אחד אמיתי- עם תועלת, לא זה של העונדות....]- זה אחד ממשאלות ליבך החסומות...

 

"אם אין מאין"

 

התכוונת ל"אין יש מאין"?

 

בכלמקרה, מה תגיד על הטורבינות? מעלות את הספק המנוע- על חשבון מה?

dirty old man

need love too

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תוספת האנרגיה מהטורבינות על חשבון תוספת בנזין וניצול של אנרגיה מבוזבזת במנוע (נצילות של מנוע בנזין הוא פחות מ-30%. הטורבינות מנצלות חלק מאותם 70% שאינם בשימוש להנעת הרכב. המזגן, לעומת זאת, משתמש בכוח ההנעה של הרכב.

 

 

ובעניין הכונס ("אינטרקולר")- לאחר הדחיסה הגזים חמים מאד- ואויר בטמפרטורת הסביבה מספיק בשביל לקרר אותם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הארכת הצינור=פחות התקררות שלו.

סביבת עבודה חמה=עוד פחות התקררות.

כל הקור ייעלם תוך חצי דקה ותישאר עם מזגן שמחמם בקיץ.

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה היחידה היא מי מגיב פה על סמך ידע (אולי אחד או שניים) ומי על סמך שמועות והשערות?

למה במזגן ביתי אפשר להאריך את הצנרת פי 2 בלי הבדל משמעותי ביכולת הקרור וברכב זה בילתי אפשרי (לטענתכם)?

מי אמר שהטמפ תרד רק במעלה אחת? מאיפה הבאתם את זה? אם האויר בקיץ נמצא ב 35 מעלות וסביבת תא המנוע נמצאת ב 90 מעלות, למה צינור שמקיף את סעפת היניקה (אולי אפילו מבפנים, אפשר לשכלל את העניין) שנמצא ב 5 מעלות יקרר רק במעלה אחת?

אין לי בעיה להבין שהפטנט הזה דבילי ולא יעבוד בחיים אבל אף תגובה פה לא הייתה מספיק עניינית ומקצועית בכדי לשכנע אותי.

נראה לי שאין ברירה אלא לעבור לשלב הניסויים ולהפסיד 200-300 ש"ח (איך אני אעמוד בזה?) בייצור צינור מזגן או שאני אגרום לחלקכם לאכול את הכובע :wink:

WISH ME LUCK

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...