Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גם לי יש רעיון הזוי - שיפור ביצועי המנוע בזכות המזגן!


bagira
שימו לב! השרשור הזה בן 6296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

טוב, אז אם כבר יש כל מיני רעיונות הזויים בפורום, זה מפחית את הבושה בהעלאת הרעיון הבא שמתרוצץ לי בראש מזה זמן מה...

אני בטוח שחלק מהנהגים כאן מכירים את התופעה של ירידת ביצועי הרכב בקיץ (עקב התפשטות האויר וירידה בכמות פרודות החמצן בנפח X שנכנס לתא הבעירה)לעומת החורף.

בכל מזגן רכב יש צינור שעם הפעלת המזגן מתקרר מאוד ואף מתכסה בשכבת קרח.

מה דעתכם על ייצור מחדש של הצינור הזה בצורה ספיראלית אשר יקיף את כל צינור היניקה שלהאויר (בא נגיד מהפילטר אויר ועד ראש המנוע) ויגרום לירידה משמעותית של טמפרטורת האויר שנכנס למנוע?

אני יודע שב F1 מקררים בעזרת קרח יבש את הדלק ואת האויר, אז למה לא לנסות להשליך בצורה פרימיטיבית את העניין לעולם הרכב היום יומי?

ברור לי שעם הדלקת המזגן חלה ירידת הספק כזאת, שקרור האויר לא יפצה על זה לעולם, אבל ממילא אנחנו מדליקים את המזגן בקיץ, אז למה לא לשפר במקצת את ביצועי הרכב על הדרך?

הבעיה הטכנית היחידה שאני צופה (ואני לא מבין לחלוטין במזגנים) יכולה להיות ירידה בביצועי המזגן כתוצאה מהארכת אותו צינור מדובר.

תגידו שזה הגיוני ומעשי ואני רץ לייצר כזה צינור ולדווח לכם על השינוי...

 

תודה מראש,

יניב, שחולם על שטויות

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 48
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

זה אפשרי, אבל אתה תדפוק את הקירור של המזגן (עוצמת הקור שתורגש בתא הנוסעים).

 

כשאתה דוחס גז, הוא מתקרר - זו למעשה משמעות המילה טמפרטורה, מידת האנרגיה שיש למולקולות וכמה שהן "משתוללות" ותופסות נפח גדול יותר, בגלל זה כשאתה מספק אנרגיה לנוזל הוא הופך לגז, למשל בהרתחת מים.

 

מזגן עובד על העקרון של דחיסת גז, המביאה לקירורו, הסעת הגז הקר לתא הנוסעים והתפשטותו שם. לפי הפיסקה הקודמת התפשטות זו צורכת חום (מקררת את הסביבה) ואז הגז החם הולך לרדיאטור המזגן, מאבד חום זה לסביבה ושוב נדחס ומתקרר.

 

אם אתה תחמם את הגז הקר והדחוס על ידי העברתו על צננת היניקה (קירור האוויר שיונקים למנוע = חימום הגז הקר במזגן) הרי שדפקת את יעילות המזגן.

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב גם אתה מפספס משהו בפיזיקה הבסיסית. מעבר לכל הנושא הטכני של היישום וההפסד שעלול להיגרם ע"י פיתול הצינור לא התייחסת כלל לאיבוד הקור.

 

צריך להבין שלמזגן ספיקה מסויימת (בסל"ד נתון). במידה ותשתמש בקור הצינור כדי לקרר אוויר חם הדבר יוריד מעוצמת הקירור בדיוק במידה שהצינור קירר את האוויר.

 

הצינור הקר מושך אנרגיה בצורה של חום מהאוויר. כלומר האוויר החם העלה את חום הצינור, דבר שיוריד את כושר קירור הנוזל/גז לאחר התפשטותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במזגן תקין אין שום סיבה שצינור ההחזרים יהיה עטוף קרח. במקרים שכן יש קרח מדובר לרוב בבעיית טרמוסטט.

 

אולי לימות הקיץ כדאי להוסיף מערכת הזרקת מים פשוטה (קל יותר והטענה אומרת שגם יעיל בהחלט).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזגן עובד על העקרון של דחיסת גז, המביאה לקירורו

 

דחיסת גז לא מביאה לקירורו אלא בדיוק להפך, נראה לי שחסר לך חלק בהבנת מערכת מיזוג האויר :-)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. שיחרור הגז הדחוס מביא לקרורו.

2. אני לא מחמם את הצינור ע"י הזרמת אויר חם סביבו, האויר שזורם בצנרת היניקה יותר קר (באופן יחסי) מהאויר בתא במנוע.

3. אכן, זיהיתי מיד את הבעיתיות בהארכת הצינור המדובר, השאלה היא כמה זה בעייתי במידה ונוסיף למערכת גז בנפח הצינור שהוספנו? אני השבוע העברתי מזגן מפוצל (ביתי)ממיקום אחד לאחר תוך כדי הארכת הצנרת מ 3 מטר ל 7 מטר, ברור שהורגשה ירידה בקירור, אבל לא דרסטית כמו שאתם מתארים.

 

תודה על היחס הרציני לפנטזיות שלי:wink:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

2. אני לא מחמם את הצינור ע"י הזרמת אויר חם סביבו, האויר שזורם בצנרת היניקה יותר קר (באופן יחסי) מהאויר בתא במנוע.

 

נניח שהטענה הזו נכונה תמיד (למרות שאני לא בטוח שזה נכון תמיד). עדיין צנרת של המיזוג קצרה ככל האפשר (הקטנת שטח הפנים כדי למנוע התחממות בלתי רצויה) ובנוסף היא לעיתים מבודדת במקומות בעייתיים (למשל בסמוך לסעפת הפליטה).

 

הרעיון שלך יכול להצליח במידה ולאחר הפיתול, הסרת הבידוד התרמי ובעצם לאחר כל התהליך מידת החימום שתיגרם לצינור תהיה קטנה יותר מאשר מידת החימום במסלולו המקורי- דבר שאיננו בטוח כלל.

 

מעבר לזה צינור הגז שיוצא מהמדחס (Discharge) הוא חם מאד (עקב דחיסת הגז) והוא מקורר ע"י המעבה, עדיין לטמפ' שהיא גבוהה יותר מטמפ' הסביבה (לפחות ביום קר). לכן במסלול הזה לא ניתן להשתמש. ההתקררות מתרחשת לאחר שסתום ההתפשטות כאשר הנוזל מתפשט והופך לגז.

 

לעומת זאת אם תיקח את הצינור שיוצא משסתום ההתפשטות ונכנס למדחס (Suction) שהוא קריר, אתה תחמם אותו ואז המדחס יצליח לדחוס את הגז פחות ויתחמם בעצמו יותר- דבר שעלול להרוס אותו.

 

עריכה- הורדתי משפט לא מדוייק פיזיקלית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תגידו לי, אתם עם הרעיונות ההזויים שלכם, למה להפעיל בכלל מזגן כאשר רוצים יותר כוח מהמנוע?

 

אי הפעלת מזגן תתרום יותר מאשר לנסות לקרר את האויר הנינק למנוע עם המזגן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי הפעלת מזגן תתרום יותר מאשר לנסות לקרר את האויר הנינק למנוע עם המזגן.

דניאל,

ברור שאתה צודק, אבל אם כבר מדליקים את המזגן, למה לא לנסות גם לייעל משהוא בזכות זה (כמובן בתנאי שזה יסים).

דא"ג, אהבתי את ה "נינק", זאת מילה תיקנית בשפה העיברית?

דא"ג נוסף, מדורי הייעוץ המיני מלאים בשאלות על כאלה ש"מכירות" מישהיא שכואב להן בזמן ה"עניין", ראית שם פעם עצה לא לקיים יחסי מין?

 

עריכה - דא"ג נוסף אחרון - שבת בצהריים, כל הבית ישן, קצת שקט ושלווה , אז בדיוק צצים כל הרעיונות ההזויים:loco::silly:

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל ושאר המגיבים,

קודם כל תודה על התגובות העניניות!

אני מבטיח לכם ברצינות מוחלטת שאם אני:

1. מייצר את המוצר הזה בקיט שמותאם בדיוק לרכב (פתיחת שני ניפלים, החלפת הצינור ומילוי גז מחדש)

2. עולה לערוץ הקניות האמריקאי (איפה שמפרסמים את כל הדברים שלא עובדים).

3. מצליח להביא איזה מחקר שיראה על עליה של 15% בהספק הרכב (מלווה בגרפים ובמצגות משכנעות עם כל מיני נשים בחניה של הסופר שמתלהבות מהשיפור המדהים בהאצות ביניים ואיזה אהבל ששיפר רכבים עבור נאסקאר לפני 50 שנה שטוען שהנמוצר מדהים).

 

אני מוכר לפחות כמה מיליונים של קיטים!

ודאי!

מי נכנס איתי לעניין?

יניב

מחפש חלפים יעודיים לאימפרצה סטיישן ניו אייג'.

אשמח לדעת אם מישהוא מכיר אחת בפירוקיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דניאל,

ברור שאתה צודק, אבל אם כבר מדליקים את המזגן, למה לא לנסות גם לייעל משהוא בזכות זה (כמובן בתנאי שזה יסים).

דא"ג, אהבתי את ה "נינק", זאת מילה תיקנית בשפה העיברית?

דא"ג נוסף, מדורי הייעוץ המיני מלאים בשאלות על כאלה ש"מכירות" מישהיא שכואב להן בזמן ה"עניין", ראית שם פעם עצה לא לקיים יחסי מין?

 

עריכה - דא"ג נוסף אחרון - שבת בצהריים, כל הבית ישן, קצת שקט ושלווה , אז בדיוק צצים כל הרעיונות ההזויים:loco::silly:

אם אתה מקרר את האויר באמצעות הצינור הזה, ז"א שאתה מחמם את הצינור ופוגע ביעילות הקירור של המזגן.

 

 

אם כבר, תקרר את הדלק.

איך קירור הדלק תורם?

באופנועים דווקא ראיתי מערכות שמחממות את הדלק לפני הכניסה למנוע (לקרבורטור)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל - מדובר ברעיון מקורי ויצירתי ועל כך שאפו.

 

מההיבט הטכני נראה שישנה בעיה קשה של ספיקה, אני אפרט:

בואו וניקח את המזגן ונבחן אותו בעצמה מלאה. כמה אוויר קר הוא מסוגל לספק לתוך תא הנוסעים. שים את היד ליד פיתחי האוורור ותתרשם מעצמת המזגן. עכשיו לך לכניסת האוויר של המנוע וראה כמה אוויר הוא יונק בהספק מלא ( אם המנוע לא בהספק מלא אז ניתן ללחוץ עוד על הגז וכול השיפור מיותר). המנוע יונק הרבה יותר אוויר מכמות האוויר הקר שמוזרם לתא הנוסעים. כלומר המזגן על כל עצמתו איננו מסוגל לספק את דרישות המנוע.

 

מקווה שהסברתי בצורה ברורה את הבעיה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6296 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...