Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7082 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
למה בכלל שתתערב לה בחיים?

אתה אוהב אותה, רוצה לחיות איתה, קבל את הדין, חיים מסורתים אלו חיים מאוד יפים, ילדים מחונכים דרך ארץ, אנשים תרבותים, שים לב מי נמצא במודיעין ובחיל האוויר למשל.

זה מאוד יפה בעייני להיכנס למסורת, אבל לא בבת אחת ובהדרגה ובגבול מסויים.

תמיד (אם היא תרצה) תוכלו לחיות חיי דת רפורמית ולכבד, אבל זה נושא מאוד עמוק ובעל משמעות עתידית מאוד חשובה, הכי טוב שתשבו ותדברו תברר איזה כיוון וזרם של חזרה בתשובה ויש המון, תסביר לה על רצונותך.

כפיר

 

 

מה זה קשור לדת?

 

זה קשור לרמת חיים. איכות של לימודים. ואנשים איכותיים. (ולא דתיים/ מסורתיים/ חילוניים/קיבוצים\)

 

 

תתן לה לשמוע מחזירים בשאלה. לרוב הם הפתרון. ומה לעשות מי שמתקרב לדת לרוב נהיה יחסית פאנט. (לא להרוג אותי). אבל ביחס למשהוא שנולד לדת. החוזר בתשובה לרוב מגיע למחשבות יותר קיצוניות. והוא שומר יותר מצוות.

גלגלצ: דיווחי תנועה ביציאה ממצרים. עומס תנועה ענקי ממחלף סיני עד מחלף ים סוף, משה תיזמן 40 שנה. תודה לך משה.

מודעת מכירה ................ פרויקט איטום על הרכב שלי

  • תגובות 278
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

תעשה כמה שאתה יכול כדי לשנות את דעתה.

לא החזרה בתשובה היא המסוכנת, אלא הקהילה שהיא עומדת להתערבב בה.

זה ישנה אותה מקצה לקצה, ואתה לא תאהב את זה.

 

תעשה כל מאמץ אפשרי, שתראה שהיא עומדת על שלה, תוותר זמנית עד שהיא תיפתח אלייך שוב.

 

אביחי

פורסם

אביחי ,

 

אתה מכיר לפחות אחד שהוא דתי.

לדעתי זה לימד אותך שיש ויש.

 

לצערי הדתיים ששומעים עליהם יותר הם אלו שעושים יותר בלאגן ושווים יותר שורות בעיתון.

יש הרבה זרמים וחלקם קצת מטורפים , לא צריך להתייחס אליהם.

בעיקר אשכנזים.

רוב המגיבים בשליליים בדיון הזה אף פעם לא ישבו עם דתי נורמלי לשיחה או התארחו אצלו בבית.

הכי קל לזרוק ביקורת על מישהו מרחוק.

פיליפ - אני דתי שגר בקיבוץ של סופר חילוניים , הם עושים לידי על האש בשבת.

לא מפריע לי שיעשו מה שבא להם וזה לא אומר שאני לא חבר שלהם - להפך.

מי שגדל על דת מוצא דרך והולך בה - מוותר פה ומחמיר שם אבל הכל נשאר בערך באותו מקום.

החוזרים בתשובה נוטים להחמיר תמיד עד לסוף , הם אף פעם לא יאמינו להם כשיגידו להם בהתחלה שהם יחמירו עד הסוף אבל זה קורה ב90% מהמקרים.

חשוב שזה לא יקרה כי מפסיקים להבדיל בין איסורים הגיוניים לדברים הזויים מפי רבנים אלו ואחרים.

המחזירים בתשובה הם מאוד בעייתים והם באים מאותם זרמים בעייתים.

בקש ממנה לקפוץ למפגש של בתי מדרש מעורבבים - חילוניים ודתיים זה יכניס אותה קצת לפרופורציות ובטוח שהיא תבין את המסר הנכון.

במיוחד את המסר שיש גם אפור ולא רק שחור ולבן כי אם לא אז גמרנו.

אם היא מאזור הדרום או לפחות מוכנה להגיע למפגשים כאלו באוירה סבבה לגמרי עם אנשים חילוניים לגמרי היא מוזמנת תמיד.

במפגשים כאלה מדברים גם על תורה ודרך ארץ אבל מצד שני גם על סקס ומה שבא לך.

פורסם

תשמע...

אם אתה רוצה משו אתה צריך להגיד אותו.

היא לא אמורה לנחש מה אתה חושב ומרגיש.

הבסיס לאנושות זה תקשורת,

לך אליה, דבר איתה, תגיד לה שאתה חושב עליה כל היום

ושאתה מרגיש כמו אריה בכלוב או משהו מונפץ כזה.

מינימן: "זה פשוט משמח לעבור טסט כל פעם מחדש , יש הרגשה כאילו נצחתי את המכון טסטים." :hihi:

"בחורה זה כמו אימיול, לאט לאט אבל בסוף יורדת."

פורסם

לצערי, לאחר שאדם עובר את שלב ההרצאות ושטיפות המוח, קשה מאוד להחזיר אותו חזרה.

טיעוני היגיון צרוף, גם אם יהיו נכונים, לא יעברו את המחסום שהיא בונה לעצמה כדי להצדיק את דרך החיים החדשה שהיא מאמצת עכשיו.

אני מרשה לעצמי להניח, שעל אף שהיתה במשפחה חילונית לגמרי, השקפת עולמה ביחס לקיום אל היתה אגנוסטית, וההרצאות למעשה היטו אותה לצד של הדת - משם הנפילה חד כיוונית אלא אם תעבור חוויה שווה לאותן הרצאות בעוצמתה, שתעביר אותה בחזרה לאגנוסטיות או רחוק יותר לכיוון האתאיזם המוחלט.

אני מכיר מישהי שעברה את אותו התהליך שחברתך עוברת, בהתחלה היו הרצאות דמגוגיה ולאחר מכן שריצה בבית הכנסת וכל מני סדנאות וספרים שהתחילה לגמוא. גם משפחתה היתה חילונית לגמרי, והמנהגים החדשים שינו את אורחות החיים בבית.

אני מצטער שאני אומר את זה ככה ישירות, אבל רוב הסיכויים שמה שתגיד לה בגנות הדת רק ירחיק ביניכם יותר. בסופו של דבר, היא תצטרך להגיע להחלטה בעצמה.

פורסם

אולי תתן לה לקרוא את השרשור???

מינימן: "זה פשוט משמח לעבור טסט כל פעם מחדש , יש הרגשה כאילו נצחתי את המכון טסטים." :hihi:

"בחורה זה כמו אימיול, לאט לאט אבל בסוף יורדת."

פורסם
שים לב גם איזה מגזר בציבור הישראלי הוא המושחת ביותר, שלא עומד בצפירה של יום הזכרון לחללי צה"ל, שזורק אבנים על מכוניות של בני עמו במידה והם פנו בטעות עם האוטו במקום הלא נכון ביום הלא נכון - וזה לא בג'בליה, זה בגבעת שמואל.

 

אחרי כמה שנים טובות של מגורים בבני ברק, תרשה לי לומר בנימוס שבין הדעה שהבעת כאן ובין מה שראיתי במו עיניי שמתרחש במציאות אין קשר.

 

מוטי

בני ברק זו מדינה בתוך מדינה. אישתי עבדה במירפאה של קופ"ח שמה, היו מיקרים שילדים בני 7 היו מגיעים עם אחים שלהם בני ה 3-4 ומנסים להסביר באידיש מה לא בסדר עם אח שלהם :|

זה שאנשים זורקים אבנים, וזה לא משנה אם האדם הוא יהודים או ערבי, זו שוב, מוכיח את אוזלת היד של המישטרה.. וכאן אפשר לבוא בתלונות רק לגורם אחד. ואפשר לשים לזה סוף ע"י אכיפה ומתן עונשים מרתיעים (ניסיון לרצח\הריגה = 10 שנים בפנים)...

וחוץ מזה, יש להבדיל בין דת לכת. הדת בישראל, הפכה לכת. מה ההבדל בין כשר לגלט כשר? האם מזון שהוא "כשר" הוא פחות טוב? האם אני פחות "יהודי" אם אני אוכל מזון שהוא "רק" כשר ולא גלט כשר? האם "מגיע" לי מזון שהוא "פחות טוב" ממזונות אחרים? למה קיימת ההבדלה הזו? והאם ביכלל אני אני לא רוצה מזון עם תעודת הכשר, למה אני צריך כן צריך לשלם על מוצרי בסיס את ה"מס כשרות" הזה???

את רוב הציבור לא ממש מעניין שתהיה כשרות על הביסקוויטים של אוסם, ולעומת זאת, אוסם משלמת סכומי כסף גדולים מאוד למשגיחי כשרות לסוגיהם הרבים.

לפי ההיגיון הזה, מזון לא כשר אמור לעלות פחות, וזה לא ככה.

בקיצור, ההיגיון נעצר בש"ג. ככה זה כבר שנים, מחול השדים הזה... ויש מי שנותן לכל זה לגיטימציה, וזה הציבור החילוני, בין עם זה שהוא יוצר בידול, או בין עם זה שהוא לא בא לכלפי למנסה לפחות להזיז דברים בעזרת זכותו הלגיטימית הדמוקרטית.

ואיך זה קשור לסיפור שלנו? סבבה... אם היא חשובה לך, ואתה חושב שאתה רוצה ליחיות איתה, לך על זה, וויתורים תמיד קיימים בזוגיות, תילמד לוותר וגם היא.

לא יצא לך שום דבר רע אם לא תיתרוצץ ביום שישי בלילות ביון מועדונים וכו'... יום שישי נועד למנוחה.

 

גילי

מחפש בלוק מנוע V8 לתרומה וגם מחסן למכוניות שלי

האם זה נכון שחמישה מכל ארבעה אנשים מתקשים במתמטיקה ?

הציבור מטומטם, ולכן הציבור משלם...

פורסם

זה שהיא מדברת על זה הרבה, לא בהכרח אומר שמחר היא קונה וולוו 740 סטיישן ומחפשת שידוכים בין המאפיות והמוסכים בבני ברק. בגיל שלה, מותר לה להיות קצת מבולבלת, וגם אם תהיה דתייה בסוף , זה לא כזה נורא. האמן לי יש דתיות.. ברוך השם לא חסר להן כלום.

 

לדעתי, קח את זה בפרופורציות מתונות. היא מגיעה ממשפחה של חילונים, ואני בטוח שחלקם לא מרוצים מהעניין הזה.

 

תן לה את הזמן שלה, ותן לה לטעות אם צריך. זה חלק מהחיים ומהגיל הזה. אם היא מספיק נבונה ועצמאית, באיזשהו שלב היא תדע מה טוב לה באמת.

היו 16 איטלקים מוגדשים, חזרנו ל 20. רק בלי הטורבינה בישבן.

ניר

פורסם
יש הרבה זרמים וחלקם קצת מטורפים , לא צריך להתייחס אליהם.

בעיקר אשכנזים.

 

לא מדוייק.

יותר נכון יהיה - בוגרי זרם החינוך האשכנזי.

כיום גם רבים מהדתיים מעדות המזרח (בעיקר מקרב ש"ס) הם תוצר של הישיבות האשכנזיות החרדיות קיצוניות (פוניבז', ויז'ניץ , גור , בעלז).

פורסם

שמר, עם יד על הלב (עזוב, רצות שמועות בפורום שאין לך אחד, שים יד על יהלומי המשפחה במקום), נכון נמאס לך לחפש כל מילה שניה במילון ובגוגל, אז הפסקת אחרי פיסקה וחצי?

  

לפני 22 שעות, hans כתב:

שטיפה, אגב, מעולם לא עזרה לי מי יודע מה. גם לא מים רותחים. אין תחליף לחיטוט עד שמשתחרר

 

פורסם

למען האמת , עשיתי את מה שאני עושה בעבודה.

פשוט התעלמתי מהמילים הלא מובנות.חוסך ויכוחים מאוחר יותר. פשוט שחק את האדיוט.

 

העלבת אותי עם עניין היהלומים. יד לא מספיקה לכיסוי.

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7082 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

Guest
הנושא הזה נעול לתגובות.

×
×
  • תוכן חדש...