Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

הנדסת אנוש (או על מה לעזאזל הם חשבו?!)


AssafO
שימו לב! השרשור הזה בן 4297 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

עריכה: מצטער שזה הולך להיות ארוך. אף פעם לא כתבתי כל כך הרבה.

 

היעוד של הנדסת האנוש הוא להביא להתאמה בין היכולות הפיזיות והפסיכולוגיות של בן האדם ובין מערכות טכנולוגיות אותן הוא מפעיל. עד היום, אף פעם לא יצא לי לחשוב על החשיבות של מיקום הכפתורים והידיות או על הפתרונות הטכנולוגיים שקיימים ברכב אשר נועדו להקל עלינו בנהיגה או בשימוש ברכב. תמיד לקחתי את הכל כמובן מאליו. בין אם מדובר על משהו פשוט כמו ידית איתות או חיישן גשם מתקדם.כל אלו קיימים ברכב כי מישהו המציא, תכנן, מיקם והחליט לייצר. אותו מישהו לפעמים לא יורד לעומק העניין ואז מתחיל הבלאגן.

 

איך חשבתי על הנושא הזה? הכל התחיל היום אחרי הצהריים.

 

הנעתי את הרכב (מרצדס 190E שנת 84) והתחלתי לנסוע. הנסיעה היתה אמורה להיות קצרה. תוך כדי נסיעה נדלקה הנורה של הדלק. המחירים של הדלק אמורים לרדת מחר בלילה ב 8.3% . כמו כל פרסי אמיתי (אני באמת פרסי) החלטתי לחכות עם התדלוק למחר. גם ככה אני נוסע מעט מאוד ברכב.בינתיים המחוג ממשיך לרדת. התחלתי להרהר אם לתדלק עכשיו או לחכות למחר. ראיתי מרחוק תחנת דלק ונכנעתי- נתדלק עכשיו ב 50 ש"ח ומחר נשלים לפול טנק.

 

נכנסתי לתחנה, כיביתי מנוע ויצאתי מהרכב. באתי לפתוח את המכסה החיצוני של מיכל הדלק והוא היה נעול. הנעילה של המכסה היא חשמלית. לחצתי על הכפתור בשלט של הרכב כדי לנעול את הרכב ואז עוד פעם כדי לפתוח. ניסיתי לפתוח את המכסה והוא לא נפתח. התקדמתי עם הרכב החניתי בצד והתחלתי לחשוב על פיתרון. חיפשתי בתוך הרכב ידית/כפתור של פתיחת מיכל הדלק ולא מצאתי. שיחקתי עם השלט ושמתי לב שרק הדלת של הנהג ננעלת/נפתחת והאימובילייזר מתנתק/מופעל. בדקתי את החיווט והמגעים בדלת של הנהג והכל היה נראה תקין. החלטתי לנסות לנתק את ה - של המצבר. אולי אני אצליח לאפס איזה משהו והבעייה תיפטר. ניתקתי את ה - והתיישבתי בצד וחיכיתי כמה דקות.

התחלתי להרהר על המצב, ממש מלכוד 22. התחלתי לחשוב על כל הנושא של הנדסת אנוש שעד עכשיו לא ראיתי כחשוב. התחלתי להתעצבן ולקלל את המהנדס הגרמני שלא שם ידית לפתיחת מכסה הדלק ברכב.הכל אשמתו. על מה לעזאזל הוא חשב כשהוא תכנן את הנעילה החשמלית?

 

חיברתי בחזרה את ה - ושום דבר לא קרה. פתחתי את דלת תא המטען.המנעול שם גם כן דפוק ולוקח מספר נסיונות עד שהוא נפתח. ממש אטרקציה לראות את הפחד בעיניים של השומר בכניסה לכל חניון כאשר אני יוצא מהרכב ה"ערבי" ומנסה לפתוח את תא המטען ללא הצלחה.(הפתיחה מתוך הרכב לא עובדת).הוצאתי את כל הזבל מתא המטען והתחלתי לפרק את הריפוד בתקווה למצוא דרך לפתוח את המכסה.לבסוף מצאתי את המוט שמפעיל את המנגנון של הנעילה. משיכה קלה והמכסה נפתח.תדלקתי ב50 ש"ח ונסעתי משם.

 

בדרך חזרה הביתה התחלתי לחשוב על עוד דוגמאות להנדסת אנוש גרועה. לדוגמא הסמל הענק של מרצדס על ההגה, שמעוור אותי כל פעם שאני נוסע בשקיעה. חשבתי עוד ונזכרתי במאפרה שיש בפיאט אונו שלוקח שנים עד שמוצאים אותה והיא גם לא שימושית בגלל המיקום והצורה שלה. נזכרתי גם ב"פטנט" נעילה שיש ברנו קנגו. ברגע שהשלט של הרכב מפסיק לעבוד חייבים ללחוץ על הכפתור בתוך הרכב על מנת לנעול את כל הדלתות ולאחר מכן לנעול שוב את דלת הנהג עם המפתח.אלה כל הדוגמאות שהספקתי בינתיים לחשוב עליהם.

 

אני בטוח שבכל רכב יש עוד דוגמאות להנדסת אנוש לקויה (טוב בטח לא ברכבים היפניים כי הם מושלמים).

 

עוד מישהו מתוסכל כמוני ורוצה לשתף? :-P

 

 

אסף

 

נ.ב.

כמובן כשחזרתי הביתה ובאתי לנעול את הרכב עם השלט, הנעילה חזרה לתפקד באופן מלא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 325
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

סקודה אוקטביה החדשה,שבה ידית ההילוכים עטויה במן מתכת מבריקה "עלק טיטניום",תחנה את הרכב בשמש ותחזור לקבל אחלה כוויה ביד.

Nothing runs like a Deere.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טויוטה קורולה - נסה להשכיב את המושבים הקדמיים במהירות כשאתה עם חברה שלך (יש מנגנון ראצ'ט איטי ונורא קשה להגיע אליו כאשר הדלת סגורה).

טויוטה קורולה - ידית פתיחת טנק דלק וידית פתיחת תא מטען צמודות - המתדלק שאל אותי אם לסגור את תא המטען או שאני בכוונה פתחתי אותו (עובד הפוך בקניונים אגב..).

טויוטה קורולה - (לא יודע אם קשור להנדסת אנוש, אבל עיצבן אותי באיקאה) - לא ניתן לקפל מושב אחורי בדגם סדאן.

טויוטה קורולה - סתם, הפעם סיטרואן קסארה - מתגי חלונות בקונסולה מרכזית.

גם ב-BX החביאו את מתגי החלנות האחוריים במקום מוזר.

פג'ו 306 דור ראשון - מתגי חלונות חשמליים בתחתית הדלתות הקדמיות (הועברו למקום נורמלי בדור השני אני חושב).

 

כבר חוזר, קופץ למכוניות למצוא עוד בעיות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אסף,מזל שכל זה קרה לך ביום קריר..

סיאט קורדובה,בכדי להחליף נורת חזית צד נוסע צריך לפרק את הפילטר אוויר בעזרת מברגים ולהוציא כיסויים מפה ועד הודעה חדשה.

"היום הוא המחר שאתמול דאגתם בגללו כל כך"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוי ואבוי. אתה פתחת עכשיו תיבת פנדורה הידועה בכינוייה "כל הצרפתים חארות".

 

הרבה נאמר בעד ונגד המכוניות יוצאות מדינת הקממבר והשמפניה, ולעיתים הדעות חלוקות לכאן ולכאן. אבל כל מי שניסה לבצע כל פעולת תחזוקה של לדבר על תיקון במכונית מהתוצרת הנ"ל יודע שהצרפתים, - חארות.

 

ואני אתחיל בכמה אנקדותות מהקסארה שבבעלותי:

 

מילוי נוזל שמשות: הרי לא מדובר בפעולה עד כדי כך נדירה. ואכן, בפתיחת מכסה המנוע, מופיע סימון ברור עם הציור הבינלאומי של שפריצר על מכסה הפלסטיק השמאלי של תא המנוע (מכסה גדול המכסה כשליש מתא המנוע).

 

אבל שם זה נגמר. בסביבות הסימון אין שום זכר לפתח מילוי או מיכל מים. למעשה הפתח הנ"ל נמצא מתחת לכיסוי הפלסטיק. כלומר, הציור החביב למעשה אומר: פרק את כיסוי הפלסטיק הענק (3 קליפסים, ללכלך ידיים, להוציא מהמקום כיסוי בגודל של מטר על חצי מטר ולהניח בצד) ואז תמצא מתחתיו פתח למילוי נוזל שמשות.

 

מה קרה? כ"כ קשה לקדוח חור בקוטר 5 ס"מ בפלסטיק? צרפתים.

 

אבל זה כמובן לא מסתיים בזה. כמובן שמהנדסי אומת השאנסונים, טרחו להעביר צינור של המזגן בדיוק, אבל בדיוק! מעל לפתח ובצמוד אליו, באופן המקשה על פתיחת המכסה וגורם לנוזל ששופכים פנימה להתפצל ולמלא במים מצד אחד את ראש המנוע ומצד שני את המוזג עצמו אבל בכל מקרה לא את המיכל.

המזגן מהווה דוגמה ראשונה למערכת שהצרפתים כנראה "שכחו" לכלול בתכנון הראשוני, ומרגע שהותקנה היא דורסת כל מה שהיה לפניה. גאוני. בהמשך נדבר על מערכת נוספת כזו - ABS.

 

גאונות מספר שתיים: פתח מילוי/בדיקת שמן הידראולי להגה הכוח. ניתן לראות אותו בתמונה המצורפת בפינה השמאלית תחתונה (עם ציור אדום של הגה):

ST061-03.jpg

מה לא בסדר בתמונה? שימו לב למכסה הפלסטיק הגדול שעליו כתוב "HDI". מכסה זה מחובר עם ברגים (!) כדי שיהיה קשה לפרק אותו. שימו לב שהפינה השמאלית התחתונה של המכסה מסתירה ממש חלק קטן ממכסה מיכל השמן המדובר. אל דאגה, גם הכיסוי הקטנטן הזה מונע לחלוטין את האפשרות להוציא את הפקק מבלי לפרק את כל הכיסוי. מה קרה פייר?? אי אפשר היה לגלח עוד ס"מ מהכיסוי?? שוב - גאונות. ויוה לה-פראנס.

 

ולדוגמה הבאה: הפעולה הלא מאוד נדירה של החלפת נוריות בפנס הדרך הקדמי שמאלי. התיאורים הבאים מתאימים גם לפיג'ו 206. כל הכבוד על העקביות.

 

1. פרק את מכסה הפלסטיק השמאלי בתא המנוע.

2. פרק את מכסה תיבת הפיוזים (אחרת הקליפס הקדמי שלה יעשה לך חור ביד בהמשך)

3. פרק את הקונקטור הראשי של ה- ABS (זוכרים?). הנ"ל חוסם את פתח הכניסה ליחידת התאורה.

4. נסה לפרק את מכסה הגומי של יחידת התאורה.

5. אין סיכוי שתצליח מכה ראשונה, נסה שוב.

6. אתר בסביבתך הקרובה ילד עד גיל 10 עם ידיים גמישות ודקות במיוחד.

7. בקש מהילד להחליף לך מנורה כי אין אדם בוגר שיכול להכניס את היד לרווח מעורר הרחמים שבין יחידת ה-ABS, גם לאחר פירוק הקונקטור, לפנס.

 

נניח שהצלחת. מה מחכה בפנים? לא פחות מ- 5 נורות. ככה זה במכוניות מודרניות. אור חניה, איתות, ראשי , גבוה וערפל ביחידה אחת. יפה.

עכשיו, מי מכם ילדים יכול לנחש, כמה סוגי נורות שונים קיימים ביחידה? מי אמר 5? יפה.

ועכשיו ילדים, מי יוכל לנחש כמה שיטות שונות לעיגון הנורות למקום בשימוש באותה יחידה? האמת, "רק" 4: 2 סוגי קפיץ, חצי סיבוב ומשיכה.

מדובר בתמריץ משמעותי לקנות נורות איכותיות שכן כל החלפה מלווה בסימנים כחולים על גב כף היד, כאבים ברגל מזה שבעטת שעה באוטו, וגרון צרוד מזה שצעקת "צרפתים חארות!" משך כל זמן ההחלפה.

(add lightness' (Colin Chapman'

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ממהש אני קורא כאן אני עוד במצב טוב

אבל גם לי יש כמה טענות כלפי הגרמנים

 

הפולו 98 שלנו החלונות חשמל בקונסולה ואתה שמנסה להשאיר את העיניים על הכביש (בהתחלה לפחות, כי אתה נהג שומר חוק) דופק את האצבע בפלסטיקים שין המתגיםש עד היום אנילא ידוע את השימוש להם

 

תא כפפות שמתאים לכפפה וזה ביום טוב, ותא פיוזים שמחשק איתך מחבואים מאחורי התא כפפות ואתה צריך לעמוד על הראש כדי להחליף פיוז

 

שטיחון נהג מבית ואג, מקורי, שאים הוא זז לך קדימה מידי אז הקלאץ' ניתקע בו ופיתאום הרכב אוטומט ואתה במירוץ דראג

 

אני לא מעשן אבל מסכנים הנהגים שצירכים גם לאפר וגם להשאיר את ידית תיבת ההילוכים בלי כוויות

 

חור, כן חור בתחתית הקונסולה יש חור שחור נורה צר ונורא עמוק שאם חשבת שיש לך שם 5 שקל לעגלה של הסופר, אז אתה תיצטער על זה

 

והגראנד פינלה, אני קורא לזה מובלעת כי אין לי משוג מה זה הדבר הזה מיתחת לכרית אויר של הנוסע, או למה הגרמנים הכינו לי מתנת ניחומים על התא כפפות המסכן שלהם בצד של הנוסע.

רנה דקארט אמר:אני חושב משמע אני קיים

גארי קספרוב אמר:אני טוב כי אני חושב 5 מהלכים קדימה

זיגמונד פרויד אמר:כשאתה חושב על משהו תחשוב עליו דרך כל 4 הכיונים ולא דרך כיון אחד הכיון הישיר

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.בצרפתיות-הידית צופר זאת הידית של האיתות- רק כמה שנים אחרונות התחילו לנתקין גם על ההגה.

2. ידית פתיחת דלת בוולבו 240-אני רגיל ... אנשים שנוסעים פעם ראשונה חושבים שהם במילכוד.

3.בניסן סאני - להוציא מפתח סויץ חייבים אוניברסיטה ... בלי לדעת על כפתור מיוחד כנראה תשברו את המפתח.

4באיביזות הראשונות(סביבות 86-87) ידית איתות ממש אידיאוטית... מי ש מכיר....

5 אני מספר שנים נוהג בונדורה.... סיפור בפני עצמו.... ידית של הדלת עשתה חור ברגל המסקנה שלי...

ואני עדיין לא יודע איך להפעיל איורור חיצוני +מזגן ביחד...

!!! FUCK THE FUEL CRISIS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני על ZX וולקן 1993..

 

אין תא כפפות..דיי נו באמת בהתחלה חשבתי שמסתלבטים עליי, יש תא כפפות בלי ידית, כשפירקתי אותו בצורה טיפה אגרסיבית גיליתי שאין דרך להחזיר אותו למקומו, נאלצתי לעבוד יום שלם על מנת להחזיר למצב הקודם.

 

כמו שאמרו פה צופר באיתות במקום בהגה.

 

שפריצרים על הפנים, במקום שיהיו על המכסה מנוע, הם פשוט מחוברים באיזה אילתור שכזה (כן כן ככה זה מגיע מהחברה) כל הזמן תופסים כיוון חדש וכל פעם שרוצים להתיז על השמשה מגיעים לרכב שמאחוריך בטעות..

 

לא עולה לי בראש בינתיים עוד דברים..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני על ZX וולקן 1993..

 

אין תא כפפות..דיי נו באמת בהתחלה חשבתי שמסתלבטים עליי, יש תא כפפות בלי ידית, כשפירקתי אותו בצורה טיפה אגרסיבית גיליתי שאין דרך להחזיר אותו למקומו, נאלצתי לעבוד יום שלם על מנת להחזיר למצב הקודם.

 

..

הזכרת לי שבקורדובה שלי אין תא כפפות.

במקום זה יש תאים בצידי המושב שרק בפתיחת הדלתות יש גישה אליהם..:?

"היום הוא המחר שאתמול דאגתם בגללו כל כך"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

-306 שנת 94, מלבד מתגי חלונות שהוזכרו כאן הנמצאים ממש מתחת לברכיים

ישנם גם מתגי החלונות החשמליים שגם הם, איך לא, נמצאים ממש בין הכסאות הקדמיים למטה.

ממש תענוג לראות איך 2 נוסעים קיצוניים במושב האחורי רוכנים על רגליו של הנוסע באמצע ע"מ לפתוח חלון.

(כנ"ל לגבי רנו מגאן דור ראשון...בעעע)

 

-מאפרה+מצת במאזדה 5.

המאפרה היא בעצם כוס לכל דבר שיושבת אולי מטר מטה מכתפו של הנהג/נוסע.

כדי לאפר, אתה עושה מתיחה לצד, אפשר לשלב גם יד נגדית מתרוממת והנה לך קצת תרגילי כושר.

המצת, עליו בכלל אין מה להגיד, מוכבה אי שם למטה בקונסולה המרכזית.

 

-כיוון מושב נהג, מאזדה 6, ע"ע סגנון הראצ'ט שהזכיר romer, שם הוא כמו הגלגלת המוכרת משנות ה-70/80, וזה במקום ידית נורמלית ופשוטה.

 

פוקוס דור קודם, מאפרה נמצאת ליד הנהג. מצויין מבחינת הנדסת אנוש לנהג שרוצה לעשן, אבל מה קורה שגם הנוסע ליד מעוניין?

 

אמיר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טויוטה קורולה - (לא יודע אם קשור להנדסת אנוש, אבל עיצבן אותי באיקאה) - לא ניתן לקפל מושב אחורי בדגם סדאן.

.

נכון רק לגבי גרסת הליסינג SUN.

בגרסת GLI קיים גם קיים.

Volvo V40 T5 R-Design

GTI MK6 Premium - SOLD

GTI MK5 - SOLD

GTI MK4 - SOLD

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

-מאפרה+מצת במאזדה 5.

המאפרה היא בעצם כוס לכל דבר שיושבת אולי מטר מטה מכתפו של הנהג/נוסע.

כדי לאפר, אתה עושה מתיחה לצד, אפשר לשלב גם יד נגדית מתרוממת והנה לך קצת תרגילי כושר.

המצת, עליו בכלל אין מה להגיד, מוכבה אי שם למטה בקונסולה המרכזית.

 

אמיר.

האמת שזו תופעה שלא קשורה במאזדה, היא נפוצה בעוד מספר מכוניות שמיובאות לארץ. בחלק מהעולם המכוניות באות כיום ללא מאפרה ומצית לסיגריה. (ישנם מדינות שמתחילה להיווצר אפילו חקיקה כנגד נסיעה ועישון) כדי לא לעודד עישון מפסיקות היום חלק מהיצרניות את האופציה הזו. אז מה עושים הייצרנים למי שבכל זאת חפץ, הייבואנים הישראלים מבקשים זאת כסטנדרט ולא כאופציה-כי הרי אנחנו עם שלא אוהב שינוים. באחד ממתקני הכוסות שמים את המאפרה הניידת ובשקע ה12V שבמילא מגיע, שמים מצית. תוכל לראות את זה גם ביונדאי גטס, פוקוס החדשה ועוד מכוניות רבות.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.בצרפתיות-הידית צופר זאת הידית של האיתות- רק כמה שנים אחרונות התחילו לנתקין גם על ההגה.

 

זו דווקא הנדסת אנוש מצוינת! בזמן עקיפות ממילא האצבע נמצאת על הידית, וגם בתוך העיר הרבה פעמים. כך יוצא שאם אני צריך לצפור באופן מיידי, אני לא צריך להעביר את היד למרכז ההגה (ובמילים אחרות - להוריד אותה מההגה באופן לא בטיחותי) וללחוץ חזק. אני פשוט לוחץ בזריזות על הכפתור בקצה ידית האיתות והזמבורה עובדת. כמובן שיש גם על ההגה, אלא מה.

 

בכל מקרה, ניסיתם פעם להשכיב את המושבים האחוריים במונדיאו חדשה? יש אפשרות כזאת, אבל בלי ספר הרכב פשוט אי אפשר למצוא אותה. מסתבר שיש שני מוטות מיוחדים, אחד בכל צד של תא המטען, בחלק העליון שלו צמוד למדף האחורי מלמטה, שצריך למשוך אותם ואז המושבים יכולים להתקפל. רק שלקח לי איזה חמש דקות למצוא אותם כי הם בלתי נראים וכי אף אפשרות אחרת (וכמובן הגיונית הרבה יותר) לא קיימת.

 

זה רק מה שעיצבן אותי לאחרונה, במסגרת העבודה יצא לי להתקל במגוון מוזרויות בתחום הנדסת האנוש. סתם דוגמה שעולה לראש - מתגי פתיחת חלונות בסיטרואן C2. הם ממוקמים באזור של ידית ההילוכים, אחד בכל צד. צריך להתכופף כדי להגיע אליהם ואם רוצים לפתוח שני חלונות צריך לפתוח אחד ואז להעביר את היד מאחורי ידית ההילוכים ולפתוח את השני. כאילו שהיה קשה לשים אותם על הדלת, כמו בכל מכונית נורמלית...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1.אפרופו ZX....כדי לראות נורית חיווי מזגן חייבים להיכנס עם הראש מתחת להגה.....ידית של המגבים וההגה עצמו מסתירים .....לפעמים נוסע חצי דרך עד ששמים לב שהמזגן כבוי...

הZX הזה....נכון שחוטים של הבגאז' מעצבנים?הם אף פעם לא נשארים בתוך הבגאז'.....הבעיה לא רק אצלי- אני רואה עוד אנשים שנוסעים ככה....

2 .96-98-CIVIC- שעון .....מי חשב לשים שעון במקום שהוא ממוקם-אין מצב לראות מה שעה באור יום (בגלל זוית+שמש)... (אותו דבר עם תצוגת טייפ לא מקורי כך שזה לא נחשב)

!!! FUCK THE FUEL CRISIS

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כאילו שהיה קשה לשים אותם על הדלת, כמו בכל מכונית נורמלית...

 

רוני

זה לא קשה והם יודעים לעשות זאת, אתה שוכח שמדובר על קטגורית מיני ששם אלמנט החיסכון בולט.

בדרך זו הייצרן חוסך הרבה כסף. ישנו צורך בפחות חיווט (במקום שני צדדים קיצונים-אחד מרכזי) במקום שלושה כפתורים יש רק שניים ובנוסף אין צורך לעשות התאמות לגרסאות בעלות הגה ימני.

הדלתא חוזרת! (לא הרומנית, האמיתית)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 4297 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...