Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רפידות OMP VS EBC


איביטורבו
שימו לב! השרשור הזה בן 6400 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

גם אני התעניינתי ברפידות של פרודו וספארקו בשילוב עם דיסק מקורי של ניסן .

עד כמה שאני יודע אין רפידות שתואמות לניסן אלמרה שלי. מועד הטיפול מתקרב וכנראה שאני ילך בסוף על בלמים מקוריים (דיסק + רפידה) של הרכב וזהו.. למרות שאני בטוח שרפידות טובות יותר יעלו לא בהרבה יותר $$ מהמקוריות וחבל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למרות שאני בטוח שרפידות טובות יותר יעלו לא בהרבה יותר $$ מהמקוריות וחבל.

לשם ההשוואה:

רפידות מקוריות לברלינגו - 250 שקל

רפידות DS2500 - כ700 שקל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כחודשיים הרכבתי פרודו DS2000 והרפידות היו שורטות לי את הדיסקים בנסיעות קצרות שבהן אין לרפידות אפשרות להגיע לטמפרטורת עבודה, לאחר שהוחלפו הדיסקים הרגילים (מקוריים של פיגו) ביעודיים (?OMP) הרפידות אינן שורטות את הדיסקים באותן נסיעות.

כמובן שגם עם הדיסקים הקודמים היה שיפור משמעותי ביחס לקונפגירציה הקודמת (רפידות+דיסקים מקורי) פשוט עכשיו הדיסקים לא נשרטים מהרפידות בנסיעות שבהם הן עוד קרות וקשיחות בהרבה מהמקוריות למען יכולת עבודה בטמפרטורות גבוהות מהממוצע.

בלבלת אותי לגמרי עם מה שכתבת ולכן עם הגעת עונת החגים הגיע גם זמנן של הקושיות :lol:.

 

שים לב למה שכתבת שוב -

והרפידות היו שורטות לי את הדיסקים בנסיעות קצרות שבהן אין לרפידות אפשרות להגיע לטמפרטורת עבודה
ואז -

עכשיו הדיסקים לא נשרטים מהרפידות בנסיעות שבהם הן עוד קרות וקשיחות בהרבה מהמקוריות למען יכולת עבודה בטמפרטורות גבוהות מהממוצע
למה התכוון המשורר?!?

 

האם השריטות שהופיעו בטמפ' עבודה נמוכה השפיעו על יכולת הבלימה?

זו הרי נקבעת ע"פ טמפ' העבודה של הרפידות ולא של הדיסקים, ולכן אין שום הבדל בין דיסק רגיל למה שאתה קורא לו "ייעודי".

 

ואם כבר יש שריטות, שאני מודה ומתוודה בזה שאין לי מושג על מה אתה מדבר, הרי עקרון הפעולה של מערכת הבילום הוא של חיכוך הרפידות על הדיסקים, אז מה הקשר לזה שהדיסק ה"ייעודי" לא נשרט בנסיעות שהרפידות קרות למען יכולת עבודה משופרת בטמפ' גבוהה?!?

נשבע לך שאתה כתבת את זה ולא שיניתי לך שום מילה בהודעה :oops:.

 

 

סערחמשחמשחמשחמש -

לא, רוב הנהגים לא מתקרבים בכלל לנקודות הקיצון של רפידות משופרות, לא כל שכן לנקודות הקיצון של הדיסקים!

בשביל להגיע לשם אתה צריך לנהוג ממש רע - כמו גרירה של הברקסים לאורך ירידה ארוכה ותלולה מאוד מאוד במקום פשוט להוריד הילוך (ואז הם מתעוותים) או לנהוג ממש ממש אגרסיבי , ובאמת שאני לא מתכוון לאגרסיבי בטיול עם החבר'ה באיזה כביש מגניב אלא אגרסיבי של מסלול עד שהדיסקים והרפידות פשוט מעלים להבות או נסדקים למוות.

אגב, באמת שאפשר להוציא להבות מהברקסים, בעיקר בנהיגה חזקה במיוחד ואז עצירה מיידית בלי זמן קירור.

 

דיסק חלק רגיל יחזיק את אותו הזמן לפחות אם לא יותר וגם יחזיק את הרפידה בחיים לאורך זמן ארוך יותר בעיקר בהשוואה לדיסק מחורץ.

וכמו בהרבה דברים אחרים, גם לדיסקים רגילים יש מוצרים טובים יותר וטובים פחות, אני אישית אוהב לקנות את הדיסקים של ברמבו (חלקים רגילים, אל תתבלבל עם האחרים) כי מצאתי שהם מחזיקים אצלי הכי הרבה זמן

 

45620434.IMG_1719_sml.jpg

 

לטעמי הדיסק הכביכול ייעודי הוא רכישה מיותרת ביותר, בזבוז כסף נטו.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טוב עדכון קצרצר בנושא,

 

לא הצלחתי להשיג את מלמד, ניסיתי באתר של ספארקו. מלמד לפי מיטב ידעתי מייבא את ה-DS2500.

יש לכם רעיון עם מי ליצור קשר בנושא?

 

בנתיים קיבלתי הצעה נמוכה יותר - 1900 שקל לרפידות + דיסקים של OMP.

 

איך ה-OMP בהשוואה ל-EBC? שווה להשקיע 500 שקל יותר?

 

ועוד שאלה, הדיסקים והרפידות האחוריים הם מקוריים, במוסך הציעו לי לא להחליף אותם כרגע היות ואין בהם שחיקה ממשית.

 

זה לא משנה את איכות הבלימה כאשר ישנם ברכב שני סוגים של רפידות ודיסקים?

 

תודה רבה - שוב! :-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קרא שוב את התגובה שלי.

אין שום יתרון למה שאתה קורא לו דיסק ייעודי, קנה דיסק רגיל מקורי של הרכב ותחסוך לעצמך הוצאה מיותרת.

במקביל, שווה להשקיע ברפידות של פרודו ולא ב-EBC כי הן פשוט לא טובות במיוחד.

 

אתה יכול להשאיר את הבלמים האחוריים כמו שהם, ממילא מירב עומס הבלימה הוא מקדימה.

 

מוטי

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לשם ההשוואה:

רפידות מקוריות לברלינגו - 250 שקל

רפידות DS2500 - כ700 שקל

יותר לכיוון של 550 ש"ח.

 

איביטורבו, אם אתה מעוניין ברפידות של פרודו, צור קשר עם ירון אדרי (שם משתמש - yaron edry).

[LEFT][B][FONT=Times New Roman]Damn it boy, you are about as useless as a cock-flavoured lollipop.[/FONT][/B] [FONT=Times New Roman][I]Coach Patches O'Hulihan[/I][/FONT][/LEFT]

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוצה לחזק את קודמיי- אין צורך בצלחות מחוררות, אורך החיים שלהם קצר בהרבה מצלחות רגילות ואין להן שום יתרון אלא אם יתרון ויזואלי משחק תפקיד בשבילך.

הצלחות המחוררות היחידות ששוות משהו ועולות בהתאם אלו המקוריות שבאות בפורשה פרארי וכו' שתהליך היצור שלהם שונה לחלוטין ממה שאתה קונה בחנות והמחיר בהתאם. זוג צלחות בלבד מקוריות של GT3 (לא קראמיות) עולה בחו"ל כ 1000$.

 

אותו דבר לגבי רפידות EBC שמשום מה הצליחו לכבוש את הארץ ( כנראה בגלל הצבעים הזוהרים ...) להתרחק!!! FERRODO או HAWK הם מוצרים מוכחים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצטרף להמלצות על פרודו.

 

לפני זמן מה עמדתי באותה דילמה של איזה רפידות והאם להחליף גם צלחות

לאימפרזה, ובסוף בחרתי ברפידות של פרודו על הדיסקים המקוריים.

 

 

מבסוט לאללה, גם בשימוש מעט אגרסבי הרפידה עדיין עושה עבודה מצוינת,

בקיצור, מומלץ.

 

ולZIGI מה פירוש שריטות על הדיסקים? בלימה אחת וזה גם ככה נעלם,

אולי אתה מתכוון גלים,או שחיקה לא שווה?

STI 2004

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6400 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...