טכני, אחזקה וטיפולים
כאן אפשר לשאול שאלות טכניות על נורות אזהרה, טיפולים שוטפים ותיקונים, צמיגים וכל דבר אחר שאפשר לשבור ו/או מלכלך כשנוגעים בו, וגם לבקש המלצות לבעלי מקצוע או מוסכים.
הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני
חברים יקרים, להלן כללי הפורום הטכני, הנגזרים מכללי הפורום הכלליים ומוסיפים עליהם. במידה וכללי הפורום הכלליים אינם זכורים לכן זה הזמן לרעננם. הנחיות הכתיבה בפורום הטכני כתובות בלשון זכר או בלשון רבים, אך הם מתייחסים לגולשים ולגולשות כאחד (וכאחת). הרשימה ערוכה לפי סדר שרירותי.
הגישה לתגובות בפורום מוגבלת. כולם יכולים לפתוח שרשורים חדשים ולהגיב בשרשורים שהם עצמם יפתחו, אך כדי לשמור על רמה גבוהה ומקצועית ככל האפשר של התגובות לשרשורים קיימים - לא כולם יכולים להגיב בשרשורים קיימים.
אם יש לכם משהו שאתם ממש רוצים להגיד וממש חושבים שיעזור, אתם מוזמנים לשלוח את ההודעה לי או לאחד המנהלים האחרים עם קישור לשרשור המדובר והסבר מדוע אתם חושבים שההודעה הזו תורמת לשרשור.
1. אם אתם לא יודעים, אל תכתבו.
2. אם אתם חושבים, תכתבו שאתם חושבים.
3. אי לכך - מנהלי הפורום הטכני הם הסמכות העליונה, הסופית והיחידה לגבי נכונותה של כל הודעה/דעה/אמירה/עצה.
4. בגלל הרגישות הרבה בפורום הטכני, מנהלי הפורום הטכני שומרים לעצמם את הזכות למחוק כל הודעה, להרחיק כל משתמש באופן זמני/לצמיתות, בין אם אותו משתמש הפר את חוקי האתר הכללים ובין אם לא. אם זה קרה לכם, זה כי זה הגיע לכם. אל תבואו להתלונן על זה.
5. חובת שימוש במנוע חיפוש טרם פתיחת שרשור חדש: אין לפרסם נושא חדש מבלי שמיציתם מידע הקיים בשרשורים ישנים ע"י חיפוש בפורום כאן.
6. נושאים אסורים לפרסום ב"טכני": אין לפרסם נושאים שאינם טכניים מתחום הרכב. בכלל זה חוו"ד על בעלי מקצוע ועסקים. לשם כך קיים פורום מיוחד.
6א. נושאים ותגובות אסורים (לשון הרע): אין לפרסם נושאים שכוללים השמצות של עסקים. להרחבה, קראו כאן.
7. כותרת: הכותרת הינה מהותית וכותרת שאינה עונה להגדרה מדויקת תביא למחיקת או נעילת הנושא: הכותרת חייבת להכיל את הפרטים הבאים: סוג הרכב, דגם, שנתון ומהות העניין/בעיה.
8. סימנים אסורים לשימוש: אין להשמש בסימנים לא תקניים כגון '|', אין להשתמש בסימנים מרובים כגון ..., ??? או סימנים לא ברורים אחרים. תו אחד מכל סוג יהיה ברור בהחלט.
9. לעניין שאלות כלליות ועניינים "דחופים" ו"עזרות למינהן": שאלה כללית שלא קשורה לרכב מסויים יש לציין בפשטות "כללי" או "שאלה כללית" בתחילה הכותרת ואת מהות העניין. אין לרשום בכלל ובכותרת בפרט, מלים וביטויים מיותרים כגון "דחוף" "עזרה דחופה בבקשה" וכו', זה ברור. בשביל זה אנחנו כאן.
10. מידע חיוני ונוסף שנכון לציין בשרשור: בהתאם לעניין יש לציין פרטים מדוייקים לשאלה הנשאלת. בשאלות הקשורות לבעיות מכניות ו/או תקלות מנוע, כדאי לציין (בגוף ההודעה) את סוג תיבת ההילוכים, קוד מנוע (מופיע ברישיון הרכב) וכן איזור בארץ במידה והנכם מבקשים הפניה לבעל מקצוע/עסק מסוים.
11. ציטוט הודעות: אם אתה מגיב להודעה שמעליך אין לצטט אותה, ממילא היא עוקבת.
12. כבוד הדדי והתייחסות עניינית לנושא: יש להתייחס בכבוד לחברי הפורום וכן יש להתייחס עניינית לנושא הטכני בלבד. "ציונים" וביקורות לגופו של משתמש ימחקו מיידית ויגררו התראה.
13. מאפייני צ'אט אסורים: "אחי" - איסור מוחלט להשתמש במילה זו בפורום. אם הוא אחיך, דבר איתו בבית. הפורום הינו פורום טכני מכובד ולא צ'אט. מאפייני צ'אט כמו "חחח" וכו, אסורים בתכלית האיסור.
14. עברית ראויה. יש לרשום בעברית ראויה, לרבות סימני פיסוק, סימן שאלה כאשר שואלים שאלה, ונקודה בסוף משפט. בנוסף, קיצורי דרך כמו למשל "תאוטו" (= את האוטו), אסורים.
15. התנהלות מול מנהלים: יש להשמע להוראות המנהלים, גם אם אתם חושבים אחרת. השגות נא לשלוח בה"פ, אל המנהל, בצורה מכובדת. דברו אלינו כמו שאתם רוצים שאנחנו נדבר אליכם.
16. שרשורים כפולים של אותו המשתמש: במידה ופתחתם שרשור בעניין מסוים ואתם רוצים לעדכן - המשיכו בשרשור המקורי. אין לפתוח שרשור נוסף באותו עניין.
17. התניה מהותית להקפצות שרשורים: אין להקפיץ שרשורים בטרם חלפו 24 שעות מרגע פתיחתם, ואין להקפיץ שרשורים ישנים באם המידע החדש אינו מועיל או רלוונטית לנושא השרשור המקורי.
- כל התגובות/עצות/הודעות בפורום הטכני הינם בגדר המלצה ו/או חוות דעת בלבד.
-
השימוש במידע הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש.
-
הנהלת קארספורום איננה אחראית לטיב המידע ו/או מהימנותו.
-
הנהלת קארספורום לא תהיה אחראית בשום צורה לכל נזק ישיר ו/או עקיף, סיבתי ו/או תוצאתי שיגרם כתוצאה משימוש במידע שבפורום.
באיחולי גלישה מהנה ומשכילה - צוות מנהלי קארספורום.
178,199 נושאים בפורום הזה
-
- 0 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
שלום. מה ההבדל בין דגם mk291 (האם נקרא גם hunter של איתוראן ...?) לבין ינשוף של חב' רב-בריח . מה מומלץ ? תודה
הודעה אחרונה מאת driver99, -
- 0 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
אתמול קניתי בתחנת דלק את התוסף, ואחרי שמלאתי אותו לא יודע למה אבל נכנס לי בראש להריח את הבקבוק(כנראה שנמאס לי כבר מדבק) והיה לו ריח של טרפנטין. האם זה הריח הנורמלי של התוסף? או שהיה בבקבוק טרפנטין? תודה מראש
הודעה אחרונה מאת F_B_I, -
מזגן
מאת Guest brk- 3 תגובות
- 836 צפיות
אני כרגע לא מפעיל אותו עקב צריכת דלק גבוה ביותר. עד כמה תשתנה צריכת הדלק אם בכלל? תודה . אחים שמעון תיקונים בע"מ שמעון-1-800
הודעה אחרונה מאת CaRReRa, -
- 2 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
אתמול אני חוזר עם ידידי היקר יניב מאזור המרכז לכיוון בירתינו ירושלים, מעביר לרביעי בגלל עבודות בכביש, לא מצליח להחזיר לחמישי, שומע רעשים מוזרים מהגיר והוא נתקע לי איפשהו בין רביעי לחמישי לניוטראל, עצרתי בצד, התסכלתי למטה אני רואה מוט תלוי באלכסון מכיוון הגיר כלפי הרצפה. את ידית ההילוכים באותו רגע לא ניתן היה כבר להזיז בכלל. שלוש שעות של המתנה, באמצע הלילה באמצע כביש 1 והגרר הגיע 5 דקות עבודה מצד האדון הנכבד והאוטו חזר למצבו הרגיל, הוא אמר שזה בסדר גמור והוא נתקל בזה כבר, בסך הכל יצא איזשהו בורג והוא החזיר את המוט (כנראה זה המוט שמחבר את הגיר למנוע, לא?) למקום והכל בסדר. עד עכשיו הכל בסדר, מעניין אותי לדעת בדיוק מה זה המוט הזה, למה הוא השתחרר והאם יכול היה…
הודעה אחרונה מאת יגאל, -
המלצה על מוסך
מאת ToMeR-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
קיבלתי טלפון של מורשה פיג'ו סיטרואן בסגולה ב פ"ת בבעלותו של יורם, השאלה שלי האם מישהו מכיר אותו (את יורם עצמו כבעל מקצוע) ויכול לתת לי פרטים על האם שווה לטפל שם או לא.
הודעה אחרונה מאת Herman, -
-
- 5 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
את המיסב, כי עוד מעט חושך, ואם תסתבך, איפה מתצא פרס טוב???" אז כמו אדיוט. חזרתי מהעבודה. האוטו על ג'ק - כן, כן, החדש שקניתי... ואני מרים אותו מאחורה - גם כי קיבלתי השראה לבדוק ברקס אחורי מאיציק, וגם כדי לפסול שהרעש שבגללו אני תולש שיערות כל יום באמת בא ממיסב ימין-קדמי... אז האוטו עולה, אחורה-ימין. ורון מסובב הגלגל, ורון שומע רעש - כמו דודה שלו על סקטים... בקיצור - הלך המיסב. נפתח ה-היינס, פרק אום מרכזית, שלוף את התוף,תן מכה, נופל המיסב, שים חדש, וסע לשלום.... אז נשלפת האום המרכזית, נשלף התוף - לא. שעה וחצי להוציא את התוף המחורבן הזה - כי המיסב היה שבור..... אבל כל הזXXXן במיסב-טבעת חיצונית.... שהתיישבה בתוף התוף ולא יוצאת. השעה תשע. חושך בחוץ.אור של מ…
הודעה אחרונה מאת x0xorena, -
- 10 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
יש לי וולקן 92 1.9 עם צמיגים 185/60R14 רציתי לדעת אם אני אוכל לאשר צמיגים במידה 195/55R15 (זאת המידה של ה-16V!) ? בתודה מראש, איציק
הודעה אחרונה מאת David A, -
- 16 תגובות
- 2.9 אלף צפיות
סוף סוף ! תשתתפו בשמחתי ! דווקא לא יצא יקר מי יודע מה
הודעה אחרונה מאת 106RallyeBoy, -
- 2 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
רציתי לדעת איזה סוגים של צ'יפ יש וכמה כל הסיפור יכול לעלות וכמה כ"ס זה מוסיף? רצוי לציין שיש לי הונדה סיוויק הטצ'בק שנת 98 1400
הודעה אחרונה מאת תומר, -
- 6 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
בכל פעם שאני נוסע באוטו אני שומע רעש מעצבן של ציפצופים וחריקות מכיוון הסרן האחורי. גם כשהאוטו עומד ומטלטלים אוטו נשמע הרעש המרגיז הזה. יש אפשרות לשמן או לגרז את הסרן האחורי? האים זה סרן או בכלל בולמים ו 1001 דברים אחרים? אגב הרכב הוא פיגו' 205 שנת 94
הודעה אחרונה מאת topxri, -
- 6 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
בעקבות תקלה בסוויטץ' של הרכב (רנו אקספרס 95) כנראה נוצר מצב שנסעתי עם סטרטר מופעל במשך כ10 -15 דקות לאחר מכן הרכב נכבה...ויצא הרבה עשן...וריח מסריח אחרי שהכל התקרר....הרכב מניע מדחיפה....הסוויטץ' יוחלף מחר.....אבל מה הנזק לסטרטר? הלך הסטרטר? חלקים בו? כמה כסף להכין.?
הודעה אחרונה מאת The rider, -
- 5 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
אני לפני טיפול 10,000. בפיג'ו 205 קולור ליין שנת 92. ללא מחשב - מנוע קרבורטור. דוד שלי מבין בזה מאד והוא עושה לי את הטיפול. אבל בכל זאת אני רוצה דעת אנשים שמכירים את הרכב הזה - תמיד יש מה ללמוד מכל אחד. אז ככה: 1. שלפתי כמה מחוטי ההצתה של הפלאגים וראיתי שבפנים יש שחור! לא ממש פיח, אבל יש שחור ולא רואים את הפח (רק בצדדים נקי). אם מסתכלים ממש טוב אז זה לא כזה מלוכלך אבל אני לא יודע אם ככה אפשר לזהות חוטי הצתה לא טובים. איך אני יוכל לזהות אם חוטי ההצתה טובים אם לא?? 2. שמעתי על חומר תוסף לדלק 44K משהו כזה... מה זה עושה? כל כמה קילומטרים עושים את זה? והאם זה גורם לצריכת דלק גבוהה יותר לאחר השימוש במוצר? (לאותו מכיל, עד שמתרוקן) 3. רעש מהאגזוז! …
הודעה אחרונה מאת Daniel83, -
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 948 צפיות
-לאחרונה זואי-כפרה נוטה להמשיך לעבוד אחרי כיבוי הסוויץ'.... הסיבה השכיחה היא בדרך כלל פיח על השסתומים... בשנה האחרונה עשיתי לה משהו כמו 3 שטיפות\אינפוזיות עם המקביל של ליקווימולי ל-K44 ולא נראה שזה עוזר.... לכן הפתרון כמו שנראה הוא לפנות לניקוי ראש\כיוון שסתומים... ומכאן השאלה... מה כולל טיפול כזה? (השסתומים לא הידראוליים למי ששואל...) תודה רון. (אגב, אין בזה כדי לסתור את מה שכתבתי קודם - היא באמת נוסעת אחלה עכשיו ואני מרוצה עד הגג - אבל אני כבר בשוונג של לפרק\להתקע\לתקן דברים...)
הודעה אחרונה מאת הנסיך., -
-
-
- אחראי פורום
- 15 תגובות
- 3 אלף צפיות
ערב טוב למי שלא יודע אני לפני שתילת מנוע. ואני מנסע לעבור על כל התרחישים אפשריים שיכולים להיווצר לאחר ההשתלה.. ולנסות למצוא להם פתרון מבעוד מועד.. התרחיש שמפחיד אותי כרגע יותר מכל הוא: שלאחר ביצוע ההשתלה, בדיקת הקומפרסיה יוצאת לא תקינה.. האם זה אומר שהמנוע אבוד? - זאת אומרת האם אפשר לתקן אותו?? - אוברול?? מה ההשלכות של קומפרסיה לא תקינה? ירידה בכח? מעיד על סופו של המנוע? תודה לכל המגיבים.. כל מידע חיוני מאוד..
הודעה אחרונה מאת ToMeR, -
-
- 0 תגובות
- 805 צפיות
חיפשתי בפורום ולא מצאתי תשובה. כשמתקינים נוס איזה עוד חלקים צריך להרכיב ברכב?
הודעה אחרונה מאת alfa_romeo11, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
אחריי שהרכב היה אצל הפחח נאמר לי שהגלגל זז קדימה ויש לבצע כיוון פרונט, השאלה שלי היא מה זאת אומרת זז קדימה, האם משהו נפגע? האם הבולם הלך כתוצאה מהתזוזה? האם הציריה התעקמה? ההגה רועד רק מ 80 קמ"ש ומעלה והגלגל נוגע בטמבון שאני "שובר" את ההגה לימין.
הודעה אחרונה מאת K&N, -
-
- 7 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
שלום! ברשותי Citroen C-15 משנת 96' ואני מעוניין לרכוש וילונות מבד לחלונות האחוריים (האחורי והשניים הסמוכים לו בצדדים). האם אתם יכולים להעריך כמה דבר שכזה יכול לעשות לי בערך? היכן אני יכול לקבל עוד מידע על זה? מה בדבר הכהה לחלון? האם זאת אפשרות טובה יותר? כמה זה יעלה לי לחלונות ציינתי? האם זה יעבור סטס?
הודעה אחרונה מאת ishpuz, -
- 13 תגובות
- 2.2 אלף צפיות
איך זה שלא נכנסים מים דרך פתחי כונס האוויר במכסה מנוע (נגיד מקורי).. או שכן נכנסים? מים על פילטר אוויר פתוח זה לא דבר חיובי נכון? תודה.
הודעה אחרונה מאת יאשה והפיצפוצים, -
- 3 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
חיפשתי בהום סנטר ובאייס אין להם!! איפה אני יכול למצוא?
הודעה אחרונה מאת David A, -
הנזילה הראשונה שלי 1 2 3
מאת CaRReRa- 33 תגובות
- 3.4 אלף צפיות
אתמול אני ואבא שלי ניקזנו את כל מערכת הקירור, שטפנו אותה טוב ושמנו נוזל קירור חדש וטוב (לא שוב מים כמו בוץ - חאפרים!) בקיצור, לאחר נסיעה של כ-20 דקות, ועוד 5 דקות שהאוטו עומד, אני מגלה שלולית קטנה מתחת למנוע. לאחר בדיקה קלה, מסתבר שזה מגיע מהפקק של הרדיאטור, מאיפה שממלאים את הנוזל קירור... אבא אומר שפשוט שמנו יותר מידי ומההתחממות זה עלה ואין מה לדאוג ביינתים. מה דעתכם? אגב, מילאתי באמת המון, עד כ-5 סנטימטר מהקצה...
הודעה אחרונה מאת CaRReRa, -
- 3 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
כשאני לוחץ על המנוע בהאצות ...מעביר הילוכים ידנית (כשהגיר אוטומטי ) אחרי זמן מה הטורים שלי בעמידה כשאני בעמידה על D ורוצה לזנק הטורים מתחילים מ1500+ למרות שהיא מזנקת יותר מהר אבל האם זו בעיה כלשהי ... זה קורה מזמן אבל כרגע נזכרתי לשאול ... המכונית היא סאאב 9000 CDE מנוע 2300 ..... אגב הם לא תמיד עולים כך!! תודה לעונים
הודעה אחרונה מאת White-Night, -
- 10 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
היום החלפנו קלאץ בקליאו (כן אנחנו עובדים גם בשבת ) והרכב דיי מת..טוב אני קצת מגזים... האמת שאחרי שהחלפנו את הקלאץ יש מין רעש מתכתי כזה בזמן התחלת נסיעה ובזמן העברה מהילוך להילוך וחוץ מיזה הרכב רועד הגענו למסקנה שזה בה או מהתשובת מנוע (שזה פחות הגיוני כי היא נראת חדשה) או מהציריה הימנית לא היה לנו כבר כח לבדוק אחרי 5 שעות של עבודה - כל כך מגעיל לעבוד על האוטו הזה!!!! צריך לפרק חצי אוטו בשביל להגיע לקלאץ! בקיצור שבוע הבא נטפל בבעיה ואני יעדכן. שבוע טוב...
הודעה אחרונה מאת SPL, -
שאלה לגבי פלגים
מאת dimax- 5 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
חברה האם יש הבדל בביצועי הרכב אם אני מחליף את הפלגים שלי מפלג עם אלקטרודה אחת לפלגים עם ארבעה אלקטרודות והאם זה גורם נזק מסוים למנוע או יכול תודה
הודעה אחרונה מאת Herman, -
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 1 אלף צפיות
אני צריך לדעת מהי רמת האמינות של 205 GTI משנת 92. אם היא נכנסת למוסך כל יום וכמה סיכויים יש שאני יתעורר בבוקר והרכב לא יתניע? תודה לכל המשיבים
הודעה אחרונה מאת razmel, -
-
- 10 תגובות
- 2.3 אלף צפיות
אני זוכר שפעם עלתה שאלה כזאת אבל לא הצלחתי למצוא. העניין הוא שכשאני מעביר את המזגן ללקיחת אויר מבחוץ - כל האוטו מתמלא בריח מגעיל שיש מי שסבור שהוא דומה לשתן של חתול. כשהסירקולציה פנימית אין שום בעיה מישהו יכול לזרוק לי עצם ?
הודעה אחרונה מאת pug 206 xs, -
-
- אחראי פורום
- 3 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
טוב. אז קודם כל בוקר אור. היום אני וזואי נסענו בפעם הראשונה עם ההגה המתוקן שלה בכביש מהיר. כן כן, חופש בהגה - אחת מהתקלות הרבות ממנה סובלת יקירתי הזקנה - תוקן אחר כבוד ביום שישי האחרון. - אך זה כבר נושא לת'רד אחר... בינתים , כמה שאלות : הראשונה : כיצד תזהה מיסב פגום? -האם השיטה שלימדני בעל מוסך שעם ביתו יצאתי בעבר - החזק את הקפיץ וסובב את הגלגל כאשר האוטו באוויר - אם מרגישים כמו GRINDING - אזי המיסב פגום? (זה מעבר לבדיקת חופשים אלמנטרית של הגלגל) - האם יש עוד שיטות? ושאלה שניה : נושא :ציריות: -כיצד תזהה ציריה קלוקלת? - הכוונה היא לא לנקישות בסיבובים - פרמטרים אחרים שיגידו לי שהציריה טובה או לא? ושאלה אחרונה וחביבה ביותר איפה …
הודעה אחרונה מאת הנסיך., -
-
- 15 תגובות
- 2.8 אלף צפיות
כלומר, האם הוספה של הפריט היא עילה להורדה מהכביש או שזה מצריך ביקור במשרד הרישוי?
הודעה אחרונה מאת בנצי, -
- 2 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
מה הוא סדר הגודל של החלפת כל 4 הבולמים ברכב ההצעה שקיבלתי על סט של 4 קוני ספורט למיאטה שלי היא בסדר גודל של 3400 ש"ח כולל מע"מ (לא כולל התקנה). תודה לעונים
הודעה אחרונה מאת ZisoButts, -
- 15 תגובות
- 6.1 אלף צפיות
אני עומד בפני טיפול 10K, ונמאס לי כבר שהמוסך גובה הון כסף על שמן באיכות בינונית לכול היותר. אני מעוניין להביא את השמן ואת נוזל הקירור מהבית ושהוא רק ישים אותם. איזה סוג שמן כדאי לרכוש?! חברה, סינטטי/חצי סינטטי. צמיגות? דגם הרכב הוא רובר 827. תודה.
הודעה אחרונה מאת הנסיך., -
- 7 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
כשאני מאיץ במיוחד שהרכב עמוס או בעליה-בלחיצה חזקה על דוושת הגז המנוע מעלה טורים לרגע על ריק ואז ממשיך לנסוע-זה קורה בכל ההילוכים חוץ מרוורס וראשון. מה יכולה להיות הבעיה? תודה
הודעה אחרונה מאת לנצ'יהוליסט,
-
מי מחובר 48 משתמשים רשומים, 5 אנונימיים, 397 אורחים (הצג רשימה מלאה)
- Arielz2405
- yahaga
- TvrSpee12
- winner
- sperial
- itzik123
- orankohn
- שביט
- Itaiosh
- `Infinity
- פריג'י
- mottis
- Shaike.Zam
- SlowRide
- hans
- שמעון ויזמן
- ברווז
- 3n
- Shay Shd Dave
- santiago
- David32
- פונציק
- DJI
- Pavlik
- RedLabel
- amosbmw
- אריה שאג
- baer
- tan tan
- stx
- guy.a
- liads
- Derish
- AUDIO KING
- falou
- נולד לליסינג
- EliC25
- אייל
- גיימס
- Night Driver
- PASHUT
- Itzik-b
- point of view
- מיץ פטל
- פינדר
- Moshe c
- Mike Lowrey
- GTI33
