טכני, אחזקה וטיפולים
כאן אפשר לשאול שאלות טכניות על נורות אזהרה, טיפולים שוטפים ותיקונים, צמיגים וכל דבר אחר שאפשר לשבור ו/או מלכלך כשנוגעים בו, וגם לבקש המלצות לבעלי מקצוע או מוסכים.
הנחיות וכללים מחייבים לכתיבה בפורום הטכני
חברים יקרים, להלן כללי הפורום הטכני, הנגזרים מכללי הפורום הכלליים ומוסיפים עליהם. במידה וכללי הפורום הכלליים אינם זכורים לכן זה הזמן לרעננם. הנחיות הכתיבה בפורום הטכני כתובות בלשון זכר או בלשון רבים, אך הם מתייחסים לגולשים ולגולשות כאחד (וכאחת). הרשימה ערוכה לפי סדר שרירותי.
הגישה לתגובות בפורום מוגבלת. כולם יכולים לפתוח שרשורים חדשים ולהגיב בשרשורים שהם עצמם יפתחו, אך כדי לשמור על רמה גבוהה ומקצועית ככל האפשר של התגובות לשרשורים קיימים - לא כולם יכולים להגיב בשרשורים קיימים.
אם יש לכם משהו שאתם ממש רוצים להגיד וממש חושבים שיעזור, אתם מוזמנים לשלוח את ההודעה לי או לאחד המנהלים האחרים עם קישור לשרשור המדובר והסבר מדוע אתם חושבים שההודעה הזו תורמת לשרשור.
1. אם אתם לא יודעים, אל תכתבו.
2. אם אתם חושבים, תכתבו שאתם חושבים.
3. אי לכך - מנהלי הפורום הטכני הם הסמכות העליונה, הסופית והיחידה לגבי נכונותה של כל הודעה/דעה/אמירה/עצה.
4. בגלל הרגישות הרבה בפורום הטכני, מנהלי הפורום הטכני שומרים לעצמם את הזכות למחוק כל הודעה, להרחיק כל משתמש באופן זמני/לצמיתות, בין אם אותו משתמש הפר את חוקי האתר הכללים ובין אם לא. אם זה קרה לכם, זה כי זה הגיע לכם. אל תבואו להתלונן על זה.
5. חובת שימוש במנוע חיפוש טרם פתיחת שרשור חדש: אין לפרסם נושא חדש מבלי שמיציתם מידע הקיים בשרשורים ישנים ע"י חיפוש בפורום כאן.
6. נושאים אסורים לפרסום ב"טכני": אין לפרסם נושאים שאינם טכניים מתחום הרכב. בכלל זה חוו"ד על בעלי מקצוע ועסקים. לשם כך קיים פורום מיוחד.
6א. נושאים ותגובות אסורים (לשון הרע): אין לפרסם נושאים שכוללים השמצות של עסקים. להרחבה, קראו כאן.
7. כותרת: הכותרת הינה מהותית וכותרת שאינה עונה להגדרה מדויקת תביא למחיקת או נעילת הנושא: הכותרת חייבת להכיל את הפרטים הבאים: סוג הרכב, דגם, שנתון ומהות העניין/בעיה.
8. סימנים אסורים לשימוש: אין להשמש בסימנים לא תקניים כגון '|', אין להשתמש בסימנים מרובים כגון ..., ??? או סימנים לא ברורים אחרים. תו אחד מכל סוג יהיה ברור בהחלט.
9. לעניין שאלות כלליות ועניינים "דחופים" ו"עזרות למינהן": שאלה כללית שלא קשורה לרכב מסויים יש לציין בפשטות "כללי" או "שאלה כללית" בתחילה הכותרת ואת מהות העניין. אין לרשום בכלל ובכותרת בפרט, מלים וביטויים מיותרים כגון "דחוף" "עזרה דחופה בבקשה" וכו', זה ברור. בשביל זה אנחנו כאן.
10. מידע חיוני ונוסף שנכון לציין בשרשור: בהתאם לעניין יש לציין פרטים מדוייקים לשאלה הנשאלת. בשאלות הקשורות לבעיות מכניות ו/או תקלות מנוע, כדאי לציין (בגוף ההודעה) את סוג תיבת ההילוכים, קוד מנוע (מופיע ברישיון הרכב) וכן איזור בארץ במידה והנכם מבקשים הפניה לבעל מקצוע/עסק מסוים.
11. ציטוט הודעות: אם אתה מגיב להודעה שמעליך אין לצטט אותה, ממילא היא עוקבת.
12. כבוד הדדי והתייחסות עניינית לנושא: יש להתייחס בכבוד לחברי הפורום וכן יש להתייחס עניינית לנושא הטכני בלבד. "ציונים" וביקורות לגופו של משתמש ימחקו מיידית ויגררו התראה.
13. מאפייני צ'אט אסורים: "אחי" - איסור מוחלט להשתמש במילה זו בפורום. אם הוא אחיך, דבר איתו בבית. הפורום הינו פורום טכני מכובד ולא צ'אט. מאפייני צ'אט כמו "חחח" וכו, אסורים בתכלית האיסור.
14. עברית ראויה. יש לרשום בעברית ראויה, לרבות סימני פיסוק, סימן שאלה כאשר שואלים שאלה, ונקודה בסוף משפט. בנוסף, קיצורי דרך כמו למשל "תאוטו" (= את האוטו), אסורים.
15. התנהלות מול מנהלים: יש להשמע להוראות המנהלים, גם אם אתם חושבים אחרת. השגות נא לשלוח בה"פ, אל המנהל, בצורה מכובדת. דברו אלינו כמו שאתם רוצים שאנחנו נדבר אליכם.
16. שרשורים כפולים של אותו המשתמש: במידה ופתחתם שרשור בעניין מסוים ואתם רוצים לעדכן - המשיכו בשרשור המקורי. אין לפתוח שרשור נוסף באותו עניין.
17. התניה מהותית להקפצות שרשורים: אין להקפיץ שרשורים בטרם חלפו 24 שעות מרגע פתיחתם, ואין להקפיץ שרשורים ישנים באם המידע החדש אינו מועיל או רלוונטית לנושא השרשור המקורי.
- כל התגובות/עצות/הודעות בפורום הטכני הינם בגדר המלצה ו/או חוות דעת בלבד.
-
השימוש במידע הינו באחריותו הבלעדית של המשתמש.
-
הנהלת קארספורום איננה אחראית לטיב המידע ו/או מהימנותו.
-
הנהלת קארספורום לא תהיה אחראית בשום צורה לכל נזק ישיר ו/או עקיף, סיבתי ו/או תוצאתי שיגרם כתוצאה משימוש במידע שבפורום.
באיחולי גלישה מהנה ומשכילה - צוות מנהלי קארספורום.
178,204 נושאים בפורום הזה
-
- 4 תגובות
- 3.6 אלף צפיות
מילוי מים ברדיאטור, עם מנוע עובד? או שזה ממש לא משנה? תודה
הודעה אחרונה מאת Vovka, -
- 6 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
על פי הפירסום/נתונים באתר שלהם ובעוד כמה מקומות נראה כי זהוא הווקס הכי טוב בעולם שצבא ארה"ב משתמש בו להגנה על רבות מנושאות המטוסים שלו http://www.5starshine.com בלוף גדול או שיש מצב שזהו אכן הווקס הטוב בעולם? אם לא, על איזה וקס הייתם ממליצים? שמעתי הרבה המלצות על QMI עם הטפלון, יש משהו יותר טוב מזה?
הודעה אחרונה מאת malky, -
בולמים מרעישים
מאת רועי.א- 3 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
שלום רב בזמן האחרון שמתי לב כי הבולם הקדמי השמאלי חורק כל פעם שעולים על פס האטה-מה הפיתרון והעליות?... תודה
הודעה אחרונה מאת AXNOAMGT, -
בניה עצמאית
מאת tamirbike- 13 תגובות
- 2 אלף צפיות
שלום לכולם : השאלה שלי היא איך בונים אינטרקולר בבית צ? איפה מרכיבים את זה ? לאיפה זה מתחבר ? איזה חלקים צריך ? כמה זה באמת מוסיף? תודה מראש על העזרה
הודעה אחרונה מאת tamirbike, -
- 0 תגובות
- 800 צפיות
באודי 80 מודל 86 (ובטח בעוד מודלים) יש במד דלק, ליד הקווים שמצינים את הליטרים, ליד ה-0 ליטר (התחלה) וה-70 ליטר (מקסימום) שתי נקודות, אחת קצת מתחת לקו ואחת קצת מעל לקו.. מה זה אומר? ועוד שאלה שמציקה לי הרבה זמן: שמתי לב שבאודי בין הגלגל האחורי לדלת, יש מדבקה שנמשכת מתחילת הפח עד לשליש גובה הדלת בערך. עכשיו, אני די בטוח שיש לה משמעות כי אחרת היא לא היתה נשמרת 17 שנה, ולא היו ממשיכים ליצר אותה גם בפסאט 2003 (יש את זה גם שם).. מה זה בדיוק?
הודעה אחרונה מאת malky, -
- 2 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
למישהו יש פה אולי תמונה של ממיר קטליתי מורכב ואז עוד תמונה שהוא מפורק ? מצטער על מספר השאלות הרב בזמן האחרון פשוט אני מתכנן משהוא גדול ביותר
הודעה אחרונה מאת tamirbike, -
- 5 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
אודי 80 מודל 91'. רציתי לדעת איפה אפשר למצוא נתוני יצרן על הרכב כגון: 1. סוג שמן מתאים. 2. תצרוכת דלק. בקיצור, כל הפרטים על הרכב שהגיעו בשנת 91 מהיצרן. תודה אסי
הודעה אחרונה מאת malky, -
- 8 תגובות
- 1.6 אלף צפיות
איפה אני יכול לקנות את החלק הזה ? כמה זה עולה בערך ?
הודעה אחרונה מאת תומR, -
-
- אחראי פורום
- 25 תגובות
- 3.5 אלף צפיות
הגעתי ל 120 אלף קילומטר ברכבי הקט וטיפול ה 10 אלף הגיע ליומו, רועי (306) עזר לי בטיפול אגב תודה לרועי שוב ושוב ושוב... הרכב חנה אצל רועי בבית לאחר הטיפול יום ובאותו לילה הגיע אמבולנס בתפקיד של מד"א לישראל לקחת חולת סכרת וכמובן הרכב חנה מלפני ואז שיצא הוא נסע עליי רוורס (א-י-ן שאסי! בלי מחשבות אפילו) המכסה מנוע התעקם ,2 נורות יצאו להם הכיוון , פגוש נשבר לו הגריל ונוצר חור של מדרגת אמבולנס, בנוסף הרדיאטור מים והרדיאטור מזגן... טוב יש פרטים ויש הכל ואמרתי טוב או שנתבע או שנתקן והוא ישלם לי את מלוא הסכום.. הסכום המלא הוא 6700 שקלים חדשים כולל מע"מ פרוט החלקים הם כולם לא תחליפיים ומקוריים והם : רדיאטור מים רדיאטור מזגן פגוש קדמי +צביעה 2 פנסים קדמיים …
הודעה אחרונה מאת Nakamichi, -
-
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
אני פשוט רוצה סדר גודל - ולצערי האדון עפ המבטא סגור עכשיו.... -אני מרגיש שבזמן האחרון ההילוכים נכנסים "קשה" משהו... רון.
הודעה אחרונה מאת ניצן א, -
-
- 3 תגובות
- 975 צפיות
אם אפשר להתקין ראש vts לvtr אני מצתי ראש vts ב1000 שקל אם הואמתים לvtr ואם צריך גם להחליף צמא ומחשב?
הודעה אחרונה מאת ניצן א, -
-
- אחראי פורום
- 15 תגובות
- 6 אלף צפיות
היא (סוף סוף) מתניעה ונוסעת !! (רוני, לפני שאתה מגיב בצורה חאפרית, כדאי שתיזהר )
הודעה אחרונה מאת ניצן א, -
-
- 9 תגובות
- 1.8 אלף צפיות
ראיתי ברחבי האינטרנט סוככי שמש ששמים לחלון הקדמי למעלה. שמתי לב שגם לרכבי הראלי יש. ישנם כמה ערסים שמדביקים מדבקה על הסובארו או על האונו וזה ממש זוועה. אני מתכוון להזמין מחו"ל /לחילופין להכין מדבקה בצורה מקצועית יותר עם לוגו אצל בית דפוס שאלתי היא -מה היתרונות ומה החסרונות? (ומה דעתכם?) תודה ויום טוב
הודעה אחרונה מאת maxijazz, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.7 אלף צפיות
ובכן עלתה בי השאלה מה ההבדל בין חריטה לדיסק חדש ? חוץ מההבדל הכספי , מה ההבדל בין הביצועים של השניים לאורך זמן , ובכלל.
הודעה אחרונה מאת שי, -
-
שלט לאזעקה
מאת n123456- 3 תגובות
- 1.9 אלף צפיות
שלום לכולם, יש לי שלט לאזעקה...הוא נורא גדול ומגושם ומתחיל לעשות בעיות (למרות שהחלפתי סוללה כבר כמה פעמים)... אני רוצה להחליף אותו למשהו יותר קטן / דק והכי חשוב - משהו שעובד טוב... זה בכלל אפשרי ? אני לא מכיר את האזעקה ברכב וזה נראה משהו אוניברסלי... איפה אפשר למצוא שלטים ומי מכיר איפה ניתן לכייל ת'שלט ?
הודעה אחרונה מאת 20VT, -
-
- אחראי פורום
- 8 תגובות
- 3.2 אלף צפיות
שלום לכולם בחור אחד אמר לי שעם עושים החלקה בסעפת היניקה יהיה ניתן להגיע עם המנוע לביצועים יותר טובים. האם זה נכון? משתלם? איפה אפשר לעשות?? מושיק
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 1 אלף צפיות
מחפש טלסקופים לדלת אחורית לאלפא סוד דגם SC. מודל 83 שאלה: האם טלסקופים של אלפא 33 תואמים לסוד sc כל המוצא יבורך מאיר
הודעה אחרונה מאת אורן, -
-
-
- אחראי פורום
- 4 תגובות
- 916 צפיות
הברקסים שלי היו גמורים ואני חזרתי בדיוק עכשיו ממרום צמרת אחרי החלפת רפידות של ספארקו, דיסקים של ברמבו וצינורות כמובן. והתוצאות... אין הבדל משמעותי בעוצמת הבלימה לא יודע אבל אולי אני צריך להתרגל לברקסים ואולי מוקדם לרשום את ההודעה הזאת,אבל בכל זאת אני חושב שצריך להיות הבדל ישר אחרי ההחלפה. למרות שדני אמר לי שבהתחלה אני יבלום לאט שהכל ישב כמו שצריך. אבל אני חושב גם שבשביל שהאוטו יעצור כמו שצריך צריך לתת לו כמה מכות ברקס חזקות בשביל לחמם את הרפידות לתפוקה מירבית. מה אתם אומרים לגבי זה
הודעה אחרונה מאת DaviX, -
-
-
- אחראי פורום
- 18 תגובות
- 4.9 אלף צפיות
יופי, נפלא, פעם בחודש אני נותן לאח שלי את האוטו, ומישהו נכנס בו מאחורה ברמזור. מהירות כמעט אפס, אבל השאיר שפשוף יפה מהפגוש שלו על הפגוש הכסוף שלי (צבע מטאלי). יש למישהו רעיונות להסרת הנגע? רוני
הודעה אחרונה מאת sronis, -
-
- 15 תגובות
- 8.2 אלף צפיות
אחרי שקראתי כאן בפורום על מבצע על שמן של LM באוטו דיפו הלכתי לקנות. מצאתי LM 10W40 במבצע (נדמה לי 74 ש"ח ל-5L) בקופה גיליתי שזה SL ואני זכרתי שאני צריך SJ. אז החזרתי ולקחתי מיכל של SJ שמעבר לכל הטקסטים בגרמנית שלא הבנתי זיהיתי את המילה Extra. חשבתי לעצמי OK כנראה ש SL זה פחות טוב. שילמתי כמעט פי שתיים מהמבצע אבל כבר הייתי בעניין אז לא היה לי כח לותר. בבית בדקתי בספר הרכב ושם בכלל מוזכרות אותיות שלא הכרתי SG ו-SH. עכשיו חזרתי ללינק של הקוסם ושם אין מספיק פירוט בעניין בכלל איו איזכור ל SG ו-SH, ולפיו SL ו-SJ שניהם שמנים באיכות מעולה. מישהו יכל לשפוך אור על אוסף האותיות האלו? נראה לכם שיצאתי פראייר שלא לקחתי את המבצע?
הודעה אחרונה מאת ישי, -
- 9 תגובות
- 2.6 אלף צפיות
אז ככה : אתמול לקחתי מחבר שעובד בחב' לשווק כלי עבודה את הקטלוג שלהם. המון המון כלי עבודה ברמה גבוהה (בעיקר כלים גרמניים/אמריקאיים) , חומרי איטום למיניהם (למשל של חב' PERMATEX למי שמכיר),שימון (כללי -כמו WD40 , ודומיהם) , כלי חיתוך , קידוח ועוד. בעיקרון החברה מתמחה יותר בענף הבנייה אבל אני אישית מצאתי שם הרבה דברים מענייינים (לא , לא הייתה שם אף תמונה של בחורה ,תודה על ההתעניינות ). העניין הוא כזה. אם יש ביקוש להזמנה גדולה /מרוכזת (הכוונה היא מעל 13.54 ש"ח) אני מניח שניתן לעשות דרכו הזמנה ולקבל כלים טובים במחיר נמוך . אם מעניין מישהו , אני יכול להביא את הקטלוג לאחד המפגשים הקרובים (בתקווה שאני אמצא סוף סוף זמן להגיע / שלא יתקלף לא שום צמיג מהגלגל אינשאללה…
הודעה אחרונה מאת ראלימן, -
- 11 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
תופעה ב206. בבלימות חזקות או בסיבובים חדשים נדלקות בהרמוניה נורת בלם היד בליווי נורת ה STOP אליהן מצטרף צפצוף ( אותו צפצוף של נורת הדלק, או במקרה של בלם יד שנמשל במהלך נסיעה). זה נדלק לשנייה שו שתיים ונכבה. בספר הרכב לא קיבלתי יותר מדי תשובות. גיא.
הודעה אחרונה מאת drugstore, -
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 2.1 אלף צפיות
עזרו לי בבקשה היכן ניתן להשיג חלפים לאלפא סוד נ.ב אני מאזור צפון
הודעה אחרונה מאת רפי לין, -
-
-
- אחראי פורום
- 6 תגובות
- 1.2 אלף צפיות
האחד - בהלצת חברי הפורום... ליקווימולי - 10W40HD במיכל הצהוב (הפרסי אמר שזה אותו דבר - רק החליפו אריזות - האם זה נכון???) והשני - שמן של CASTROLL מדגם GTX 20W50 שדרגתו היא SJ והמחיר שהיה עליו הוא 120 ש"ח.... (אני מנסה להבין מי מהם יהיה טוב יותר לזואי שלי) את האחד - הליקווי - קניתי היום אצל הפרסי... ואת השני מצאתי בבגאז' של המיצו. של אמא שלי.. - האוטו היה אצל דוד שבא לבקר בשבוע שעבר מאר"הב והוא רצה "לצאת בסדר" אם יקרה משהו לאוטו... אז הוא קנה שמן... מין הסתם דחפו לו את ההכי יקר.... (יש לו נסיון רע עם מכוניות ושמן - הוא הזניח את מצב השמן באופל (שלי!!!) וגמר לה את המנוע) אז מאז הוא נזהר... בכל מקרה, מה נראה לכם יותר טוב לזואי-בייבי? ליקווי 10W40HD …
הודעה אחרונה מאת איציק נ., -
-
- 2 תגובות
- 1.1 אלף צפיות
יש לי ג'סטי 92 החלטתי בשביל הכיף לשים נעילה מרכזית , קניתי את הקיט ללא השלטים כי לא מצאתי בשום מקום קיט עם שלטים , הקיט עלה 140 ש"ח , לאחר בלאגנים קטנים עם המכונית (הדלתות של הג'סטי מאוד קטנות אין מקום לדחוף את המנועים וגם אין הכנה לנעילה מרכזית) , לבסוף אחרי חיתוכים עיקומים וכל מיני הצלחתי להתקין והכל עובד סבבה. עכשיו הבעיה שלי היא שעל שלט לבד רוצים 100 שקל בכל מקום , אני מחפש 2 שלטים + הקופסא שבה יש את המקלט. אם למישהו יש מושג מאיפה אני משיג את זה , ובזול. או שיש לו פיתרון אחר , או שיש לו איזה שלטים ישנים + קופסא שהוא לא משתמש בהם... אני לא מחפש את כל השלטים החכמים האלה , אני רק רוצה שלט פשוט בלי הצפנות ובלי בלאגנים שישדר ויקלוט... כל עזרה תבורך.
הודעה אחרונה מאת maxijazz, -
מילוי אוויר
מאת DJO- 8 תגובות
- 1.5 אלף צפיות
שלושה דברים: 1) כל כמה זמן בערך אתם נוהגים למלות? 2) עד כמה מדוייקים המשאבות? סטייה של PSI, 2? 3) האם כל טיק ששומעים מהמכונה זה PSI?
הודעה אחרונה מאת DJO, -
- 1 תגובות
- 813 צפיות
ראשית- האם רכב שרשיונו מופקד(וכמובן אין טסט) ניתן להעביר בעלות שנית- האם יש הגבלה, כלומר האם ניתן להפקיד ל5 חדשים לחזור לכביש ל5 חדשים להפקיד ...וחוזר חלילה? (אף פעם לא חשבתי על זה אבל זו הזדמנות אולי להחזיק שני כלי רכב ועונתית לנסוע באחד)
הודעה אחרונה מאת omri75, -
- 15 תגובות
- 2.5 אלף צפיות
שלום. יש לי אודי ידני שנת 86, ולאחרונה גיליתי שאחרי שאני לוחץ ומגיע לטורים גבוהים, גם כשאני עוזב את הגז - לא משנה ההילוך (גם ניוטרל), למשך דקה בערך, הטורים בניוטרל נהיים יותר גבוהים (לא ברמה שלחצתי אבל הרבה יותר מכרגיל).. מה הבעיה פה? או אולי זה אמור להיות ככה?
הודעה אחרונה מאת malky, -
- 8 תגובות
- 1.4 אלף צפיות
משהו שתמיד עניין אותי.... למשל היום בדקתי צמיגים ושמתי לב שיש עליהם מין נקודות גדולות כאלה בצבע צהוב למשל וכתום בצד השני... מה זה מסמל?
הודעה אחרונה מאת DaviX, -
-
- אחראי פורום
- 2 תגובות
- 1.3 אלף צפיות
306 XN שנת 94 ... אם כך , איך מחליפים (איפה נמצא בורג הניקוז) , ומהן הפעולות שיש לעשות? מומלץ לקנות 75-90 של baral? תודה...
הודעה אחרונה מאת ניצן א, -
