Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סוגי שמן (SJ,SL,SG,SH)


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8325 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אחרי שקראתי כאן בפורום על מבצע על שמן של LM באוטו דיפו הלכתי לקנות.

מצאתי LM 10W40 במבצע (נדמה לי 74 ש"ח ל-5L)

בקופה גיליתי שזה SL ואני זכרתי שאני צריך SJ.

אז החזרתי ולקחתי מיכל של SJ שמעבר לכל הטקסטים בגרמנית שלא הבנתי זיהיתי את המילה Extra. חשבתי לעצמי OK כנראה ש SL זה פחות טוב.

שילמתי כמעט פי שתיים מהמבצע אבל כבר הייתי בעניין אז לא היה לי כח לותר.

בבית בדקתי בספר הרכב ושם בכלל מוזכרות אותיות שלא הכרתי SG ו-SH. :roll:

עכשיו חזרתי ללינק של הקוסם ושם אין מספיק פירוט בעניין בכלל איו איזכור ל SG ו-SH, ולפיו SL ו-SJ שניהם שמנים באיכות מעולה.

 

מישהו יכל לשפוך אור על אוסף האותיות האלו?

נראה לכם שיצאתי פראייר שלא לקחתי את המבצע?

פורסם

שמן בסיווג SL הוא באיכות טובה יותר מ שמן SJ :!: [אכלתה אותה] :agrue: האיכות נקבעת לפי ה ABC והאות L אחרי J :idea::idea:

פורסם

כפי שנכתב הסיווג עולה לפי A B C .

שמן לדיזל כנ"ל רק הקידומת C ולא S.

כול זה לפי מפרט API .

ישנו גם מפרט ACEA ושם A ומספר זה הסיווג וכמה שהמספר עולה הסיווג עולה.

אבל תנוח עליך דעתך גם SJ מתאים לכול סוגי המנועים אפילו המשופרים, המירוץ בין חברות השמנים מתחיל להזכיר את מירוץ החימוש של יצרני האופנועים ( אף אחד לא צריך את המילה האחרונה אלא בשביל הפוזה).

פורסם

כפי שנכתב הסיווג עולה לפי A B C .

שמן לדיזל כנ"ל רק הקידומת C ולא S.

כול זה לפי מפרט API .

ישנו גם מפרט ACEA ושם A ומספר זה הסיווג וכמה שהמספר עולה הסיווג עולה.

אבל תנוח עליך דעתך גם SJ מתאים לכול סוגי המנועים אפילו המשופרים, המירוץ בין חברות השמנים מתחיל להזכיר את מירוץ החימוש של יצרני האופנועים ( אף אחד לא צריך את המילה האחרונה אלא בשביל הפוזה).

פורסם

יש להם יופי של מבצע,

5 ליטרים של קאסטרול TXT במחיר של 35 ש"ח אם אני זוכר נכון,

כנ"ל לגבי GTX.

שניהם שמנים מעולים שמתאימים לרכבים שהמנוע נבנה ותוכנן(לא יוצא) עד שנת 2002

אם אני לא טועה, +/- שנה שנתיים.

פורסם
אתמול הייתי באוטו דיפו יש להם יופי של מבצע,

5 ליטרים של קאסטרול TXT במחיר של 35 ש"ח אם אני זוכר נכון,

כנ"ל לגבי GTX.

מה ההבדל במחירים?

אם איני טועה, ה-GTX הוא שמן מינרלי 15W50 וה-TXT הוא חצי-סינטטי 10W40.

אגב, ה-Castrol-ים (מבית פז) מגיעים במיכלים של 4 ליטר ולא 5 ליטר כמו LM

(הפרש של ליטר הוא אכן משמעותי).

 

מנסיון על הטווינגו, המנוע מרגיש טוב יותר עם LM חצי-סינטטי 10W40

מאשר עם ה-TXT.

MCS 2008

פורסם
אתמול הייתי באוטו דיפו יש להם יופי של מבצע,

5 ליטרים של קאסטרול TXT במחיר של 35 ש"ח אם אני זוכר נכון,

כנ"ל לגבי GTX.

מה ההבדל במחירים?

אם איני טועה, ה-GTX הוא שמן מינרלי 15W50 וה-TXT הוא חצי-סינטטי 10W40.

אגב, ה-Castrol-ים (מבית פז) מגיעים במיכלים של 4 ליטר ולא 5 ליטר כמו LM

(הפרש של ליטר הוא אכן משמעותי).

 

מנסיון על הטווינגו, המנוע מרגיש טוב יותר עם LM חצי-סינטטי 10W40

מאשר עם ה-TXT.

 

המיכל הוא של 4+ליטר בבקבוק קטן נוסף.

גם ה-GTX וגם ה-TXT הם עם תוספים סינטטים.

ה-TXT הוא 20W50 אם אני לא טועה, וה-GTX הוא 10W40.

זה שמן טוב מאוד שבכל מקרה שווה עוד יותר במחיר כזה

פורסם
גם ה-GTX וגם ה-TXT הם עם תוספים סינטטים.

ה-TXT הוא 20W50 אם אני לא טועה, וה-GTX הוא 10W40.

זה שמן טוב מאוד שבכל מקרה שווה עוד יותר במחיר כזה

castrol_gtx.jpg

GTX מהסדרה הישנה - מינרלי

 

מעיון באתרי Castrol, ה-GTX וה-TXT הם מהסדרה הישנה והם כפי שרשמתי

(GTX מינרלי, TXT חצי-סינטטי).

ה-GTX Magnatec הוא הדגם החדש והוא אכן סינטטי למחצה.

 

Castrol%20Magnatec.jpg

GTX מהסדרה החדשה - חצי סינטטי

 

כוונתי הייתה שעם LM המנוע המיושן של הטווינגו (1.25 שסתומים עיליים)

התנהג טוב יותר מאשר עם TXT, לכן שווה "להשקיע" בו מעט יותר.

MCS 2008

פורסם

יוגב אתה טועה ומטעה.

1.אין קשר בין תוספים פולימרים לסינטטי מלא או למחצה, הרכב השמן זה ההבדל אם מחומר מינרלי או סיננטטי.

2. TXT זה 10W40 ( שמן משובח ה TXT )

3.אין צורך ברוב הרכבים במיפרטים של השמנים החדישים , יצרני השמנים עברו את יצרני הרכב בכמה דורות.

 

 

מחיר של 35 זוז לשמן TXT זה בדיחה.

ואל תחסכו בשמן טוב.

ליעוץ בנושא יש את אהוד מהנדס שמנים של פז 540200 051.

פורסם
יוגב אתה טועה ומטעה.

1.אין קשר בין תוספים פולימרים לסינטטי מלא או למחצה, הרכב השמן זה ההבדל אם מחומר מינרלי או סיננטטי.

2. TXT זה 10W40 ( שמן משובח ה TXT )

3.אין צורך ברוב הרכבים במיפרטים של השמנים החדישים , יצרני השמנים עברו את יצרני הרכב בכמה דורות.

 

 

מחיר של 35 זוז לשמן TXT זה בדיחה.

ואל תחסכו בשמן טוב.

ליעוץ בנושא יש את אהוד מהנדס שמנים של פז 540200 051.

 

שים לב ניצן, אני כלל וכלל לא דיברתי על סינטטי מלא ולמחצה,

בסה"כ ציינתי, שכל שמן בעל טווח צמיגות מרובה הוא עם תוספים סינטטים (פולימרים).

הבנת הנקרא ווטסון ידידי.

פורסם
אחרי שקראתי כאן בפורום על מבצע על שמן של LM באוטו דיפו הלכתי לקנות.

מצאתי LM 10W40 במבצע (נדמה לי 74 ש"ח ל-5L)

בקופה גיליתי שזה SL ואני זכרתי שאני צריך SJ.

אז החזרתי ולקחתי מיכל של SJ שמעבר לכל הטקסטים בגרמנית שלא הבנתי זיהיתי את המילה Extra. חשבתי לעצמי OK כנראה ש SL זה פחות טוב.

שילמתי כמעט פי שתיים מהמבצע אבל כבר הייתי בעניין אז לא היה לי כח לותר.

בבית בדקתי בספר הרכב ושם בכלל מוזכרות אותיות שלא הכרתי SG ו-SH. :roll:

עכשיו חזרתי ללינק של הקוסם ושם אין מספיק פירוט בעניין בכלל איו איזכור ל SG ו-SH, ולפיו SL ו-SJ שניהם שמנים באיכות מעולה.

 

מישהו יכל לשפוך אור על אוסף האותיות האלו?

נראה לכם שיצאתי פראייר שלא לקחתי את המבצע?

 

אינני יודע אם יצאת פראייר (לא מכיר את המבצע), אבל גם אם כן, לא נורא לומדים מטעויות.

להבא - היכנס לאתר של LM ובו תוכל להעזר במדריך השמנים. הלינק מצורף לנוחותך והנאתך

http://www.liqui-moly.de/web/lmhomeen.nsf/pages/index_produkte

לאחר כניסה לאתר יש ללחוץ על הלינק של מדריך השמנים מצד שמאל.

 

בהצלחה.

פורסם
יש להם יופי של מבצע,

5 ליטרים של קאסטרול TXT במחיר של 35 ש"ח אם אני זוכר נכון,

כנ"ל לגבי GTX.

שניהם שמנים מעולים שמתאימים לרכבים שהמנוע נבנה ותוכנן(לא יוצא) עד שנת 2002

אם אני לא טועה, +/- שנה שנתיים.

שתהיה לי בריא חאפר.

 

היום נסעתי לאוטו דיפו במיוחד בשביל לקנות את השמן,

 

ראיתי את המבצע ה"אטרקטיבי" הזה, עאלק 35 ש"ח...

 

120 ש"ח!!! :?

"הדבר זר לרוחנו. המשיכה לתיירות לארצנו היא בכותל המערבי, בקברי אבותינו, במערת המכפלה ובקבר רחל. לא מסלול מירוצים!"

-1970, ח"כ מנחם פורוש אל שר התיירות, בנוגע לקיום גרנד פרי ישראלי ראשון.

פורסם
יש להם יופי של מבצע,

5 ליטרים של קאסטרול TXT במחיר של 35 ש"ח אם אני זוכר נכון,

כנ"ל לגבי GTX.

שניהם שמנים מעולים שמתאימים לרכבים שהמנוע נבנה ותוכנן(לא יוצא) עד שנת 2002

אם אני לא טועה, +/- שנה שנתיים.

שתהיה לי בריא חאפר.

 

היום נסעתי לאוטו דיפו במיוחד בשביל לקנות את השמן,

 

ראיתי את המבצע ה"אטרקטיבי" הזה, עאלק 35 ש"ח...

 

120 ש"ח!!! :?

 

כנראה נגמר המבצע :roll:

×
×
  • תוכן חדש...