Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מבחן דרכים על פיאט קופה.


שתיל
שימו לב! השרשור הזה בן 6860 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

  • תגובות 155
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

את ההודעה שלי לא מצאתי (למי יש כוח לחפש בתוך שרשור עמוס...), אבל הנה משו מפורום אחר בעניין השוואה בין הקופה לקליאו ספורט. מה הקשר? אין, חוצמיזה שהקליאו ירשה אצלי את הקופה:

 

בסעיף ההיגוי הקופה לוקחת בנוק אאוט. הגה שמנמן עם תחושה מצויינת, אם כי לא ברמה של, נאמר 306?!

306!

ההגה בקליאו קטסטרופה בצורה ופשוט לא מצטיין בתחושה.

 

בלמים.

טובים מאוד בקופה, פנומנליים בקליאו. שמעתי תלונה ספיציפית על ה-ABS, אם כי אני לא נתקלתי בבעייה, כנראה בגלל שאני לא מבצע החלקות ממש ארוכות (Emo8.gif). הקופה סבלה מכניסה של ABS בבלימה בכביש משובש, אבל זו יותר תוצאה של קשיחות המתלים.

 

בסעיף הניהוג חוזרת לקחת הקופה, בעיקר בזכות דיפרנציאל ההחלקה המוגבלת. הדיפרנציאל הזה הוא שמאפשר 'להוריד' את כל המומנט הזה לכביש מבלי לפרפר. אם כבר מאבדת הקופה משיכה בהאצה בסיבוב היא עושה זאת ע"י סחיפה אחידה וקלה לתיקון של כל הציר הקדמי. תחושה מאוד ייחודית שצריך להתרגל אליה. בלי הדיפרנציאל הזה הקופה היתה לא הרבה יותר ממנוע עם אוטו.

 

הניהוג בקליאו לוקה במרכז חסר התחושה ומשתפר תחת עומס. הוא גם די סובל מאובדן משיכה תחת האצה, אם כי התחושה הרבה יותר גרועה מהמצב בשטח ולמעשה אפשר להמשיך ולהאיץ ביציאה מפנייה למרות שההגה משתולל ביד. אחרי שלומדים את המכונית מגלים שזאת לא המכונית לניהוג על השערה. את הספורט נוהגים עם הדוושות.

 

התנהגות... קודם כל אחיזה. אבסולוטית לקופה יש יותר גומי ויותר אחיזה. פשוט.

 

ועכשיו התנהגות...

הקליאו לוקחת

 

הקופה מהירה מאוד אם נוהגים אותה חלק, אבל היא סובלת מאף כבד ומזנב שאומנם פוסע מאט הצידה אך לא יותר מזה (מה שלארקסון מכנה 'היגוי יתר ציני'). העברת משקל יפה לפני פנייה, נכנסת נקי והאצת בנקודה המתאימה (בסיוע הדיפרנציאל) והקופה תתיישר על הקו ותצא מהפנייה במהירות מדהימה. אם נכנסת מהר מדי (אבל נכון) תקבל החלקה מלאה של כל הרכב, אבל היגוי יתר, משחקי העברות משקל ושאר ירקות לא תקבל (אלא אם עשית פרובוקציה מאוד רצינית ולא קונסטרוקטיבית בעליל או קיבלת סיוע מהכביש).

בנוסף הקופה קשה כמו אבן בסעיף המתלים, מה שאומר שכביש משובש הוא לא כוס התה שלה. הקשיות הזו לא פוגעת, במפתיע, ביציבות הכיוונית במהירויות גבוהות (הקופה תשייט ב-200 כמו כלום), אבל מפריעה במפותלים.

 

הקליאו לא מושלמת אף היא בסעיף זה. התלונה לגבי הקליאו היא העדר הדרגתיות במעבר מהיגוי יתר לתת היגוי, אבל למרות ההגה המשתולל ניתן 'לרכב' ולשלוט על תת ההיגוי שלה לאורך זמן ביציאה מפנייה (הדרך הטובה לזמנים טובים), וניתן גם ניתן לשחק במהירות בין המלפנים והמאחור למרות רכות המתלים, ולעבור מתת היגוי להיגוי יתר. אני ממש אוהב את סגנון הנהיגה הזה ולכן הקליאו יותר חביבה עליי בשורה התחתונה.

 

אם בקופה נכנסת מהר ובלי מספיק משקל על הקדמיים תצטרך להוריד ה-ר-ב-ה מהירות לפני שתקבל את ההיגוי בחזרה (קצת כמו מכונית מסלול). בקליאו נטישה קצרה של הגז עם (או בלי) טיפה ברקס יסדרו את העניינים תיק-תק

זאת לא חוכמה, תגידו, משום שהקליאו קצרה מהקופה, נכון. אבל היא עדיין יותר נענית. נקודה.

 

אז בפינה הימנית יש מכונית קופה שהיא לא בדיוק קופה אלא "מכונית מסלול" קשוחה, עם נוחות נסיעה ספרטנית, תנוחת ישיבה 'מירוצית' והרבה עיצוב, רעש, אופי ויופי.

ובפינה השמאלית יש מכונית שנראית כמו קומקום ועצבנית כמו פחית קולה שניערו אותה טוב טוב.

 

אני עברתי לבסוף לקליאו.

 

היו לי הרבה רגעים יפים עם הקופה אבל בסופו של דבר היא אוחזת קצת יותר מדי, מעניינת קצת פחות מדי (אחרי שמתרגלים לפוזה), קשה לנצל את מעטפת הביצועים שלה וקשה לחיות עם חוסר הנוחות וצריכת הדלק והשמן הגבוהות.

 

הקליאו מעניקה חוויה פחות בוגרת (לא שהקופה היא מכונית 'בוגרת' כמו 325, לדוגמא), אבל היא יותר נוחה, אנונימית (חסל סדר 'רייסים' עם כל מיצובארו בערב שישי), קלה לתחזוקה ונעימה ביומיום (יחסית...). והכי חשוב, הקליאו היא יותר מכונית ראלי באופייה וזה מתאים לי יותר.

 

ורק בשבוע שעבר אשתי אמרה לי שהיא מתגעגעת לקופה (שני דוחות מהירות היא אספה איתה). גם אני. אני גם זוכר בחיבה לעיתים את החברה הפוזאיסטית שלי מימי הצבא (את זה לא אמרתי לאשתי...), זה לא אומר שהייתי חוזר אליה. נוסטלגיה זה דבר נחמד אבל אחרי שמתגברים על הפוזה מה שנשאר זה התוכן האמיתי וזה של הקליאו מעניין יותר בלי קשר לעובדה שהיא מסווגת "GTI" והקופה מסווגת כ..."Coupe".

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקופה שלי בקושה נגעה בשמן.

ונסעה על מיכל (60 ליטר) כ-550 ק"מ.

בעניין התחזוקה, הקליאו לא פשוטה לתחזוקה הרבה יותר מהפיאט (וגם זה רק בגלל המגדש), מנוע הרנו קשה לעבודה ולחבר שלי הלךך גיר אחרי 15 אלף ק"מ... חוץ מהגיר האוטו מתחמם לו כל שני ורביעי ומדובר בקליאו 2004.

היתה כיף אמיתי , כמו הקליאו מאד מהנה אך מאד שונה ... שתי המכוניות מכוונות למקומות אחרים לגמרי.

BMW330i

למכירה מגבר 8011S MBL + רמקולים MONTANA EPS

פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הקופה שלי בקושה נגעה בשמן.

ונסעה על מיכל (60 ליטר) כ-550 ק"מ.

בעניין התחזוקה, הקליאו לא פשוטה לתחזוקה הרבה יותר מהפיאט (וגם זה רק בגלל המגדש), מנוע הרנו קשה לעבודה ולחבר שלי הלךך גיר אחרי 15 אלף ק"מ... חוץ מהגיר האוטו מתחמם לו כל שני ורביעי ומדובר בקליאו 2004.

היתה כיף אמיתי , כמו הקליאו מאד מהנה אך מאד שונה ... שתי המכוניות מכוונות למקומות אחרים לגמרי.

1. צריכת דלק - אני הייתי עושה קצת פחות, 8.5 ק"מ לליטר ביומיום. כל אחד נוהג קצת אחרת ובתנאים אחרים, אבל עם אותו נהג (אני) הקליאו עושה 10-11 ק"מ לליטר. הבדל די משמעותי.

 

2. צריכת שמן - הבדל משמעותי בין קיץ לחורף בקופה. נאמר לי שיש התאדות שמן מהמגדש. בקליאו לא קרה שמלאתי שמן בין טיפולים.

 

3. קלות תחזוקה - התייחסתי לעלויות שלי לא של המוסכניק(...). למשל, צמיגים.

 

4. קליאו ספורט - לא מכיר את התקלות שציינת אצל אחרים, מלבד תלונות על חריקות בגיר בהעברה לשני בסדרות המוקדמות של ה-Mk1 (ואחד "שפיצפץ" גיר בהעברה לשני במקום לרביעי בזמן רייס עם איביזה...).

 

5. ההשוואה בין המכוניות - כפי שכבר נכתב בהודעה המקורית, ההשוואה קיימת רק בגלל שאצלי אחת החליפה את השנייה. עם זאת אפשר למצוא מעיין מכנה משותף משום ששתיהן מכוניות ספורטיביות שמבוססות על גירסאות "נורמליות" בצירוף מנוע + שיפורי כיול ובלמים (הקליאו על... הקליאו, הפיאט על הטיפו), רק שבפיאט הוסיפו גם כיסוי נאה (מאוד).

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. צריכת דלק - אני הייתי עושה קצת פחות, 8.5 ק"מ לליטר ביומיום. כל אחד נוהג קצת אחרת ובתנאים אחרים, אבל עם אותו נהג (אני) הקליאו עושה 10-11 ק"מ לליטר. הבדל די משמעותי.

 

2. צריכת שמן - הבדל משמעותי בין קיץ לחורף בקופה. נאמר לי שיש התאדות שמן מהמגדש. בקליאו לא קרה שמלאתי שמן בין טיפולים.

 

3. קלות תחזוקה - התייחסתי לעלויות שלי לא של המוסכניק(...). למשל, צמיגים.

 

4. קליאו ספורט - לא מכיר את התקלות שציינת אצל אחרים, מלבד תלונות על חריקות בגיר בהעברה לשני בסדרות המוקדמות של ה-Mk1 (ואחד "שפיצפץ" גיר בהעברה לשני במקום לרביעי בזמן רייס עם איביזה...).

 

5. ההשוואה בין המכוניות - כפי שכבר נכתב בהודעה המקורית, ההשוואה קיימת רק בגלל שאצלי אחת החליפה את השנייה. עם זאת אפשר למצוא מעיין מכנה משותף משום ששתיהן מכוניות ספורטיביות שמבוססות על גירסאות "נורמליות" בצירוף מנוע + שיפורי כיול ובלמים (הקליאו על... הקליאו, הפיאט על הטיפו), רק שבפיאט הוסיפו גם כיסוי נאה (מאוד).

1. נכון.

2. מנוע מוגדש מטבעו אוכל שמן (השמן עובר בטורבו לצורר קירור). למרות יש גם מנועים אטמוספריים שאוכלים שמן (אלפא 156 2.5 שהיתה לי היתה בולעת שמן וכך גם ה-GTV שברשותי כיום)

3. צמיג לפיאט (קלבר או דאנלופ) 650 ש"ח ליחידה(205/50/16) מעבר לצמיגים לא ארחיב :)

4. אני אישית מכיר 3 רנו שהלך להם גיר

5. הרנו קליאו מבוססת על קליאו הפיאט קופה מבוססת על טיפו...:roll:

 

:)

BMW330i

למכירה מגבר 8011S MBL + רמקולים MONTANA EPS

פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. נכון.

2. מנוע מוגדש מטבעו אוכל שמן (השמן עובר בטורבו לצורר קירור). למרות יש גם מנועים אטמוספריים שאוכלים שמן (אלפא 156 2.5 שהיתה לי היתה בולעת שמן וכך גם ה-GTV שברשותי כיום)

3. צמיג לפיאט (קלבר או דאנלופ) 650 ש"ח ליחידה(205/50/16) מעבר לצמיגים לא ארחיב :)

4. אני אישית מכיר 3 רנו שהלך להם גיר

5. הרנו קליאו מבוססת על קליאו הפיאט קופה מבוססת על טיפו...:roll:

 

:)

3 קליאו ספורט שהלך להן הגיר?!

מעניין.

מדובר ב-mk1 או 2?

סדרות מוקדמות או מאוחרות?

 

צמיגים לפיאט - כמו תמיד אפשר בזול, אבל זה מחטיא את המטרה. לפני הרפורמה P-Zero (המקוריים) עלו כאלפייה לצמיג. אאוץ'...

 

לא הבנתי מה אתה מנסה להגיד ב-5...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

3 קליאו ספורט שהלך להן הגיר?!

מעניין.

מדובר ב-mk1 או 2?

סדרות מוקדמות או מאוחרות?

 

צמיגים לפיאט - כמו תמיד אפשר בזול, אבל זה מחטיא את המטרה. לפני הרפורמה P-Zero (המקוריים) עלו כאלפייה לצמיג. אאוץ'...

 

לא הבנתי מה אתה מנסה להגיד ב-5...

mk1 ו-mk2 אותו גיר.

דאנלופ אינו צמיג זול ולא מחטיא שום מטרה.

PZERO יקרים יותר אך יש יותר יקרים...במכונית כמו הפיאט קופה ההבדל אם בכלל קיים בהתנהגות זניח מה גם שהדאנלופ מעולה.

זה לא שדובר על צמיג אליאנס או טייפון...

לא מבין מה הנקודה שלך.

זה נחמד שטיפו ופיאט קופה מבוססת על מכלולים דומים.

זה ממש לא אותו רכב. כמו שאודי TT וגולף זה לא אותו הרכב אך מתבססות על פלטפורמה דומה (ה-TT מתבססת על שלדה מקוצרת של הגולף, מתלים שונים וכו...)

קליאו ספורט וקליאו 1.4 זה אוטו רכב עם כיוולים שונים של המכלולים השונים.

 

בברכה.

BMW330i

למכירה מגבר 8011S MBL + רמקולים MONTANA EPS

פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

mk1 ו-mk2 אותו גיר.

דאנלופ אינו צמיג זול ולא מחטיא שום מטרה.

PZERO יקרים יותר אך יש יותר יקרים...במכונית כמו הפיאט קופה ההבדל אם בכלל קיים בהתנהגות זניח מה גם שהדאנלופ מעולה.

זה לא שדובר על צמיג אליאנס או טייפון...

לא מבין מה הנקודה שלך.

זה נחמד שטיפו ופיאט קופה מבוססת על מכלולים דומים.

זה ממש לא אותו רכב. כמו שאודי TT וגולף זה לא אותו הרכב אך מתבססות על פלטפורמה דומה (ה-TT מתבססת על שלדה מקוצרת של הגולף, מתלים שונים וכו...)

קליאו ספורט וקליאו 1.4 זה אוטו רכב עם כיוולים שונים של המכלולים השונים.

 

בברכה.

1. הבדלים בהתנהגות בין צמיגים הם תמיד גדולים, לא חשוב מה הרכב. אתה מוזמן לקרוא את המאמר של מוטי בנושא. לרכב עם מעטפת ביצועים של הקופה רצוי לשים צמיגים ברמה של המקוריים.

 

2. מבחינת רכיבים פיאט קופה זה טיפו עם כיולים שונים.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

1. הבדלים בהתנהגות בין צמיגים הם תמיד גדולים, לא חשוב מה הרכב. אתה מוזמן לקרוא את המאמר של מוטי בנושא. לרכב עם מעטפת ביצועים של הקופה רצוי לשים צמיגים ברמה של המקוריים.

 

2. מבחינת רכיבים פיאט קופה זה טיפו עם כיולים שונים.

ok...

BMW330i

למכירה מגבר 8011S MBL + רמקולים MONTANA EPS

פרטים בה"פ

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6860 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...