Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום חברים,

מקווה שהתקופה עוברת על כולם בטוב.🙏🏾

 

רציתי להתייעץ עם אנשים שמכירים את הפלטפורמה של פיג׳ו 206.

 

יש לי פיג׳ו 206 מנוע 1.4 KFX והרכב כרגע עומד על ג׳אנטים 13 עם צמיגים 165/70. האמת שהם מרגישים לי די גרועים – אחיזה חלשה, שבירה במהמורות ובורות, וגם לא נראים משהו.

 

אני שוקל לעבור לג׳אנטים גדולים יותר, כנראה 14 אינץ׳, ורציתי לשאול את מי שהיה לו רכב כזה או מכיר את הפלטפורמה:

איזו מידה של צמיגים וג׳אנטים הכי מומלצת ל-206 בשביל לקבל

אחיזה טובה יותר ועדיין לשמור על נוחות וצריכת דלק סבירה?

חשבתי על 175/65R14 או 185/60R14.

 

בנוסף, אשמח לשמוע על שיפורים קטנים ואיכותיים שמשפרים את חוויית הנהיגה. לדוגמה:

 

- שיפטר קצר להילוכים

- קפיצים או בולמים טובים יותר

- שדרוג בלמים

- כל דבר שמשפר תקשורת עם הכביש ודיוק בפניות.

 

המטרה שלי היא שהרכב יהיה יותר מהודק ומתקשר: אחיזה טובה יותר, פניות בטוחות יותר, והילוכים שמרגישים מדויקים יותר.

 

עוד שאלה קטנה – יש לי רעש במהירות שיוט שמגיע מאזור הסרן האחורי. זה נשמע כמו המהום חזק כזה, שמופיע במהירות קבועה בשיוט.

מישהו נתקל בזה ויודע מה יכולה להיות הסיבה? אולי מיסבי גלגל אחוריים או משהו באזור הסרן?

 

אשמח לשמוע ניסיון של אנשים עם הרכב הזה ואיזה מודים באמת שיפרו להם את הנהיגה.

 

תודה רבה!

 

20260305_015933.jpg

עריכה אחרונה על ידי Pecan
פורסם
לפני 8 שעות, Pecan כתב:

חשבתי על 175/65R14 או 185/60R14.

אתה לא יכול להתקין מידה לפי מה שבא לך, רק כאלו שמאושרות. בדוק במכון רישוי לבחירתך לגבי המידות האפשריות. לאחר החלפה עליך לחזור לבצע אישור רשמי. 

 

אאל"ט, המידות האפשריות (העיקריות) הן 175/65R14 או 185/65R14 (למרות שלא שומרים ממש על הקוטר המקורי). או בקוטר 15, מידה 195/55R15. בדוק מה היצע הצמיגים בכל אחת מהן, אבל עם מנוע 75 כ"ס, לדעתי כל מעבר למשהו גדול (משקל בלתי מוקפץ) ואוחז יותר, יורגש בכל מקרה, אבל יכול גם להוות את אחד השיפורים המשמעותיים יותר בהקשר של אחיזה וניהוג. 

 

מה דגם הצמיגים שמותקנים כעת? מה גילם? כמה ק"מ עברו? 

פורסם
בתאריך 11.3.2026 בשעה 00:22, Pecan כתב:

אני שוקל לעבור לג׳אנטים גדולים יותר, כנראה 14 אינץ׳, ורציתי לשאול את מי שהיה לו רכב כזה או מכיר את הפלטפורמה:

איזו מידה של צמיגים וג׳אנטים הכי מומלצת ל-206 בשביל לקבל

אחיזה טובה יותר ועדיין לשמור על נוחות וצריכת דלק סבירה?

חשבתי על 175/65R14 או 185/60R14.

 

בנוסף, אשמח לשמוע על שיפורים קטנים ואיכותיים שמשפרים את חוויית הנהיגה. לדוגמה:

 

- שיפטר קצר להילוכים

- קפיצים או בולמים טובים יותר

- שדרוג בלמים

- כל דבר שמשפר תקשורת עם הכביש ודיוק בפניות.

 

 

אני תמיד בעד לשפר, זה כיף וממכר, אבל כאן אני לא מבין בשביל מה?

אתה רוצה לשמור אותה כי היא אספנות עם ערך סנטימנטלי?

כמות ההשקעה שתצטרך עליה תעבור פי כמה את המחיר של הרכב וזה לפני תקלות כי הרכב ממש ישן.

לפני חודש חבר קנה לבן שלו במתנה לרגל הוצאת רישיון 208 GTI שנת 2015 עם 120 אלף קמ ב-28,000 ש"ח אחרי שהמוכר דרש 38,000 ש"ח. רכב עם טסט לשנה שלמה, 4 בולמים אורגינליים חדשים, מצבר חדש, 4 צמיגים של מישלין חדשים. כל השאר הרכב מקורי לחלוטין ובאחלה מצב יחסית לזה שהוא בן מעל 10 שנים.

אתה תקבל רכב שעולה מכל בחינה על שלך.

 

 

 

לפני 5 שעות, green כתב:

מאסק הוא ליצן וחרטטן ואני מתפלא שהוא כל כך מצליח בעסקיו השונים, זה לא אדם שהייתי רוצה לעשות איתו עסקים ולא הייתי נותן לו לנהל חנות מכולת

 

פורסם
בתאריך 11.3.2026 בשעה 09:07, Tom_22 כתב:

אתה לא יכול להתקין מידה לפי מה שבא לך, רק כאלו שמאושרות. בדוק במכון רישוי לבחירתך לגבי המידות האפשריות. לאחר החלפה עליך לחזור לבצע אישור רשמי. 

 

אאל"ט, המידות האפשריות (העיקריות) הן 175/65R14 או 185/65R14 (למרות שלא שומרים ממש על הקוטר המקורי). או בקוטר 15, מידה 195/55R15. בדוק מה היצע הצמיגים בכל אחת מהן, אבל עם מנוע 75 כ"ס, לדעתי כל מעבר למשהו גדול (משקל בלתי מוקפץ) ואוחז יותר, יורגש בכל מקרה, אבל יכול גם להוות את אחד השיפורים המשמעותיים יותר בהקשר של אחיזה וניהוג. 

 

מה דגם הצמיגים שמותקנים כעת? מה גילם? כמה ק"מ עברו? 

תודה רבה לך אחי. 

צמיגים פשוטים, יחסית חדשים, לא עברו הרבה קילומטר. 

כן המכונית עם 75 כוח סוס, 

אני מיפיתי בערך כל בור מהאזור שלי עד לחיפה, עם הגלגלים האלו

אני אוהב את המכונית

ורואה אותה כתחביב🙂

בתאריך 12.3.2026 בשעה 12:15, Shmelov כתב:

 

אני תמיד בעד לשפר, זה כיף וממכר, אבל כאן אני לא מבין בשביל מה?

אתה רוצה לשמור אותה כי היא אספנות עם ערך סנטימנטלי?

כמות ההשקעה שתצטרך עליה תעבור פי כמה את המחיר של הרכב וזה לפני תקלות כי הרכב ממש ישן.

לפני חודש חבר קנה לבן שלו במתנה לרגל הוצאת רישיון 208 GTI שנת 2015 עם 120 אלף קמ ב-28,000 ש"ח אחרי שהמוכר דרש 38,000 ש"ח. רכב עם טסט לשנה שלמה, 4 בולמים אורגינליים חדשים, מצבר חדש, 4 צמיגים של מישלין חדשים. כל השאר הרכב מקורי לחלוטין ובאחלה מצב יחסית לזה שהוא בן מעל 10 שנים.

אתה תקבל רכב שעולה מכל בחינה על שלך.

 

 

יש משהו כיף ברכב שאתה יכול לתקן אותו בעצמך עם ארגז כלים שהוא מאוד פשוט ושהחלקים שלו זולים ושיש לו אופי יש לו מכונית של יופי אני מרגיש שלהרבה מכוניות ישנות יש משהו שכבר אין במכוניות החדשות. מהסיבה הזו למשל מכונית כמו שציינת שיכולה להיות מאוד כיפית, פחות מדברת אליי.

 

פורסם
לפני 10 דקות, Pecan כתב:

צמיגים פשוטים

תתאמץ עוד קצת ותרשום דגם מדויק.

זה לא שיש צמיגים "מסעירים" במידה המקורית, אבל עדין, יש ויש.

במידות R14, יש אפשרויות קצת יותר מוצלחות אבל לא ברמת "הופך עולמות".

 

אם תחליט על עליה בקוטר, תצטרך ברכישת החישוקים להתאים גם את מידותיהם. מרווח חורים, קוטר חור מרכזי, אופסט, רוחב חישוק.

מוטב לרכוש מחברה מוכרת אם ניתן ולא משהו סיני זול שיהיה כבד ושברירי.

  • מצחיק 1
פורסם (נערך)
בתאריך 11.3.2026 בשעה 00:22, Pecan כתב:

עוד שאלה קטנה – יש לי רעש במהירות שיוט שמגיע מאזור הסרן האחורי. זה נשמע כמו המהום חזק כזה, שמופיע במהירות קבועה בשיוט.

מישהו נתקל בזה ויודע מה יכולה להיות הסיבה? אולי מיסבי גלגל אחוריים או משהו באזור הסרן?

 

תעלה את הרכב על ג'ק ואז על בוק, ותצלם תמונות מאיזה הסרן, גם אם נדרש ממך לשכב על הרצפה.

אם זו פעם ראשונה שאתה נשכב מתחת לרכב, אני ממליץ לך לקחת סווטשירט עם כובע שפחות אכפת לך אם הוא יהרס או לא, למרות שאצלי הסווטשירט שרד נוזל קירור שנשפך עלי. אחרי כביסה הכל טוב.

 

במידה ונדרש ממך לרדת מתחת לרכב, תשים 2 בוקים, אחד מכל צד. 

אגב, הסרטון הבא זה אבן דרך עבורי כי ככה למדתי לשים בוקים, למרות שאף פעם לא היה לי ג'ק עגלה (אני עובד עם ג'ק שתומך בבוקסה 17 מ"מ, עם מברגה מקדחה אלחוטית עם בוקסה 17 מ"מ, המברגה/מקדחה על מצב קדיחה מהירות 1 ולא מהירות 2, תודה בעיקר ל @שחר 1 )

 

 

 

אחד מהמקצוענים או יותר יגיב לך ככל הנראה, ואם לא תצטרך לתייג את אחד המקצוענים או יותר, יש פה איזה 10-20 כאלה שמבינים בזה.

 

בלי תמונות, מנסיון של 4 חודשים בפורום, יהיה להם קשה להגיב על זה.

 

אם יש צורך תעשה תמונות עם פלאש, שיראו אולי יוכלו לזהות משהו.

 

(לינק לג'ק שהומלץ)

https://www.ace.co.il/8303620

 

בוקים יש לך ב KSP 

עריכה אחרונה על ידי גולדן191
  • רעיון טוב! 1

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...