Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ראיון עם מנכ"ל סמל"ת- יבואנית פיאט, אלפא, לנצ'יה ופרארי


stio
שימו לב! השרשור הזה בן 6898 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אף אחד לא ישווה בין מחיר בקליט של תמא לבקליט של סובארו DL מאותו שנתון.

ברור לכל אחד שאחזקה של רכב מפואר ומסובך תהיה יקרה יותר.

ההשוואה היא בין התמא למתחרותיה מאותה תקופה. אני מסתכל במחירון מסוף 92 -

מחיר התמא 16V היה 88K ש"ח.

המקבילות בקבוצת המחיר (עם סטיה של אלפים בודדים לכאן או לכאן) היו - וקטרה2.0 (91K) , אקורד 2.0 (90K), מאזדה 626 (89K) גאלאנט 2.0 (89K), פאסאט 1.8 ידנית (91K), פיז'ו 405 2.0 (84K).

אין לי מושג על עלויות חלפים למכוניות האלו, ואשמח לקבל נתונים.

אבל ההגיון אומר שמחירי החלפים צריכים להיות דומים, לא?

 

ולהשוואה - סאאב 9000 2.0 עלתה אז 119K ב.מ.וו 520 עלתה 130K ש"ח. מרצדס 190 2.0 עלתה 166K. אז אין מי יודע מה מקום להשוואה של מחירי דגמי לנצ'יה למחירי רכבי מנהלים כאלו, אלא למשפחתיות הגדולות שברשימה הראשונה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 76
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ממקור ראשון (אני עצמי) אני יודע בוודאות שחלקים לאלפא 164 עולים יותר מכפול מאשר בחו"ל ואני לא מדבר על מדינות האיחוד האירופי! למשל, מגנגנון לחלון קדמי בארץ 1700 ש"ח (לפני שנתיים) בחו"ל 750 ש"ח!!!! זו דוגמא קטנה!!!

הפרוייקט הקטן(גדול) שלי למכירה, מכונית מרוץ ישראלית(לחצו כאן)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל את כן מסתירה אותו כבר חצי שרשור.

באחת ההודעות הראשונות שלך כתבת:

מההתחלה הכתיבה שלך נראתה חשודה וסובייקטיבית. מוטית בצורה די בוטה.

חלק מהאתיקה של לנהל דיון זה גילוי נאות.

אם היית מציינת כבר בהתחלה שיש לך קשר משפחתי לניהול המוסך הראשי ומביאה עובדות, מידע ותגובות לדיון, זה היה נראה רציני.

העובדה שהמשכת לסנגר בלי לציין שאת צד בעל אינטרסים בדיון היא ראויה לגנאי.

 

 

ואם כבר מדברים על אתיקה של דיון, אנא השתדלו לא לדרדר את תרבות הדיון בשרשור הזה, כי הוא התחיל כשרשור מעניין וחבל שהוא יינעל בגלל מריבות. ויכוחים לגיטימיים ותרבותיים הם דבר שכולנו משכילים ממנו, מריבות אישיות - לא.

אף פעם לא הסתרתי את העובדה שאני הבת של מנהל המוסך, מה גם שבניגוד לאחרים (כמוך למשל) אני חותמת בשמי המלא ומי שמכיר את המוסך המרכזי ואת אבא שלי יכול להבין שאני הבת שלו וגם אם לא, אני ממש לא מסתירה ודואגת לכתוב את זה. אתה לא מצפה שאני אחתום בתור הבת של מוטי מוטיל נכון?

דבר שני, מתחילת הדיון אמרתי שאני לא אובייקטיבית ולכן אני לא הולכת להתייחס לכל הנושאים. הכוונה שלי בכלל הייתה להתייחס אך ורק לענייני מועדון אלפא רומיאו וסמל"ת ובתוך כך גלשתי גם לנושא המוסך המרכזי בכלל.

אגב, ממש אין לי אינטרסים בטח שלא כאלה שקשורים לסמל"ת. אני בכלל עובדת בטויוטה אז אם כבר אינטרסים - הם אמורים להיות לכיוון טויוטה.

 

לא חשוב, עזוב, אתה ממהר לשפוט ואתה שופט לא נכון.

כנראה שעשיתי בשכל כשלא הגבתי להודעות האלו עד היום ואולי גם אמשיך כך.

שים לב שאני חברה בפורום עוד מאוגוסט 2002 אבל דואגת לכתוב מעט. וההתנפלות הזאת, זו אחת הסיבות.

אז שיהיה בהצלחה לכולכם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעיניין פיאט:

לדעתי פיאט בשנתיים הקרובות יעלו ויצליחו מכיוון שבשנים הקודמות (לדעתי), הם הוציאו מכוניות עם עיצובים טיפה משונים (ראה המולטיפלה לדוגמא- שכיום העיצוב שלה הרבה יותר יפה ושפוי(אין לי כוונה לפגוע חס וחלילה בבעלי מולפטיפלה)ומה שאני בא לאמר כאן שהמכוניות של פיאט שלא הובאו לארץ (כמו סטילו,כרומה, פאילו, אלבה, סיינה, יוליסי וכו..והאונו-שמיוצרת כיום לשוק מוגבל ברחבי העולם ) , פיאט ייכלה להיות ידועה מאוד ואפילו נמכרת ביותר כאן בישראל,וחבל

לדעתי זה נכון.פיאט יחסית לא רעה מבחינת עלות\תמורה.ועל רוב הדגמים שהוזכרו פה אפילו לא שמעתי...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני ראיתי פה הרבה תגובות שנוגעות לכך שאותם מוסכניקים שמטפלים בפיאט וקאיה מטפלים גם ברכבי אלפא ולנצ'יה

אני חושב שזה לא ממש משנה, הסיבה העיקרית היא כדי לחסוך בכוח אדם ובינינו גם המוסכניק של פיאט וגם המוסכניק של אלפא עברו את אותה הכשרה ולמדו אותו דבר במכונאות

קאליפרים צהובים בגודל של הטוסטר שיש לאמא שלי במטבח

ודיסקים בגודל של מגש פיצה .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ג. אבי לא מסתתר מאחורי! ולומר לך את האמת, אין לו בכלל עניין בפורום הזה, אם הוא היה רוצה להגיב, הייתי פותחת לו משתמש.

זאת הבעיה. אם מנהל המוסך המרכזי לא מוצא ענין להגיב זה מסביר יותר מכל את הסלידה שלנו מהיבואן.

 

ד. הוא לא קורא כאן את ההודעות כך שאת הפניות שלך אליו אתה יכול לעשות דרך הטלפון או האי מייל.

לא פניתי, לא פונה ולא אפנה אל אביך - אין לי שום ענין בתגובת אביך, לא כמנהל המוסך ולא כאדם פרטי. מבחינתי שימשיך לא להגיב.

 

ה. אבא שלי לא מתערב בענייני סמל"ת הרי הוא רק מנהל את המוסך, הוא לא היבואן ואתה כמובן צריך לעשות את ההפרדה.

עצוב מאוד שמנהל המוסך המרכזי הוא בגדר נון-אישיות בעיניני סמל"ת. זה שוב מראה את יחס היבואן ללקוחותיו.

 

ו. על ההודעה הזאת דווקא אני בוחרת שלא להתייעץ עמו.

חבל! אולי בזכות ההתענינות שלו גם מנהליו היו משכילים ללמוד על חוות הדעת של הציבור אליהם.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באמת כל הכבוד. וזה קצת מפתיע אותי ואם באמת הם יעמדו מאחורי הכתוב במכתב, זה מעיד על שינוי גישה די קיצוני בסמל"ת.

בוא ואספר לך מה קרה לי - שקניתי את הלנצ'יה שלי עם מנוע עייף (בידיעה), ורציתי לעשות לה אוברול. הייתי אז די בתחילת דרכי ולא הכרתי את כל אותם קוסמי חצרות שאני מכיר היום. תקופה ארוכה חיפשתי איפה לעשות לה את הטיפול.

יום אחד לפני כמה וכמה שנים הייתי בעוונותי בראיון עבודה בקומברס (שתודה לאל לא התממש), והחלטתי להכנס לסמל"ת.

הופניתי למשרד של המוסך וזה הלך ככה:

- שלום. יש לי לנצ'יה בטא ואני רוצה לעשות אוברול.

- איזה לנצ'יה?

- בטא.

- בטא? מה זה? איזה שנה?

- 83.

- אהההה! יש לך דלתא.

- לא. יש לי בטא.

- אין דבר כזה בטא. ב-83 היתה דלתא. אתה מתבלבל.

:shock:

 

ראיתי שאין עם מי לדבר (וישבו שם במשרד לפחות חמישה איש), בסופו של דבר קראו למישהו בכיר יותר. הוא שמע בטא והתחיל לעשות קולות של שועלים (אווווווו, אוווווווווו למי שלא הבין). צחק עלי שאני משוגע להחזיק כזה אוטו ואמר לי שאין מצב שבעולם שהם יכניסו רכב כזה לטיפול כי חבל להם על הליפט שהוא תופס בזמן שהיו יכולים לעשות טיפולי עשרת אלפים לעשר פונטואים.

אני הבנתי שמשוגע מי שקונה אצלם רכב ובונה עליהם לאיזו שהיא תמיכה, שכנראה שבמכוניות איטלקיות "אם אין אני לי מי לי", וזה בזכות סמל"ת.

בהמשך נוכחתי שזה אכן כך. כל מי שרוצה לנסות להחזיק רכב איטלקי ותיק על הכביש, צריך להכיר מפה לאוזן את הרשת החלופית של מוסכים ומוסכי חצר שקיימת במיוחד בשביל מי שהיבואן שלו לא נמצא שם בשבילו, ומשתין על ערכים כמו ההיסטוריה והמסורת של המותגים שלו, שאמורים להיות שווים לו הרבה מבחינה שיווקית - ושנשמרים רק בזכות קומץ משוגעים פרטיים.

 

אז אני יצאתי משם עם דעה די מוצקה על סמל"ת, שרק התחזקה מכל סיפור ששמעתי מכל בן אדם שהיה שם (כולל עובדים). לאור מה שאלעד כתב, ותחילת המעורבות של סמל"ת בפעילות המועדונים, לכו תדעו - אם מסתבר שדליק טעה, אז בטח גם אני לא חסין מלשנות את דעתי.

אני מאוד אשמח לגלות שדברים אכן השתנו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובאמת חשבת שמוסך מרכזי שלהם ( לא שווק הדגם על ידם ) יקח על עצמו עבודה לרכב ללא חלפים זמינים על המדף ועוד משנתון כזה ? גם מוסכים רבים ,לא מורשים , לא תמיד יסכימו לטפל ברכב ישן מסיבה אחת פשוטה: קשה עם חלפים, תיקון של א' לפעמים גורר תיקון של ב' והלקוח לא מוכן לשלם על זה , ברגים לא נפתחים אחרים נשברים...ועוד.

זה המצב ואין להאשים את היבואן בזה , הם צודקים פשוט שבזמן ש"ענתיקה" שלך שוכבת על הליפט מספר ימים הם ירוויחו מתיקונים\טיפולים בחדשות הרבה,הרבה יותר.

בעצם לזה הם קיימים , לשרת לקוחות עם חדשות ולהרוויח כסף.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ובאמת חשבת שמוסך מרכזי שלהם ( לא שווק הדגם על ידם ) יקח על עצמו עבודה לרכב ללא חלפים זמינים על המדף ועוד משנתון כזה ? גם מוסכים רבים ,לא מורשים , לא תמיד יסכימו לטפל ברכב ישן מסיבה אחת פשוטה: קשה עם חלפים, תיקון של א' לפעמים גורר תיקון של ב' והלקוח לא מוכן לשלם על זה , ברגים לא נפתחים אחרים נשברים...ועוד.

זה המצב ואין להאשים את היבואן בזה , הם צודקים פשוט שבזמן ש"ענתיקה" שלך שוכבת על הליפט מספר ימים הם ירוויחו מתיקונים\טיפולים בחדשות הרבה,הרבה יותר.

בעצם לזה הם קיימים , לשרת לקוחות עם חדשות ולהרוויח כסף.

אתה טועה.

הם לא קיימים על מנת לשרת לקוחות עם רכבים חדשים בלבד, אלא לשרת את כלל לקוחות החברה. זה אומר שגם אם יש לי פיאט 127 שנת 78 הם אמורים לתקן אותה. אם אין חלקי חילוף זה לא אמור לעניין אותי בתור לקוח שלהם, מצידי שיזמינו מאיטליה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה לידידי הצעיר יש הרבה ניסיון בתחום הזה ולכן הקביע הנחרצת הזו...

כל מוסך מורשה יתן קדימות לרכב יחסית חדש ובמיוחד אחד שנמצא עדיין באחריות , נקודה.

אף אחד לא יעמיד רכבים חדשים בחוץ כאשר עמדות ומכונאים במוסך עסוקים בטיפול ברכב ישן.

אומנם ישנם מקרים מיוחדים אבל הם נדירים (לקוחות קבועים\חברים ועוד)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אף אחד לא יעמיד רכבים חדשים בחוץ כאשר עמדות ומכונאים במוסך עסוקים בטיפול ברכב ישן.

אלא אם כן יש לך פה גדול...

ערוץ היוטיוב שלי: BuildiT - DIY Israel.

מעוניינים לעזור לחתולי הרחוב? מחפשים מתנה מיוחדת?

סבונים 100% טבעי ובעבודת יד- כל ההכנסות קודש לטיפול בחתולים. דברו איתי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כנראה לידידי הצעיר יש הרבה ניסיון בתחום הזה ולכן הקביע הנחרצת הזו...

כל מוסך מורשה יתן קדימות לרכב יחסית חדש ובמיוחד אחד שנמצא עדיין באחריות , נקודה.

אף אחד לא יעמיד רכבים חדשים בחוץ כאשר עמדות ומכונאים במוסך עסוקים בטיפול ברכב ישן.

אומנם ישנם מקרים מיוחדים אבל הם נדירים (לקוחות קבועים\חברים ועוד)

אני ייתן לך דוגמא אישית: לפני חודשיים לקחתי את האונו שנחשב רכב ישן (12 שנה על הכביש) לבדיקה למע' הקירור עקב בעיית התחממות יתר למוסך מורשה של פיאט, אלפא רומיאו ולנצ'יה. נכנסתי למשרד, הסברתי מה הבעיה ו-2 מכונאים שעסקו כל אחד בטיפול 10K לפונטו אחרת עזבו הכל ובאו לבדוק את הרכב שלי. אחד מהם עשה סיבוב על האוטו במשך חצי שעה.

כל צוות המוסך נראה נחמד ואדיב מאוד, אבל הצעת המחיר שקיבלתי היתה גבוהה יותר מההצעה שקיבלתי ממוסך רגיל ולכן בסוף לא תיקנתי אצלם.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אז קודם כל 12 שנה זה עדיין לא ישן , דיברו כאן על רכב מעל 20 שנה , שנית ברור ששעת עבודה במוסכים מורשים יקרה יותר מבמוסכים כלליים וחובה לבדוק הצעות מחיר בכמה מקומות לפני הכנסת רכב לתיקון. כאשר מדובר ברכב ישן ולא יקר זה נכון עוד יותר .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תראה, ברור לי שעל פי חוק, אחרי שבע שנים מסוף יבוא דגם הם רשאים לא להחזיק לו חלקים ולא לטפל בו. ובסמל"ת למעשה, זרקו את הכלים והספרים של הבטא ביום בו עברו שבע השנים (וזה בדוק ממישהו שעבד שם באותה תקופה).

מה שהפריע לי היה היחס. מי שלא מכיר את המותג בו הוא מטפל, שלא יצפה לבנות שם וקהל למותג. למי שלא אכפת מהמותג - שישכח מלקוחות. וכשמדובר באלפא\לנצ'יה, בוא נודה - מוכרים פה מותג ולא יחס עלות\תועלת כמו בדלק מוטורס.

מיבואן של אלפא\לנצ'יה (יבואן חכם, לפחות) הייתי מצפה שהמשרדים שלו יהיו מלאים בפוסטרים של ההיסטוריה של החברה, של רכבי תצוגה, ציון של הישגי מסלול וכו'. הייתי מצפה שייבנו על השם והעבר של החברה כדי לחנך את האפיסיונאדו של המחר. הייתי מצפה שיהיה אכפת לו טיפטיפה מהמשוגעים שמחזיקים את הרכבים שלו, את אלו שקורעים את הכיס והתחת כדי להחזיק רכבי עבר שבזכותם אנשים יבואו ויקנו ממנו פיאטים בתחפושת.

 

אבל למי אכפת? יבואן פרארי בישראל הצליח לשקם את היחסים עם הקוריאנים ואולי נראה את הקיא החדשה על הכביש כבר הקיץ! :?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6898 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...