Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

הביטוי שאני מכיר לגבי פילטרים על גבי פנסים לבנים הוא ג'ל/ג'לטינים.

היתרון שלהם הוא בעמידות טובה יותר בפני חום הפנס (בוודאי אם מבוסס הלוגן) וגם מגוון מדויק יותר של צבעים ובהירות.

זה כמובן לא קשור לאופי פיזור התאורה, אלא רק בהשגת הצבעים הרצויים (בין אם בנפרד או בשילוב).

 

מצד שני, הפתרון שכבר עלה פה בשימוש בפנסי לד צבעוניים גם יכול לעבוד לדעתי.

 

יש הרבה סרטונים ביוטיוב בנושא, אבל עוד לא מצאתי משהו שקולע בול.

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • רעיון טוב! 1
  • תגובות 51
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

  • חברי המעגל הראשון
פורסם
לפני 8 שעות, Tom_22 כתב:

הביטוי שאני מכיר לגבי פילטרים על גבי פנסים לבנים הוא ג'ל/ג'לטינים.

 

מצויין, תודה, זה מה שרכשתי בינתיים:

 

Screenshot_20240921_214605_Chrome.thumb.jpg.d423ab32d809a14cfb1e75734e053b91.jpg

  • מעניין 1
פורסם (נערך)
לפני 9 שעות, flytomars כתב:

אור לבן מהספוטים כנראה לא אעשה, אוהב את זה שזה צבעים שונים, וגם חפיפה מלאה בין הספוטים תהיה אפשרית כנראה רק עם האניקומב

תראה, להסיר ספק, מומחה אני לא.

רק קצת דברים שספגתי במהלך השנים מאבא שלי שהיה צלם מקצועי בין השאר, סטילס ווידאו (וקצת השלמת מידע בקטנה מהרשת כרגע). 😉

 

כל דבר שתעשה מבחינת התאורה, איך שתראה את זה בחיים האמיתיים, המצלמה תתפוס (ואולי אף תעצים, כתלות בהגדרות שלה).

ככה שאם תציף אדם בתאורה צבעונית ישירה אז גם בוידאו הוא יהיה שטוף בצבע הזה. *

בגלל זה צריך לדעתי לשלב קצת תאורה לבנה ישירה בכל זאת. הוספה של התאורה הלבנה לא תשלול אווירה צבעונית אם היא תהיה ביחס נכון (יעזור אם גם יש אפשרות לדימר בתאורה שלך).

ענין הזוויות והגבהים של התאורה גם ישפיע. נראה לי שנושא רלוונטי הוא 3point lighting.

 

* שלא יובן לא נכון, זה סבבה לגמרי אם אתה מעדיף את הצבעוניות הכללית של הזמרים והשטח סביבם. רק אל תצפה שהמצלמה תתקן את זה. 

עריכה אחרונה על ידי Tom_22
  • רעיון טוב! 1
  • חודש מאוחר יותר...
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

טוב, אז ההופעה הבאה תהיה ב7 לדצמבר, בינתיים ניצלתי את הפגרה לשיפורים ושדרוגים:

קניתי כמה מיקרופונים איכותיים.

קניתי HONEY COMB בהמלצת השרשיר.

הזזתי את התאורה קצת פנימה לתוך הסלון ככה שיהיה אפשר להאיר על המתופף שתמיד מקופח.

בינתיים עד להופעה הבאה הנה שני קטעים מהקודמת (לפני השדרוגים) :

 

 

 

 

 

 

  • אהבתי 2
  • חודשיים מאוחר יותר...
  • חברי המעגל הראשון
פורסם

עדכון - היו כבר 2 הופעות עם השינויים שהוצעו פה בפורום, וכרגיל חוכמת האופטופיק הוכיחה את עצמה:

 

1) שמתי על הנורות רפלקטור + honeycomb ופילטרים חמים - אדום צהוב סגול

2) הזזתי את הפנסים טיפה פנימה לתוך הסלון (שיפוצניק הזיז לי את התאורה)

3) שמתי תאורה אחורית עם גוון כחלחל שהוסיפה מאוד.

 

התאורה השתפרה מאוד, הנה דגימות מ2 ההופעות האחרונות: (רק דיסקליימר - צלם הבית לא הגיע אז אני צילמתי... מתנצל מראש על הצילום)

 

 

 

 

הסרטון השני גם יכול להכנס לשרשיר "צילמתי עם הפלאפון" - הזווית העיקרית היא אייפון 13 (פעם ראשונה שהחזקתי אייפון ביד...) והזווית הסטטית העיקרית היא גלקסי S21

נראה לי שהשגתי את מה שרציתי, לפחות מבחינת התאורה, שוב תודה לפורום שהביא אותי עד הלום.

 

  • אהבתי 4
  • שנה מאוחר יותר...
  • חברי המעגל הראשון
פורסם (נערך)

טוב, קצת עדכונים-

מאז העליתי ערוץ חדש, שמוקדש רק להופעות בית ובלי כל שאר השטויות שהיו בערוץ הקודם, בינתיים נערכו שתי הופעות-

הראשונה זכרתי שכבר קישרתי פה, אולי בטעות בשרשיר אחר -

רם אוריון (נושאי המגבעת, כרמלה גרוס וגנר, הפה והטלפיים וכולי) עם אור אדרי (אסף אמדורסקי, אביב מארק ז"ל, וכולי)

לצערי צלם הבית לא היה זמין אז הוידאו לא מושלם אבל עדיין עושה את העבודה:

 

https://youtube.com/playlist?list=PLpFeN_7RLMqHkgNqjGZ9vJV-JtvnuD5oX&si=k51yMsK_eHM32p4L

והופעה טריה מלפני שבועיים וחצי - מֶמֶּה טריו, ג'אז מולחן ומוקפד שאני מאוד אוהב:

 

https://youtube.com/playlist?list=PLpFeN_7RLMqEdH0ZiMnUk7AbtB5nOLkl0&si=DZr029eKGPn2q2or

 

איזנתי את כל הצבעים לפי המצלמה הראשית שיצאה קצת אדמדמה כי שכחנו לשים את הספוט מאחורי הוילון שנותן הילה ועוד גוון לרקע, אבל עדיין מבסוט מהתוצאה.

עריכה אחרונה על ידי flytomars
  • אהבתי 3

×
×
  • תוכן חדש...