Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

Pedal Controller - מומלץ?


Ziv

פוסטים מומלצים

היי,

בשיטוטיי נתקלתי בהתקן חיצוני שמתקינים על דוושת הגז, שנקרא Pedal Controller / Booster.

המטרה שלו לקצר את הלאג שנגרם ממהירות התגובה של הרגל ומכאן לפתיחה מהירה של המצערת האלקטרונית.

 

הבנתי שהשינוי מורגש במיוחד ברכבי טורבו, ובטוטאל אנשים די מרוצים מהשינוי.

 

האם יש כאן מישהו שהתנסה שיכול לחוות דעה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני מקווה שאתה לא מדבר על דברים בסגנון של הקשקוש הבא - https://pedalcommander.com

בקצרה - רוב הקטגוריה של המוצרים משנים את אופי התגובה - לא מקצרים לאג ולא נעליים אלא פשוט משנים את הלינאריות של המצערת.

 

ממליץ לוותר (מכיר כמה שהשתמשו בזה לשטח - וזרקו את זה החוצה מהר למדי)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Too late for that 😆

 

קראתי חוות דעת מעולות בפורום של הג'וליה. ברגיל היא סובלת מתגובת דוושה מנומנמת ובכלל המנוע לינארי מדי לטעמי. 

אומרים שההתקן הזה משפר משמעותית את תגובת הדוושה. נבדוק.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש כאן גם היבט מן המעלה הראשונה של בטיחות.

אותי זה מפחיד לשים התקן סיני בין ה PCM לדוושה.
שלא יחליט מתישהו על דעת עצמו לפתוח מצערת מלאה.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, Ziv כתב:

Too late for that 😆

 

קראתי חוות דעת מעולות בפורום של הג'וליה. ברגיל היא סובלת מתגובת דוושה מנומנמת ובכלל המנוע לינארי מדי לטעמי. 

אומרים שההתקן הזה משפר משמעותית את תגובת הדוושה. נבדוק.

 

אל תשכח לעדכן (גם בווטסאפ)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מעדיף משמעותית לבדוק אם אפשר לשנות את זה עם תוכנה למחשב מאשר התקן ביניים שמזכיר את ימי הpiggy back לשיפורים (ולא בקטע טוב)

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.6.2023 בשעה 09:59, Ziv כתב:

Too late for that 😆

 

קראתי חוות דעת מעולות בפורום של הג'וליה. ברגיל היא סובלת מתגובת דוושה מנומנמת ובכלל המנוע לינארי מדי לטעמי. 

אומרים שההתקן הזה משפר משמעותית את תגובת הדוושה. נבדוק.

נו, וכשתשים את זה, זה לא ירגיש כבר כמעט כמו דיינמיק? אז מה ההבדל, אפשר כבר להיות על מצב דיינמיק כל הזמן. 

אגב, אתה עם התוכנה שמעלה את ההספק ל- 310 כ"ס? כי אם כן, זה אמור גם לתת תגובה נורמלית במצב נורמל במקום העייפות הבסיסית של המצב הזה. 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קצת מוזר לי שמצב דיינמיק לא מספיק לך מבחינת רגישות הדוושה, לטעמי, כמו ברכבים אחרים, זה קצת אובר אגרסיבי. תגובות המנוע וכו', זה כבר לא קשור לזה אלא לתוכנה של המנוע ושיפורים נוספים כמו דאונפייפ. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 14.6.2023 בשעה 16:22, Liviur כתב:

הייתי מעדיף משמעותית לבדוק אם אפשר לשנות את זה עם תוכנה למחשב מאשר התקן ביניים שמזכיר את ימי הpiggy back לשיפורים (ולא בקטע טוב)

יש תוכנה לגיר ותוכנה למנוע, לא מצאתי תוכנה למצערת.

 

בתאריך 15.6.2023 בשעה 15:44, BRAVO30 כתב:

נו, וכשתשים את זה, זה לא ירגיש כבר כמעט כמו דיינמיק? אז מה ההבדל, אפשר כבר להיות על מצב דיינמיק כל הזמן. 

אגב, אתה עם התוכנה שמעלה את ההספק ל- 310 כ"ס? כי אם כן, זה אמור גם לתת תגובה נורמלית במצב נורמל במקום העייפות הבסיסית של המצב הזה. 

מצב דיינמיק זה לסאחים. אני נוסע במצב RACE. בדיינמיק הבקרות נותרות דולקות, והן מגיבות בהיסטריה כמו איטלקי שמגישים לו אספרסו פושר.

גם במצב רייס הדוושה מגיבה לאט ביחס למצערת עם כבל.

 

לפני 49 דקות, Supertigre כתב:

קצת מוזר לי שמצב דיינמיק לא מספיק לך מבחינת רגישות הדוושה, לטעמי, כמו ברכבים אחרים, זה קצת אובר אגרסיבי. תגובות המנוע וכו', זה כבר לא קשור לזה אלא לתוכנה של המנוע ושיפורים נוספים כמו דאונפייפ. 

אם המצערת נפתחת לאט - שום תוכנה ושום דאונפייפ לא יעזרו לך לדוושה להגיב מהר יותר.

 

בתאריך 14.6.2023 בשעה 10:56, teyal כתב:

יש כאן גם היבט מן המעלה הראשונה של בטיחות.

אותי זה מפחיד לשים התקן סיני בין ה PCM לדוושה.
שלא יחליט מתישהו על דעת עצמו לפתוח מצערת מלאה.

החשש הבטיחותי הוא העיקרי, למרות שבמקרה הזה ההתקן מגיע מבית איטלקי ולא סיני.

בכל מקרה, התכנון הוא להשתמש במכשיר רק בימי מסלול. ביומיום מהירות התגובה של הדוושה במצב RACE נותן לי מספיק זריזות בשביל לדרפטט קלות בכיכרות של גבעת שמואל.

 

  • אהבתי 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 51 דקות, Ziv כתב:

החשש הבטיחותי הוא העיקרי, למרות שבמקרה הזה ההתקן מגיע מבית איטלקי ולא סיני.

 

 

וזה כאילו אמור להרגיע מישהו?!

  • מצחיק 3

Life is a journey,

Enjoy the ride...

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הוא רשם שמפחיד אותו לשים התקן סיני בין ה PCM לדוושה.

אז ציינתי שההתקן הוא לא סיני. הוא איטלקי. כמו הרכב. הם יוכלו לדבר באותה השפה.

 

אתה יכול להישאר לא רגוע.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, Ziv כתב:

הוא רשם שמפחיד אותו לשים התקן סיני בין ה PCM לדוושה.

אז ציינתי שההתקן הוא לא סיני. הוא איטלקי. כמו הרכב. הם יוכלו לדבר באותה השפה.

 

אתה יכול להישאר לא רגוע.

שני אילטקים? זה בדרך כלל מסתיים בצעקות האחד על השני :-) 

אני רוצה להבין נכון, אתה לא מדבר על מפת דוושת התאוצה אלא על תכלס תוגבת המנוע? כי בסופו של דבר זו הרי מצערת אלקטרונית, אם מחשב המנוע אומר רק 70% עכשיו אז זה לא משנה אם הפקודה שנתתי היא של 100% ואם אני מבין נכון, המוצר שבקישור הוא לשינוי מפת דוושת התאוצה, זה לא ישנה כלום אם המנוע לא מסוגל לספק את מה שאתה מבקש ממנו. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Supertigre כתב:

שני אילטקים? זה בדרך כלל מסתיים בצעקות האחד על השני :-) 

אני רוצה להבין נכון, אתה לא מדבר על מפת דוושת התאוצה אלא על תכלס תוגבת המנוע? כי בסופו של דבר זו הרי מצערת אלקטרונית, אם מחשב המנוע אומר רק 70% עכשיו אז זה לא משנה אם הפקודה שנתתי היא של 100% ואם אני מבין נכון, המוצר שבקישור הוא לשינוי מפת דוושת התאוצה, זה לא ישנה כלום אם המנוע לא מסוגל לספק את מה שאתה מבקש ממנו. 

 

 

בדוושה יש פוטנציומטר, ובמצערת יש מנוע חשמלי. כשלוחצים על הדוושה, המחשב מחליט באיזו זווית ותאוצה ("מהירות") לפתוח את המצערת. בפועל, בגלל שיקולי צריכת דלק וזיהום אוויר, הפתיחה של המצערת תמיד איטית ומהוססת. בטח בהשוואה לכבל, שהוא מיידי.

 

מה שההתקן אמור לעשות בתאוריה, זה להגביר את מהירות הפתיחה של המצערת כדי לאפשר תגובה מיידית, אפס דיליי בדומה לכבל. בפועל, אני לא בטוח שזה אכן מה שקורה וכנראה שההתקן פשוט מגביר את ה-input של הדוושה, כך שהמצערת נפתחת בזווית יותר גדולה מהפקודה שהתקבלה מהדוושה, ולא במהירות גבוהה יותר. לדעתי לפחות, על פניו.

 

איך זה מתנהג ואיך זה מרגיש אדע בקרוב מאוד.

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדיוק , זה משנה את הערכים בין הדוושה למחשב או בין המחשב למצערת 

ולכן - אפשר להשיג את אותו הדבר עם תוכנה עם המחשב… 

זה לא מקצר את הזמן - רק את התגובה יחסית למיקום הדוושה

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היתרון בהתקן, שהוא ניתן לכוונון ולתכנות.

יש לו 3 תוכניות קבועות שניתן להחליף ביניהן בלחיצת כפתור - 0%, 40% ו-70% הגבר.

בעזרת פוטנציומטר פנימי אפשר לשנות את היחס של כל אחד מהם.

 

שוב, התגובות על המכשיר בג'וליה ממש טובות, ונקרתה לדרכי הזדמנות לרכוש אחד בזול - החלטתי ששווה ניסיון.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...