Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

ביטול עסקת נופש ותשובה משונה מבית העסק.


wildlands2019

פוסטים מומלצים

שלום חברים,

ביום 29/04 ביצעתי עסקת נופש בחו"ל לעוד חודש וחצי בערך,  בסכום 12000 ל4 אנשים, הסכום שולם מראש בכרטיס אשראי,

 

ב03/05 אחרי כמה ימים ביטלתי את העסקה בגלל אי התאמה, האם זה חוקי לגבות ממני 100 ש"ח על כל נוסע, 400 ש"ח בסה"כ? 

 

האי התאמה בגלל שיצא שהטיסה יוצאת ב20:30 בערב במקום 12:50 לפי העסקה וזה לא מתאים לי,

בנוסף אמרו לי שאקבל זיכוי תוך 60 יום, האם זה חוקי בכלל?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלום לך

אענה לך מניסיון של הרבה שנים בתחום התיירות.

חבילת נופש מוגדרת כטיסה+ מספר לילות, ולא כפי שלקוחות טועים לחשוב טיסה+מספר ימים.

אתה בעצם משלם על לינות במלון , ומבחינה זו לא פחת מספר הלילות שקבלת.

זה ש"הפסדת יום" חבל ומצער, אבל זו לא עילת ביטול בחוק.

גם בארץ אתה משלם על לילות במלון ולא על ימים.

אם תקרא טוב את האותיות הקטנות בהצעה שקבלת, תראה כי "החברה שומרת לעצמה את הזכות לשנות.....".

השאלה החשובה מבחינתי היא האם מראש היה תכנון להמראה בטיסת ערב,

וזה הוצג בכוונה תחילה כיציאה בשעת הצהריים.

אם זה כך, זו כבר הטעייה בכוונה תחילה.

הבעייה היא שיהיה לך קשה מאוד להוכיח מה היה התכנון המקורי.

 

לגבי גובה הסכום- ביטול תוך שבועיים מיןם ההזמנה לפי חוק הגנת הצרכן הוא 100 שקלים או 5% (הנמוך מבין השניים) לכל נוסע.

 

 

סלע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על התשובה,

אכן הטיסה שבחרתי בהזמנה היה 12:50,

 

ואחרי 3 ימים בדקתי את מספר הטיסה וראיתי שיהא ממריאה ב20:30.

 

לגבי הזיכוי, האם זה חוקי שאמרו שיחזירו לי את ה12000 תוך 60 יום?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא ראיתי בחוק שורה מפורשת האומרת תוך כמה זמן על בית העסק להשיב ללקוח את כספו.

מקובל - 30 יום.

אמרו לך 60. לדעתי סתם משיכת זמן. השאלה אם יש לך עצבים להגיש תביעה על כך.

האם קבלת לפני ביצוע ההזמנה טופס גילוי נאות מבית העסק, ובו פירוט של מרכיבי ההזמנה כולל שעות הטיסה?

סלע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

טופס גילוי נאות זה מסמך שהחברה חייבת להעביר לך לפני שבצעת את ההזמנה.

שם צריך להיות פרוט מלא של כל מרכיבי ההזמנה.

מציע לך לברר מחר אם הטיסה שונתה עבור כל הנוסעים, או רק עבורך.

לפעמים יש מצב שיש להם 2 טיסות ביום לאותו היעד.

לאחר שהם ממלאים את הטיסה הנוחה יותר, זאת שממריאה בצהריים, הם

מעבירים חלק מהנוסעים לטיסת הערב כי הם יכולים, ומציעים שוב מקומות בטיסת הצהריים ללקוחות חדשים.

 

  • רעיון טוב! 1

סלע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא העבירו אותי טיסה בגדול אלא זאת טיסת שכר,

בדקתי לפי המספר שלה, ורואים בהמראות שהיא שונתה,  

אגב בדקתי עכשיו ואני רואה שהיא שונתה שוב ל17:30, אך באתר החברה עדיין מופיע 12:50 כנראה שהם לא מעדכנים את הזמן הזה בזמן אמת, וזה מטעה.

מה שכן עשיתי הזמנה אחרת, להבדיל, כבר באותו יום קיבלתי אישור וכרטיסי טיסה, ורואה שהטיסה בדיוק בזמן שסגרתי,

בקיצור אם כך עובדות חברות הנופש האלה אז איך אפשר לסמוך עליהם?!

 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

זה למה אני מעדיף לעשות הזמנות בעצמי, באתר חברת התעופה.

טיסה שבדקתי והגעתי לספק ישראלי כלשהוא דרך מנוע חיפוש, לא מספק נתונים לגבי הכבודה האפשרית או הוספת כבודה נוספת מעבר לכלול

אין לכך אינדיקציה או אופציה.

לאופציה שכן הופיעה, המחיר היה פי 2 ויותר מאשר באתר חברת התעופה.

 

אז אני לא יכול להתחרט תוך 14 יום, לפחות אני יודע בדיוק על מה שילמתי ומה מגיע לי.

ואגב refund, בזמן הקורונה לונדון נכנסה לרשימת מדינות האדומות יום לפני שהייתי אמור לטוס

ישבתי והזמנתי מהיום למחר (ליטרלי ליום למחרת) טיסה לברלין *בנוסף* כי הטיסה לברלין הייתה זולה יותר מאשר הטיסה ללונדון.

למחרת התקשרתי ל easyjet וקיבלתי החזר על לונדון *מיידית* (תראה את הזיכוי תוך X ימי עסקים (חד ספרתי)) בשיחה של 15 דקות בלבד.

 

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעה, סלע כתב:

עשית הזמנה אחרת במקביל?

תבדוק טוב שלא תשלם פעמיים.

עשיתי במקום אחר,

בחברה שביטלתי בה כבר ביטלתי וקיבלתי מייל מהמנהלת שם שמאשרת זאת.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הם מכרו לי מוצר x אני מצפה לקבל מוצר x. ומבחינתי גם אם החוק מאפשר להם לגבות דמי ביטול במקרה הזה זה שירות מחורבן. לא מדובר בטיסה שזזה בשעה, היא ביטלה יום טיול.

אני תמיד מזמין מלונות עם אפשרות ביטול ומזמין טיסות ישירות מחברות התעופה, בד״כ אם יש כזה שינוי חברת התעופה תתן לך לבטל בחינם או לשנות את הטיסה. 

  • רעיון טוב! 1

"when you see a good move, look for a better one..."

 

Mazda 2 2014

Kawasaki Z400 2020

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

phpclub- שים לב

 

כתבת- "אז אני לא יכול להתחרט תוך 14 יום, ".- זה לא נכון.

כל הזמנה לגבי טיסות באתר של חברת תעופה שיש לה נציגות רשמית בישראל, כפופה לחוקי המדינה וכמובן לחוק הגנת הצרכן.

התנאי היחידי הוא שזו טיסה הממריאה מהארץ.

אם, לדוגמה, תזמין באתר של חברת יונייטד איירליינס טיסה מניו יורק ללוס אנגלס,

הטיסה לא תהיה כפופה לחוק הגנת הצרכן, למרות שליונייטד יש נציגות בישראל.

  • רעיון טוב! 1

סלע

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה על ההבהרה, לא ידעתי.

ל easyjet לפי דעתי אין נציגות בארץ, כשהתקשרתי אמנם המספר היה ישראלי (למיטב זכרוני) אבל ענו לי מיוון או מדינה אירופאית אחרת.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, wildlands2019 כתב:

אם כך עובדות חברות הנופש האלה אז איך אפשר לסמוך עליהם?!

 

אי אפשר, ובגלל זה כבר מאה פעם נכתב בפורום - טיסות ורכב מזמינים ישירות בלבד, ללא מתווכים וללא חברות צ'רטר. אבל בשביל לדעת את זה צריך לעשות שיעורי בית מראש ולא רק לבוא להתייעץ אחרי שכבר דפקו אותך.

 

התופעה של לרדוף אובססיבית אחרי החסכון בדרך לחופשה הנכספת קיימת בכל העולם, אבל בד"כ אופיינית לאנשים ממעמד סוציואקונומי נמוך שאין להם את ההשכלה או הכישורים הקוגניטיביים המתאימים כדי להבין את הסיכונים. ישראל יוצאת דופן במובן הזה, שם אפילו מעמד הביניים ואנשים עם השכלה גבוהה ונסיון צרכני עשיר מתעקשים לדרוך פעם אחר פעם על אותו מוקש. מרתק לצפות בזה מהצד, אשכרה קורה במשפחות הכי טובות.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, סלע כתב:

 

 

דפקו במה?

חסר להם לא להחזיר לי את הכסף, יחטפו תביעה וישלמו לי אותם פלןס 10k,

מה שכן, עלה לי 400 ש"ח שכר לימוד, מגיע לי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...