Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 8474 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום לכולם !

 

המצלמה הדיגיטלית שלי מצלמת באיכות גבוהה מדי בשבילי , התמונות תופסות הרבה KB וכבר ראיתי תמונות באיכות טובה מאוד בהרבה פחות KB (במצלמה שלי לפחות 250KB).

 

את האופציה שבמצלמה כבר עשיתי והורדתי את האיכות למינימום.

 

השאלה שלי היא האם ישנה אפשרות להוריד את איכות התמונה ו/או להקטין אותה ע"מ שתתפוס פחות מקום ?

 

צריך תוכנה מסוימת ?

 

הסיומת JPG עדיפה על GIF ? היא אמורה לתפוס פחות מקום ?

 

בבקשה להסביר לי לאט ובפשטות, אין לי מושג בדברים האלה :D

 

תודה למי שיענה ! :)

הראל.

ספרינט QV 1.7i

146 1.7 16V

פורסם

תראה

תוכנה מיוחדת אתה לא צריך

אתה רק צריך את התוכנה "צייר" שיש בכל מחשב.

 

ולפי מה שאני יודע

פשוט תשמור את זה על כמה שמות שונים ותראה

למשל....

תשמור את זה על קובץ

gif

ואז

jpg

ו

bmp

וכל אלה

אני לא זוכר בעל פה מה לוקח הכי הרבה מקום ומה הכי קצת....אם אני לא טועה jpg לוקח הכי פחות מקום. תשמור בשם הזה, תקטין את התמונה על ידי החיצים ככה שיראו רק את מה שאתה רוצה ולא את כל הרקע שלא צריך, וזהו....יותר מזה אין לי עצות.

זה עזר?

אם לא, תודיע לי, יש לי חבר עם מצלמה דיגיטלית, אני ישאל אותו.

Back to the original - NC again.

פורסם

יש תוכנה בשם ACD see

יש אותה ב KAZAA

הגירסה האחרונה היא 5

תתקין ועם אתה רוצה אני יוכל להסביר לך... דרך ICQ

בתנאי שזה יהיה עד יום שבת בערב כי אחרי זה אני חוזר לקורס...

106525052

פורסם

כמה שהאיכות יותר גבוהה הקובץ יותר גדול.קנית מצלמה איכותית בשביל להוריד את האיכות?

 

אם אתה רוצה להקטין בשביל לשלוח לחברים או לאינטרנט זה מה שצריך לעשות:

 

1.תצלם באיכות הגבוהה של המצלמה.

2.תפתח את התמונות בכל תוכנת תמונות שיש לך,לא משנה מה.

3.תמיד יש אופציה הקטין את גודל התמונה בפיקסלים.תקטין ל 1024X768 או מיספר דומה,זה תלוי בגודל המקורי שהמצלמה מצלמת.

4.בזמן שאתה שומר תבדוק אם יש אופציה של איכות,תשמור באמצע.

התמונה תהייה פחות ממאה,תלוי בתמונה.

tvr.jpg

אייל

פורסם
שלום לכולם !

 

המצלמה הדיגיטלית שלי מצלמת באיכות גבוהה מדי בשבילי , התמונות תופסות הרבה KB וכבר ראיתי תמונות באיכות טובה מאוד בהרבה פחות KB (במצלמה שלי לפחות 250KB).

 

את האופציה שבמצלמה כבר עשיתי והורדתי את האיכות למינימום.

 

השאלה שלי היא האם ישנה אפשרות להוריד את איכות התמונה ו/או להקטין אותה ע"מ שתתפוס פחות מקום ?

 

צריך תוכנה מסוימת ?

 

הסיומת JPG עדיפה על GIF ? היא אמורה לתפוס פחות מקום ?

 

בבקשה להסביר לי לאט ובפשטות, אין לי מושג בדברים האלה :D

 

תודה למי שיענה ! :)

הראל.

 

אז ככה.

250K זה ממש לא הרבה בשביל תמונה דיגיטלית. אצלי ברזולוציה מלאה מדובר על 1 מגה , וזה רחוק מלהיות תמונה באיכות סופר גבוהה .

 

הסבר קטן ופשטני על תמונה דיגיטלית :

התמונה הדיגיטלית מורכבת מנקודות צפופות , כאשר כל נקודה מקבלת ייצוג באמצעות מידע ספרתי. חדות התמונה נקבעת ע"י כמות הנקודות לשטח מסויים.ככל שיהיו יותר נקודות באותו שטח (נניח 1 ס"מ מרובע) הן יהיו יותר קטנות , יותר צפופות , ולעין האנושית (שלא מסוגלת להפריד נק' וצבעים מתחת לרמה מסויימת) הן ייראו כתמונה שלמה וחלקה.

לכל נקודה כזו בתמונה קוראים פיקסל (PIXEL) , ולצפיפות הנקודות ,או יותר נכון , לרמת ההפרדה של הנק' קוראים רזולוציה (RESOLUTION).

ברמת העיקרון , רזולוציה גבוהה וכמות פיקסלים גבוהה תיתן תמונה איכותית יותר.

הבעייה היא שככל שיש יותר נקודות , וכ"א מהן היא הרי מידע ספרתי , כמות המידע גדלה , ומכאן הקובץ המרכיב את התמונה יהיה גדול יותר.

 

תמונה סופר איכותית וגדולה עשוייה להגיע לכמה עשרות מגה בייט , שהן יח' המייצגות את הזכרון הדרוש עמ"נ לאחסן את התמונה (לשם השוואה - בדיסקט יש פחות מ1.44 מגה בייט. CD מחזיק 650-700 מגה בייט בממוצע).

 

כדי להקטין את גודל הקובץ הומצאו מספר פורמטים , אשר כל אחד מהם מוצא דרך ואלגוריתם משלו על מנת להוציא תמונה שתיראה הכי טוב לעין האנושית.

 

אם אני זוכר נכון (ואל תתפסו אותי בקטנות כאן , הכל מהזכרון) , הסוגים מתחלקים לשניים :

1. אלה שאמורים לייצג אחד לאחד את המידע בתרגום מהעולם האנלוגי :

ביניהם BMP , RAW, TIFF.

2. אלה שמורידים בצורה סטטיסטית פיקסלים שבין כה וכה לא ייראו לעין האנושית ללא הגדלה , כמו JPG , GIF ועוד.

 

להורדת המידע בצורה סטטיסטית קוראים דחיסה. אגב , גם תמונת וידאו דיגיטלית משתמשת בדחיסת מידע - פורמטים מקובלים : MPEG על סוגיו השונים , AVI ,WMV,ASF ועוד.

 

כנ"ל במוסיקה - WAVE לעומת MP3 (עוד פורמט של MPEG) , וכו'.

 

בד"כ הקבצים מהסוג השני יהיו קטנים יותר ,כיוון שיש בהם פחות מידע , והם מתבססים על "עבודה" על מגבלות העין (ו/או האוזן) האנושית.

 

עוד דרכים לצמצם את גודל התמונה - הקטנה שלה.

אם לדוגמה , ניקח תמונה ברזולוציה מסויימת בגודל 10X15 ס"מ , ונגדיל אותה לגודל 5X8 ס"מ , הרי שנוכל לצמצם את כמות המידע שבה בלי לפגוע באיכותה , ומכאן גודל הקובץ יותר קטן. זה מה שנעשה במצלמה בד"כ.

 

אחרי כל הבבל"ת - יש לי תוכנה קטנטונת (800 KB סה"כ) שתעשה עבורך את העבודה) צור איתי קשר מחר בה"פ אם תרצה ואשלח לך אותה.

×
×
  • תוכן חדש...