Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[פרוייקט מצולם] ביצוע TSB ביטול נזילת שמן מבית קאמשאפט + טיימינג (מנוע דיזל DV6 2018, פיג'ו 3008)


איציק נ.
שימו לב! השרשור הזה בן 721 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

כן, אתה פשוט "משרטט פס" בדיוק במקומות שה-TSB אומר לך לשים את החומר.

 

WhatsApp Image 2022-04-02 at 9.18.37 PM.jpeg

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 34
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

עבודה מקצועית ונקיה,בהחלט מגיע שאפו גדול !
במוסך דילר של צרפתיות בהחלט מתקשה להאמין שהיו עושים כזאת עבודה מופקדת,אבל מכיר רק 2 כאלו וקשה לשפוט לפי זה.
אם יש עוד מוסך שרוצה לנסות,הנה אני משלים עם עזר טכני.

זה ה-TSB:

TSB.thumb.png.56c34a516493efa41be57d98cb8504c1.png

 

הנה קצת ספרות טכני:

TSB_1.thumb.png.3395420571a31e4d936130709974b822.png

TSB_2.thumb.png.02b729405531c1478b9299764411e2f3.png

TSB_3.thumb.png.9747c70e175cce900aa482ab29a6b162.png

TSB_4.thumb.png.bd59d4341403b173680db635862fe239.png

TSB_5.thumb.png.b89cfe2117a6e33c871cb046e693389e.png

TSB_6.thumb.png.19aed9243c83645289aae0ff1835b335.png

 

בקשר לחומר הדחוס
 

 

 

זאת הרשימת החומרים המומלצים ע"י יצרן
Sealing.thumb.png.91927857171d75b46b32f2a4527908f2.png


 

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
  • אהבתי 3
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה-TSB מבקש לפרק את מכלול הבית קאמשפט כיחידה אחת, כאשר הקאמשפט בתוכו. אנחנו העדפנו לפרק את 2 החצאים ולאטום גם בניהם.

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי
  • רעיון טוב! 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אבל היה ברור שאתם עשיתם מעבר ל-TSB שטחי (מה שכן נפל לי הלסת איזה רשימה ארוכה של TSB יש לרכב שלך :O) ,היה חכם לעשות יישור קו למנוע עם נסוע גבוה כמו שלך.
לכן איציק כתב בצדק,במוסך דילר,שזה בית חרושת,לא היית מקבל עבודה VIP כזאת !
אתה מוזמן לעלות את ההמשך של הפירוקים,כולל טיימינג,כרגע לא יכול להדפיס,צילמתי רק מסך.
אני בחיים לא אעשה מכונאות/חשמלאות מעשית,רק להבין בתאוריה מה שאני צריך לדעת,אבל תמיד כיף לראות עבודה מקצועית,כמו שאתה יודע אני מסתפק לגשת לדברים כאלו,שזה עולם הרבה יותר מסובך

2022-04-02_22-46-00.png.0a6e8970020a5b694f3ad878c61d7ffb.png
 

עריכה אחרונה על ידי קיורטוש אוטומוטיב
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 36 דקות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

מה שכן נפל לי הלסת איזה רשימה ארוכה של TSB יש לרכב שלך :O

לא משתלם לקפוץ ולבצע את כל ה-TSB שקיימים.

צריך להשתמש בהם בתבונה. אני קראתי את כולם, כל ה-TSB.

הרעיון שלהם, הוא שקודם צריכה להתרחש תקלה כדי להגיע אל יישום התיקון (אלא אם כן זה TSB  שמבקש לעדכן תוכנה - את אלו כבר ביצעתי ב@מוסך גבע).

עריכה אחרונה על ידי מלטבשי
  • רעיון טוב! 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, מלטבשי כתב:

לא משתלם לקפוץ ולבצע את כל ה-TSB שקיימים.

אני מתעסק עם כל היצרנים,על תקן יומי חייב לבדוק משהו טכני,פה פשוט היה בולט לי איזה רשימה ארוכה,מגלגל מגלגל ולא מגיע ל-TSB שלך :D
לא זכור לי כזאת רשימה אצל הרבה דגמים את האמת (חוץ מ-מרצדס הם עוד אלופים בזה),רק בגלל זה ציינתי,וברור שהרוב לא חשוב/נחוץ לביצוע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, TZR84 כתב:

עבודה מקצועית ומאוד מפורטת. סתם בשביל להבין, מה סדר גודל של החלפה כזאת במוסך מורשה?

כמה עלה לך כל החלפים, התוספים והאביזרים?

@Buki ציין שלפני שנתיים שילם על עבודה זהה לזו 3850 שח במוסך, טיימינג+ה tsb. לא מכיר את פירוט החלפים המדוייק אצלו ואם החליפו את האורינגים והאטם מכסה שסתומים וסט האטמים של המשאבה(רוצה לקוות בשבילו שכן) אבל בוודאות כתב שעשה את ה tsb כולל טיימינג ומשאבת מים.

 

 

  • אהבתי 2

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 15 שעות, קיורטוש אוטומוטיב כתב:

אתה מוזמן לעלות את ההמשך של הפירוקים,כולל טיימינג,

העלתי לא מזמן פוסט של ביצוע טיימינג ב-C3 picasso 1.6HDI.

זה אותו התהליך בדיוק

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, איציק נ. כתב:

לא מכיר את פירוט החלפים המדוייק אצלו ואם החליפו את האורינגים והאטם מכסה שסתומים וסט האטמים של המשאבה(רוצה לקוות בשבילו שכן) אבל בוודאות כתב שעשה את ה tsb כולל טיימינג ומשאבת מים.

 

החליפו אורינגים, לגבי היתר אני לא זוכר, אחפש את החשבונית. 

 

נזילה מבית הקאמשאפט אחרי התיקון הזה חזרה אחרי כ 50 אלף ק"מ. 

 

הטיימינג שהוחלף בתיקון הזה בתשלום, החולף כשנה לאחר מכן שוב במסגרת הריקול טיימניג שיש למנוע הזה. 

 

משאבת מים שהוחלפה בתיקון הזה, כשלה גם כן כשנה אחר כך, האימפלר התפרק, הוחלפה שוב. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חודש מאוחר יותר...

TSB נוסף על האש:

הפציינט שלי היום הוא הרכב של אחי, ברלינגו 2017 1.6HDI עם כ 193,000 ק"מ על השעון.

בשלושת החודשים האחרונים החריפה כנראה הנזילת שמן מבית הקמשאפט עד שכל המנוע היה מטונף לחלוטין מלמטה ומסביב.

 

זמן עבודה: קצר יותר (גם בגלל שלא היה כאן טיימינג מלא, הוא חדש לחלוטין מלפני 4 חודשים).

 

1.5 שעות מהרגע שהתחלתי לעבוד על האוטו עד שהקמשאפט היה בידיים שלי.

אח"כ כבר לקחנו את הזמן, כולל הפסקת אוכל, שטיפת מנוע יסודית לאחר סיום הטיפול, החלפת פילטר אויר ופילטר סולר + שמן מנוע.
סה"כ עבודה של בערך 4-5 שעות אם מסננים את כל האקסטרות מסביב.

אין ספק שהניסיון עם הכלי הראשון תרם לזריזות העבודה מכל הבחינות, גם ברמת מהירות הניקיון של הפריטים שפורקו וגם ידיעה מוקדמת של מיקומי הברגים ומה בדיוק צריך לפרק.

 

גם הפעם ניקיתי יסודית את כל חלקי הפלסטיק\כיסויים של הטיימינג (מבפנים ומבחוץ) טרם ההרכבה, לרבות מכסה שסתומים.
החלפת החלקים תואמת את הפרוייקט הקודם רק ללא הטיימינג (שזה אומר: 5 או-רינגים מעל הראש מנוע, מחזיר שמן קמשאפט, גומיות אטימה למשאבת וואקום ואטם מכסה שסתומים [גומי קשיח\יצוק] חדש). הכל כמובן, מקורי.

איציק

WhatsApp Image 2022-05-03 at 6.40.18 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-05-03 at 6.36.02 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-05-03 at 6.36.02 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-05-03 at 6.36.03 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-05-03 at 6.36.03 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-05-03 at 6.36.04 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-05-03 at 6.36.05 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-05-03 at 6.36.05 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-05-03 at 6.36.05 PM (2).jpeg

WhatsApp Image 2022-05-03 at 6.36.06 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-05-03 at 6.36.06 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-05-03 at 6.36.06 PM (2).jpeg

WhatsApp Image 2022-05-03 at 6.36.07 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-05-03 at 6.36.08 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-05-03 at 6.36.09 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-05-03 at 6.36.09 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-05-03 at 6.36.10 PM.jpeg

WhatsApp Image 2022-05-03 at 6.36.10 PM (1).jpeg

WhatsApp Image 2022-05-03 at 6.36.11 PM (1).jpeg

  • אהבתי 4
  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עבודה יפה!

ראיתי את האוטו אחרי העבודה, מהמם!

  • אהבתי 1

צביעות היא נגע רע! היזהרו מאלו שיחייכו אליכם היום ומחר יתקעו לכם סכין בגב

 

מחפש 308 1.2, סביבות 100,000 ק"מ, רק עם מנוע גמור, לא סטיישן ולא בצבע אדום

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

באף מוסך לא יבצעו את העבודה הזאת בכזאת סבלנות והשקעה בדגש על הנקיונות כמו שאתה עשית, זה היתרון בלעבוד לבד על הרכב, אתה יוצר לרכב תחזוקת "בוטיק" והרכב רק מרוויח מכך.
 

השבוע החלפתי בית טרמוסטט חשמלי ( תגיד איציק למה להיות מנוולים ולשים בורג לתושבת המצבר שיוצא לצד החיצוני של הכנף ....) למנוע מהדגם הזה BH02, ושמתי לב לנזילת שמן על כל החלק העליון של המנוע, הוא עם כ-150 אל"ף ק"מ וכנראה שנצטרך לעשות לו את ה-TSB הנ"ל.

אגב, גם אני עובד עם מיכל הלחץ של VR, סופר נוח, יש גם כזה ל-ELRING, ברמה טובה, היתרון של ה-VR הוא שהחומר מגיע סמיך יותר וכבר "חצי יבש" לעומת חומרי אטימה אחרים שמגיעים קרמיים יותר...
שאפו על המקצועיות !!

עריכה אחרונה על ידי Liran xsi
  • אהבתי 1

DS 7 CROSSBACK 2019

2019 PEUGEOT 308 GTI

2006 PEUGEOT 307 XT

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Liran xsi כתב:

השבוע החלפתי בית טרמוסטט חשמלי ( תגיד איציק למה להיות מנוולים ולשים בורג לתושבת המצבר שיוצא לצד החיצוני של הכנף ....) 

או ! החרX הזה קיים עוד מימי ה 307 (20 שנה אחורה !). למה ? אין לי מושג.

בנוגע לחומר של VR - באמת אחלה חומר. מתייבש מאוד מהר.

תראה, בסופו של דבר אני בטוח שיש מגוון של חומרים שיתאימו כמו כפפה ליד ליישום של ה TSB הזה. ERLING גם כן מצויין והיצרן בעצמו ממליץ גם על החומרים של LOCTITE.
החומר של VR הוא חומר ששמו הולך לפניו בכל הענף. הוא מתייבש מאוד מהר. דווקא לא שמתי לב שהוא קרמי כי אני רגיל לעבוד עם חומרים כמו סופר-7 שהם משמעותית יותר סמיכים. דווקא זה הותיר עליי רושם של רך. כשמפרקים את הבית קמשאפט אי אפשר שלא לשים לב לשכבה המיקרונית של החומר איטום שנשארת שם לאחר הידוק הברגים, מדובר בעשיריות המילימטר במקרה הטוב.

 

אגב, עד שנת 2015 לא נתקלתי בתופעה הזו, וגם ברכב שראיתי לפני חודשיים עם 200,000 קמ על השעון (מודל 15) המנוע היה יבש כמו הנגב ומאובק כמו שצריך (סימן לזה שלא נשטף מעולם) כך שבוודאות מדובר על משהו שתוקף את המנועים משנת 2016 ואילך.

 

בפעולות מהסוג הזה תקפיד על 2 דברים חשובים: ניקיון יסודי וזמן הצמדה.

ניקיון לבתי הקמשאפטים:
1. אחרי הפירוק אתה מרסס חומר מסיר סיליקון (על ההיקף, איפה שיש חומר אטימה ישן) ומניח אותם בצד ל 10 דקות

2. לאחר מכן אתה מנקה את הסיליקון בקלילות עם סקוצ' ירוק (לחזור על 1+2 במידת הצורך)
3. לרסס במסיר שומנים ולעבור על כל החלק (מכל הכיוונים) עם מברשת קשיחה.
4. לשטוף במים ולהניח בצד לייבוש
5. אחרי ייבוש קצר בצד, אתה ממשיך לייבש אותו עם סמרטוט נקי ולאחר מכן עובר על החלק מכל הכיוונים עם תרסיס ניקוי בלמים להסרה סופית של שאריות שומן ו/או מים. תקפיד לרסס גם לתוך החורים של הזנת השמן לקמשאפט וכד'.

6. אתה מכין את הכל כולל הכל להצמדה (ניקיון, גומיות O RING חדשות בין הראש לבית קמשאפט)  מורח את החומר ומייד מבצע הצמדה. היצרן אומר לא יותר מ 5 דקות בין היישום להצמדה ראשונית (ויש לזה סיבה, החומר מתייבש מהר ובשביל הדבקה אסור שיווצר לך קרום שמתחיל להתייבש). בהנחה ואתה פותח ל-2 את בית הקמשאפט, אז בין ההצמדה של החלק השני על גבי הראשון, לא לשכוח לשים שמן מנוע על נקודות החיכוך שבהן יושב הקמשאפט.
7. את ההצמדה אתה עושה כמו בבית מרקחת ולא נוגע עם האצבע או היד בשטח שצריך להיות מוצמד. סטריליזציה זה כאן.

8. הידוק הברגים ל 10NM מהאמצע לקצוות עם כיוון השעון.

9. המנוע יזדקק לאחר מכן לשטיפה יסודית. תן לחומר להתייבש לפחות שעתיים שלוש לפני שאתה עושה את זה. תקפיד על פיזור של מסיר שומנים (מאיזור האינג'קטורים מאחורה) ושטיפה בלחץ נמוך עד בינוני, לא להתקרב עם גרניק לתקעים או מקומות שלא צריכים לקבל מים בלחץ. אפשר לשטוף בלי בעיה עם גרניק אבל חשוב לשמור על פיזור רחב ומרחק של לפחות 25-30 סמ מהאובייקט הקרוב ביותר לפיית הלחץ. אם המצב יהיה חמור כמו במקרה הזה, סביר להניח שכל הגיר והמנוע יהיו גם כן עם מלא שמן, אז צריך לרסס מסיר שומנים גם שם ואחכ לשטוף בלחץ.


ובכל מקרה אם נתקלת בשאלה או בעיה, יש לך את השירשור הזה וכמובן אתה יכול לפנות אליי גם בפרטי ואעזור בשמחה.

 

איציק

  • אהבתי 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 721 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...