Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1581 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

אהלן חברים

 

אז רכשתי פיג'ו 208 דיזל ידנית שנת 2017 עם 55 אלף קילומטר, 

הרכב עד כה היה מטופל בלובינסקי כל השנים למרות שהאחריות נגמרה

הוחלף מיכל אוראה באחריות כשלרכב היה 44K קילומטרז וטיימינג ב52K.

לכן לדעתי לא כדאי להמשיך לטפל אצלהם עקב המחיר הגבוה וגם כי אם יקרה משהו למיכל שנית לא מאמין שיתקנו עוד פעם באחריות רצון טוב.

 

אז הדילמה העיקרית היא אם לטפל ברכב לבד או  במוסך מורשה משרד התחבורה כגון גבע או מוסך אורן, מה דעתכם ?

ביררתי בשני המוסכים האלו כמה יעלה להחליף רק שמן מנוע ופילטר שמן בלבד, ודי הופתעתי לגלות שהמחיר לא כזה נמוך שחשבתי - 500 כולל מע"מ.

בקיה ספורטאז שעשיתי טיפול במוסך מורשה יבואן, שכלל החלפת שמן מנוע, פילטר שמן, פילטר אוויר והחלפת נוזלי בלמים שילמתי 650 שח כולל מע"מ.

 

בגדול כרגע הטיפול האחרון שהרכב עבר זה היה טיפול "60000" כשלרכב היה 48K, עבר מאז כמעט 8K לכן כרגע אני רוצה להחליף רק שמן מנוע.

הבנתי שבמנוע הזה מומלץ להקדים את החלפת השמן, האם יש עוד משהו שכדאי להחליף מוקדם ממה שהיצרן הצהיר ?

שמעתי שמסנן סולר מומלץ להחליף כל טיפול נכון ?

ושאלה אחרונה איזה שמן מומלץ למנוע הזה ? בקיה הייתי שם קסטרול ולא מצאתי בארץ קסטרול שמתאים למנוע הזה.

 

זכור לי גם שהיו חבר'ה כאלה שעוזרים לעשות טיפולים לבד ברכב מגיעים אליך עם כלים, זה קיים עדין ?

 

 

עריכה אחרונה על ידי Mega
פורסם

לא צריך להחליף פילטר סולר בכל טיפול אלא כל 30.000 ק"מ. 

 

שמן יש רק אפשרות אחת 5W30 בתקן B712297. 


יש כזה של Mobil1 ו Total, שניהם עולים כ 250 ש"ח לארוזה 5 ליטר.

 

אם תחליט לטפל במוסך כללי תוודא שממלאים את התקן הזה, כי הרבה לא מקפידים. 

פילטר שמן מקורי עולה כ 50 שקל. הוא שונה מהפילטר של 1.6HDi בשנים קודמות, גם שים לב שמזמינים את הנכון שרשום עליו Euro 6.

 

 

לגבי להקדים החלפת שמן - מניסיון של מעל 500.000 ק"מ עם המנועים האלו, מיותר להקדים החלפה אם האוטו נוסע הרבה בבינעירוני. 

 

אם רוב הנסיעות בעיר אפשרי להקדים לכל 10.000 ק"מ. 

 

 

פורסם

תודה על התשובה המהירה Buki,

 

כמה ליטר שמן נכנס במנוע הזה אתה יודע ? וזה לא מוזר שיש רק שני חברות בארץ עם התקן הזה ? 

לקסטרול אין שום דבר בהיצע למנוע הזה ?

 

פילטר שמן יכול לשלוח תמונה או קישור איך נראה המקורי עם היורו 6 ?

 

בגדול אני כן נוסע הרבה בעיר גם לכן רוצה להקדים והשמן שלי עכשיו כבר שחום פחם אחרי 8K של נסיעה.

פורסם
לפני 20 דקות, Mega כתב:

ביררתי בשני המוסכים האלו כמה יעלה להחליף רק שמן מנוע ופילטר שמן בלבד, ודי הופתעתי לגלות שהמחיר לא כזה נמוך שחשבתי - 500 כולל מע"מ.

בקיה ספורטאז שעשיתי טיפול במוסך מורשה יבואן, שכלל החלפת שמן מנוע, פילטר שמן, פילטר אוויר והחלפת נוזלי בלמים שילמתי 650 שח כולל מע"מ.

 500 שקל לפילטר שמן + שמן זה לא יקר, כי רק השמן עולה כ 280 שח ועל זה יש עלות של פילטר שמן, עבודה ומע"מ.

 

לא יודע איך עשית טיפול שמן+פילטר שמן + נוזל בלמים וסנן אויר ב 650 שקל ומתי זה היה, אבל נשמע מחיר לא הגיוני.

 

  • אהבתי 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

תשמע כשאגיע הביתה אני יכול לעלות צילום של הקבלה, עשיתי במוסך שחק

אני מאמין שהשמן לקיה היה יותר זול אם כי ביקשתי שימלאו לי שמן חדש מגלון ולא מהמיכלית הענקית שיש להם במוסך.

וגם זה אחרי מיקוח.

 

עד כמה זה מסובך להחליף לבד שמן + פילטר שמן ואטם ? בנוגע לחבר'ה שעוזרים לעשות טיפולים מישהו מכיר ?

פורסם
לפני 32 דקות, Mega כתב:

כמה ליטר שמן נכנס במנוע הזה אתה יודע ?

היצרן אומר 3.8 ליטר בפועל 4 ליטר בדיוק עד קו המקסימום. 

 

לפני 33 דקות, Mega כתב:

פילטר שמן יכול לשלוח תמונה או קישור איך נראה המקורי עם היורו 6 ?

ככה נראה הפילטר כשהוא מורכב בתוך הבית והאריזה שלו. 

 

20200717_095714.thumb.jpg.ad78a9a873a1c83cd8ca43ec674216ca.jpg.1bda24cf75d51c953394b0680e440b90.jpg

 

20200717_095602.thumb.jpg.a8caa11af7cbda26dab62ccbf74b679f.jpg.db4d08caecb0e29ca7267397273c4d96.jpg

 

 

 

 

 

פורסם
לפני 55 דקות, Mega כתב:

פילטר שמן יכול לשלוח תמונה או קישור איך נראה המקורי עם היורו 6 ?

 

ההבדל הוא בגומיה. הסנן עצמו זהה.

 

יורו 5 - גומיה "ריבועית"

יורו 6 - גומיה עגולה מעט עבה.

 

איציק

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם
לפני 21 דקות, איציק נ. כתב:

ההבדל הוא בגומיה. הסנן עצמו זהה.

כן אבל בגלל שהוא מגיע עם הגומיה בקופסא, יש מק"ט אחר לפילטר יורו 6 לעומת יורו 4 ו 5.

 

 

פורסם

בוקי, אני עובר על ההיסטוריית טיפולים עכשיו של הרכב בלובינסקי ורואה שבטיפול הראשון

שהתבצע באוגוסט 2017 שמו שמן 0W30 בתקן B71 2312, האם אפשר לשים שמן כזה ?

פורסם
לפני שעה, Mega כתב:

מתי לצריך להחליף נוזל בלמים ואנטי פריז ברכב הזה ?

נוזל בלמים כל שנתיים. 

נוזל קירור בעיקרון אף פעם, רק לבדוק חומציות ולהחליף אם החומציות מעל ערך מסויים שהיצרן הגדיר. 

 

האם הטיימינג שעשו החליפו משאבת מים? תבדוק בקבלות. אם החליפו, מלאו נוזל קירור חדש. 

לפני 33 דקות, Mega כתב:

שהתבצע באוגוסט 2017 שמו שמן 0W30 בתקן B71 2312, האם אפשר לשים שמן כזה ?

זו הייתה הראת היצרן עד לפני כמה שנים, אחרי זה שינו למה שרשמתי. 

 

 

פורסם

נראה שהחליפו משאבה אבל לא רשום משהו על הנוזל קירור וגם המיכל של הנוזל בצבע חום כזה 

מפחיד אותי שיש קורוזיה במערכת. 

 

אצרף פה את שצויין במערכת שהוחלף, יש מצב שמו את הנוזל קירור הישן ?

איך בודקים חומציות ?

WhatsApp Image 2022-02-14 at 12.57.26.jpeg

פורסם

לא מופיעה פה משאבת מים. 

 

נוזל קירור הזה אחרי שעובד כמה שנים משנה את הצבע לחום צהוב, זה לא קורוזיה במערכת, אל תדאג. 

 

 

פורסם
לפני 4 שעות, Mega כתב:

בנוגע לחבר'ה שעוזרים לעשות טיפולים מישהו מכיר ?

חפש בפיסבוק. תשאלו את קפוצון.

אני אדם דסלקט ולכן יופיעו שגיאות כתיב וחסר סימני פיסוק    נקודות  מקווה שתקבלו זאת 

תודה🙂

×
×
  • תוכן חדש...