Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1584 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
לפני 28 דקות, Gavrik כתב:

טוטאל בתקן 2297 או תקן שקר כלשהו.. זה שמן תקציבי זול וצריך לעלות 100-150 ש"ח, זה גניבה שמוכרים אותו ב250 ש"ח +
אצל אבי חלפים באשקלון ניתן לרכוש את השמן הנ"ל ב100 שקל לגלון של 4 ליטר ויש עוד מגוון ספקים שמוכרים אותו במחיר "הוגן" של עד 150 ש"ח, הניסיון למכור אותו ב250 מריח כמו קומבסינה ישראלית משיטת מצליח.

בכל מקרה מנוע ה1.6HDI נוסע ונסע יופי על כל התקנים הישנים, יכול להיות שעברו לשמן בתקן חדש מטעמי זיהום אוויר וכדי לעמוד בתקני EURO 6.2 מה שבאיתו יכול לגרור שימוש בשמן דליל יותר שמקצר את אורך חיי המנוע.
לכן לולא הייתי במקומך הייתי מעדיף לשים שמן בתקן הישן והייתי עושה זאת בלב שלם שכן למנוע הזה יש היסתוריה של מיליוני קילומטרים עם השמנים האלו. אז למה להחליף למשהו חדש ולהסתכן?

image.thumb.png.0e3d2801e2e8cb21bec81f38fb8e7fde.png

 

השאלה אם ככה אז אולי עדיף לשים את הקסטרול שאני העלתי פה, הוא עומד בתקן הישן 

ולמיטב ידעתי קסטרול זה שמן איכותי וגם יש לי אופציה לקנות אותו ב110 במקום 160.

מה אומר ?

חוץ מזה מצטרף לבקש לקבל הפניה איפה אפשר לקנות את השמן הזה ב100 שקל ל4 ליטר.

פורסם

@Gavrik

התקשרתי לשוסטר חלפים, אין להם את השמן של טוטל יותר למכירה,

הבחור מהפייסבוק גם לא עונה

 

יש עוד הצעות איפה ניתן לקנות את הטוטל במחיר טוב ?

מרגיש עכשיו פראייר לקנות אותו ב250...

 

והאמת שאני ביררתי עם עוד אנשים מחוץ לפורום והם אמרו שלא כדאי לשים בארץ שמן בצמיגות של 0W30.

פורסם
לפני 10 דקות, Mega כתב:

והאמת שאני ביררתי עם עוד אנשים מחוץ לפורום והם אמרו שלא כדאי לשים בארץ שמן בצמיגות של 0W30.

מבלי לגרוע על ההמלצה העדכנית ל 5W30, אני מכיר מנועים שנסעו קרוב לעשור על 0W30 ללא שום בעיה (מדבר ספציפית על המנוע הזה, 1.6HDi) אז אין פה עניין של "לא כדאי" אלא פשוט עניין של המלצה בהתאם לתקן העדכני ביותר של היצרן. 

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אני גם מכיר אנשים (שזה בעצם רוב בעלי המכוניות האלו) שברגע שעוזבים את המוסך המורשה שמים במוסך כללי שמן רגיל  5W30 בתקן С2 או C3 ואף אחד לא מכיר ולא מתייחס לתקנים הספציפיים של היצרן. 

 

גם אצלם לרוב אין בעיות כל עוד עושים טיפולים בזמן. 

 

 

פורסם

בוקי בשרשור אחר בנוגע למנוע הזה רשמת לשים אך ורק שמן בתקן של PSA 2297.

ועכשיו אתה רושם שמצד שני אם שמים שמן 5W30 בתקן C2/C3 ומחליפים בזמן בגדול אין בעיות במנוע.... יצאתי מבולבל.

פורסם
לפני 11 דקות, Buki כתב:

אני גם מכיר אנשים (שזה בעצם רוב בעלי המכוניות האלו) שברגע שעוזבים את המוסך המורשה שמים במוסך כללי שמן רגיל  5W30 בתקן С2 או C3 ואף אחד לא מכיר ולא מתייחס לתקנים הספציפיים של היצרן. 

 

גם אצלם לרוב אין בעיות כל עוד עושים טיפולים בזמן. 

תשמע, בתקן הזה אני דיי משוכנע שאין שמן נחשים :-P וזה סה"כ שמן שב-99% פשוט עבר בדיקה של היצרן בתנאים מסויימים וקיבל את ה"חותמת" שלהם.


מרב הסיכויים שאם תקפיד לקנות שמן שהוא ב TOP מבחינת דירוג (SN, SN-PLUS) הוא יספק לך הגנה נאותה לחלוטין. יש כאן גם הרבה עניין פסיכולוגי (ומבחינת היצרן גם מדובר בעניין עקרוני) אבל זה כבר לשירשור אחר.
 

איציק

  • אהבתי 1

Deepal S05 MAX MY26 272Hp 
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic

פורסם

אני רושם מה היצרן ממליץ, היצרן אומר רק את השמן הזה וכל דבר אחר אסור. 

 

במציאות את התקן הזה מכירים רק במוסכים מורשים, מוסכים מתמחים וחובבי רכב בפורומים. 

 

 

במוסך כללי סיכוי שימלאו לך שמן בתקן הזה, לא גבוה. ימלאו שמן רגיל שמתאים לדיזל עם מסנן חלקיקים שזה C2 או C3. וזה לא שהרכב לא נוסע, הוא נוסע רגיל.

 

עדיין אני תמיד אומר כן להיצמד להמלצות היצרן. 

 

 

פורסם

עד לא מזמן גם בהרבה מוסכים מורשים אפילו לא הכירו את התקן ומזגו שמן כללי בתקן ACEA C3.

לגב יהמקומות אחרים, מצאתי ב 190 אצל החנות הנ"ל:
https://www.mosheparts.co.il/product/שמן-מנוע-5w-30-total-5l

ויש גם את את החנות הנ"ל ששם אותו השמן בצמיגות 5W-40 נמכר ב150 שווה להתקשר ולבקש שיביאו את ה5W-30
https://www.solomycar.co.il/item/75030/שמן-מנוע-ACEA-C3-10-API-SN-CF-5L-5W40-TOTAL/?gclid=CjwKCAiA6seQBhAfEiwAvPqu13Bl6Qwnct41w10gOI4lIe0agDapu73cd3dTqrIOsedl_L8MuX2pgBoCaQEQAvD_BwE

פורסם

אגב בנוגע לצמיגויות השמן, חבר שבא מהתחום גם טוען שאין שום בעיה לשים שמן יותר צמיגי וככל שיש למנוע יותר קילומטראז' ובלאי, כלומר הרבה שחיקה במנוע כבר, אז דווקא צריך לשים שמן יותר צמיגי, הוא שם 10W60 ויש לו רכב די ישן אבל חזק עם טורבו ועוד משופר ואומר שכשהוא גודש ומעלה סל"ד שמן בצמיגות רגילה כגון 5W30 או 10W40 הופך להיות כמו מים.

 

פורסם

מלאתי 0W30 לפי המלצת היצרן שהייתה בתוקף אז ב 1.6HDI מהדגם היותר ישן (2009) שהיה לו 350.000 ק"מ על השעון, הכל עבד בסדר. אבל זה היה רכב סטנדרטי בשימוש רגיל ללא עומסים חריגים. 

 

 

פורסם

היו 3 דורות של המנוע הזה: 

2004-2010 תקן יורו 4, 16 שסתומים, בלי אוריאה ובלי DPF. 

 

2011-2015 תקן יורו 5, 8 שסתומים עם DPF. 

 

2016-2019 תקן יורו 6, 8 שסתומים עם DPF ועם אוריאה, זה נקרא Blue Hdi. 

 

 

 

 

פורסם
לפני 14 שעות, Buki כתב:

 

 

2016-2019 תקן יורו 6, 8 שסתומים עם DPF ועם אוריאה, זה נקרא Blue Hdi. 

 

 

שהוא בעצם הכי פחות מזהם והכי פחות אמין נכון ?

×
×
  • תוכן חדש...