Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 1584 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)
בתאריך 14.2.2022 בשעה 08:49, Mega כתב:

ביררתי בשני המוסכים האלו כמה יעלה להחליף רק שמן מנוע ופילטר שמן בלבד, ודי הופתעתי לגלות שהמחיר לא כזה נמוך שחשבתי - 500 כולל מע"מ.

 

לא עברתי על כל השרשור אז אולי התייחסו לנקודה הזאת.

 

 

שמן בתקן הזה עולה 200 ופילטר עולה 100

זה 300 ש"ח לפני מע"מ ולפני עבודה 

 

כמה אתה חושב שזה אמור לעלות בסך הכל?

 

 

 

ולגבי לטפל לבד או בלובינסקי

 

אני הייתי ממשיך לטפל שם בשנה שנתיים הקרובות

 

שאם יצוץ משהו "גדול" אולי תהיה אחריות רצון טוב כלשהי

עריכה אחרונה על ידי avargel
ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

פורסם

כן לא ידעתי בהתחלה שהשמן כזה יקר, בכל אופן מה יכול לצוץ גדול ?

אוראה הוחלף, טיימינג הוחלף ולהבנתי יש ריקול על הטיימינג בלי קשר אם טיפלתי אצלהם או לא

 

והשאלה אם יהיה רצון טוב אחרי 6-7 שנים לרכב ? כי כרגע הוא בן 4 וחצי כבר...

פורסם
לפני 4 שעות, avargel כתב:

שאם יצוץ משהו "גדול" אולי תהיה אחריות רצון טוב כלשהי

לא שמעתי על אחריות רצון טוב ברכב מעל 5 שנים. אבל עד 5 שנים נותנים לחלק מהדברים. 

 

אולי את הטיפול הקרוב תעשה במורשה ואחרי זה כבר לא משנה. 

 

 

בעצם אם לא עברה שנה/15.000 מהטיפול הקודם, אתה לא צריך לעשות טיפול. 

 

בא לך להחליף שמן, תחליף. כל עוד אתה ממלא את השמן הנכון ושם פילטר מקורי, זה לא ישפיע על מימוש אחריות רצון טוב אם תצטרך. 

 

 

 

 

פורסם
בתאריך 14.2.2022 בשעה 12:39, Buki כתב:

 

זו הייתה הראת היצרן עד לפני כמה שנים, אחרי זה שינו למה שרשמתי. 

השאלה למה שינו ? כי הבינו שהתקן הישן לא כל כך מתאים למנוע או בגלל פשוט בתקן החדש המנוע פחות מזהם ?

 

הרי המנוע לא השתנה, פשוט בתקן החדש 2297 אין מבחר, מה יקרה אם אבחר לשים שמן בתקן הישן 0W30 2312 ?

פורסם

החלטה של היצרן שלאקלים חם מתאים יותר 5W30 + תקני זיהום חדשים. 

 

אין בעיה להשתמש בתקן הישן רק שהוא לא זול יותר מהחדש  וגם אין מבחר שמנים גדול שעומדים בו. 

 

יש עוד תקן B712302 0W30 שהיה בתוקף תקופה מסויימת בין 2312 לבין 2297, גם בו אפשר להשתמש.

 

 

פורסם

https://www.autostore.co.il/product/שמן-castrol-magnatec-stop-start-0w30-c2-5l/

 

מצאתי שמן של קסטרול 0W30 בתקן 2312, מתאים לדעתך או שלא כדאי ? 

יש לי אפשרות להביא את השמן הזה ב110 שח דרך חבר שהוא יבואן של קסטרול

 

מה שאומר שזה כמעט 150 שח יותר זול מהTOTAL, אבל אם יש אפילו סיכוי קטן שעם השמן הזה האמינות של המנוע תפגע אני מעדיף שלא.

פורסם

זה תקן שהיה בשימוש עד לפני כ 4-5 במנועים האלו, היום הוא לא מאושר לשימוש יותר ולא מופיע בדרישות היצרן. 

מפה תחליט לבד אם להשתמש בו או לא. 

 

 

פורסם

כן אני מבין אבל מה דעתך כדאי להשקיע עוד 150 שקל לשמן בתקן החדש או שלא שווה אם גם ככה אני מתכוון להחליף 

כל 7500 אלף קילומטר שמן.

לא מצליח להבין את ההיגיון פשוט הרי המנוע לא השתנה והמנועים האלה נסעו מאות אלפי קילומטרים בתקן הישן.

 

יכול לענות בפרטי גם, לא רואה בזה משהו מחייב, רק מעניין מהי דעתך.

פורסם

בוקי אתה אגוז קשה לפיצוח, בוא נשאל אחרת, הבנתי שאתה בעלים של 1.6 BLUEHDI נכון להיום ?
מה אתה שם במנוע שלך ?

פורסם

התחלתי עם B712312, אחרי זה B712302, אחרי זה B712297, כל הזמן לפי המלצות היצרן העדכניות. 

 

לא ראיתי שום שינוי במעבר ביניהם. 

  • אהבתי 1

 

 

פורסם

טוטאל בתקן 2297 או תקן שקר כלשהו.. זה שמן תקציבי זול וצריך לעלות 100-150 ש"ח, זה גניבה שמוכרים אותו ב250 ש"ח +
אצל אבי חלפים באשקלון ניתן לרכוש את השמן הנ"ל ב100 שקל לגלון של 4 ליטר ויש עוד מגוון ספקים שמוכרים אותו במחיר "הוגן" של עד 150 ש"ח, הניסיון למכור אותו ב250 מריח כמו קומבסינה ישראלית משיטת מצליח.

בכל מקרה מנוע ה1.6HDI נוסע ונסע יופי על כל התקנים הישנים, יכול להיות שעברו לשמן בתקן חדש מטעמי זיהום אוויר וכדי לעמוד בתקני EURO 6.2 מה שבאיתו יכול לגרור שימוש בשמן דליל יותר שמקצר את אורך חיי המנוע.
לכן לולא הייתי במקומך הייתי מעדיף לשים שמן בתקן הישן והייתי עושה זאת בלב שלם שכן למנוע הזה יש היסתוריה של מיליוני קילומטרים עם השמנים האלו. אז למה להחליף למשהו חדש ולהסתכן?

image.thumb.png.0e3d2801e2e8cb21bec81f38fb8e7fde.png

פורסם
לפני 19 דקות, Gavrik כתב:

אצל אבי חלפים באשקלון ניתן לרכוש את השמן הנ"ל ב100 שקל לגלון של 4

יש לך קישור לחנות הזו שמוכרת את השמן הנ"ל ב 100 ש"ח לגלון? 

 

ודווקא התקנים הישנים היו 0W30 ש" דליל" יותר מהחדש 5W30.

 

 

 

 

×
×
  • תוכן חדש...