Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כיבסתי את השלט של הסקודה


pasat04
שימו לב! השרשור הזה בן 875 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

בתוכנית של 40°c, אם זה משנה. וכדי שיצא מושלם, גם העברתי אל המייבש, לשעתיים.

יצא יבש, אבל לא עובד.

פרקתי לגורמים, נתתי לו להתייבש באוויר הפתוח יממה, והרכבתי מחדש.

לאחר ההרכבה, רק הכפתור של תא המטען מדליק את הנורית האדומה.

אחרי כמה ימים, פתאום כל הכפתורים הגיבו לזמן מה. כרגע כלום.

ניסיתי עם סוללה חדשה. ללא שינוי.

מדובר בשלט של סקודה קארוק 2020.

 

אני מבין שהבעיה היא ברכיב האלקטרוני, בכרטיס.

מה האפשרויות שלי? להזמין חדש (קומפלט) מהיבואן? לחפש דגם זהה ברשת ולקודד כאן (איפה)? רוצה ללכת על בטוח, לא בא לי להתברבר עם זה. תודה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש לך מפתח נוסף עם שלט, זהה למכובס? או שהמפתח השני פשוט?

אם שני המפתחות זהים , תתחיל להשתמש בשני. 

תבדוק רק את המפתח ההרוס , שהוא פותח פיזית את הרכב ומניע אותו (ללא השלט), הצ'יפ של אימובילייזר לא היה צריך להינזק. אם זה אפשרי להשתמש במתפח אחד, והשני יכול לפתוח מנעול דלת הנהג ולהניע ,  לא הייתי עושה שום דבר באופן מהיר.

לא חייבים את היבואן , יש כמה מקומות מומלצים וכנראה יותר זולים. אני מכיר שניים כאלה במרכז :

פאר המנעולים פ"ת

carkey4u תל אביב.

לא מכיר בדרום, אבל אולי גם קיימים.

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב הוא keyless.

כשהנורות לא דולקות, הדלתות לא נפתחות בקירבה, וגם לא ניתן להתניע.

יש (כמובן) מפתח נוסף זהה, ואני לא רוצה להתקע בלי מפתח רזרבי תקין.

אנסה להתייעץ טלפונית עם העסקים שהזכרת, כדי לברר מה הדרך בה הבעיה תטופל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם בתוך השלט Keyless יש מפתח קטן שיוצא מהשלט ופותח דלת הנהג.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ניסית להתניע כאשר המפתח הניזוק צמוד לכפתור ההתנעה? גם אם המעגל המוזן מהסוללה התקלקל, השלט אמור לפעול כמו NFC שמקבל אנרגיה מהסביבה, במקרה זה מכפתור ההתנעה. אם המפתח פועל כך הרי שיכול עדיין לשמש לשעת חירום.

עריכה אחרונה על ידי sperial
  • רעיון טוב! 1
לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, vladclar כתב:

גם בתוך השלט Keyless יש מפתח קטן שיוצא מהשלט ופותח דלת הנהג.

אכן, אצלי בוולוו המפתח הקטן שיוצא מהשלט עושה עוד כמה דברים חשובים מעבר לפתיחת דלת בחירום (ללא מצבר),

משמש כסוויצ' של ביטול/הפעלה של כרית האוויר הקידמית,

כמו כן גם להעברת בורר ההילוכים לניטראל כאשר הרכב כבוי

בטח עוד כמה דברים שכבר שכחתי

 

יש לי אפס הבנה בחשמל/אלקטרוניקה, אבל אני הייתי פותח את המפתח שוב לראות אם לא פיספסתי נקודות קורוזיה או נזק גלוי אחר לפני שאני משליך ליאור.

 

וכפי שאמרו, אצל היבואן בטוח אפשר, אך במקסימום המחיר האפשרי, הייתי הולך אליו כמוצא אחרון

 

  • רעיון טוב! 1

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, vladclar כתב:

גם בתוך השלט Keyless יש מפתח קטן שיוצא מהשלט ופותח דלת הנהג.

ברור, אבל לא יעזור לי אם אין לי אפשרות להתניע.

 

לפני שעתיים, sperial כתב:

ניסית להתניע כאשר המפתח הניזוק צמוד לכפתור ההתנעה?

יצאתי עכשיו החוצה כדי לפתוח עם מפתח המתכת, ולנסות להצמיד את השלט לעמוד ההגה, ולנסות להתניע.

הנורה בשלט לא מהבהבת באף אחד מהלחצנים, אבל הדלת נפתחה במגע עם הידית. הצלחתי גם להתניע. בלי להצמיד.

זה מצב אפילו יותר מתסכל, פעם פועל ופעם לא. לא אוכל להסתמך עליו כך.

אנסה בימים הקרובים שוב ושוב, כדי לבדוק התנעה עם הצמדה, כאשר הדלת לא נפתחת בנגיעה.

 

לפני שעה, yairw כתב:

הייתי פותח את המפתח שוב לראות אם לא פיספסתי נקודות קורוזיה או נזק גלוי אחר

קורוזיה אני בספק, פתחתי אותו כמה דקות אחרי שיצא מהמייבש. זה מהיר מידי בשביל קורוזיה.

יש מצב שחום המייבש גרם לנתק כלשהו? גם לא סביר, כי כן עובד מידי פעם.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הזכרתי את העובדה שהידע שלי אפסי בתחום,

אז יכול להיות שקורוזיה זה לא המונח הנכון, אבל מניסיון עבר שלי עם מכשירי חשמל שנפלו למים, האוקסידציה (נשמע יותר מתוחכם) התרחשה כמה ימים אחרי המקרה ולא תוך יום.

 

אני בטוח שיש פה כמה מומחים בתחום האלקטרוניקה שיוכלו להעיל הרבה יותר ממני

  • אהבתי 1

כבר חתמתי...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 שעות, yairw כתב:

הזכרתי את העובדה שהידע שלי אפסי בתחום,

אז יכול להיות שקורוזיה זה לא המונח הנכון, אבל מניסיון עבר שלי עם מכשירי חשמל שנפלו למים, האוקסידציה (נשמע יותר מתוחכם) התרחשה כמה ימים אחרי המקרה ולא תוך יום.

 

אני בטוח שיש פה כמה מומחים בתחום האלקטרוניקה שיוכלו להעיל הרבה יותר ממני

קורוזיה ו"אוקסידציה"(חמצון) זה אותו דבר

 

מה שיכול להיות שמינרלים מהמים נשארו אחרי הייבוש ומתעסקים עם המעגלים שבשלט.

תנסה לשטוף אותו טוב במים מזוקקים(0 מינרלים, נטו h2o)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

Just now, ArikB כתב:

אתה בטוח? אף פעם לא שמעתי שמנקים אלקטרוניקה עם מים מזוקקים... 🤨
לוחות PCB ורכיבים מנקים עם אלכוהול IPA

 

אם הבעיה זה משקעים ממיסים במים שסוגרים מעגל כלשהו זה הפתרון שאני מכיר.

יצא לי לטבול גלקסי s2 במים מזוקקים והוא עבד אחרי ייבוש(נרטב במקור במי ברז, נכבה, הוצאתי סוללה, שטפתי ונתתי לו איזה חצי יום להתייבש)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בנוסף למה שנאמר, בדוק האם בפוליסת הביטוח יש לך השתתפות במקרה של אובדן או נזק למפתח (בפוליסות האחרונות היה לי, זה לא הרבה אבל גם מאות שקלים זה nice to have בשביל להמתיק את הגלולה המרה, וזה לא פוגע לך בעבר הבטוחי או משהו כזה) 

  • רעיון טוב! 1

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדקתי שוב אתמול בערב והיום בצהרים.

הנעילה לא נפתחת בקירבה, רק עם המפתח הפיזי.

בשני הנסיונות, הצלחתי להתניע עם הצמדה של השלט לעמוד ההגה, על גבי כפתור ההתנעה.

מטריד אותי להסתמך על המפתח הזה במצב הזה. אשקול מה לעשות בהמשך.

אולי בשלב ראשון, לראשונה בחיי, אשחק קצת עם אלכוהול 🤔.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לך מה לפחד להשתמש במפתח הזה במצב חירום ( לא על בסיס יומי), כי הצ'יפ של האימובילייזר לא ניזוק - הוא אטום לגמרי בחלק אחר של השלט,   והוא בכלל לא קשור לסוללה או המערכת החשמלית של השלט.

לכן יש לך זמן למצוא פתרונות זולים יותר מאשר במוסך מורשה, וגם אם תהרוס לגמרי את השלט ע"י אלכוהול/ מים מזוקקים (או עוד המצאות מפוקפקות), עדיין הצ'יפ של האימובילייזר יישאר בחיים.

 

עריכה אחרונה על ידי vladclar
  • רעיון טוב! 1

toyota verso 2016 - יש מקום לכולם!

בעבר : ניסאן NV200 2012, סיטרואן ג'מפי 2007, רנו קנגו DCI  2007,  פולו סטיישן SDI 2000, לנסר 93, אופל קדט 84.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 875 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...