Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה ימשיכו לראות בבעל הרכב בישראל פרה חולבת?


kobi_g
 שיתוף

פוסטים מומלצים

לפני 5 דקות, SlowRide כתב:

זה לא רק "תסבול", יש לזה השלכות כלכליות וחברתיות שלא אני ולא אתה יודעים לצפות אותן. כל המדינה הזאת מכורה לרכב פרטי. מה יקרה אם ברגע אחד מטילים פצצה על כל בעלי המכוניות? 

ולמה אתה חושב שהמדרכות מפוצצות היום במכוניות? כי בונים עוד דירות בלי מספיק חניות. אז אתה מציע לבטל עוד חניות ?!

 

אז תעבור גמילה. לא משנה כמה כבישים ומגרשי חנייה תבנה אף פעם לא תוכל לענות על "הביקוש". 

 

לפני 5 דקות, SlowRide כתב:

אפשר להעיף את המכוניות מהרחובות אם אתה בונה במקום חניות על הרחוב חניונים ציבוריים.

 

למה שאני אבנה חניון ציבורי במקום פארק לילדים או קאנטרי או שטח למסעדות/משרדים או דיור? אתה יודע, הדיור הזה שחסר במרכז.

 

לפני 5 דקות, SlowRide כתב:

להולכי הרגל ולתל אביבי שחי בבניין משנות ה60 בלי חניה אבל חייב אוטו כדי לנסוע בשבת לבקר את סבתא שלו בחיפה.

 

שיקח מונית. סבתא גם ככה לא תחייה לנצח. 

 

עריכה אחרונה על ידי Korgan
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 136
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

Just now, Korgan כתב:

 

אדם שהיה חתום על כיכר אתרים וכיכר דיזנגוף המזעזעת הזאת באוויר. שני פרויקטים שחולדאי העיף לכל הרוחות ובצדק. 

מסכים שהפרויקטים האלה טוב שנעלמו מן העולם אך עדיין צי'ץ עשה המון ויותר מחולדאי.

אני נולדתי בעיר הזו וממשיך מסורת של אבא ז"ל שגם נולד וגדל בעיר הזו וחולדאי פשוט בכמה דברים שעשה מקומם אותי ובעלי נכסים אחרים (ואנו צפונים חח) אז שיקשיב למילים שהטיף על הגבלת כהונה ובניגוד למה שאמר לפני כמה ימים שהוא רוצה לרוץ ולרוך שיפנה מקום ויתן למישהו אחר שאולי כן יקשיב לתושבים ולשוועה שיוצאת מבעלי הרכבים שנתקלים באדום לבן היכן שהיה כחול לבן וכבישים שנהפכו למדרחובים.

הוא רוצה לאלץ אנשים לנהוג באופניים/קורקינט? שיחפש מצביעים אחרים.

קובי

:-)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 דקות, kobi_g כתב:

מבעלי הרכבים שנתקלים באדום לבן היכן שהיה כחול לבן וכבישים שנהפכו למדרחובים.

הוא רוצה לאלץ אנשים לנהוג באופניים/קורקינט? שיחפש מצביעים אחרים.

 

לפחות עכשיו יש אלטרנטיבה בדמות שבילים לאופניים. בוא, זה לא שהתנועה בתל אביב "זרמה" והייתה חנייה בשפע. תמיד הייתה מצוקת חנייה בעיר הזאת ותמיד היו פקקים איומים. 

 

מעניין שכולם אומרים כמה כיף לטייל באמסטרדם, אבל אף אחד לא מוכן לשלם את המחיר כדי שתל אביב תהפוך לאמסטרדם. אגב, גם אמסטרדם לא הפכה לאמסטרדם שאנחנו מכירים ביום אחד. זה היה תהליך הדרגתי שהתחיל בשנות ה-70. 

עריכה אחרונה על ידי Korgan
  • אהבתי 2
  • רעיון גרוע 1
  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

.

לפני 2 דקות, Korgan כתב:

 

אז תעבור גמילה. לא משנה כמה כבישים ומגרשי חנייה תבנה אף פעם לא תוכל לענות על "הביקוש". 

אתה עונה על הביקוש ובמקביל מציע אלטרנטיבה. אם אתה לא עושה את זה ולא את זה, אתה הולך לקראת קטסטרופה.

לפני 3 דקות, Korgan כתב:

למה שאני אבנה חניון ציבורי במקום פארק לילדים או קאנטרי או שטח למסעדות/משרדים?

תגיד לי, אתה תקוע בשנות ה50? שמעת על "עירוב שימושים"? אפשר לבנות חתיכת פארק פצצה לפנים אטרקציה עולמית ומתחת 5 קומות חניון תת קרקעי. הפארק הזה יכול להיות בגובה ומתחתיו יש מסעדות חנויות ומשרדים.

 

אתה אישית רוצה לראות את העולם נשרף, מניח שרובנו לא.

  • רעיון טוב! 4

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 19 דקות, SlowRide כתב:

אתה אישית רוצה לראות את העולם נשרף, מניח שרובנו לא.

 

זה נכון, אבל אין קשר

 

לפני 19 דקות, SlowRide כתב:

.

אתה עונה על הביקוש ובמקביל מציע אלטרנטיבה. אם אתה לא עושה את זה ולא את זה, אתה הולך לקראת קטסטרופה.

תגיד לי, אתה תקוע בשנות ה50? שמעת על "עירוב שימושים"? אפשר לבנות חתיכת פארק פצצה לפנים אטרקציה עולמית ומתחת 5 קומות חניון תת קרקעי. הפארק הזה יכול להיות בגובה ומתחתיו יש מסעדות חנויות ומשרדים.

 

להיות תקוע בשנות ה-50 זה לשים את המכונית במרכז החיים. זה מה שאתה עושה. 

 

ברגע שהוספת חניון למכוניות יצרת את הנזקים הבאים:

 

1. פקקים

2. רעש

3. ניתקת את הפארק מהרצף האורבני. במקום שאנשים ילכו ברגל הם ינהגו. ויעמדו בפקקים. ויעשו סיבובים בחניון. 

 

הפארקים הכי טובים בעולם אלה פארקים שאתה יכול להגיע אליהם ברגל. פארקים שהם חלק מהעיר ולא עוד אי בודד בים של תנועה. תחשוב על סנטרל פארק במנהטן. מה עושה אותו כל כך מיוחד? החניון? 

 

לפני 19 דקות, SlowRide כתב:

אתה עונה על הביקוש ובמקביל מציע אלטרנטיבה. אם אתה לא עושה את זה ולא את זה, אתה הולך לקראת קטסטרופה.

 

אתה לא יכול לענות על הביקוש ובמקביל להציע אלטרנטיבה כי הביקוש מגיע על חשבון האלטרנטיבה.  

 

אתה פועל במרחב אורבני מצומצם שאין לו לאן לגדול. אתה רוצה לתת יותר חניות? סבבה. איפה ועל חשבון מה? 

 

נניח ופתרת את מצוקת החנייה. המכוניות האלה צריכות להתנקז לכבישים, נכון? עכשיו יש לך פקקים. תבנה עוד כבישים? סבבה. איפה ועל חשבון מה? 

 

סגידה למכונית זה מעגל אכזרי. תראה לי מקום אחד בעולם שסגד למכונית ויצא לו טוב מזה. אחד. 

עריכה אחרונה על ידי Korgan
  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, kobi_g כתב:

אני נולדתי בעיר הזו וממשיך מסורת של אבא ז"ל שגם נולד וגדל בעיר הזו

אז אני בטוח שראית במו עיניך, איך העיר השתנתה ומה שהיה כשאבא שלך היה ילד, הוא לא מה שהיה כשאתה היית ילד וזה לא מה שיש היום.

כמה מכוניות היו בתל אביב בשנות ה50? כמה בשנות ה80? כמה היום?

לפני 24 דקות, SlowRide כתב:

ומתחת 5 קומות חניון תת קרקעי.

חניונים, כמו כבישים, יוצרים ביקוש מושרה. כמה שלא תבנה, תמיד הם יתמלאו.

 

עריכה אחרונה על ידי פינדר

  

לפני 12 דקות, m3x7r3m3 כתב:

תשמע אני מסכים עם כל מילה ומילה שכתבת

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 18 דקות, Korgan כתב:

להיות תקוע בשנות ה-50 זה לשים את המכונית במרכז החיים. זה מה שאתה עושה

לא.

אני מנסה להוציא את המכונית ממרכז החיים בצורה שלא תהרוס את החיים.

אישית המכונית שלי משמשת 90% לתחביב. התחבורה שלי זה ברגל ובאוטובוסים כמעט לכל מקום. אבל אני מבין שרוב האוכלוסיה לא יכולה להרשות לעצמה אורח חיים כזה מכל מיני סיבות וכדי לגרום להם לוותר על הרכב צריך לתת פתרונות ולא רק להגיד "תמותו".

לפני 18 דקות, Korgan כתב:

ברגע שהוספת חניון למכוניות יצרת את הנזקים הבאים:

 

1. פקקים

2. רעש

3. ניתקת את הפארק מהרצף האורבני. במקום שאנשים ילכו ברגל הם ינהגו. ויעמדו בפקקים. ויעשו סיבובים בחניון

אה?

קצת גמישות מחשבתית, באמת.

החניון תת קרקעי. יש לו כניסה ויציאה.

בקומת הרחוב יש לך חנויות מסעדות ומשרדים.

מעליהן יש פארק - גג ירוק שעולה בצורה הדרגתית ממהרחוב וצופה עליו. מה יותר עירוני מזה? איזה ניתוק יש פה, יצרת מוקד שמושך מהסביבה אנשים שבאים לעבוד, לקנות, לטייל.

במקביל אתה מוריד חניות ציבוריות מהרחוב ומחזיר חלק משמעותי ממנו להולכי רגל ולרוכבי אופניים וגם לנטיעת עצים. 

 

 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 11 דקות, SlowRide כתב:

קצת גמישות מחשבתית, באמת.

החניון תת קרקעי. יש לו כניסה ויציאה.

בקומת הרחוב יש לך חנויות מסעדות ומשרדים.

מעליהן יש פארק - גג ירוק שעולה בצורה הדרגתית ממהרחוב וצופה עליו. מה יותר עירוני מזה? איך ניתקת פה משהו?

 

 

אתה יודע מה בוא נעשה תרגיל מחשבה אחר. 

 

תיזכר בטיול שלך בעיר מרכזית באירופה בשכונות העתיקות. שכונות שתוכננו מאות שנים לפני שמכוניות הופיעו. מה כל כך מיוחד בשכונות האלה? למה אנחנו כל כך נהנים להסתובב שם ברגל? 

עריכה אחרונה על ידי Korgan
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי יש לקבוע תאריך יעד של מספר שנים בודדות ואז לפעול בצורה אגרסיבת  "להוצאת" מרבית הרכבים ממרכזי הערים שבגוש דן (תל אביב,גבעתייים,ר"ג וכ"ו).

להקטין משמעותית את החניות פרטיות/רחוב/חניונים ציבוריים, ולפעול באותה אגרסיביות לשיפור התחבורה הציבורית/ נתיבי אופנים רגילים/חשמליים ועוד

פתרונות שקיימים בעולם.

עידן המכוניות הפרטיות צריך לדעוך וכמה שיותר מהר.

 

עריכה אחרונה על ידי gpro
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

החלק העצוב הוא שכנראה מי שהעלה את הרעיונות ההזויים האלו לממשלה חושב כמוך. מחליטים שצריך להרוג את המכוניות הפרטיות (למה? ככה!) ומקבלים החלטות הזויות שלא קשורות לכלום.

 

בפועל התוצאה תהיה אחת - מס נוסף לתושבי הערים ומי שנכנס אליהם. זה הכל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 12 דקות, SlowRide כתב:

קצת גמישות מחשבתית, באמת.

אתה דבק בעבר ומציע להמשיך לעשות more of the same, ואז מבקש גמישות מחשבתית?

 

  

לפני 12 דקות, m3x7r3m3 כתב:

תשמע אני מסכים עם כל מילה ומילה שכתבת

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, ניקו פ. כתב:

בעוד 10 שנים הטמפ' הממוצעת תעלה עוד יותר. אני חושב שאופניים לא ישמשו הרבה יותר אנשים, אלא אם תיצור סביבם שלדה ממוזגת.

 

לא צריך שום שלדה ממוזגת בדיוק כמו שבאמסטרדם לא צריך שלדה מחוממת. (שם זה יותר גרוע בגלל קור, רוח וגשם) 

 

אנשים התרגלו לחיות בצורה מסוימת וברגע שמזיזים להם את הגבינה זה מכניס אותם לחרדות. אבל אם לא יזיזו את הגבינה הם בכל מקרה יסבלו.  

 

זה כמו אדם שמן שסובל מבעיות של השמנה, אבל הוא גם סובל מהקושי של חדר כושר. אז הוא נשאר שמן למרות שזה הורג אותו כי יותר נוח לו עם הסבל שהוא המכיר. 

 

בקיצור זה הכל עניין של לעשות סוויץ' בראש. 

עריכה אחרונה על ידי Korgan
  • אהבתי 1
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 מאוד קל לעשות סוויץ׳ בראש כשלא אתה זה שנדפק ממנו ;)

בוא ממחר ניקח לך את הרכב לגמרי. זהו אין יותר רכב פרטי או חניות ליד הבית. תסתדר. נראה כמה זמן ייקח לך לסוויץ׳ ולאיזה כיוון הוא יסתובב. 

עד שלא תלך בנעליים וזה...

 

דבר נוסף, אף אחד לא מתנגד לשינוי. מתנגדים לשינויים מטומטים כשיז שינויים טובים יותר, אבל מצריכים השקעה, מחשבה ותכנון (ולזה אנחנו אלרגיים). אתה מתווכח על סוגיה שאף אחד לא מטיל בה מחלוקת. ברור שצריך לתכנן את העתיד, אבל לא בצורה שבה הנושא של השרשור הזה העלה. היא מטומטמת ולא יעילה. 

עריכה אחרונה על ידי ניקו פ.
  • אהבתי 2

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 28 דקות, ניקו פ. כתב:

 מאוד קל לעשות סוויץ׳ בראש כשלא אתה זה שנדפק ממנו ;)

בוא ממחר ניקח לך את הרכב לגמרי. זהו אין יותר רכב פרטי או חניות ליד הבית. תסתדר. נראה כמה זמן ייקח לך לסוויץ׳ ולאיזה כיוון הוא יסתובב. 

עד שלא תלך בנעליים וזה...

 

אתה יכול לקחת. אסתדר. 

 

לפני 28 דקות, ניקו פ. כתב:

דבר נוסף, אף אחד לא מתנגד לשינוי. מתנגדים לשינויים מטומטים כשיז שינויים טובים יותר, אבל מצריכים השקעה, מחשבה ותכנון (ולזה אנחנו אלרגיים). אתה מתווכח על סוגיה שאף אחד לא מטיל בה מחלוקת. ברור שצריך לתכנן את העתיד, אבל לא בצורה שבה הנושא של השרשור הזה העלה. היא מטומטמת ולא יעילה. 

 

הרעיון להפקיע מקומות חנייה לא נולד במוחם הקודח של יועצי עיריית תל אביב. מדובר במדיניות שאימצו בערים גדולות ברחבי כל העולם בניסיון להתמודד עם גודש התנועה. 

 

אני בכוונה מביא את אמסטרדם. אנשים לא יודעים, אבל עד שנות ה-70 אמסטרדם הייתה פקוקה למוות. בהדרגה התחילו לדחוק את המכוניות מחוץ לעיר. זה היה תהליך ארוך שנמשך עשרות שנים, אבל אי אפשר להכחיש את ההצלחה. 

 

Haarlemmerdijk 1900, 1971 & 2013. Historical photos by Amsterdam Archives & modern perspective by Thomas Schlijper.

 

1

 

2

 

5

 

4

עריכה אחרונה על ידי Korgan
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אל תכתוב דברים שאתה לא מתכוון אליהם זה לא רציני ואנחנו לא בטוקבקים של וואי נט. אתה לא הולך מחר לוותר על הרכב שלך ולכן אתה כותב שתסתדר. מאוד מרשים.

 

למה דווקא אמסטרדם? למה לא טוקיו? יש גם מכוניות, גם מטרו, גם רכבת תחתית. למה לא ככה?

אנחנו יכולים ללכת סחור סחור ואתה יכול להמשיך כתוב הודעות שהולכות מסביב למה שאני כותב, אבל הנקודה היא אותה נקודה: לחייב תושבים לשלם על חניה ליד הבית שלהם זה לא מה שיביא לפתרון עומסי התנועה בגוש דן. 

אתה רוצה להתדיין כיצד להוציא מכוניות ממרכזי ערים? אפשר לפתוח את הנקודה. הפתרון לעיל הוא לא הפתרון המתאים ביותר לישראל לדעתי.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...