Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

כמה ימשיכו לראות בבעל הרכב בישראל פרה חולבת?


kobi_g
 שיתוף

פוסטים מומלצים

מה ההלם? אנחנו בקריית מלאכי כבר שלוש- ארבע שנים משלמים חניה כחול לבן. ומי שגר ברחוב ספיציפי מאוד גם משלם על הכחול לבן אבל בתור תשלום שנתי של 25 ש"ח לרכב. וקריית מלאכי זה השיא של הפריפריה. אתה יכול להחנות את הרכב ליד הסוס והעגלה של השכן ליד הבניין שנבנה אי שם בשנת 1950 עם באר המים.

ואם אתה מחנה דקה בלי פנגו אתה חוטף דוח שיגיע אלייך בדואר.. יש פקח שמתחיל לעבוד מ6 וחצי בבוקר ומצלם רכבים..

אני החנתי בכחול לבן ליד כספומט , משכתי כסף (עניין של 2-3 דק') אני מסתובב אני רואה את הפקח מניח את הדו"ח והולך.

עריכה אחרונה על ידי netanel1014
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 136
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

לפני 11 דקות, ניקו פ. כתב:

אל תכתוב דברים שאתה לא מתכוון אליהם זה לא רציני ואנחנו לא בטוקבקים של וואי נט. אתה לא הולך מחר לוותר על הרכב שלך ולכן אתה כותב שתסתדר. מאוד מרשים.

 

אני רציני. אישית, השימוש שלי במכונית די מצומצם. חזרתי להשתמש במכונית רק בגלל הקורונה, אבל בהדרגה אני נודד חזרה לתחבורה ציבורית. במסלול הספציפי שלי של בית -> עבודה למכונית אין שום יתרון בהשוואה לאוטובוס. 

 

לפני 11 דקות, ניקו פ. כתב:

 

למה דווקא אמסטרדם? למה לא טוקיו? יש גם מכוניות, גם מטרו, גם רכבת תחתית. למה לא ככה?

 

אני אוהב להביא את אמסטרדם כדוגמא כי מדובר בעיר שהחליטה "ללכת עד הסוף". כפי שאתה רואה שום חזון של קריסה כלכלית/חברתית/ מכוניות על המדרכה/ארגוני פשע לא התגשם. 

 

בישראל נמצאים כאן:

                 X

מכונית ------------------------- הולכי רגל

 

בטוקיו נמצאים כאן: 

 

                              X

מכונית ------------------------- הולכי רגל

 

באמסטרדם נמצאים כאן: 

 

                                      X

מכונית ------------------------- הולכי רגל

 

זה הכל עניין איפה אתה רוצה למקם את עצמך. למי אתה נותן עדיפות? למכונית או לבני אדם? 

 

לפני 11 דקות, ניקו פ. כתב:

אנחנו יכולים ללכת סחור סחור ואתה יכול להמשיך כתוב הודעות שהולכות מסביב למה שאני כותב, אבל הנקודה היא אותה נקודה: לחייב תושבים לשלם על חניה ליד הבית שלהם זה לא מה שיביא לפתרון עומסי התנועה בגוש דן. 

 

זה עניין פסיכולוגי. המטרה היא לייצר חוסר נוחות. רוצים להביא אנשים למצב שהם אומרים "פאק איט אני עובר לאוטובוס". 

עריכה אחרונה על ידי Korgan
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עובר פעם פעמיים עד שאתה תקוע בתחנה מחכה שנתיים לאוטובוס ומגיעים שניים, עולה ומתיישב לידך איזה אהבל מסריח מזיעה שנדבק אליך ומבלבל במוח בטלפון כל הנסיעה, ואז הופ בחזרה לרכב.  

 

עריכה:

אה כן, שכחתי, ואז קולט שלקח לך בערך את אותו הזמן להגיע לאן שחפצת. חוויה תרבותית משהו. 

עריכה אחרונה על ידי Smiro
  • רעיון טוב! 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון
לפני 3 שעות, Korgan כתב:

תיזכר בטיול שלך בעיר מרכזית באירופה בשכונות העתיקות. שכונות שתוכננו מאות שנים לפני שמכוניות הופיעו. מה כל כך מיוחד בשכונות האלה? למה אנחנו כל כך נהנים להסתובב שם ברגל?

אמנם לא אינטנסיבי כמו בגוש דן אבל בכל מקום באירופה שהייתי, איפה שיש מספיק רוחב להכניס מכונית, יש מכוניות. רק שאצלם זה חמוד ובמקום יונדאי טוסון ואאוטלנדרים אתה רואה פיאט 500 ורנו טווינגו. זאת לא בעיה ישראלית.

לפני 3 שעות, פינדר כתב:

חניונים, כמו כבישים, יוצרים ביקוש מושרה. כמה שלא תבנה, תמיד הם יתמלאו.

גם אוטובוסים וקוי מטרו לא נוסעים ריקים אם הם מתוכננים כמו שצריך. רכבת ישראל, עם כל הצרות והבעיות שלה, עמוסה.

לפני 3 שעות, פינדר כתב:

אתה דבק בעבר ומציע להמשיך לעשות more of the same, ואז מבקש גמישות מחשבתית?

לא, אבל אתה דבק באידאלים ומתעלם ממה שקורה סביבך. אין וויכוח על זה ששימוש ברכב פרטי צריך לצמצם כמה שאפשר ולעודד הולכי רגל ואופניים כמה שניתן. השאלה איך עושים את זה. אני חושב שכדי שיותר אנשים ילכו ברגל צריך לשנות את המרחב הציבורי שיתעדף אנשים על מכוניות, כלומר המכוניות צריכות לעוף מהמרחב הציבורי. אבל את המכוניות שהעפת מהרחוב אתה צריך לשים איפשהו, לא? מה תעשה, תלאים את כולן ותמכור לפלסטינים? כבר הורידו את תקן החניה באזורים מסויימים בגוש דן ל0.6 חניות לדירה. אתה רואה שזה עזר במשהו? להפך. המצב רק מחמיר ומרוב מכוניות לא רואים את המדרכות. למה? כי אין אלטרנטיבה. 

לפני כשעה, Korgan כתב:

זה עניין פסיכולוגי. המטרה היא לייצר חוסר נוחות. רוצים להביא אנשים למצב שהם אומרים "פאק איט אני עובר לאוטובוס".

כלומר לאלץ אנשים לעבור ממשהו בינוני מינוס למשהו יותר דפוק ולהכריח אותם לרדת ברמת החיים. במקום להיות שעתיים בפקקים באוטו הממוזג שלהם כל יום, הם יזיעו 3 שעות באטובוסים ובשמש.
אולי במקום זה עדיף לספק יתרונות שישכנעו אותם לעבור?
 

עריכה אחרונה על ידי SlowRide
  • אהבתי 1

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 29 דקות, SlowRide כתב:

כלומר לאלץ אנשים לעבור ממשהו בינוני מינוס למשהו יותר דפוק ולהכריח אותם לרדת ברמת החיים. במקום להיות שעתיים בפקקים באוטו הממוזג שלהם כל יום, הם יזיעו 3 שעות באטובוסים ובשמש.
אולי במקום זה עדיף לספק יתרונות שישכנעו אותם לעבור?
 

 

בוודאי. אבל אם האוטובוס תקוע בפקק יחד עם המכוניות למה שמישהו ישתמש בו? הבעיה היא שברוב המקרים אין אפשרות להוסיף נתיב לאוטובוס (מגבלת מקום) בלי להפקיע נתיב של מכוניות/חניות.

 

 

עריכה אחרונה על ידי Korgan
  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, Korgan כתב:

זה עניין פסיכולוגי. המטרה היא לייצר חוסר נוחות. רוצים להביא אנשים למצב שהם אומרים "פאק איט אני עובר לאוטובוס". 

תשמע, אל תיעלב, היית צריך להיות פוליטיקאי. יש לך קו מחשבה מאוד תואם. במקום להביא לתמריץ חיובי לשימוש בתחבצ ע"י שיפורו אתה בעצם מציע להפוך את החיים של אנשים לחרא גדול עד שהם יעברו למשהו שהוא קצת פחות חרא בלית ברירה. בראבו. 

אתה יודע, גם לאנוס אנשים כל יום בבית שלהם זה עניין פסיכולוגי. ככה אתה תיצור אצלם אי נוחות עד שיעברו לתחבצ. מי שלא עובר לתצבצ כל יום אונסים אותו ואת משפחתו. ככה הוא הוא יגיד "פאק איט אני עובר לאוטובוס" ועל הדרך גם יפסיק לאכול שווארמה וירזה כי אין תיאבון אחרי נסיעה באוטובוסים בארץ. 

קיצר, סלח לי אבל הדיון הזה הפסיק לעניין אותי והתחיל לגרום לי ל-facepalms, אז אני פורש. 

נ.ב. - זה שאתה מסתדר בלי רכב (ואתה לא, אתה רק אומר שתוכל אבל שנינו יודעים שזו חרטא) לא אומר שכולם ככה. 

  • רעיון טוב! 2

"you know how they are, they are babies, their mind is made up before anyone says anything."

South park, S23E07 PC babies.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פעם טיילתם בתל אביב, נניח ברוטשילד ב12 בצהריים, וראיתם האסקי סיברי מקפץ ?

ברור שההאסקי המסכן לא מתאים להיות בתל אביב, גם המכונית הפרטית לא.

בשתי המקרים לקחו משהו שעובד מצוין במקום X, דחפו אותו בכוח למקום Y, ואז מתלוננים שזה לא עובד.

אז מנסים לקחת מאפיינים של מקום Y, דוחפים אותם למקום X, אבל גם זה לא עובד.

ועכשיו כולם נדפקים בגלל זה. (אגב, מי שהכי נדפק זה הבעלים, ב2 המקרים).

עריכה אחרונה על ידי Katom
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, SlowRide כתב:

גם אוטובוסים וקוי מטרו לא נוסעים ריקים אם הם מתוכננים כמו שצריך. רכבת ישראל, עם כל הצרות והבעיות שלה, עמוסה.

 

בישראל רק "עלובי החיים" שאין להם אלטרנטיבה אחרת משתמשים בתחבורה ציבורית. אגב, אני אישית מכיר כמה אנשים שלא מוכנים להשתמש בתחבורה ציבורית אך ורק משיקולי "סטטוס חברתי". פשוט לא מוכנים שיראו אותם יושבים באוטובוס. בניו-יורק למשל תראה עו"ד שמרוויח את ה-300 אלף דולר שלו בשנה משתמש במטרו.  

 

לפני 6 שעות, SlowRide כתב:

לא, אבל אתה דבק באידאלים ומתעלם ממה שקורה סביבך. אין וויכוח על זה ששימוש ברכב פרטי צריך לצמצם כמה שאפשר ולעודד הולכי רגל ואופניים כמה שניתן. השאלה איך עושים את זה. אני חושב שכדי שיותר אנשים ילכו ברגל צריך לשנות את המרחב הציבורי שיתעדף אנשים על מכוניות, כלומר המכוניות צריכות לעוף מהמרחב הציבורי. אבל את המכוניות שהעפת מהרחוב אתה צריך לשים איפשהו, לא? מה תעשה, תלאים את כולן ותמכור לפלסטינים? כבר הורידו את תקן החניה באזורים מסויימים בגוש דן ל0.6 חניות לדירה. אתה רואה שזה עזר במשהו? להפך. המצב רק מחמיר ומרוב מכוניות לא רואים את המדרכות. למה? כי אין אלטרנטיבה. 

 

אף אחד לא מכחיש שהתחבורה הציבורית בישראל היא ברמת "פח זבל". ההבדל בנינו הוא בגישה כיצד ניתן לשפר אותה. אתה טוען שאפשר לעשות שיפור משמעותי בלי לפגוע בציבור הנהגים. אני טוען שלא ניתן לבצע שיפור בלי לפגוע בציבור הנהגים כי נהגים ותחבורה ציבורית מתחרים על אותו מרחב עירוני מוגבל. 

  • רעיון גרוע 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

בניו יורק אותו עו"ד יכול לסמוך על הרכבת/אוטובוס שיביאו אותו בזמן ליעד שלו. פה צריך לומר תודה שהאוטובוס בכלל הגיע ליעד שלו.

לפני 22 דקות, Korgan כתב:

אתה טוען שאפשר לעשות שיפור משמעותי בלי לפגוע בציבור הנהגים

לא, אני טוען שהפגיעה צריכה להיות מינימלית ולהצדיק את עצמה. להוריד חניות מהרחוב ולתת אותן בחניון ציבורי זה גם פוגע בנהגים, הם כבר לא יכולים לחנות קרוב לבית וצריכים ללכת ברגל לאוטו, אבל זה לא קשה כמו "אין יותר חניה ברחוב, תמותו".

 

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המדינה מעודדת אי שימוש בתח"צ,

בחוק ההסדרים שעבר עכשיו בקראיה ראשונה, הצביעו בעד ביטול ההנחה של ערך צבור בר קו,

זה עידוד תח"צ? או הברחה של נוסעים!

יותר ריאלי שיפתחו את האפליקציה של אובר בישראל, שהיא תהיה חוקית, ואז תראו איזה יופי יורד העומס,

למי שנוסע איפה שיש נתיבים של 3+ שם לב כמה הם ריקים,

אז שיעשו נתיבים של 4+ אפי',

ואגרת גודש לפי כמות האנשים ברכב!

תמריצים להנחה באגרת הגודש לבעלי רכבים שבחל מהימים יסעו בתח"צ,

לא חסר רעיונות לעודד את התח"צ, והקארפול,

רק שלא מענין אף אחד במדינה יצור פתרונות ארוכי טווח,

כולם חושבים על הבחירות הקרובות מה יתן להן עוד 2.5 קולות,

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתם צריכים להבין דבר אחד - אנחנו ארץ ההצהרות. להצהיר זה כיף, טוב, סקסי, לגזור סרט אדום זה מלהיב ומגניב. לשבת באיזה חדר עם שולחן ולחשוב תכלס פרקטית איך דברים יעבדו, ועוד להוציא על כך כסף - זה לא כל כך כיף. 

 

אגב אתם מודעים לכך שברק״ל בת״א יש מקומות שמפקיעים לאנשים חניות, כן? אתה חי בכיף שלה טרה לה לה ופתאום מקבל הודעה שלוקחים לך את החניה הפרטית שלך בבית. ואני אומר חניה פרטית במגרש פרטי של הבניין, לא ברחוב. למה? כי מבטלים את כניסת כלי הרכב אליה כי זה מפריע לרק״ל. ואז אומרים לך תעשו שם גינה במקום. 

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, Smiro כתב:

 

אגב אתם מודעים לכך שברק״ל בת״א יש מקומות שמפקיעים לאנשים חניות, כן? אתה חי בכיף שלה טרה לה לה ופתאום מקבל הודעה שלוקחים לך את החניה הפרטית שלך בבית. ואני אומר חניה פרטית במגרש פרטי של הבניין, לא ברחוב. למה? כי מבטלים את כניסת כלי הרכב אליה כי זה מפריע לרק״ל. ואז אומרים לך תעשו שם גינה במקום. 

 

כשהחניה בטאבו, אני מניח שזה די שקול להפקעת קרקעות וייעוד בניינים להריסה באיזור - ככה שמי ש"נדפק" יוכל לקבל פיצוי (כספי) בהתאם לגודל ואופי ההפקעה.

 

תקן אותי אם אני טועה, אבל הרווח שהחברה הישראלית תקבל מהרק"ל יהיה גבוה עשרות מונים מעוד כמה מאות מקומות חניה ציבוריים ופרטיים.

 

זה שעיריית ת"א לא מאשרת בניה של בניינים חדשים עם חניה (למרות שהבנתי שלשלם "בקשיש" עובד) - את זה אני כבר לא מסוגל להבין, גם לא בהסתכלות אל עבר "קצה טווח התחזית".

עריכה אחרונה על ידי nadavd4
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

זה באמת טימטום מארץ המטומטמים, לבנות דירות חדשות בלי חניה.

.Volvo 740. It's hip to be square

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף


×
×
  • תוכן חדש...