Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תהיות על צפי ירידת ערך של רכבי שטח מונעי בנזין ודיזל עם כניסת רכבים חשמליים לשוק בעוד מס' שנים.


PUMA1965
שימו לב! השרשור הזה בן 1052 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אני אוהב נסיעות שטח, ומתלבט לגבי רכישת ג'יפ לנדקרוזר חדש,

החשש הוא שבעוד  3-4 שנים ערכו ירד חזק בגלל כניסת רכבי שטח חשמליים/פלאג אין/היברידיים.

ניסיתי להתייעץ עם מומחים, חלק אומרים שאין חשש, ושיקח עוד הרבה זמן עד שיהיה רכב חשמלי עם מנוע חזק ועם מומנט חזק שיהיה מתחרה ויוכל להחליף את רכבי השטח של היום.

חלק אמרו שיש אכן חשש שבעוד 3-4 שנים הערך של רכבי השטח של היום מאוד ירד, ולא יהיה להם ביקוש, כמו מה שקרה לטלויזיות הגדולות של לפני 10 שנים וכמו מה שקרה לפטיפונים, שנעלמו מהשוק.

מה דעתכם, סיכון לקנות לנדקרוזר חדשה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, PUMA1965 כתב:

אני אוהב נסיעות שטח, ומתלבט לגבי רכישת ג'יפ לנדקרוזר חדש,

החשש הוא שבעוד  3-4 שנים ערכו ירד חזק בגלל כניסת רכבי שטח חשמליים/פלאג אין/היברידיים.

ניסיתי להתייעץ עם מומחים, חלק אומרים שאין חשש, ושיקח עוד הרבה זמן עד שיהיה רכב חשמלי עם מנוע חזק ועם מומנט חזק שיהיה מתחרה ויוכל להחליף את רכבי השטח של היום.

חלק אמרו שיש אכן חשש שבעוד 3-4 שנים הערך של רכבי השטח של היום מאוד ירד, ולא יהיה להם ביקוש, כמו מה שקרה לטלויזיות הגדולות של לפני 10 שנים וכמו מה שקרה לפטיפונים, שנעלמו מהשוק.

מה דעתכם, סיכון לקנות לנדקרוזר חדשה?

 

הסיכון היום בלקנות לנדקרוזר חדשה שווה ערך לסיכון של לקנות קרקע במרכז תל אביב ולחשוש מהירידת ערך שלה.

הרכב כמעט היחידי בארץ שנסחר במחירון פלוס והביקוש רב על ההיצע.

סיכון תמיד קיים, בכל דבר שהוא (ורכב זה לא השקעה שמחזירה את עצמה)

אבל אם הסיכון זה מה שאתה חושש ממנו הכי הרבה, אז בלנדקרוזר אתה מפחית את הסיכון למינימלי.

 

אני לא הייתי קונה לנדקרוזר, אבל מסיבות אחרות, לא בגלל החשש מירידת ערך...

 

ET

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

"אני לא מצטער על דברים שעשיתי, אני מצטער על דברים שלא עשיתי…"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה רבה על התשובה

הדגש שלי היה רק לגבי ירידת ערך של כל הג'יפים 4X4 של היום, בעוד כ 3-4 שנים עקב כניסת החשמליים/פלאג אין לשוק. מישהו אמר לי שאין סיכוי בשנים הקרובות יהיה בכלל מנוע מתחרה חשמלי ל 4X4 דיזלים

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לטויטה לנד קרוזר יש מנוע 2.8 ליטר עם 204 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ.

לפורד f150 לייטנינג (טנדר חשמלי) יש שני מנועים חשמליים עם הספק משולב של 563 כ"ס ומומנט של 105 קג"מ.

 

מנועים חשמליים הם הרבה יותר חזקים כבר היום.

עריכה אחרונה על ידי RedLabel
  • אהבתי 1

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 4 שעות, PUMA1965 כתב:

תודה רבה על התשובה

הדגש שלי היה רק לגבי ירידת ערך של כל הג'יפים 4X4 של היום, בעוד כ 3-4 שנים עקב כניסת החשמליים/פלאג אין לשוק. מישהו אמר לי שאין סיכוי בשנים הקרובות יהיה בכלל מנוע מתחרה חשמלי ל 4X4 דיזלים

אמרו חז"ל לפני הרבה שנים...  "הנבואה ניתנה לשוטים" :-)

 

כל מי שאומר "בוודאות בעוד 3-4 שנים תהיה ירידת/עליית ערך", בסה"כ מנחש (ובמקרה הטוב ניחוש מושכל, במקרה הפחות טוב, דעות קדומות)

 

אני לא הייתי מטריד את עצמי בשאלות האלה, כי אף פעם לא תוכל לדעת..

 

ET

"אני לא מצטער על דברים שעשיתי, אני מצטער על דברים שלא עשיתי…"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לדעתי אין מה לחשוש כלל מירידת ערך מוגברת בטח שלא בעוד 3-4 שנים, וגם לא בעוד כפול מזה. 

לרכבים מהסוג הזה תמיד יהיה שוק, לדעתי יקח הרבה זמן (אם בכלל) עד שתצליח לשכנע ג'יפאים שבאמת מטיילים עם הרכבים שלהם בשטח שרכב חשמלי הוא הפתרון, בטח לטיולים ארוכים יותר של מספר ימים אני מתקשה לראות איך רכב חשמלי יכול להוות תחליף למנועי בעירה פנימית (אלא אם השיפור בתחום הסוללות יתפוס תאוצה רצינית ברמת הטווח בשנים הקרובות). 

 

בכל מקרה תוסיף על זה את המותג הבלתי מעורער שהוא הטויוטה לנד קרוזר ואני ממש לא צופה בעיות. 

 

Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | Land Rover Discovery TD5
VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעוד 3-4 שנים לא תהיה שום השפעה, החדירה של רכבים חשמליים איטית ועד שיגיעו למצב בו יש היצע משמעותי בשוק יד 2 יעבור עוד המון זמן, נסה יותר כמו 10 שנים.
בכל מקרה - לך תראה מחירים של רכבי שטח ביד 2 ותבין שהם שומרים על ערכם נהדר, במיוחד לנד קרוזר ודומיו, זה לא ג'יפונים.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כמו שאמרו, אין שום וודאות לשום דבר.

עוד רחוק היום שבו המכוניות החשמליות (ללא מנוע שריפה פנימית) ישלטו בכבישים, בוודאי בישראל בה אין באמת תשתיות לטעינה ביתית, בחניונים,במקומות עבודה וכיו"ב, יעברו שנים רבות עד שהדברים יוסדרו .

מקל וחומר ברכבי שטח שצריכים לנסוע תחילה עד לשטח (לעיתים מרחק לא מבוטל) ואז להתאמץ בשטח שם כידוע, יש פחות עמדות טעינה...

גם אינני רואה הצפה של רכבי שטח (אמיתיים) חשמליים שנמכרים היום (מה הצפה? גם לא טפטוף..) כך שהחשש לעתיד בו ישלטו הללו מוקדם..

בעניין לנד קרוזר, כמו שציינתי איי אפשר להתנבא אבל,.. טויוטה הולכת לשנות את הדגם והחדש כנראה יהיה ללא תקינה אירופאית, כנראה לא יגיע לישראל ככה שכל לנד קרוזר חדש היום יימכר בקלות רבה ובמחיר יפה בשנים הקרובות (לא נבואה, סתם השערה..)

ולבסוף קצת פולניות, מי שקונה לנד קרוזר במחירו כיום, מתחזק אותו וגם נהנה ממנו, ספק אם כמה אחוזי ירידת ערך עודפים ממש משנים לו...

בעלים גאה :inlove: של פיאט 124 ספיידר 1800.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אתה קונה רכב מהז׳אנר שהוא הכי עמיד בפני השינויים האלה, אפילו רכב משפחתי סטנדרטי שצפוי באמת להיות מוחלף בעתיד הייתי אומר שאין חשש משמעותי ל 3-4 ויותר השנים הקרובות אבל לנד קרוזר שאנשים לוקחים לשטח גם לימים שלמים זה בערך הרכב האחרון ברשימה ובקטגוריות שיוחלף בחשמלית, כששם הכל יהיה מחושמל אז זה אומר שבאמת לא נשארו עוד בנזין/מנועי בעירה בעולם...אתה יכול להיות רגוע לטעמי גם לעוד עשור.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אין לך מה לדאוג - אחרי 6-7 שנים (לא מצפים לרכבים חשמליים במחירים תחרותיים לפני 2027) כבר תהיה לך ירידת ערך כזאת שעוד כמה אחוזים לא יהיה משמעותי.

ספציפית, לנד קרוזר, שמעתי שמפסיקים לייצר אותו במתכונת הנוכחית עקב צריכת דלק מוגזמת וחוסר ביקוש בארה"ב?

זה יכול להיות יותר משמעותי לעניין ירידת ערך.

עריכה אחרונה על ידי EvGriga

לקסוס IS300h, אורה 03 Pro300

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא קשור אבל חייב לכתוב את זה מה כולם מתלהבים מהטרקטור הלא מעודן הזה. מילא אנשי שטח מסוקסים מבין את הבחירה.

אבל חבר שלי רכש כזה שאין לו מושג איזה מנוע יש באוטו בכלל ומתלהב מנסיעה בכבישי קק"ל כאלו שקורולה יכולה להתנהל בהם בבטחה.

אבזור של רכב מיני במחיר של מכונית פאר נשגב מבינתי.

מה שכן בתור פוזה על ישראלי מצוי+שמירת ערך כנראה שהיא מנצחת. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.6.2021 בשעה 11:38, PUMA1965 כתב:

 כמו מה שקרה לטלויזיות הגדולות של לפני 10 שנים וכמו מה שקרה לפטיפונים, שנעלמו מהשוק.

מה דעתכם, סיכון לקנות לנדקרוזר חדשה?


יש עדיין טלויזיות גדולות, אפילו יותר 😁 ותשאל כל אודיופיל, התקליטים פה ועושים חייל 🤩

הכל טוב, אם אתה אוהב את הלנד קרוזר והולך להשתמש בו כראוי, תקנה אחד בשקט רב.

כמו שרשמו לפני, הרכב מנייה בטוחה, בטח כחדש מהחברה, בטח בישראל.

 

בתאריך 2.6.2021 בשעה 16:43, RedLabel כתב:

לטויטה לנד קרוזר יש מנוע 2.8 ליטר עם 204 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ.

לפורד f150 לייטנינג (טנדר חשמלי) יש שני מנועים חשמליים עם הספק משולב של 563 כ"ס ומומנט של 105 קג"מ.

 

מנועים חשמליים הם הרבה יותר חזקים כבר היום.

 

קודם, שימכרו פורד f150 בישראל בגרסה רגילה שלא בייבוא אישי במחיר מטורף,

אחרי זה שיאפשרו לקנות פורד f150 raptor בלי להסתבך עם לווים בריבית בשביל להכניס אחד לארץ,

אחרי זה, נדבר על פורד f150 lightning ️ שספק אם אי פעם יגיע הנה 🙃 (וחבל, כי ה-f150 הוא בכללי רכב מעולה)

אני חושב שפות״ש יכול לישון בשקט אם ירכוש לנד קרוזר.

 

💡אמרת? אל תבטיח;  הבטחת? אל תכתוב;  כתבת? אל תחתום;  חתמת? אל תתפלא 😏

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 2.6.2021 בשעה 16:43, RedLabel כתב:

לטויטה לנד קרוזר יש מנוע 2.8 ליטר עם 204 כ"ס ומומנט של 51 קג"מ.

לפורד f150 לייטנינג (טנדר חשמלי) יש שני מנועים חשמליים עם הספק משולב של 563 כ"ס ומומנט של 105 קג"מ.

 

מנועים חשמליים הם הרבה יותר חזקים כבר היום.

איפה יהיה הלנד קרוזר עוד 10 שנים והפורד אם בכלל,

זה כבר סוגר למה אנשים יעדיפו את הטויוטה, ובצדק.

 

מי ישמע, כאילו מי שקונה רכב כזה מחפש לסחוט את הדוושה בתחילת כל נסיעה או לחפש עם מי לצאת למירוץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתייחסות שלי היתה לזה:

 

בתאריך 2.6.2021 בשעה 13:44, PUMA1965 כתב:

מישהו אמר לי שאין סיכוי בשנים הקרובות יהיה בכלל מנוע מתחרה חשמלי ל 4X4 דיזלים

 

אז יש גם יש מתחרים חשמליים. הלייטנינג, אגב, אמור להיות זול משמעותית מהרפטור, והוא אמור להיות מתומחר בדומה לכלי רכב סטנדרטיים בקטגוריה, מה שכנראה אומר שאם הוא יגיע לארץ הוא אמור להיות באותו סדר גודל של מחיר כמו הלנד קרוזר (כמובן שזאת הערכה גסה מאוד). גם אם הלייטנינג עצמו לא יגיע, זו כנראה תחילת מגמה של השוואת מחירים בין רכבים חשמליים לרכבים סטנדרטיים מקבילים. כלומר, יגיעו מתחרים חשמליים אחרים.

עריכה אחרונה על ידי RedLabel
  • רעיון טוב! 1

"ai motoare capul doare"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רכבים שהמטרה שלהם היא נסיעות שטח קשוחות ולא שבילים קלים נמנעים מהטמעת טכנולוגיה חדשה  לרוב.

אנשים מביעים חשש לקנות רנגלר עם מנוע טורבו, תיבות פלנטריות עדיין בשימוש נרחב (ג'ימני 2021 נמכרת עם תיבה אוטומטית פלנטרית בעלת 4 הילוכים בלבד כי זה עובד בשטח) ובניגוד לדלק אני לא רואה איך תסחוב על הגג ג'ריקנים של חשמל לטיולים ארוכים עם לינה.

כמו שרשמו פה, זה כנראה פלח השוק שיפגע הכי פחות בטווח הקצר, אני לא רואה סיבה לא לקנות לנד קרוזר אם יש לך רצון וממון.

אם הייתי יכול הייתי מזדווג עם הרכב הזה ומרבה אותו.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1052 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...