Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תהיות על צפי ירידת ערך של רכבי שטח מונעי בנזין ודיזל עם כניסת רכבים חשמליים לשוק בעוד מס' שנים.


PUMA1965
שימו לב! השרשור הזה בן 1046 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

רכב חשמלי בשטח, אה?

כפי שכתבו מעל, תהיה בעיה עם טעינה בשטח.

הייתרון של רכב חשמלי בשטח הוא מומנט מקסימלי שזמין כבר מסלד 0 . זה יסייע בנסיעה איטית שבה צריך הרבה כח (כמו למשל מעלה תלול משופע בסלעים ובורות).

 

הבעיה העיקרית, לדעתי, היא הסוללה.

פשוט חייבים למצוא דרך למגן אותה בצורה ראויה. מכה קלה בסוללה ומספיק שהיא קצת תתעקם, כדי שמחשב הסוללה (מטעמי בטיחות) יכבה את כל המערכת.

עם רכב שמונע בדלק, אפילו אם יש חור במיכל הדלק, אפשר לאלתר משהו. אבל לא עם סוללה חשמלית.

 

וחוץ מזה, מה עושים שכבשטח יש מים? אתה תהיה מוכן להכנס עם רכב חשמלי לתוך אזורים שיש בהם מים? סכנה לסוללה, למנוע , ובכלל לכל המערכת.

שלא לדבר על לכלוך ואבק שעלולים לחדור לחלקים הרגישים של המנוע החשמלי.

 

בקיצור זה אתגר לא קטן ליצרנים, אבל אני מניח שכבר יש פתרונות, ויהיו פתרונות יותר טובים בעתיד.

 

וכרגיל, השאלה היא מה יהיה עם הסוללה בעוד כמה שנים, כשכבר לא תהיה 100% יעילה.

האם ,בעוד כמה שנים, תחליף סוללה שיעילה ב-60% ?  היום סוללה כזאת עולה אלפי ואף עשרות אלפי שקלים. אני מניח שליצרנים יש כל מיני ביטוחים ותכניות, אבל אני בספק אם יצרן ירצה להמשיך לתת ביטוח לסוללה לטווח של 15-20 שנה.

וברכבי שטח פשוטים שמונעים בדלק, אתה בשקט תוכל להמשיך ולנסוע בעוד 30, 40 ואפילו 50 שנה ,בלי יותר מדי עלויות ותחזוקה(אלא אם יהיו תקנות מחמירות שימנעו את זה, ואם כמובן מחיר הדלק עדיין יהיה זול).

 

ואל תשכח שרכב שטח זה לא משהו נפוץ ומבוקש ברוב העולם, אז קשה לצפות שהיצרנים ישקיעו את מיטב כספם בפיתוח פתרונות כאלה לשטח.

 

בקיצור,את העתיד אי אפשר לראות (אלא אם יש לך גישה למימד הרביעי), אבל אני מעריך שלאור האתגרים  שרשמתי מעל, תהיה  התקדמות איטית בטכנולוגיה של רכבי שטח חשמליים.

ולכן, מעריך שהלנדקרוזרים ישמרו על מחיריהם גם בעוד 3-4 שנים ויותר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, DJI כתב:

ג'ימני 2021 נמכרת עם תיבה אוטומטית פלנטרית בעלת 4 הילוכים בלבד כי זה עובד בשטח

אוטומטי זה למפונקים - תיבה ידנית הכי טוב ובטוח בשטח :)

עריכה אחרונה על ידי EvGriga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתאריך 4.6.2021 בשעה 16:08, EvGriga כתב:

אוטומטי זה למפונקים - תיבה ידנית הכי טוב ובטוח בשטח :)

מה באמת יותר טוב בתיבה ידנית בשטח? 😏

האיבוד מומנט בעליות?

החוסר יכולת לנהוג עם 2 רגליים? (רגל על הגז, רגל על הברקס)

 

אני מבין את ה "רומנטיות" בלרצות רכב ידני בשטח... בתכלס, עדיף בהרבה תיבה אוטומטית.... בייחוד לנהגים שהם לא סופר מקצוענים...

 

ET

"אני לא מצטער על דברים שעשיתי, אני מצטער על דברים שלא עשיתי…"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1046 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...