Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

נסועה גבוהה מאוד ואחזקה ל5 שנים - משפחתית יד שניה או טסלה 3 SR?


Amired
 שיתוף
עוקבים 11

פוסטים מומלצים

אהלן,

רוצה לשתף אתכם בשיקולים שלי ולקבל המלצות או כיוונים

זוג שמתכנן להרחיב את המשפחה בקרוב, רוצים לשדרג בחודשים הקרובים את הרכב העיקרי בבית. כיום סקודה סיטיגו 2014.

קצת פרטים:

1. נסועה שנתית גבוהה כ- 30-32K קילומטר

2. פקקים לשני הכיוונים (אשדוד-צפון ת"א כל יום), לא צפוי להשתנות בשנים הקרובות.

3. חשובים לי כמובן הדברים הרגילים (בטיחות, נוחות בגלל הנסיעות הארוכות) אבל רוצה לקבל גם בקרת שיוט אדפטיבית כולל זחילת פקקים כדי להקל קצת את הנסיעות המעיקות. בכל זאת שעתיים וחצי כל יום על הכביש

4. אם אפשר שלרכב יהיה קצת עניין זה מבורך, אפילו האצות כיפיות יענה על הצורך

 

עד עכשיו הכיוון היה משפחתית יד שנייה בסביבות 80-85K. אני מאוד אוהב TSI+DSG (מה לעשות..) אז חשבתי על אוקטביה בת 3 (אחרי מתיחת הפנים של קיץ 2018 בשביל בקרת השיוט - האם היא כוללת זחילת פקקים? האם קיימת בכל רמות הגימור כולל אמבישן של ליסינג?).

צריכת דלק בנסועה כזו יוצאת בערך 12K-13K ש"ח בשנה.

טיפולים (2 בשנה בגלל הק"מ הגבוה) עוד כ- 3K (לא סגור על הנתון הזה).

אני יודע שאוקטביה פחות מומלצת לאופי הזה של הנסיעות אבל החישוב זהה לדעתי עם כל משפחתית אוטומטית בת 3. אני לא יודע לאיזה מהמשפחתיות מ2018 יש ACC עם זחילת פקקים אז לא מתמקד בדגם ספציפי.

אגרת רישוי כ- 1,500 ש"ח בשנה.

 

 

בהסתכלות של אחזקה ל- 5 שנים, מקבלים עלות קנייה+הוצאות שוטפות של כ- 175K ללא בלתמים.

רכבים היברידיים חסכוניים יותר יכולים להוריד בעלות השנתית של הדלק אבל לפי מה שראיתי עלות הרכישה של הדגמים המוצלחים (איוניק, נירו) יקרה יותר אז נראה לי שזה מתקזז.

לא לקחתי בחשבון ירידת ערך (כמה כבר תהיה שווה אוקטביה יד 2 בת 9 עם 250 אלף קילומטר...?), ביטוח, יישור קו לרכב אם יהיה צורך אחרי הקנייה.

 

וכאן נכנסת השאלה - רכב משומש בן 3 לתקופה של 5 שנים ב- 175K או טסלה מודל 3 SR חדשה בעלות כוללת של כ- 200K (כולל עלות עמדת טעינה, חשמל ורישוי ל- 5 שנים)?

 

איך נראה לכם החישוב? שכחתי משהו?

באיזה כיוון הייתם הולכים במקומי? הייתם מוסיפים 25K לאורך 5 שנים בשביל שדרוג מרכב משומש לרכב חשמלי חדש?

האם הייתם שוקלים בכלל את הטסלה SR לנסיעות יומיות של 100 ק"מ או שזה היה מדאיג אתכם? בהנחה שיש עמדת טעינה בבית.

כרגע משנה את דעתי כל יום, כל דעה נוספת תעזור

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי Amired
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

1. תלוי בהרגלי השימוש שלהם, ובעמדות טעינה במסלולי הנסיעה(אם רלוונטי(

2. לא משוכנע שטסלה תהיה נוחה לשימוש משפחתי.

3. החישוב הכספי שלך לגבי טסלה אופטימי מדי, וגם צריך להוציא עוד 100K מהכיס עכשיו.

4. נראה לי שמי שיזמין טסלה עכשיו יקבלו אותו עוד 8-9 חודשים.

סקודה יטי 2.0 TDI 4x4

וולוו XC40 T3 Momentum

וולוו V40 T4 Kinetic Plus (נמכרה)

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אם מסתכלים דרך החור שבגרוש, אז פריוס תעשה עבודה יותר טובה. היא תעלה יותר אבל תהיה שווה יותר במכירה. היא תחסוך בלפחות 25% בדלק בסוג כזה של נסיעה. בנוסף 3k שח לשנה לשני טיפולים זה מאוד חריג. יותר לכיוון ה 2k. אבל תהיה מאוד משעממת. 

לגבי הטסלה, חישוב החשמל אולי נכון (לא בדקתי) אבל זה בתנאי שלא תטעין בעמדות מהירות, שם העלויות דומות למחירי תדלוק. הביטוח יהיה יקר יותר ואם תלחץ יש גם להוסיף גם עלויות צמיגים. מעבר לכך, אני לא בטוח שעם קילומטראז כמו שלך, אין טיפולים לבצע.

 

מעבר לכך גם הטסלה וגם הפריוס/סקודה שוות כסף בסוף התקופה, גם אם הקילומטרז אסטרונומי שגם אותם יש לשקלל. והכי חשוב זה...אם יש לך את הכסף לקנות טסלה. אם אין, יש עלויות מימון וגם במקרה של משבר תעסוקתי אתה יכול למצוא את עצמך במצב בעייתי.

וכמובן, אם תעשה את אותו חישוב עם mg zs ev , זה יעלה בטוח פחות מהטסלה, אבל כמובן שיעמום. כך שטסלה תעלה יותר, אתה צריך להחליט אם זה שווה לך את ההפרש.

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

תודה!

לפי מה שהבנתי, אין טיפולים שתלויים בק"מ. לגבי המימון, אני מנסה להסתכל על זה כעסקת חבילה למספר שנים, מה שאני אשלם כל חודש כהחזר הלוואה לטסלה שווה לעלות הדלק והטיפולים של רכב בנזין בחלוקה לחודשים.

לגבי טעינה זה כמובן בהנחה שיש עמדת טעינה ביתית ואין שימוש קבוע במטענים ציבוריים.

שקלתי גם את mg zs ev אבל בטווח מוצהר של 260 קמ עם נסועה יומית של מעל 100 קמ זה מרגיש לי קצת מסוכן

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

למען האמת בנסועה כזו, אם מדובר בנסועה שרובה בינעירונית הייתי שוקל רכב דיזל.

אם יש הרבה פקקים, אז היברידי כלשהו נראה לי יותר נכון.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 54 דקות, dorsht כתב:

למען האמת בנסועה כזו, אם מדובר בנסועה שרובה בינעירונית הייתי שוקל רכב דיזל.

אם יש הרבה פקקים, אז היברידי כלשהו נראה לי יותר נכון.

 

הרוב המוחלט בינעירוני ויש גם פקקים

איזה דגמים (היברידי/דיזל) ושנתונים עומדים בתקציב יד שנייה של 80-85k וכוללים בקרת שיוט עד לעצירה מלאה עם זחילת פקקים?

 

הסתכלתי על איוניק 2019 אבל היא יקרה מדי. באיוניק 2018 יש בקרת שיוט מלאה?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אנשים כותבים פה דברים בלי בסיס.
כתבו כמה תגובות מעליי שעלויות התידלוק בעמדה ציבורית, תהיה דומה לעלות תדלוק.
בואו, זו טעות יסודית חמורה ! 
לצורך העניין- טסלה מודל 3 SR יש לה 54KW.
בעמדה ציבורית מהירה העלות היא 2 ש"ח בממוצע לכל Kw והעלות הסופית כ 110 ש"ח (עיגלתי כלפי מעלה) לכל 448 ק"מ.
איך בדיוק הגעתם לעלויות תדלוק ?

בתור אחד שנוסע 40 אלף ק"מ בשנה ורכש את הטסלה (מקבל במרץ) אני יכול לומר שאין דבר יותר משתלם מרכב חשמלי מכמה היבטים:

1. דלק - אין דלק. רק חשמל. לרוב,תדלוקים מתבצעים ממילא בטעינה ביתית.
אם טווח הנסיעה היומי גבוה מ 100 ק"מ, יש לשקול התקנת עמדת טעינה.
אם הטווח לא עולה על 100 ק"מ, ניתן להטעין דרך שקע טעינה 10 אמפר או 16 אמפר בהתאמה (המטען שטסלה נותנת עם הרכב תומך עד 13 אמפר לפני נציג טסלה) וההשלמה תבוא במהלך 8-10 שעות טעינה (ממוצע של 15-20 ק"מ לכל שעה טעינה).
2. טיפולים- אין טיפולים בטסלה. פרט להחלפת פילטר אוויר ובדיקת בלמים אחת לשנתיים (והחלפתם במידת הצורך) אין כל צורך בשום טיפול.
אולי ביקורת רגילה פעם בכמה זמן. בלמים כמובן לא נשחקים בגלל הבלימה הרגרנטיבית.
3. אגרת רישוי - היבט שלא הזכרת כאן והוא הוצאה לא מבוטלת, למיטב ידיעתי על פריוס/קורולה היברידית תשלם 2130 ש"ח אגרת רישוי.
בטסלה רק 541 ש"ח.

לסיכום: אני בזמנו רכשתי ספורטאג בסכום זהה לסכום של הטסטלה מודל 3 ולאחר 3 שנים גם הפסדתי כסף בגלל ק"מ גבוה (כ 15 אלף ש"ח במכירה) וגם הפסדתי כסף רב על טיפולים ודלק.
החלטתי שלא מתאים לי יותר רכב בנזין וגם לאחר צימצום הנסועה ל30 אלף ק"מ בשנה כיום, אני מעדיף את הטסלה על פני כל רכב.
יש עוד היבטים פרט לכסף אבל בשורה התחתונה - טסלה זה העתיד ובנזין כבר לא.

אגב, אני לא יודע אם אנשים פה מודעים לזה מספיק אבל ב 2022 וב 2023 הטבת המיסוי על רכבים חשמליים תצטמצם ותהפוך את המודל 3 ליקרה יותר משמעותית. מי שיקנה עכשיו- ירוויח. נכון, צריך להמתין ליוני או אוגוסט, אבל זה שווה את ההמתנה. אני במקרה הצלחת להשיג רכב לחודש מרץ, אבל הרכבים שינחתו פה ביוני,אוגוסט וכמובן בנובמבר, ישנו את כל שוק הרכב.

חשוב להוסיף שסופר צארג'ר ראשון כבר הוקם ומוכן לפעולה בעזריאלי תל אביב, יש סופר צארג'ר נוסף בהכנה סופית בחיפה וכמובן יוקמו עוד תחנות בבאר שבע ובאילת.

 

אין מה להתלבט - טסלה.

  • רעיון טוב! 1

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 7 שעות, SeazeR כתב:

אנשים כותבים פה דברים בלי בסיס.
כתבו כמה תגובות מעליי שעלויות התידלוק בעמדה ציבורית, תהיה דומה לעלות תדלוק.
בואו, זו טעות יסודית חמורה ! 
לצורך העניין- טסלה מודל 3 SR יש לה 54KW.
בעמדה ציבורית מהירה העלות היא 2 ש"ח בממוצע לכל Kw והעלות הסופית כ 110 ש"ח (עיגלתי כלפי מעלה) לכל 448 ק"מ.
איך בדיוק הגעתם לעלויות תדלוק ?

בתור אחד שנוסע 40 אלף ק"מ בשנה ורכש את הטסלה (מקבל במרץ) אני יכול לומר שאין דבר יותר משתלם מרכב חשמלי מכמה היבטים:

1. דלק - אין דלק. רק חשמל. לרוב,תדלוקים מתבצעים ממילא בטעינה ביתית.
אם טווח הנסיעה היומי גבוה מ 100 ק"מ, יש לשקול התקנת עמדת טעינה.
אם הטווח לא עולה על 100 ק"מ, ניתן להטעין דרך שקע טעינה 10 אמפר או 16 אמפר בהתאמה (המטען שטסלה נותנת עם הרכב תומך עד 13 אמפר לפני נציג טסלה) וההשלמה תבוא במהלך 8-10 שעות טעינה (ממוצע של 15-20 ק"מ לכל שעה טעינה).
2. טיפולים- אין טיפולים בטסלה. פרט להחלפת פילטר אוויר ובדיקת בלמים אחת לשנתיים (והחלפתם במידת הצורך) אין כל צורך בשום טיפול.
אולי ביקורת רגילה פעם בכמה זמן. בלמים כמובן לא נשחקים בגלל הבלימה הרגרנטיבית.
3. אגרת רישוי - היבט שלא הזכרת כאן והוא הוצאה לא מבוטלת, למיטב ידיעתי על פריוס/קורולה היברידית תשלם 2130 ש"ח אגרת רישוי.
בטסלה רק 541 ש"ח.

לסיכום: אני בזמנו רכשתי ספורטאג בסכום זהה לסכום של הטסטלה מודל 3 ולאחר 3 שנים גם הפסדתי כסף בגלל ק"מ גבוה (כ 15 אלף ש"ח במכירה) וגם הפסדתי כסף רב על טיפולים ודלק.
החלטתי שלא מתאים לי יותר רכב בנזין וגם לאחר צימצום הנסועה ל30 אלף ק"מ בשנה כיום, אני מעדיף את הטסלה על פני כל רכב.
יש עוד היבטים פרט לכסף אבל בשורה התחתונה - טסלה זה העתיד ובנזין כבר לא.

אגב, אני לא יודע אם אנשים פה מודעים לזה מספיק אבל ב 2022 וב 2023 הטבת המיסוי על רכבים חשמליים תצטמצם ותהפוך את המודל 3 ליקרה יותר משמעותית. מי שיקנה עכשיו- ירוויח. נכון, צריך להמתין ליוני או אוגוסט, אבל זה שווה את ההמתנה. אני במקרה הצלחת להשיג רכב לחודש מרץ, אבל הרכבים שינחתו פה ביוני,אוגוסט וכמובן בנובמבר, ישנו את כל שוק הרכב.

חשוב להוסיף שסופר צארג'ר ראשון כבר הוקם ומוכן לפעולה בעזריאלי תל אביב, יש סופר צארג'ר נוסף בהכנה סופית בחיפה וכמובן יוקמו עוד תחנות בבאר שבע ובאילת.

 

אין מה להתלבט - טסלה.

 

תודה, הייתי באותו ראש כמוך בדיוק,

אם משווים טסלה למול רכישת רכב חדש במאפייני הנסיעה שלי ברור שאין שאלה וכדאי ללכת על חשמלי

אבל אצלי זה או טסלה או רכב יד 2 שעלות הרכישה שלו נמוכה מרכב חדש.

לגבי הוצאות טעינה - החישוב שעשיתי (20 אלף ל- 5 שנים) מגלם 5,000 להתקנת עמדת טעינה, 2,500 לאגרת רישוי, ובערך 2,100 ש"ח לחשמל (75 מחזורי טעינה של 53KW. חישבתי שטעינה מלאה נותנת 400 ק"מ טווח ולא 448). זה משאיר עוד 2,000 ספייר ל- 20 מחזורי טעינה מהירה (או חריגה מה20K).

 

המטרה היא לא לחסוך כל גרוש (בטח שלא לאורך טווח של 5 שנים שהרבה יכול להשתנות בו) אלא לכוון לעסקה היותר משתלמת מבחינת ההוצאות והתמורה, בטח בנסועה שנתית גבוהה שעלויות הדלק והטיפולים מקפיצות את עלות האחזקה השנתית מאוד.

 

התחלתי להסתכל על אטקה / קארוק 2018-2019 בגלל בקרת השיוט האדפטיבית עם הבלם החשמלי

אנשים בלוחות מבקשים עשרות אלפי שקלים מעל המחירון (גם לוי יצחק וגם מחירון יד2) - אלה מחירי השוק לרכבים האלה?

אני יודע שאטקה די מבוקשת, לא ידעתי שגם קארוק

יש כרגע קארוק דיזל אחד ביד2 עם בערך 90 אלף קילומטר

 

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 9 שעות, SeazeR כתב:

לצורך העניין- טסלה מודל 3 SR יש לה 54KW.
בעמדה ציבורית מהירה העלות היא 2 ש"ח בממוצע לכל Kw והעלות הסופית כ 110 ש"ח (עיגלתי כלפי מעלה) לכל 448 ק"מ

 

הטווח 448 קמ הוא תיאורתי בלבד. לפי נתונים מחו"ל הטווח האמיתי הוא יותר לכיוון 350 קמ לסוללה האמריקאית וקצת יותר לסוללה הסינית, תלוי צמיגים/אופי נהיגה/מזגן וכו'. בנוסף יש 5 שח דמי חיבור ברוב הטעינות המהירות ומאחר ולא תטעין סוללה מ 0 ל100% גם כי לא תגיע על ה 0 וגם כי זה לוקח המון זמן. יותר נכון להגיד שהתדלוק יעלה לך 120 שח ל 350 קמ.(מעבר לנזק לסוללה בטעינה מהירה)

 

רכב טורבו בנזין מודרני יעשה 1 ל 15 בממוצע, כך ש 350 קמ, יעלו 23 ליטר כפול 6, כמעט אותו מחיר. רכב היברידי/פלאג אין/דיזל מודרני יעשה כבר קרוב 1 ל 20, מה שיגרום לזה לעלות אותו מחיר ואפילו פחות.

 

וזה לא שולל כדאיות טסלה. אבל מי שמתבסס על טעינות חיצוניות בלבד,  מרכיב החיסכון בדלק הוא שולי ביחס למכוניות רגילות חסכוניות.

 

עריכה אחרונה על ידי utsur
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
בתאריך 5.3.2021 בשעה 09:38, utsur כתב:

 

 

 

רכב טורבו בנזין מודרני יעשה 1 ל 15 בממוצע, כך ש 350 קמ, יעלו 23 ליטר כפול 6, כמעט אותו מחיר. רכב היברידי/פלאג אין/דיזל מודרני יעשה כבר קרוב 1 ל 20, מה שיגרום לזה לעלות אותו מחיר ואפילו פחות.

 

 

 

 

טווח 350 ק"מ- מקובל. הגיוני.
יחד עם זאת, איך אתה מגיע למסקנה שרכב טורבו בנזין עושה 1:15 ?
הייתה בבעלותי ספורטאג עם גיר כפול מצמדים שאמור להיות חסכוני והיא גירדה את ה 1:10
יונדאי קונה של גיסי מגרדת את ה 1:9-10 גם היא.
כל מי שסביבי עם מנועי טורבו מתבכיינים על הדלק ורובם נהגים שנוהגים במדיניות חסכונית במיוחד, לא הצליחו להגיע ל 1:11.
אז איפה יש רכב שנותן לך 1:15 ? זו צריכה של רכב היברידי כמו האיוניק שחמתי החזיקה בזמנו, אפילו הצליחה להגיע ל 1:17-18
בוא, תכתוב דברים עם בסיס, שום רכב טורבו בנזין לא מגיע ל 1:15, זו אגדה אורבנית.
אם זה היה המצב, אז לא היו קונים למעלה מ 600 טסלות בפחות מ - 24 שעות.

HU: Pioneer 4900IB Front Speakers: JBL GT06508C Rear Speakers : none

Amp: Infinity 475A Sub: JBL GT5-12

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, SeazeR כתב:

בוא, תכתוב דברים עם בסיס, שום רכב טורבו בנזין לא מגיע ל 1:15, זו אגדה אורבנית.

זה שהקיה שלך שתתה דלק זה לא אומר שכולם ככה.

ממוצע צריכת הדלק שלי בארונה עומד על קצת יותר מ-1:15.

להורים יש קארוק, צריכת הדלק בזמן הרצה עומדת על 1:13-1:14. מאמין שישתפר מעט.

Hyundai Getz Fun GLX 1.4 Automatic | Renault Clio MK3 1.2 Manual | Fiat 500 Pop 1.2 Manual | Mazda 3 Sport 2.0 Automatic | Seat Arona FR 1.0TSI DSG7

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע כמה עושה טורבו בנזין אבל עם הקארוק אני על ממוצע 17 קילומטר לליטר והאופטימה עם ממוצע 18 קילומטר לליטר כשרוב הנסועה שלה עירונית פתוחה.

 

עריכה: הקארוק דיזל.

עריכה אחרונה על ידי Night Driver
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 5 שעות, SeazeR כתב:

אם זה היה המצב, אז לא היו קונים למעלה מ 600 טסלות בפחות מ - 24 שעות

 

בלי לעשות מחקר מעמיק אני מוכן להתערב שאף אחד מאותם 600 ששילמו מקדמה על טסלה לא עשה את השיקול של האם רכב בנזין עושה 1:11, 1:13.5 או 1:15 וכמה תהינה  ההוצאות שלהם על השקל, ועל בסיס זה פתח הזמנה על טסלה. אלו אנשים שרוצים לרכוש טסלה כי  הם חיכו לה הרבה זמן, בגלל ההייפ, בגלל הטכנולוגיה, בגלל שזה ירוק, בגלל שלחבר שלהם בארה"ב יש כזו, וממליון סיבות אחרות שאינן קשורות לחיסכון נקודתי בדלק.

  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 2
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אני נוסע כל יום אשדוד לתל אביב (אזור כיכר המדינה).
אני עם רכב דיזל שקניתי (סי 5) עושה בערך 1ל-17. רכב בנזין (כל בנזין) יעשה לך סביב 1ל-11, אז קח בחשבון את העניין הזה בהתעקשות על בנזין.

בנסועה כזאת צריך או דיזל או היברידי (או חשמלי), בעבר נסעתי עם קיה נירו, 1ל-20 קבוע לא משנה באיזה תוואי.

(Sold) Chevrolet Aveo LT 2006

Citroen C3 Shine 2017

C5 AirCross Feel 2020

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...