Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

גובה פיצוי במקרה של השבתת רכב


פוסטים מומלצים

אהלן,

 

יש לי רכב שמחיר המחירון שלו בסביבות 11K. הרכב היה מעורב בעבר בתאונה שבה תבעתי את צד ג', קיבלתי 6K לתיקון (דוח גלובלי) ונשאר נזק שלא תוקן בכנף אחורית.

כרגע עבר תאונה קלה בכנף הקדמית. אין ביטוח מקיף ושוקלים לתבוע את צד ג'. נאמר לי על ידי סוכן הביטוח, שבמקרים כאלה, עלות התיקון יכולה להגיע בקלות למחצית מעלות הרכב, ואז הרכב יושבת. הערכת התיקון (מחירים של ביטוחים) אכן נושקת ל5K. 

 

כמה שאלות קטנות 

- מה גובה הפיצוי הצפוי לי? האם ישקללו גם את הנזקים שעדיין לא תוקנו?

- מקבלים רכב חלופי? או שברגע שהאוטו במוסך הוא פשוט לא חוזר?

- מי מטפל בענייני הרישום מול המדינה, ביטוח ביטוח, החזר על טסט?

- המהלך יכול להשתלם בכלל או שעדיף לתקן ולתבוע את צד ג'? 

 

 

תודה רבה!

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

האמת שלא לגמרי ברורה לי כל ההודעה, אנסה לענות (ברור לך ההבדל בין מקיף לצד ג'?):

1. כמה שיעריך השמאי. 1ב. ממש לא.

2. לרוב (לדעתי כמעט תמיד) בצד ג' לא.

3. אתה/ הסוכן ביטוח.

4. לא הבנתי.

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

השאלה הגדולה, אם מגיעים לסכומי תיקון של טוטאל לוס, אני אקבל סכום דומה למחירוןן? 

 

תודה

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ייתכן , אבל בקיזוז ירידת הערך של התאונות הקודמות , כמובן את כספי הביטוח המקיף הם שומרים אצלם.

בתאונה הקודמת השמאי פסק ירידת ערך ?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

 

הצד ג' שיש לך לא קשור לנזק ברכב שלך.

מי אשם בתאונה הזאת (האחרונה), אתה או נהג רכב אחר שהיה מעורב בתאונה?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אז אתה צריך לתבוע את הביטוח (צד ג') שלו. סוכן הביטוח שלך יכול לעזור לך בזה. אתה תקבל את שווי הנזק ששמאי יעריך שנגרם מאותה תאונה. אם מאותה תאונה נגרם נזק שמשבית את הרכב (בערך 50% משווי הרכב), תקבל מהביטוח את שווי הרכב המלא (מחירון), עם קיזוז מסויים על התאונה הקודמת. 

 

אם התאונה הזאת לא משביתה את הרכב, אבל בצירוף עם התאונה הקודמת הרכב אמור להיות מושבת, הביטוח של הנהג הפוגע לא יצטרך לפצות אותך בשווי המלא של הרכב, אלא בערך הנזק מהתאונה האחרונה. האם במקרה כזה הרכב יוכרז אובדן (להלכה/ גמור), אני לא יודע.

זה מה שמונע ממך לתבוע את הנהג הפוגע (בצורה פשוטה, כמו שאמור לקרות בכל תאונה)? אתה חושש שתקבל רק חלק משווי הרכב, ותישאר בלי רכב?

 

אם התאונה הנוכחית גרמה לנזק שאמור להיות אובדן להלכה(כ50%) ובצירוף התאונה הקודמת אובדן מוחלט (60%), מעניין. אולי זה נושא מורכב.

 

עריכה: אחרי שכתבתי אני מבין שזה באמת עניין מורכב שאני לא בקיא בו, הכי טוב שתתייעץ עם הסוכן ביטוח, או חכה לתגובות נוספות.

 

 

 

 

עריכה אחרונה על ידי itzik123
קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים
לפני 18 שעות, mrmiki1234 כתב:

אהלן,

 

יש לי רכב שמחיר המחירון שלו בסביבות 11K. הרכב היה מעורב בעבר בתאונה שבה תבעתי את צד ג', קיבלתי 6K לתיקון (דוח גלובלי) ונשאר נזק שלא תוקן בכנף אחורית.

כרגע עבר תאונה קלה בכנף הקדמית. אין ביטוח מקיף ושוקלים לתבוע את צד ג'. נאמר לי על ידי סוכן הביטוח, שבמקרים כאלה, עלות התיקון יכולה להגיע בקלות למחצית מעלות הרכב, ואז הרכב יושבת. הערכת התיקון (מחירים של ביטוחים) אכן נושקת ל5K. 

 

כמה שאלות קטנות 

- מה גובה הפיצוי הצפוי לי? האם ישקללו גם את הנזקים שעדיין לא תוקנו?

- מקבלים רכב חלופי? או שברגע שהאוטו במוסך הוא פשוט לא חוזר?

- מי מטפל בענייני הרישום מול המדינה, ביטוח ביטוח, החזר על טסט?

- המהלך יכול להשתלם בכלל או שעדיף לתקן ולתבוע את צד ג'? 

 

 

תודה רבה!

הכל פשוט

 

בהנחה שבתאונה הקודמת לא היה ירידת ערך  וזה מה שקובע לא עלות הנזק הרי השמאי יקבע מה הנזק היום ואם הוא מביא את הרכב לאובדן מלא

 

יצטרך הפוגע לשלם לך את שווי הרכב המשוקלל על ידי יצחק לוי.

 

 

ישראל סבא בסבבא של :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

ישה, הנזק מהתאונה הקודמת לא תוקן (לפחות בחלקו).

מה קורה אם הנזק מהתאונה הזאת הוא 40% או פחות, אבל יחד עם הנזק הקודם (שאם הבנתי נכון פות"ש העדיף לקבל מהביטוח את שווי התיקון ולא לתקן), עלות הנזקים ברכב היא מעל 60% מערך הרכב. הרכב חייב לרדת מהכביש או לא?

 

עוד משהו: אם הנזק מהתאונה הזאת הוא 50% (אובדן להלכה), הביטוח ישלם לו את המחירון פחות ערך הנזק מהתאונה הקודמת?

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

השמאי בודק כרגע את הנזק שגרם הפוגע האחרון

 

דמיין מצב בו הנזק הראשון היה מקדימה וכעת הנזק הוא מאחורה 

 

אז השמאי בודק את מוקד הנזק מאחור

 

אם הנזק הזה מביא אותו לאובדן גמור / אובדן להלכה הפוגע צריך לשלם את מלוא מחיר הרכב המשוקלל

 

במחיר הרכב המשוקלל יילקחו בחשבון מרכיבים שמעלים את ערך הרכב או מפחיתים אותו לרבות התחשבות בירידת ערך מתאונות קודמות

 

ירידת ערך ולא גובה הנזק שנגרם אז.

 

דמיין מצב בו רכב חדש נגרמה תאונה ונגרם נזק של 30 אלף ש"ח וירידת ערך של 3%

 

כעת לא יפחיתו מערך הרכב הנוכחי את השלושים אלף  כי אחרת הוא לא יקבל אגורה ( ערך רכבו 11 אלף בלבד ) אלא את ה 3% מערך הרכב היום

ישראל סבא בסבבא של :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אבל ה3% ירידת ערך היא על הרכב הזה שעבר תאונה ותוקן. אם אותו רכב לא תוקן, הוא שווה הרבה פחות מ97% מערכו כשהוא בלי תאונות.

אז נכון, מהנזק העכשווי הפוגע יפחית רק 3%. השאלה היא האם הנזקים מצטרפים בשביל להוריד את הרכב מהכביש. במילים אחרות, האם הרכב יהיה חייב להיות מוכרז אובדן גמור? או שאין חובה כזאת גם אם סך הנזקים ברכב יותר מ60% מערכו?

 

 

 

 

 

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

השמאי בודק את גובה הנזק שנגרם על ידי הנהג במקרה האחרון בלבד  ומגיע למסקנה שהוא עולה על 60% הרכב מוכרז אובדן גמור

 

הבדיקה היא לא על פי מצבו האמיתי אלא בפרמטרים שיצחק לוי מונה כמו ידים קילומטרג'  וכו'

 

ישראל סבא בסבבא של :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי, תודה ישה.

אני מסיק מכאן שני דברים (תקן אותי אם אני טועה).

1. שגם רכב עם נזקים של יותר מ60% מערכו יכול 'לחזור לכביש'.

2. מה שרלוונטי ל @mrmiki1234:

אם שמאי יקבע שהנזק מהתאונה האחרונה הוא של יותר מ50% (בערך, ייתכן גם קצת פחות), הוא יקבל את שווי הרכב.

אם הנזק פחות מזה, הוא יקבל את שווי הנזק (עלות התיקון).

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

רכב עם נזק של 50-60% מהתאונה האחרונה יוכרז אן כ אובדן גמור או כאובדן להלכה ויקבל את שוויו לפי יצחק לוי משוקלל.

 

מתחת לזה יקבל את ערך הנזק כפי שיקבע השמאי כולל ירידת ערך אם כך יחליט השמאי

  • אהבתי 1

ישראל סבא בסבבא של :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

קישור ישיר להודעה
שיתוף באתרים אחרים

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 שיתוף
×
×
  • תוכן חדש...