Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

איכות שמע ברמקולים ARC AUDIO מידריינג' 4 אינץ' 3WAY, בניית קורות ע"י יוסי אלפיין " האומן " מעילית אודיו, החלפת כבלי RCA גרועים.


Dani Cohen
שימו לב! השרשור הזה בן 730 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לכל חברי הפורום אודיו, ולאורחים שנכנסים לפורום. היום אני רוצה לשתף אותכם, במספר דברים שנעשו ברכב שלי, לשיפור ואיכות הסאונד SQ.

אז דבר ראשון, בנייה מחדש של קורות A ( קידמיות ), הגדלה שלהם ציפוי עם דמוי עור, בניית גרילים לרמקולים.

לצערי נעשו לי  ברכב, ע"י מתקין רשלן ( גרוע, חסר אחריות, ועוד נזקים ואף דברים פליליים ) , בניית קורות עבור רמקולים 4 אינץ' - מיידרינג'. הרמקולים, הודבקו עם דבק חם, במקום ברגים, היו המון ליקויי צבע ( פלוק - דמוי זמס למי שמכיר ) ועוד נזקים בלי סוף. שנית הרמקולים היו חלשים, לא מתאימים למערכת SQ, לא יורדים מספיק נמוך, ללא יכולת פירוט צלילים, ועוד.

פניתי לעילית אודיו - יוסי אלפיין מתקין "  רב אומן " לא פחות בהמשך הפוסט תראו תמונות ותבינו על מה אני כותב !! ראשית יוסי הציעה והוחלט, לשפץ מחדש את הקורות, להגדיל אותם לגודל שיתאים לכל רמקול מידרינג' עד גודל 4.7 אינץ' לא פחות, ולא להיות מוגבל בגודל הרמקול שאני יהיה מעוניין, במידה שאני רוצה להחליף.

יוסי אלפיין, התאים את זווית הטבעות של הקורה בהם יכנס הרמקול, אם קרן לייזר לאוזן שלי, בתנוחת הישיבה הרגילה שבה אני נוהג, ורק לאחר מכן קיבוע עם דבק,  זאת על מנת שהרמקולים יהיו און אקסים ( ON AXIS ), על מנת שהקרינה של גלי הקול יהיו מופנים לאוזן, כל זאת, לפני תחילת עבודה עם פיברגלס ועוד חומרים נוספים.

יוסי הציע רמקולים של חברת ARC AUDIO האמריקאית, רמקולים מעולים, יש להם רק זוג תאומים - MATCH מהמפעל, כך כל רמקול זז באותו קצב, שנמדד במיליונית השנייה.  אני לא יכול לתאר במילים איזה עומק צליל ובמה, ונפח צליל נהיה ברכב, בתוצאה מהחלפת הרמקולים, היו במקום מספר אוהבי וחובבי תחום האודיו, פשוט נדהמו, לא פחות !! ולהם יש רמקולים מידרינג' של מורל לא פחות !   מדובר ברמקולים מסדרה - ARC BLACK, הגודל פיזית 4.62 אינץ' .

אבל באומנות של יוסי אלפיין, המשיכה בבניית הקורות, והפיניש שלהם, שיצאו לא פחות ממושלם !! מעלה תמונות לחברי הפורום. ציפוי הקורות עם דמוי עור.563163870_1.thumb.jpg.e7ce96283517d72f30b0b074e9a2902a.jpg

לפני 6 דקות, Dani Cohen כתב:

שלום לכל חברי הפורום אודיו, ולאורחים שנכנסים לפורום. היום אני רוצה לשתף אותכם, במספר דברים שנעשו ברכב שלי, לשיפור ואיכות הסאונד SQ.

אז דבר ראשון, בנייה מחדש של קורות A ( קידמיות ), הגדלה שלהם ציפוי עם דמוי עור, בניית גרילים לרמקולים.

לצערי נעשו לי  ברכב, ע"י מתקין רשלן ( גרוע, חסר אחריות, ועוד נזקים ואף דברים פליליים ) , בניית קורות עבור רמקולים 4 אינץ' - מיידרינג'. הרמקולים, הודבקו עם דבק חם, במקום ברגים, היו המון ליקויי צבע ( פלוק - דמוי זמס למי שמכיר ) ועוד נזקים בלי סוף. שנית הרמקולים היו חלשים, לא מתאימים למערכת SQ, לא יורדים מספיק נמוך, ללא יכולת פירוט צלילים, ועוד.

פניתי לעילית אודיו - יוסי אלפיין מתקין "  רב אומן " לא פחות בהמשך הפוסט תראו תמונות ותבינו על מה אני כותב !! ראשית יוסי הציעה והוחלט, לשפץ מחדש את הקורות, להגדיל אותם לגודל שיתאים לכל רמקול מידרינג' עד גודל 4.7 אינץ' לא פחות, ולא להיות מוגבל בגודל הרמקול שאני יהיה מעוניין, במידה שאני רוצה להחליף.

יוסי אלפיין, התאים את זווית הטבעות של הקורה בהם יכנס הרמקול, אם קרן לייזר לאוזן שלי, בתנוחת הישיבה הרגילה שבה אני נוהג, ורק לאחר מכן קיבוע עם דבק,  זאת על מנת שהרמקולים יהיו און אקסים ( ON AXIS ), על מנת שהקרינה של גלי הקול יהיו מופנים לאוזן, כל זאת, לפני תחילת עבודה עם פיברגלס ועוד חומרים נוספים.

יוסי הציע רמקולים של חברת ARC AUDIO האמריקאית, רמקולים מעולים, יש להם רק זוג תאומים - MATCH מהמפעל, כך כל רמקול זז באותו קצב, שנמדד במיליונית השנייה.  אני לא יכול לתאר במילים איזה עומק צליל ובמה, ונפח צליל נהיה ברכב, בתוצאה מהחלפת הרמקולים, היו במקום מספר אוהבי וחובבי תחום האודיו, פשוט נדהמו, לא פחות !! ולהם יש רמקולים מידרינג' של מורל לא פחות !   מדובר ברמקולים מסדרה - ARC BLACK, הגודל פיזית 4.62 אינץ' .

אבל באומנות של יוסי אלפיין, המשיכה בבניית הקורות, והפיניש שלהם, שיצאו לא פחות ממושלם !! מעלה תמונות לחברי הפורום. ציפוי הקורות עם דמוי עור.563163870_1.thumb.jpg.e7ce96283517d72f30b0b074e9a2902a.jpg

רק כדי שיהיה ידוע, ברור ומובן לחברי הפורום, הגריל שעל הרמקול יוסי אלפיין, יצר אותו זה לא של החברה, למעט הלוגו בלבד ! אם זאת לא עבודת אמנות, אז כנראה שבגילי המתקדם, אין לי ידע וניסיון מספיק !

הרמקולים עם הגריל שיוסי אלפיין יצר, משתלבים גם אסתטיט עם הרמקולים הטוויטר של ברקס - BRAX ! חשוב מזה גם מבחינת איכות והשתלבות הצליל של הרמקולים, יחד עם הרמקולים מידבאס 6.5 אינץ' של RS, צליל עמוק עם נפח ובאס, האיכות היא פשוט מדהימה לא פחות. 

אני כל כך שמח ומאושר, שבאתי למתקין מקצועי, בעל ידע וניסיון, בעל מיכשור ומכונות מקצועיות. קיבלתי עבודת של " רב אומן " , לא פחות !!

עכשיו אני נוסע לרודי מכוון DSP וסאונד מקצועי ביותר, לו אני  קורא " הקוסם " לא פחות, מאחר שכוון שלו הוא שיקבע איך ישמעו הרמקולים ברכב, איך LANOSFORCE כותב ? הרמקולים נשמעים, נעים, בעלי נפח וחום, וצליל מתוק !! במה רחבה על השמשה הקדמית, פשוט הנאה צרופה, תענוג לאוזניים !!

כן, לצערי עשיתי טעויות בתחילת דרכי, כאשר רציתי " רק לשיפור " הסאונד/השמע ברכב לפני כשנה. לא ידעתי כלום בנושא, שילמתי הרבה כסף על כבלים RCA גרועים ( מעלה תמונה בסוף ) יותר פלסטיק מאשר נחושת. לא ידעתי ולא הבנתי מה זה RCA איכותי וטוב, אבל לימדו אותי, ראיתי בעיניים ושמעתי את ההבדל באוזן מיד, עם החלפת כבלי RCA.

אני מקווה שחברי הפורום, האורחים שנכנסים לפורום, ושואלים שאלות לגבי שיפור השמע ברכב, תקראו את הפוסט, תראו את התמונות, תשפטו אתם לבד !!  

 

IMG-20210215-WA0025.jpg

כבל 2.jpg

RCA.jpg

  • אהבתי 3
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 40
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

תתחדש דני, שמח שהמערכת שלך השתדרגה ואתה מבחין בשיפור מבחינת במה קדמית, עוד לפני שהתחלת לכוון.

 

מניסיוני רמקול טוב ינגן היטב גם עם כיוונים בסיסיים, כך שהשיפור שאתה חש הוא תוצאה של אלמנט איכותי מחברה טובה.

אולם, לדעתי השיפור הדרסטי  נובע משינוי הזווית של המידריינג'.

נראה דבר פעוט אבל האפקט הוא על אשליית במה קדמית הוא משמעותי ביותר.

 

 

 

 

  • אהבתי 1

-

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תתחדש אחי הגיע הזמן שתהנה, באמת רציתי לשאול אותך איך הARC AUDIO, שמח שיצא טוב :)

 

אני קצת פקפקתי ברמקולים שלהם אבל מאמין לך, בנוסף גם ניסיתי השבוע מגבר של ARC AUDIO MINI KS חייב לציין שהוא פיצי אבל חוצפן סאונד מעולה מאוד חם ממש הופתעתי לטובה אהבתי נורא את המגבר, בכללי חברה מעולה מעולה בעייני.

 

בקשר להתקנה של יוסי, שאתה מלך אתה מלך אין מה לעשות אחי!

אני ואתה עברנו אצל אותם מתקינים בערך אותה דרך לכן אנחנו יודעים להעריך עבודה טובה.

רק יוסי! מי שמחפש לחסוך עוד 100-200 פה ושם ישלם פעמיים בגלל קיצורי פינות ועבודה בינונית.

 

אני חותם כאן שגם שתסיים את המערכת והכל יהיה מושלם תחפש מה להוסיף לחדש, לרענן...

בשביל זה אני כאן שותף שלך לשריטה נמשיך ביחד ;)

עד השדרוג הבא, אדיוס אמיגו

עריכה אחרונה על ידי kalmangar
  • אהבתי 2

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 21 דקות, kalmangar כתב:

תתחדש אחי הגיע הזמן שתהנה, באמת רציתי לשאול אותך איך הARC AUDIO, שמח שיצא טוב :)

 

אני קצת פקפקתי ברמקולים שלהם אבל מאמין לך, בנוסף גם ניסיתי השבוע מגבר של ARC AUDIO MINI KS חיים לציין שהוא פיצי אבל חוצפן סאונד מעולה מאוד חם ממש הופתעתי לטובה אהבתי נורא את המגבר, בכללי חברה מעולה מעולה בעייני.

 

בקשר להתקנה של יוסי, שאתה מלך אתה מלך אין מה לעשות אחי!

אני ואתה עברנו אצל אותם מתקינים בערך אותה דרך לכן אנחנו יודעים להעריך עבודה טובה.

רק יוסי! מי שמחפש לחסוך עוד 100-200 פה ושם ישלם פעמיים בגלל קיצורי פינות ועבודה בינונית.

 

אני חותם כאן שגם שתסיים את המערכת והכל יהיה מושלם תחפש מה להוסיף לחדש, לרענן...

בשביל זה אני כאן שותף שלך לשריטה נמשיך ביחד ;)

עד השדרוג הבא, אדיוס אמיגו

עומרי - KALMANGAR חבר יקר, רמקולים ARC AUDIO הם חברה מעולה, הם מייצרים רמקולים במיוחד לאופנועי harley davidson ולסירות.

בכדי לשמוע את הרמקול והמוזיקה על האופנוע הם מפתחים רמקולים בעלי הספק/עוצמה מטורפת, פיתוח יחודי לדוגמה - MOTO 602 HD.

הצליל עמוק ועשיר מאוד ברמקולים מידרינג' שרכשתי. אני רכשתי סידרה BLACK יש גם סידרה RS עוד יותר טובה. כנראה בעוד מספר חודשים אני ארכוש אותם, ויחליף את הקיימים, הכל בשביל ההנאה והכיף  שיש בהחלפת רמקולי מדי פעם ( מי כמוך יודע ).

אכן נמשיך ביחד חבר יקר, עם יתר החברים הנפלאים שאוהבים את התחום, חיים - BEKEER, יעקוב, רודי " הקוסם " , אריק, דניאל קאר סיסטם, ועוד רבים וטובים אחרים !! 

KALMANGAR כמה צדקתה שהזהרתה אותי לגבי VOVA, אבל הייתי טיפש אז שילמתי ביוקר אל הטעות שלא הקשבתי לך !! אבל לגבי יוסי אלפיין 😍הרב אומן לא פחות, שמעתי בקולך ואני מאושר מהעבודה שלו !! תודה חבר יקר. 

עריכה אחרונה על ידי Dani Cohen
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני היקר בשעה טובה תתחדש יצא מדהים!!
אבוא לבקר ולשמוע אחרי הכיוון [emoji6] מחכה להתרשם מarc audio


Sent from my iPhone using Tapatalk

  • אהבתי 1

גילוי נאות אני עובד בתחום האודיו לרכב . 
בעל עסק להתקנה ומכירת ציוד אודיו לרכב סאונד קלאב 

https://www.facebook.com/Soundclubgarage

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 דקות, Daniel car systems כתב:

דני היקר בשעה טובה תתחדש יצא מדהים!!
אבוא לבקר ולשמוע אחרי הכיוון emoji6.png מחכה להתרשם מarc audio


Sent from my iPhone using Tapatalk

תודה חבר יקר - DANIEL CAR SYSTEM עבור המחמאות. כן הרמקולים ARC AUDIO BLACK 4.5 מידריינג' הם בחירה מעולה, עם צליל עמוק וחם, תורם המון לבמה רחבה ועמוקה. בשילוב של רמקול מידבאס RS של אריק ועם טויטר BRAX, הצליל חם, עמוק ונעים ביותר. 

רודי יעשה את הקסם שלו בכוון DSP עבור הרמקולים החדשים של ARC שגם זכו לתיבה יותר גדולה וכוון ON AXISS בזכות רב האומן - יוסי אלפיין,

שלדעתי הוא פשוט  " נכס יקר ערך " עבור אנשים שרוצים לבנות מערכת איכותיות לרכב, בעל מקצוע חסר פשרות, נאמנות ללקוח, מקפיד על כל פרט ופרט, שומר על הרכב של הלקוח !!

דניאל זה הזמן שאתה תעלה תמונות ותסביר על כבלי RCA איכותיים, כולל כבלי נחושת מלאה להעברת הזרם ( פלוס - והמינוס מהמצבר ) כולל העברת כבלי נחושת איכותיים מהרמקולים למגבר/DSP !

ממתין לפוסט/תגובה שלך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דני, 

 

תתחדש! תהנה! 

 

קודם כל לגבי יוסי - אין ספק מדובר כאן בבעל מקצוע משובח וחבר וותיק ומוערך. 

 

באמת בעל מקצוע נדיר בכל פרמטר. 

 

לגבי המתקין שציינת - לא אזכיר את שמו ואת שם העסק מן הסתם זה לא במקום - אך אוכל לשאול מה היה "פלילי" בעבודתו? 

 

ARC אודיו הינה חברה שהוקמה ע"י רוברט זף - כן, מיסטר ZAPCO בכבודו ובעצמו אבל בתכנון סדרות הרמקולים שלהם לאורך ההיסטוריה היו מעורבים מהנדסים שהגיעו מחברות כמו אימאג' דיינאמיקס (היו להם סאבוופרים שפשוט היו גרסא קצת שונה של IDMAX למשל) וחלק מהמהנדסים שלהם שמעורבים בסדרת הBLACK הגיעו ישירות מבית שנקרא סקאן-ספיק לא פחות ולא יותר אם כבר מדברים על מוראל ועל חום בסאונד. 

 

בקיצור חברה מוערכת ביותר ששמה לדגש איכות מעל הכל - סדרת הRS שלהם מזמן משכה את עיני. 

 

ולגבי הגרילים - יש שתי חברות שאני מכיר בעולם האודיו שמייצרות גרילים שהמטרה בעיצוב שלהם היא לאפשר לגלי הקול מעבר חלק ככל הניתן ואלו הן מוראל ובורמסטר (מרצדס). 

  • אהבתי 1

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

צוהריים טוב אדי - LANOSFOCE, לגבי הנושא הפלילי - גניבת מגבר זה מספיק פלילי ? דבר נוסף שכדאי מאוד לציין לחברי הפורום, אתם מפקידים בידי המתקין ( מערכות, מגברים, חיווט כל הרכב, רמקולים, פתיחת דיפונים ועוד ) , יש רכבים יותר זולים ויש רכבים של חצי מיליון ש"ח וצפונה !!

הרכב יקר לכולם לא משנה המחיר, חשוב ללכת למתקין אמין, מקצועי שלא יעשה נזק לרכב !! ואם בכל זאת קרה נזק לרכב, חשוב שיהיה מתקין בעל מצפון, יושר וכבוד שיתן את הנזק במידה שנגרם נזק כל שהוא !! 

לפי ניסיוני הדל, הקצר אבל כואב, כן יוסי אלפיין הוא מתקין עם יושרה, מצפון ואחריות לרכב ולהתקנות שלו !!

לגבי רמקולים ARC AUDIO BLACK, אכן יש לך ידע רב ואתה צודק 100% לגבי התכנון, המתכננים וכו"ל. אני מאושר שבחרתי ברמקול הזה, נשמע פצצה בקורה שבנה יוסי אלפיין ! שוב תודה ענקית ליוסי אלפיין, מקצוען רב אומן בתחום !! 😍

בנוסף KALMANGAR אוהב לומר שאני מחכה אותו, והולך בעקבותיו. הוא קנה רמקולים SCAN SPEAK, אז אני רכשתי רמקולים שאותו אדם/מפעל תכנן אותם. 

עריכה אחרונה על ידי Dani Cohen
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 49 דקות, lanosforce כתב:

דני, 

 

תתחדש! תהנה! 

 

קודם כל לגבי יוסי - אין ספק מדובר כאן בבעל מקצוע משובח וחבר וותיק ומוערך. 

 

באמת בעל מקצוע נדיר בכל פרמטר. 

 

לגבי המתקין שציינת - לא אזכיר את שמו ואת שם העסק מן הסתם זה לא במקום - אך אוכל לשאול מה היה "פלילי" בעבודתו? 

 

ARC אודיו הינה חברה שהוקמה ע"י רוברט זף - כן, מיסטר ZAPCO בכבודו ובעצמו אבל בתכנון סדרות הרמקולים שלהם לאורך ההיסטוריה היו מעורבים מהנדסים שהגיעו מחברות כמו אימאג' דיינאמיקס (היו להם סאבוופרים שפשוט היו גרסא קצת שונה של IDMAX למשל) וחלק מהמהנדסים שלהם שמעורבים בסדרת הBLACK הגיעו ישירות מבית שנקרא סקאן-ספיק לא פחות ולא יותר אם כבר מדברים על מוראל ועל חום בסאונד. 

 

בקיצור חברה מוערכת ביותר ששמה לדגש איכות מעל הכל - סדרת הRS שלהם מזמן משכה את עיני. 

 

ולגבי הגרילים - יש שתי חברות שאני מכיר בעולם האודיו שמייצרות גרילים שהמטרה בעיצוב שלהם היא לאפשר לגלי הקול מעבר חלק ככל הניתן ואלו הן מוראל ובורמסטר (מרצדס). 

 

אמרת סקאןספיק קנית אותי 😍😍😍

  • אהבתי 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני כשעה, Dani Cohen כתב:

לגבי הנושא הפלילי - גניבת מגבר זה מספיק פלילי ?

אני מניח שלכל מטבע יש שני צדדים דני ואתה מודע לכך היטב - אין לי מושג בפרטים או במקרה מן הסתם ולכן לא מתערב, רק שואל מתוך סקרנות ורצון לדעת מדוע היה שימוש במושג חזק שכזה - פלילים. 

 

דרך אגב ממה שאני יודע - יש מתקינים שמחזיקים בסדנאות שלהם כספת! בכדי לשמור על ציוד יקר שהלקוחות שלהם מביאים לצורך התקנה וזו נמשכת למעלה מיום עבודה - במהלך אי השהות של בעל הסדנא במקום עבודתו - הציוד של הלקוחות נשמר בכספת. נאמר מנסיון.

 

 

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי דני, תתחדש על השדרוג ועל המערכת בכלל.

רציתי לשאול אם זה לא יותר מידי "סלט" שכל מרכיב הוא מחברה אחרת? 

ללא ספק כל חלק בפני עצמו הוא בטופ ועומד בפני עצמו, אבל השאלה האם יש הרמוניה בינהם?

אשמח גם בהזדמנות להיפגש ולשמוע :)

  • אהבתי 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היי חבר FIRESTAR, ראשית תודה על הפרגון בקשר לבניית המערכת.

לגבי שאלת האם נוצר מן  " סלט " או בגלל האלמנטים השוני יש מן סלט, התשובה שלי היא לא ! אני אפרט ואסביר :

הרמקול מיידרינג' הוא הרמקול החשוב ביותר,  לפי חוקי הביולוגיה ( האוזן האנושית ומוח האדם ) תדרים אלו בין 250 עד 800 KHZ,  שומעים מיד והכי ברור. וגם לפי הפיזיקה הרמקולים מידרינג' יושבים על הקורה מכוונים ישר לאוזן הנהג, דבר שיוצר בימינג או קרינה של גלי הקול, ישירות לאוזן הנהג. יתר הרמקולים הם יותר למילוי הצלילים, מידבאס 6.5 רמקול RS נותן עומק לצליל הנמוך, וכן לבס של התופים, גיטרה בס יחד עם הסאבוופר. רמקולי הטוייטר, מדגישים את הצלילים הגבוהים: כמו כינור ותוי צליל גבוהים אחרים.

אם יש כוון DSP מקצועי וטוב כמו אצלי ( גם לפי עדות של חברים אחרים בתחום ), אז הרמקולים משתלבים יחד מעולה. כן אצלי הטוייטר של ברקס ML 1 הוא טוייטר מעלה, רך ונעים " לא חותך את האוזנים " כמו במערכת פאסיבית !! זה דבר מאוד חשוב לעבוד אקטיבי, זאת על מנת לכוון כל רמקול באופן אישי. בעבודה פסיבית עם קרוסוברים, אכן היה חשוב שהרמקולים יהיו מאותה החברה. החברה קובעת בקרוסוברים, איפה יחתך הטוייטר, ולרוב הם אכן צורחים לפי דעתי, ודעת רבים בתחום SQ - איכות צליל.  

  • מעניין 2
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אכן רמקול המיד הוא זה שמנגן את תחום התדרים הקריטי לשמיעה אנושית שהיא שמיעה לוגריטמית. 

 

אבל גם טוויטרים יכולים לנגן חלק ניכר מתחום המיד וכאן יש משמעות רבה לאיזה טוויטר אתה בוחר ואיזה מידריינג' אתה בוחר. 

 

הרבה אנשים היום מעדיפים מידריינג' שהוא בכלל WIDEBANDER כלומר מידריינג' בעל תחום רחב שיכול להגיע לפחות לאזור בין 8-12 קילוהרץ ואז מצוותים אליו טוויטר שעובד יותר לכוון הסופר טוויטר. 

 

וכאן מתחיל משחק של יתרונות מול חסרונות ומה אתה מעדיף בעצם. 

 

למה? כי רמקול מידריינג' מובהק שיהיה חתוך בתחום צר יחסית שהוא מנגן היטב - לא יקרין צר! אלא יפזר רחב מאוד את העלומה שלו וזה מאפשר לך את היכולת למקם אותו יותר בקלות ולתת לו אפשרויות זווית רבות יותר. 

 

אבל אז אתה צריך טוויטר שיכול לרדת נמוך מספיק ולכוון את הטוויטר הזה היטב. 

 

 

לעומת זאת מידריינג' רחב פס או אפילו אלמנט פול ריינג' שיתפקד כמיד וגם כטוויטר - יקרין מאוד צר בגלל תחום התדר הרחב ואז אתה נאלץ להתקין אותו און אקסיס או קרוב לאון אקסיס. 

 

 

יתרון נוסף של עבודה עם מיד רחב וטוויטר שחתוך גבוה הוא שהטוויטר אכן מנגן את הצלילים המשלימים כפי שתיארת את זה - והוא יותר מתפקד כשליטה על בהירות התמונה - עבודת איקולציה הרבה יותר קלה אם בכלל, יותר איזון הספקים והנחתות עד השגת הגוון הרצוי במידת האפשר. 

 

המידבאסים בעיני הם רמקולים לא פחות חשובים מאשר המידריינג' וכך גם הטוויטרים היות והם רמקולים שמגדירים אופי וגם מגדירים גוון. 

 

למידבאסים וגם לסאב וופר יש משמעות גדולה מאוד שכן בתוך קבינה של רכב הם מנגנים אורכי גל שהם יותר גדולים מהקבינה - אמנם איקולציה עליהם תשמע כמעט אותו הדבר מכל מקום ברכב (השינויים בה כלומר) אך מצד שני גם הבחירה הראשונית שלך בהם וגם היכולת שלך לשדח להם הגברה הם דווקא רגישים יותר הודות לכך. 

 

אפשר לקשקש על זה עד אין סוף אבל בעיני כל הרמקולים חשובים באותה מידה מהסיבה הפשוטה שאתה לא מקשיב לסט של רמקולים - אתה מקשיב למערכת! וכשאתה מדבר על מערכת - אתה גם מדבר על החדר שאתה נמצא בו - לרכב עצמו יש חשיבות מכרעת. וזו כבר תיבת פנדורה שלמה בפני עצמה. 

 

 

  • אהבתי 3

B4 2010 - ANY-PHONE + MOSCONI AMAS2 + Audsion BitOne + Voce5.1K FullDA + MASSIVEBX4 +HatL1 + Morel CDM880 + Morel Hybrid602 + Micca COVO-S + Audison TH10 + Pioneer TS-X150

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני שעתיים, lanosforce כתב:

אני מניח שלכל מטבע יש שני צדדים דני ואתה מודע לכך היטב - אין לי מושג בפרטים או במקרה מן הסתם ולכן לא מתערב, רק שואל מתוך סקרנות ורצון לדעת מדוע היה שימוש במושג חזק שכזה - פלילים. 

 

דרך אגב ממה שאני יודע - יש מתקינים שמחזיקים בסדנאות שלהם כספת! בכדי לשמור על ציוד יקר שהלקוחות שלהם מביאים לצורך התקנה וזו נמשכת למעלה מיום עבודה - במהלך אי השהות של בעל הסדנא במקום עבודתו - הציוד של הלקוחות נשמר בכספת. נאמר מנסיון.

 

 

אדי - LANOSFORCE, למטבע שאני שילמתי יש רק צד אחד לצערי. כפי שאני תמיד אומר, שילמתי הרבה כסף על דמי לימוד, אבל היום אני מבין וידע על מה יוסי אלפיין דורש כסף בעבודתו המקצועית/אומנותית לא פחות.

לא נגזים ונכניס מגבר ZAPCO לכספת, אבל למדתי שאני מכניס רכב לעבודה אצל יוסי אלפיין, זה יותר בטוח מכספת  !! ואני מבקש להסביר :

רכב שלי הוא רכב בעלות ממוצא בן שנה וחודשיים. פירוק חלקי פלסטיק בידי מתקין חסר ידע ורשלן, נשברים קליפסים, ניתוק קריות אוויר לבטיחות. זה יכול להמשיך לגרימת שרפה/קצר/נזק למחשב הרכב שעולה אלפי ש"ח.

בטיחות : דבר חשוב ביותר הוא בטיחות מערכת החשמל למגברים. אם יהיו ניצוצות חשמל ריפוד הרכב שהוא כולו פלסטיק וחומרים דליקים, ישרפו יחד איתם הרכב.  שמאי הביטוח יקבע שההתקנה של HU/מגברים או אלמנטים ללא תו תקן, הם אלו שגרמו לשרפה !! האמן לי יש מספר פסקי דין בנושא. אנשים איבדו מאות אלפי ש"ח בגלל זה !!

למדתי על בשרי, אבל למדתי שאצל יוסי אלפיין, הרכב בטוח ומוגן, העבודה נעשת בקפדנות, מקצועיות, הקפדה על כל פרט במיוחד עבודת החשמל והכבלים מנחושת מלא ואיכותי ביותר. בניית הקורות ובנייה בדלתות זה כבר עבודת אומנות לא פחות מזה. 

יוסי אלפיין, כאדם רציני ואחראי מאוד, יש ביטוח לסדנא שלו, לא כמו מתקינים " חפרים " , כך שאם חס וחלילה יש גניבה, הביטוח של יוסי אלפיין גם מכסה את עלות הציוד/מגבר/HU ויתר הדברים, במידה שיש קבלות/חשבוניות על הרכישה.

אז מכל הנאמר ונכתב לעיל, כן אני לא מתבייש לכתוב שהייתי טיפש וחבר ידע וניסיון, שילמתי דמי לימוד, עכשיו אני יודע מה עלי לעשות ולמי לפנות להתקנות, ברכב שלי. מקווה שגם חברים נוספים ילמדו מהטעויות שלי אדי - LANOSFORCE !!     

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 שעות, FireStar כתב:

היי דני, תתחדש על השדרוג ועל המערכת בכלל.

רציתי לשאול אם זה לא יותר מידי "סלט" שכל מרכיב הוא מחברה אחרת? 

ללא ספק כל חלק בפני עצמו הוא בטופ ועומד בפני עצמו, אבל השאלה האם יש הרמוניה בינהם?

אשמח גם בהזדמנות להיפגש ולשמוע :)

פתח תיבה, בעיקרון אם אתה פאסיבי על קרוסאובר  לא נהוג לערבב רכיבים בגלל רגישות שונה וכדומה ועוד דברים כמו אופי סאונד וכו וכו׳

כי בסה״כ ישברו מהנדסים וחיברו רמקולים, 

מעריך את המהנדסים אבל בחיים לא שמעתי סט 3 וואי חוץ מ1-2 מאוד יקרים שפגעו בהכל - מיד וופר וטוויטר.

 

לכן אנשים משלבים בעצמם, לוקחים סט טוב עם וופר ומיד טובים ומחזירים טוויטר אחר- 

דוגמא קלאסית קסלזוס 3 וואי, הטוויטר זה הרכיב הכי פחות טוב בסט שלהם במערכת שים לו D2004 כמו שלי(ניסינו אותם ביחד) ופצצה,

נדמה לי שהשמעתי לך את המערכת כאשר היה לי בעיה עם הכבלים לכן הטוויטרים נשמעו לא להיט, אלמנט מעולה בכל אופן.

 

ולנושא שלשמו התכנסנו: 

הדעות חלוקות יש אנשים שיקחו סטים וואן ברנד חברה אחת, אבל אלה בדרכ ישקיעו בסטים קצה ז״א 10+אלף ש״ח ומעלה לסט.

 

או 

 

מגנונים כמוני ויקחו רכיבים טובים מפה ומשם, כל אחד לפי מה שהם אוהבים כמוני, כדי לבנות לעצמם את הסאונד שהם אוהבים מאפס,

תהליך לא פשוט לא זול במקרה שלי , אבל יש כאלה שיודעים לעשות את זה כמו שצריך בממש זול.

  • אהבתי 1
  • מעניין 1

-KIA RIO 2014 HATCHBACK-

HU: Mosconi Amas-96k Optical Out-> DSP: Helix Pro MK2 -> Amp: Zapco Z-150.6 AP

Front: Scanspeak 16W/4531G06 + Hybrid Audio X3-CP + Hybrid Audio X1

Sub: 2x UnderSeat JL-AUDIO ACP108LG-W3v3

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 730 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...