Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2049 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

שלום חברים,

 

הסיפור הוא כזה,

יש ברשותי קורולה 2008 שאצלי כבר 5 שנים. כרגע הרכב עם קרוב ל200 אלף ק"מ. המנוע עובד יפה ושקט, אני מחליף שמן ופילטר שמן כל 10 אלף ק"מ. השמן שאני משתמש בו הוא eurol plx 5w30.

לאחר טיפול אני ממלא שמן עד ה FULL , יוצא שבין טיפול לטיפול אני מוסיף במהלך ה10 אלף ק"מ שהרכב עובר משהו כמו ליטר שמן.

הרכב לא מעשן ואין נזילות או הזעה. נראה שבסה"כ המצב תקין.

האם כדאי לעבור לשמן עם צמיגות שונה או ליצרן שונה ,או פשוט להמשיך ככה?

 

תודה לעונים

 

פורסם

ליטר בין החלפות זה לא נורא זה לא סימן מדאיג

זה פשוט מראה שהמנוע כבר לא צעיר והאטימות כבר לא כמו מהמפעל שזה בסדר גמור ומצופה ממנוע מ2008

בכל מקרה הייתי ממליץ לך לעבור לשמן שמתאים בתקנים לרכב שלך

ו5 ליטר של שמן סינטטי ב100 שקל זה קצת נמוך באופן מוזר (לא המותג הכי מוכר ומצליח בתחום אבל עדיין)

אני משתמש בשל castrol

פורסם

יכול להיות שזה בלאי טבעי של המנוע אבל,לא הייתי פוסל על הסף גומיות שסתומים יבשות שבגללן יש אכילה/צריכה מינורית של שמן.

 

אין איש בעולם שיוכל אותי למחוק אצלך אני קיים.

פורסם
לפני 16 שעות, Shab00 כתב:

ו5 ליטר של שמן סינטטי ב100 שקל זה קצת נמוך באופן מוזר (לא המותג הכי מוכר ומצליח בתחום אבל עדיין)

יורול הוא שמו מעולה, אומנם לא פרימיום אבל ברכבים סטנדרטיים הוא עושה את העבודה מעולה. אני משתמש בו ברכב יותר ישן ועם הרבה יותר ק"מ מפות"ש, ואין שום בעיה עם השמן.

 

ליטר שמן ב-10-15 אק"מ זה לא נורא, אומנם לא הכי תקין אבל לא נורא

פורסם
לפני 5 שעות, dotan123 כתב:

יורול הוא שמו מעולה, אומנם לא פרימיום אבל ברכבים סטנדרטיים הוא עושה את העבודה מעולה. אני משתמש בו ברכב יותר ישן ועם הרבה יותר ק"מ מפות"ש, ואין שום בעיה עם השמן.

 

ליטר שמן ב-10-15 אק"מ זה לא נורא, אומנם לא הכי תקין אבל לא נורא

לא המלצתי בגלל החברה, המלצתי כי זה לא עומד בתקנים של הרכב שלו.

100 שקל ל5 ליטר של סינטטי מלא זה קצת חשוד גם אם זה בא מחברה מוכרת

פורסם
לפני 59 דקות, Shab00 כתב:

לא המלצתי בגלל החברה, המלצתי כי זה לא עומד בתקנים של הרכב שלו.

שאלה: מנוע ה-1ZR FE של טויוטה מהשנים האלו? איזה תקן דורש? API A3?

פורסם
לפני 54 דקות, dotan123 כתב:

שאלה: מנוע ה-1ZR FE של טויוטה מהשנים האלו? איזה תקן דורש? API A3?

אפילו שהתקנים של היום יותר מחמירים מבחינת איכות השמן באופן כללי תקני יצרן זה לא משהו להתעלם ממנו

הוא יכול להשתמש גם בAPI GF 6 שהוא הכי חדש והכי מחמיר אבל מה אם המנוע שלו עשוי מסגסוגת שנוטה להתחלד יותר והוא צריך יותר מתוסף נגד חלודה? מה אם איזשהו חומר נוטה להגיב עם שמן שיש בו תוסף חדש שלא היה בשנים ההם?

לא אומר שאסון קטסטרופי יקרה ותאמת? שכנראה לא כזה משנה בהרבה מקרים

אבל יש סיבה שיצרניות גדולות עושות שמן בתקן API גבוה, ואז מפצלות את אותו השמן ל4 מוצרים שונים שכל אחד מהם תומך בתקנים שונים של יצרנים. 

אם זה היה משנה יותר מתקני היצרן הם לא היו עושים את זה, חבל על הבלאגן הלוגיסטי.

פורסם

תודה על התשובות,

 

בספר הרכב כתוב  שמן בדרגת API SL / API SM ,  ואת הצמיגויות המומלצות. אין איזכור לתקנים.

 

נכנסתי לאתר של קסטרול, הכנסתי את פרטי הרכב וזה נתן לי מספר שמנים מתאימים בצמיגות 5W30, בתקן A5, C3 ו C2.

בטיפול הבא אנסה אחד מהם. אבל בכל מקרה לפי מה שאני מבין את עניין "אכילת" השמן זה כנראה לא יפתור. 

פורסם
לפני 28 דקות, ofir84 כתב:

בספר הרכב כתוב  שמן בדרגת API SL / API SM ,  ואת הצמיגויות המומלצות. אין איזכור לתקנים.

 

API SM/SL זה התקן. 

 

הצריכה שלך סבירה, אבל אתה יכול לנסות שמן 5W-40 בתקנים הנ"ל, אם היצרן מאפשר שימוש בצמיגות זו. אולי יקטין את הצריכה במעט. 

  • רעיון טוב! 1

 

 

×
×
  • תוכן חדש...