Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

המלצות לבחירת סופר מיני יד 2 - שדרוג מקיה פיקנטו


_yael_
שימו לב! השרשור הזה בן 1278 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום,

הגיע הזמן להחליף את הרכב הנוכחי שלי (קיה פיקנטו EX 2012) ולהשתדרג לרכב חזק יותר ואשמח לעזרתכם.

 

עיקר הנסיעות שלי הן בינעירוניות, כולל עליות מדי יום (ירושלים-מרכז), בשגרה 100 ק"מ ביום.

חשובה לי נוחות ואיכות הנסיעה מאחר ואני מבלה הרבה זמן ברכב, ורצוי שלא יזלול דלק. בטיחות חשובה גם היא.

נהגת יחידה בשגרה, בפוטנציה להסיע גם במושב האחורי לעיתים רחוקות.

גרה באיזור עם חניה צפופה ולכן מוגבלת לקטגורית מיני/סופר מיני מבחינת ממדי הרכב.

מחפשת רכב אוטומטי, יד שניה מפרטי, שנים 2017-2019, התקציב הרצוי הוא 50-75k (יכולה להתגמש אם מוצדק).


מסקירה שעשיתי הבנתי שסיאט איביזה וסקודה פאביה הם רכבים טובים אך עם גיר DSG בעייתי שצפוי להתקלקל - מה שמרתיע אותי (וגם מעלה תהיות לגבי הסחירות בתור רכב יד 3),

לגבי פיג'ו 208 קיבלתי רשמים סותרים ולא ברור לי איך היא מבחינת סחירות (כנ"ל לגבי סיטרואן). האם נושא רצועת הטיימינג המתפוררת רלוונטי לשנתונים הנ"ל?

לגבי יונדאי i20 הבנתי שבגרסת 1.4 ליטר היא לא כ"כ סוחבת ולכן היא רלוונטית רק החל מגרסת הטורבו (2019).

אשמח לעצה ותובנות בנוגע לרכבים מומלצים (או שלא): יונדאי i20 טורבו (2019), מאזדה 2, פיג'ו 208, או רכבים נוספים שיכולים להתאים.

תודה מראש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ב-208 וב-C3 (אחותה לבית סיטרואן, שגם היא רעיון מעניין) היתה בעיה במנועים שיוצרו עד מרץ 2017 (רצועת תזמון מתפוררת שסתמה מעברי שמן וגרמה לשלל בעיות שאם לא טופלו בזמן יכולות לגרום גם להחלפת מנוע). קשה לדעת בוודאות, אבל אפשר להניח שרכבים מ-2018 כבר לא יסבלו מהבעיה הנ"ל.

 

ב-79,900 את יכולה למצוא 208 חדשה 2020 מליסינג אפס ק"מ. רק חשוב לשים לב שממש עכשיו הושקה הגרסה החדשה (והיקרה משמעותית) של ה-208, מה שעלול להשפיע על מחיר המכירה העתידי.מצד שני, במחיר כזה לרכב חדש, כמה כבר אפשר ליפול. אם זה מעניין אותך, ב-81,500 אפשר למצוא סיטרואן C3 מליסינג אפס ק"מ (הדגם הפחות מאובזר, חשוב להבין מה הוא מכיל ומה לא).

 

אין לי כמובן שום קשר לאתר בקישורים (יש אתרים דומים), האתר הספציפי הזה מציע את המחיר הנמוך ביותר שראיתי ל-208 עד היום.

 

לגבי הגיר של הוואגיות (סקודה / סיאט / פולקסווגן ושות') - הוא אכן רובוטי, ואכן יש צורך בהחלפת מצמדים (ולפעמים, במקרים נדירים יותר, גם מח גיר). מאוד קשה להגיד מה הסבירות שזה יקרה, אבל היא לא אפסית. זה תלוי באופי הנסיעה שלך (בין עירוני פתוח יגרום להרבה פחות בלאי, פקקים להרבה יותר) וצריך גם לדעת קצת איך להתנהג איתו. ליונדאי i20 טורבו יש גם גיר רובוטי, יש עליו פחות אינפורמציה אבל בהגדרה, מצמדים הם רכיב מתבלה בכל גיר כזה.

 

הייתי מציע גם לבחון טויוטה יאריס היברידית - היא פחות נוחה מה-208 / C3, אבל תהיה חסכונית יותר ותשמור כנראה יותר טוב על ערך. סיבוב קצר יבהיר לך אם את יכולה להסתדר איתה - אם כן, היא כנראה תהיה זולה יותר בסה"כ (אבל כאן אין סיכוי לרכב חדש).

 

אישית, אם הייתי צריך לנהוג כל יום בפקקים מירושלים למרכז וחזרה (או להיפך, לא באמת משנה) - הייתי פשוט עובר דירה. הרבה יותר זול ויעיל.

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בין פיגו לסיטרואן הייתי בוחר בסיטרואן עקב נוחות מצוינת, וסלון דמרגיש מודרני במיוחד ברמת אבזור הגבוה shine pk בשילוב עור חום, הרכב זריז, מאובזר ובטיחותי, לי אישית הפריעו רעידות קלות באצה קלה, אך אשתי למשל לא הרגישה עד שהערתי לה על זה.

 

מזדה 2 גם זריזה וכדי לחפש ברמת אבזור הגבוה pure white, הסלון משולב עור לבן ומאובזרת, פחות נוחה מהסיטרואן.

 

פחות חזקה אך מצד שני חסכונית היא הונדה גאז, מאוד מרווחת מאחור, שמירת ערך ותדמית עדיפות על הסיטרואן.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בתקציבך נכנסים רכבים חדשים מליסינג 0 קילומטר. ככה שלא הייתי מתאמץ לחפש משומש. 

האופציה של 208 ב 80k נשמעת כאופציה מצויינת עבורך. 

המחיר זול (בגלל החלפת דגם) והתמורה מצויינת. 

אבל צריך לזכור שלדגם יש ירידת ערך גבוהה יותר מרכבים יפנים/קוריאנים. 

אופציה זולה יותר היא שברולט ספארק שתעלה כ 70k באפס קילומטר. 

לא רוצה חדש? הייתי בוחר במאזדה 2 משומשת בת שנה-שנתיים. בגירסאות המאובזרות המצויידות בכל מערכות הבטיחות. 

בעבר:205 1400 95׳, אקסנט 00׳,לאנסר 04׳,סוזוקי קרוסאובר 14'

kia sportage 2000 top '17

היום corolla cross 2022

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי מציע גם לבחון רנו קאפצור 1.5 אוטומט.

גיפון עירוני קטן שיתאים לתנאי חניה צפופים ומגיע עם מנוע דיזל מאוד חסכוני ואמין גם לקפצור יש גיר רובוטי שמועד לפורענות אך אני חושב שהחסכון בדלק (לפחות 2000 שקל בשנה) יקזז את העניין ואם פעם בכמה שנים תבצעי שיפוץ גיר עדיין תצאי ברווח.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה לכולם,

למיטב הבנתי ליסינג 0 ק"מ מוביל לירידת ערך וקושי במכירה, וגם חברות הביטוח מורידות מערך הרכב בתביעות, כך שאני מעדיפה לרכוש רכב יד שניה בן שנתיים-שלוש מפרטי, שכבר עבר את ירידת הערך המשמעותית.

 

האם שברולט ספארק היא שדרוג מקיה פיקנטו או שזה באותו סדר גודל?

מודה שאני קצת חוששת מרכבים אירופאים, קיבלתי כמה תגובות ששוללות אותם באופן גורף (ובכל זאת עדיין מתלבטת לגבי פיג'ו 208 בעקבות קריאת ביקורות טובות).

מה ההבדל בין הגיר החדש של יונדאי i20 לגיר של פיג'ו 208? האם כל טורבו בהכרח מגיע גיר רובוטי? והאם זה מורגש בנהיגה?

ובכיוון הסולידי יותר של יונדאי i20 (גרסת הטורבו, כאמור) או מאזדה 2 - אשמח לשמוע אם למישהו יש תובנות לגביהם (ממה שראיתי i20 יותר נפוצה בלוחות המכירה)

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הספארק נמצאת באותה קטגוריה.

לא כול טורבו מגיע עם תיבה רובוטית, יש עם רציפה, יש עם פלנטרית( תיבה אוטומטית רגילה כמו בפיקנטו).

ביונדאי תיבה רובוטית עם שני מצמדים, בפיגו תיבה אוטומטית רגילה.

התיבה ביונדאי מעט פחות חלקה בעיר בנסיעה עירונית אך סך הכול עושה עבודה טובה.

בפיגו התיבה חלקה, בנוסף תיבה רובוטית פחות ממולצת למי שמרבה לנסוע בפקקים.

 

לגבי ליסינג, שימי לב מצד שני את גם רוכשת במחיר זול יותר. כמו כן קניית רכב מליסינג 0ק״מ ( אצל בעלים פרטי)היא לא כמו קניה רכב ליסינג ממגרש (חברה).

 

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1278 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...