Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תיבת 8 הילוכים לעומת 6 הילוכים


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2110 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
Just now, מיץ פטל כתב:

סתם נוסטלגיה. תכנס לאחת כזו ותגלה שחיי היום יום איתה ממש לא מהנים ביחס למכוניות של היום.

ענין של טעם, ידידי

פורסם

אני זוכר טוב מאוד את המחסור בהילוך אחד ואפילו שניים לפני כ10 שנים.
בזמנו הייתי עם I30 אוטומטית עם 4 הילוכים ופאביה ידנית עם 5 הילוכים.
סל"ד הרבה מעבר ל3000 כבר באזור ה100-110 קמ"ש.
כנראה שבנוסף בידוד הרעשים היה ברמה נמוכה.
נסיעות בין עירוניות היו מעייפות ורועשות.
6 הילוכים זה כבר עולם אחר.
ממש Game Changer מהבחינה הזאת.

S60 Rdesign

  • אחראי פורום
פורסם (נערך)

-

לפני 1 שעה, B3A כתב:

יש לי רכב עם גיר 4 הילוכים, אם היית מביא אותו לעולם של היום אף אחד לא היה קונה אותו.
6 זה בהחלט מספיק.
לגבי היעילות אין עוררין, ככל שיש יותר הילוכים ככה הרכב יסע יותר חלק ויצרוך פחות דלק וכל מה שיוצא בזה.
היום יש רכבים עם גיר 10 הילוכים ואין באמת צורך בו, נכון שהוא יותר טוב מ8 הילוכים אבל עלות הייצור שלו וההרכבה שלו במקום ה8 לא שווה את זה, בוא נזכור שזה לא משאית שצריך את כל יחסי ההעברה האלה
יש איזה גימיק מסוים בסופו של דבר.

אם היית שם על הפוקוס החדשה גיר 6 הילוכים המכירות היו יותר נמוכות לפי דעתי, דווקא בגלל הגימיק.
Sent from my Pixel 3a using Tapatalk


 

בענייני תיבות הילוכים - יש יותר? יותר טוב.

6 כבר יעילות אבל 7-8 מן הסתם יותר. וגם 10. וזה נכון למשפחתיות וגם לספורטיביות.

בשני הרכבים יש לנו תיבות 8 הילוכים. השיוט חרישי על טורים נמוכים, צריכת הדלק טובה יותר, פעולה יעילה יותר.

 

נהגתי על פורד אקספדישן בארה"ב עם תיבת 10 הילוכים.

הטנק הזה זז ביעילות (יחסית) וצורך פחות דלק (יחסית, יחסית), יש לו 2-3 הילוכים מתאימים לכל סצנה, אחלה.

סתם הערה לגביו, היה שם רעיון נחמד של הגבלת ההילוך האחרון. היה אפשר לקבוע שהתיבה תשתמש

רק במספר הילוכים מסויים וזה שימושי וחכם בתנועה עירונית/הררית/פקקים, מגבילים עד הילוך 4-5 וחוסכים שגעת וקיקים מיותרים.

עריכה אחרונה על ידי itaysamurai

עברנו את פתח תקווה, נעבור גם את זה.

פורסם

אם היית שואל אותי לפני עשרים שנה, כנראה שהייתי אומר ששמונה הילוכים זה יותר מדי ולא נחוץ.

יש עלות גבוהה לפיתוח וייצור גיר מרובה הילוכים. כנראה שיש גם חסרון להעברות מאוד תכופות, אם כי ההעברה יותר ויותר מהירה ופחות מורגשת.

 

כידוע כל העניין הזה של גירים יעלם או ישתנה מאוד עם המעבר הצפוי לחשמל.

פורסם
לפני כשעה, Adani כתב:

 

מה הוא ״העולם של היום״?

בזמן הזה שאנחנו מדברים אחד הרכבים הכי נמכרים בשנים האחרונות עדיין משווק עם גיר 4 הילוכים, הקיה פיקנטו (והמקביל שלו i10).

לI10 כבר אין גיר 4 הילוכים אלא 5 , והפיקנטו אוטוטו ממשיכה בעקבותיה. 

מצד שני רכבים אחרים הכי נמכרים כגון איוניק או נירו או ספורטאז' או טוסון, כולם נמכרים עם שישה הילוכים. וכן כל הדגמים ההיברידים לבית טויוטה נמכרים עם גיר רציף.

אישית לא מסוגל לסבול יותר גיר 4 הילוכים , השיוט פשוט רועש מדיי.

 

 

פורסם
לפני 2 שעות, B3A כתב:


היום יש רכבים עם גיר 10 הילוכים ואין באמת צורך בו, נכון שהוא יותר טוב מ8 הילוכים אבל עלות הייצור שלו וההרכבה שלו במקום ה8 לא שווה את זה, בוא נזכור שזה לא משאית שצריך את כל יחסי ההעברה האלה

מה ההבדל בעלות הייצור וההרכבה בין גיר 6,8 ו10 הילוכים? כיצד ההבדל בא לידי ביטוי במחיר הרכב לצרכן? מה החסכון הפוטנציאלי בעלויות השימוש והתפעול לצרכן?

 

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם
לפני 3 שעות, yoav911gt2 כתב:

לI10 כבר אין גיר 4 הילוכים אלא 5 , והפיקנטו אוטוטו ממשיכה בעקבותיה. 

מצד שני רכבים אחרים הכי נמכרים כגון איוניק או נירו או ספורטאז' או טוסון, כולם נמכרים עם שישה הילוכים. וכן כל הדגמים ההיברידים לבית טויוטה נמכרים עם גיר רציף.

אישית לא מסוגל לסבול יותר גיר 4 הילוכים , השיוט פשוט רועש מדיי.

 

 

 

אין בהכרח קשר ישיר בין כמות ההילוכים לסל"ד בשיוט.

 

בהרבה פעמים ההילוכים המוספים מתווספים כדי לייעל את ניצול המנוע בין טווח ההילוכים הקיים. 

ולא כדי להגדיל את הטווח הקיים.

 

פעמים רבות זה קשור יותר לכוח המנוע ופחות למספר ההילוכים.

  • רעיון טוב! 1
פורסם
לפני 3 דקות, Gavrik כתב:

בהרבה פעמים ההילוכים המוספים מתווספים כדי לייעל את ניצול המנוע בין טווח ההילוכים הקיים. 

 

בקיצור, אין דרך לדעת האם זה מועיל או לא בלי להסתכל על יחסי העברה ועקומות מומנט/הספק.

הייתי בטוח שהילוך M נועד בשביל עליות [Mountain]

פורסם (נערך)
לפני כשעה, Gavrik כתב:

 

אין בהכרח קשר ישיר בין כמות ההילוכים לסל"ד בשיוט.

 

בהרבה פעמים ההילוכים המוספים מתווספים כדי לייעל את ניצול המנוע בין טווח ההילוכים הקיים. 

ולא כדי להגדיל את הטווח הקיים.

 

פעמים רבות זה קשור יותר לכוח המנוע ופחות למספר ההילוכים.

 

אמת. לבנץ שלי יש "רק" 5 הילוכים, אך סל"ד השיוט ב100 קמ"ש הוא 1650~1600.

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
פורסם
לפני 5 שעות, Eily כתב:

אם היית שואל אותי לפני עשרים שנה, כנראה שהייתי אומר ששמונה הילוכים זה יותר מדי ולא נחוץ.

יש עלות גבוהה לפיתוח וייצור גיר מרובה הילוכים. כנראה שיש גם חסרון להעברות מאוד תכופות, אם כי ההעברה יותר ויותר מהירה ופחות מורגשת.

 

כידוע כל העניין הזה של גירים יעלם או ישתנה מאוד עם המעבר הצפוי לחשמל.

 אל תהיה בטוח שהמעבר לחשמל יהיה כזה מהר,

 

בשלוף אני יכול לספר לך על 3 מקרים שלעולם לא יעבדו עם רכב חשמלי:

1. לרוב המדינה בקושי יש כסף לקנות רכב, אתה רוצה שגם יתקינו עמדת טעינה? ועוד לא הגענו לעלות רכישת הרכב הגבוהה, לגבי משומש, לא חושב שאנשים ירוצו, אלא אם יימכרו בגרושים בשביל לנסוע עד שימות.

2. לא לכולם יש חניה פרטית פנויה או בית פרטי שיאפשר להם להטעין את הרכב כל לילה או בזמן שהוא לא בשימוש.

3. מי שנוסע הרבה, ויש הרבה כאלה שטוחנים מאות קילומטרים ביום, או אפילו פעם ב..., לא יוכלו להרשות לעצמם לסבול עם רכב חשמלי, ועוד לא הגעתי לתחב"צ משאיות, מסחריות וכו...

 

לי יש היום ישפוקוס עם גיר 8 הילוכים, והוא ממש לא חלק או חסכוני כמו הגיר של המאזדה ספיריט 2014 עם 6 הילוכים שהיתה לי.

פורסם

בדיקה - ישנה הטענה.. כי מספר רב של הילוכים הוא תמיד לטובה.

האם יש הרבה רכבים מהפלח הפרטי ספורטיבי, עם ממסרה.. גיר ידני, אשר יש בהם יותר מ 6 הילוכים ידניים.

 

ואם אין הרבה רכבים, עם יותר מ 6 הילוכים ידניים - אולי יש לכך סיבה!

 

 

 

אייל.

עצמאי בשטח - 1 מטר מהצד.

פורסם

ברנו שלי שבעה הילוכים אבל התיבה הרובוטית עדיין לא יודעת להוריד הילוך במהירות גלישה נמוכה כדי לצאת בבטחה לכיכר או לצומת עם זכות קדימה, כנראה שגם עשרה הילוכים לא יעזרו.

 

לעומת זאת, רכבים יפניים קודמים עם שישה וארבעה הילוכים בתיבה פלנטרית עשו עבודה מצויינת.

פורסם (נערך)

קראית ביקורות על מנועים 6 הילוכים שמתבלבלים לפעמים באיזה הילוך הם צריכים להיות, שזה גם חסרון. כמובן שלא כולם כאלה וזה מאוד תלוי. 

 

עריכה אחרונה על ידי Pompon
פורסם

תוציאו את כיול התיבה מהמשוואה. אפשר לפשל בזה עם 4 הילוכים ואפשר גם לכייל כמו שצריך עם שמונה וגם עם 16 ו 54.

  • אהבתי 1

How'd you get so strong mcduck?

- By lifting money bags

פורסם
לפני 2 שעות, Pompon כתב:

מנועים 6 הילוכים שמתבלבלים 

 

הם כלכך מתבלבלים שהם לא יודעים שאין להם הילוכים, אלא תיבת הילוכים שמוצמדת אליהם?

 

 

לפני 4 שעות, ליין מן כתב:

בדיקה - ישנה הטענה.. כי מספר רב של הילוכים הוא תמיד לטובה.

האם יש הרבה רכבים מהפלח הפרטי ספורטיבי, עם ממסרה.. גיר ידני, אשר יש בהם יותר מ 6 הילוכים ידניים.

 

ואם אין הרבה רכבים, עם יותר מ 6 הילוכים ידניים - אולי יש לכך סיבה!

 

אני לא חושב שקיים בעולם מסלול מירוצים פרט לנורבורגרינג שבו יש צורך בהילוך ה6.
הסיבה לקיומם של 6 הילוכים ברכבים היום היא דלק, זיהום אוויר, ועליה במהירות הנסיעה בדרכים הבינעירוניות.
אז הוסיפו הילוכים כדי לשמר זריזות מחד וסל"ד שיוט נמוך יותר מאידך - כי סל"ד שיוט נמוך יותר מאפשר שיוט נינוח יותר, שקט יותר ומזהם פחות (שימו לב שסוזוקי אלטו לא מגיעה עם ההילוך ה6, כי אין לה את המנוע לזה, סל"ד נמוך יותר מחוץ לעיר זה לא משהו שהיא מסוגלת לבצע).
למה אין הילוך 7 ו8 בידני? ואפילו בספורטיבי? פשוט מאד, אתה חושב שתצליח להחליף את כל ההילוכים האלה, לבלום ולסובב את ההגה בו"ז?  אני לא, ומתכנני הרכב מבינים את זה.
במשאיות אגב יש 16 ולדעתי גם 18 הילוכים ידניים, רק שהקצב שם קצת שונה וגם שם לא משתמשים בכל ההילוכים כל הזמן, ה2-3 הראשונים הם לזינוק בעליה בעומס מלא ו...זהו בערך.
בקיצור, לצערי - your argument is invalid, ואני אסכם את הטענה בדוגמא אישית, כשניסיתי לנהוג 'ספורטיבי' בבמוו מסויימת עם 8 הילוכים, קיללתי, כי ניסיתי לשלוט בתיבה ידנית ופניה שבכל מכונית 'רגילה' מתאימה להילוך 3 שיורדים אליו מרביעי דרשה הורדה מ6 ל4 בכלל.
היחידים ששולטים בתיבות 8 הילוכים בהצלחה הם נהגי F1, וגם שם היא סקוונסיאלית ולא H.

  • רעיון טוב! 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

×
×
  • תוכן חדש...