Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

תיבת 8 הילוכים לעומת 6 הילוכים


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2110 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם
תיבה רציפה, אילו הייתה פועלת מושלם, מספקת מענה לצורך/רצון לריבוי יחסי העברה. אבל היא לא...
למה באמת? על פניו זה נשמע פתרון אידאלי - זו בעיה במימוש?
פורסם

תיבה רציפה מספקת אין סוף יחסי העברה. אין שום בעייה בפעולה שלה היא רק לא מתאימה למי שרוצה להנות מהנהיגה. בהקשר זה היא מושלמת למטרה שלשמה היא מיועדת. 

פורסם

לתיבה רציפה יש בעיה גדולה של חוסר יעילות בתאוצה מעמידה.

יש תיבה כזאת שהוסיפו לה הילוך אחד "רגיל" רק בשביל יציאה מהמקום.

 

They are trying to ban me...

פורסם

למי אכפת מזה ברכב משפחתי אבל? גם בלימת מנוע אין בגיר רציף, המטרה היא חסכון בדלק - ובזה הוא מצויין.

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם

 

לא הבנתי, אתה סותר את עצמך.

 

לתיבה רציפה יש בעיה בתחילת נסיעה, לא בקטע של כמה מהר היא עושה 0-100, היא פשוט לא יעילה שם ולכן גורמת לצריכת דלק מוגברת.

בשאר המקרים היא יכולה להיות חסכונית.

They are trying to ban me...

פורסם (נערך)

אה, אז אני לא הבנתי אותך, זה מוזר - אתה טוען שתיבה רציפה יעילה בתאוצות ביניים?
 שיוט בבינעירוני?


מה הופךאותה ללא יעילה מבחינת דלק בהאצה?

עריכה אחרונה על ידי shellcase

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

פורסם (נערך)

לCVT יש טווח יעילות מסוים, זה קשור לזוג פולים של התיבה.

כשאחד הפולים נמצא במצב שהרדיוס שלו קטן ביחס לפולי השני, היעילות של התיבה יורדת.

בפועל זה אומר מהירויות נמוכות מאוד או גבוהות מאוד.

מדגיש שזה לא בדיוק קשור לסל"ד של המנוע אלא פיזית לגלגלות בתיבה.

 

כשהפולים נפתחים\נסגרים במידה שווה יחסית, זאת אומרת שהרדיוס שלהם קרוב ללהיות שווה, שם נמצאת היעילות המקסימאלית.

כמובן שזה גם תלוי ברכב עצמו ואיך בנו את התיבה מבחינת יחסי העברה שלה, אבל ככלל אצבע הקצוות של יחסי העברה הם פחות יעילים.

 

ולכן בעצם אפשר לבחור יחסי העברה שמתאימים למהירויות קצת יותר גבוהות ולשלב הילוך "רגיל" רק בשביל תחילת נסיעה.

עריכה אחרונה על ידי HybridBoy

They are trying to ban me...

פורסם
בתאריך 8.9.2020 בשעה 14:10, CHACHAM כתב:

געגועיי לפיאסטות של ראשית שנות ה-90 שהיו ידניות והכילו 4 הילוכים בלבד..

 

נטו נוסטלגיה. תחזור למכונית הזאת ולא תבין איך בכלל אנשים נהגו במלכודות מוות האלה. 

פורסם

בלנסר ספורטבק שהייתה לי היה גיר רציף עם "כאילו" 6 הילוכים, באותו זמן לאמא שלי הייתה לנסר סדאן 1.5 עם 4 הילוכים. יום אחד נהגתי ברכב שלה ויצאתי מהעיר, החוויה הייתה בלתי נסבלת, הבדלים שמיים וארץ.

אחרי המיצובישי הייתה לי מאזדה 6 עם 5 הילוכים, ההילוך ה6 היה חסר ממש (נסעתי בעיקר מחוץ לעיר).

בוולוו שיש לי כרגע יש 8 הילוכים ובלי קשר ליעילות המנוע, השיוטים מתנהלים בסל"ד ממש נמוך וצריכת הדלק בתנאים האלו יותר טובה משמעותית משתי היפניות שהיו לפניה.

Sent from my SM-N960F using Tapatalk





Volvo V40CC T3 Inscription 2019
Volvo S60 T5 R-Desing Plus 2015
Mazda 6 2.0L 2008
Mitsubishi Lancer Sportback 1.8L CVT 2011

פורסם
בתאריך 11.9.2020 בשעה 17:34, HybridBoy כתב:

לCVT יש טווח יעילות מסוים, זה קשור לזוג פולים של התיבה.

כשאחד הפולים נמצא במצב שהרדיוס שלו קטן ביחס לפולי השני, היעילות של התיבה יורדת.

בפועל זה אומר מהירויות נמוכות מאוד או גבוהות מאוד.

מדגיש שזה לא בדיוק קשור לסל"ד של המנוע אלא פיזית לגלגלות בתיבה.

 

כשהפולים נפתחים\נסגרים במידה שווה יחסית, זאת אומרת שהרדיוס שלהם קרוב ללהיות שווה, שם נמצאת היעילות המקסימאלית.

כמובן שזה גם תלוי ברכב עצמו ואיך בנו את התיבה מבחינת יחסי העברה שלה, אבל ככלל אצבע הקצוות של יחסי העברה הם פחות יעילים.

 

ולכן בעצם אפשר לבחור יחסי העברה שמתאימים למהירויות קצת יותר גבוהות ולשלב הילוך "רגיל" רק בשביל תחילת נסיעה.

מה שתיארת זה רק יחסי העברה ואין קשר ליעילות התיבה.

 

מבחנת זינוק ותחילת נסיעה היא בדיוק כמו תיבה פלנטרית וגם תיבות פלנטריות לא יעילות בתחום הזה.

 

פרט לזה תיבות רציפות נוטות להעלות סל"ד כשאתה רוצה כוח (הן מספקות אותו אבל הרעש לא נעים והתחושה שונה ממה שאנחנו רגילים כי אין הילוכים קבועים ואין "החלפות").

 

התפקוד שלה שונה מתיבה רגילה שבה יש יחסים קבועים וכל הילוך הוא יחס העברה כשהסל"ד משתנה כפונקציה של המהירות עד מיצוי ההילוך. ברציפות כל "הילוך" הוא סל"ד קבוע שיחס ההעברה משתנה בהתאם למהירות הנסיעה עד ליחס המקסימלי.

 

מניסיון של 7 שנים עם תיבה רציפה בפלואנס היא בהחלט מייצרת בלימת מנוע אבל הכיול שלהן הוא כזה שהן ייצרו את הבלימה רק אם תוריד "הילוך" ידנית.

 

אישית אהבתי את ההתנהגות של התיבה בפלואנס (עברתי אליה מידני)

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

תאמין לי שעשיתי. פירקתי וריאטורים עוד כשגיר רציף היה הבדיחה שדאף עשו.

 

אשמח אם תגיד איפה לא דייקתי.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

וריאטורים דווקא פחות יעילים ביחס הגבוה ולא הנמוך ועדיין היעילות שלהם יחסית לגיר פלנררי או רגיל די טובה בגלל מעוט גלגלי שיניים וצירים.

 

ניתן לבנות וריאטורים עם נצילות גבוהה גם בקצוות אבל אז הם לא עובדים עם רצועה כמו שעובדים בגירים של רכב אלא רצועה מאוד יקרה שמכילה לא מעט מיסוב בנקודות המגע.

והידע שלי על וריאטורים הוא לא רק מפירוק. זה היה השלב הראשון לפני שלמדתי את הנושא לעומק כדי לפתור כמה מחלות שהיו לי ברבולבר 50 כ"ס עם וריאטור.

תודה לשרת התחבורה מירי רגב על קירוב הפריפריה למרכז.

פורסם

הגיר הרציף בספארק מדמה בעצמו בלימת מנוע בירידות, מאוד נוח.

"Metal is like flesh. Both carry potential in their veins. When tempered with heat and pressure, the potential surfaces"

×
×
  • תוכן חדש...