Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2130 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

היי חברים

יש לי סיאט איביזה 2011 והרכב ממש לא נח, כל בור קטן שיש בכביש מרגישים ממש חזק 

הבנתי שכל הרכבים של קבוצת פולקסווגן הם עם מתלים קשים ולכן מרגישים כל בור אבל נראה לי שאצלי זה מוגזם וגם הרכב עשה כבר 200 אלף 

השאלה האם נראה לכם שכדאי להחליף את הבולמי זעזועים או משהו במערכת המתלים כדי שהרכב יהיה יותר נח והאם יש דרך לבדוק את התקינות של הנ"ל

תודה רבה

פורסם

שלום

תתחיל עם הצמיגים ברכב,

האם לחץ האוויר במידה המתאימה ולא גבוה מידי.

האם יש לך צמיגים סיניים ולא מתוצרת יותר מוכרת אירופאית או קוריאנית /יפנית.

גם לבולמי זעזועים יש שחיקה ובלאי אשר דורשים החלפה,

200000 ק"מ זה המון לבולמים,

קח בחשבון שיש גומיות בולמים בקצה העליון של כל בולם שיתכן והם גם קרועות /יבשות.

בולמים רצוי להחליף למקוריים ,

בסיאט זה מתוצרת זקס . 

בזמנו החלפתי באיביזה 2003 עם 120000 ק"מ בולמים,

ולקחתי מונרו סנסה טראק המתקדמים, הם היו יותר קשים מהבולמים המקוריים החצי גמורים שהיו לי, ולא שווים את עלותם כלל.

בדיקת בולמים יש לך במכוני טסטים שם הם מרעידים את הגלגלים על מכונה במקום.

  • רעיון טוב! 1
פורסם

תודה על התשובה המפורטת

האם כשמחליפים בולמים אפשר לשים בולמים יותר רכים?

כמה בערך עולה להחליף בולמים?

החלפת בולמים זה כולל גם את הקפיץ שנמצא מעל הגלגל?

פורסם

סביר להניח שתרגיש שיפור כשתחליף בולמים ברכב בן 9 עם 200 אלף.

את הקפיצים לא צריך להחליף אם הם לא שקעו (משמע אם הפרונט שלך לא נמוך מדי, משהו שדי קל לראות).

בולמים של קייבה יעלו לך בערך 700-800 שקלים לרביעייה בחנות חלפים. החלפה יכולה להגיע לעוד אלפיה.

על הדרך מחליפים גם כריות בולמים, סדר גודל של 300 שקל.

 

  • רעיון טוב! 1
פורסם

סבבה תודה

אבל עדיין לא הבנתי דבר אחד האם הבולמים משפיעים על הנוחות או רק הקפיצים?

יש כאלו שאומרים להחליף את הבולמים ויש כאלו שאומרים שהקפיצים עדיין קשים אז זה לא יהפוך את הנסיעה לרכה יותר

כמובן שברור שבולמים חדשים יהיו יותר נעימים

 

פורסם
לפני 7 שעות, Ooga כתב:

קייבה

זה שם קוד לKYB? 😂

מה שאבי כתב מדויק בכל אופן.

 

צמיגים משפיעים מאוד על נוחות.

אח״כ בולמים - ואם מחליפים צריך לבדוק את כל הגומיות מסביב - מה שאבי התייחס אליו - זה התושבות בולמים (״כריות בולמים״) שהרבה פעמים עשויות מגומי ומאבדות את הצורה / רכות שלהם (כל גומי ישן הופך לקשה ואז נסדק ונקרע).

זה נכון גם לשאר החלקים במתלים (end links , גומיות של המשולשים וכו).

בגדול תחליפיים מבית טוב יהיו סבבה.

 

קפיצים הם חלק אכן עם פחות בלאי - ואם הם בגובה המקורי - לא הייתי רץ להחליף. (יש בספרים הטכניים את המפרט - כשהבולם בחוץ והקפיץ נח - אפשר למדוד , ויש גם מפרט למה אמור להיות הגובה המקורי של האוטו במצב סטטי)

 

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

פורסם

שלום

בולם מרסן את תזוזת הקפיץ במתיחה או כיווץ,

כדי שהקפיץ לא ינדנד את הרכב בכל עלייה על פגם בכביש ,

או בביצוע סיבובים אשר יגרמו לרכב לינטות בצורה קיצונית לאחד הצדדים על כדי איבוד אחיזה.

  • רעיון טוב! 1
פורסם (נערך)
לפני 40 דקות, Liviur כתב:

זה שם קוד לKYB? 😂

ככה מבטאים את זה, זה שם החברה...

 

בכל מקרה, למרות שהחברה יפנית הבולמים שלהם לסיאט (לפחות אלה שהתקנתי בסיאט שלי) מיוצרים בספרד והם תואמים למקוריים, אין סיבה להעדיף sachs על פניהם.

 

ולשאלה על רכות - אם הקפיצים קשיחים הבולמים אכן לא יעזרו, אבל קפיצים מקוריים תקינים הם לא קשיחים ולכן מה שפוגע היא חוסר יכולת השיכוח של הבולמים בדרך כלל. אבי הסביר זאת מעלי.

עריכה אחרונה על ידי Ooga
  • אהבתי 1
×
×
  • תוכן חדש...