Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב ידני, סופר מיני לנסיעות בקריות - אמין ועלות אחזקה נמוכה!


999256
שימו לב! השרשור הזה בן 1358 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום רב,

מדובר יהיה ברכב שני בבית שישמש בעיקר לנסיעות קצרות באזור הקריות ולכל היותר עד חיפה\נהריה.

בהתחלה חשבתי על C1\פיג'ו 108 וכו' אבל ראיתי שנכנס בתקציב 25-30K אגב, גם פיג'ו 208 משנת 2014-2015 עם נתונים טובים לכאורה.

 

אשמח לדעת מה אמור להיות הכי אמין ובעל אחזקה נמוכה? אשמח לדעת ספציפית לגבי רצועות טיימינג וכו' וכל דבר שהוא מעבר לטיפול "רגיל" של החלפת פילטרים ושמנים

 

הצעות אחרות יתקבלו בברכה :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הכי אמין יהיה הרכב שתטפל בו הכי טוב ועם החלפים הכי איכותיים. 

טיימינג עושים פעם בכמה שנים (5-6) או הרבה אלפי קילומטרים (בין 80 ל-100+ בהתאם להוראות היצרן כמובן) והעלות שלו היא בדרך כלל לא מאוד גבוהה (בערך כמו טיפול וחצי-שניים), אז לא הייתי מכניס אותו למכלול השיקולים של איזה רכב לקנות או לא. 

 

עצם הבקשה לרכב ידני מקלה מאוד על החיים שלך כי היא מצמצמת משמעותית את ההיצע שקיים. שים לב שה-208 הידנית מגיעה ברמת אבזור מאוד בסיסית ועם מנוע די חלש (82 כ"ס) שאמנם לא באמת יהווה בעיה, אבל יכול להיות קצת מבאס. אם חשבת על ה-208, כדאי גם להעיף מבט על הרנו קליאו הידנית שמגיעה עם רשימת אבזור נורמלית ועם מנוע יותר נמרץ (0.9 טורבו).

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תודה פבל. ראיתי באמת את הקליאו אבל מאחר וחשובה לי מאוד האמינות - קצת מפחיד אותי הטורבו (למרות שטורבו באופן כללי מוכר לי והיו לי רכבי טורבו, אבל רק חדשים באחריות..)

 

בכל אופן, לגבי ה-208, בהנחה והאבזור לא מפריע לי, היא עונה להגדרה של אמינה וזולה לאחזקה לדעתך? אין לה מחלות מיוחדות עם המנוע הזה והגיר?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל208 יש בעיה עם הרצועת טיימינג ובתקציב שלך מדובר ברכבים ישנים יחסית שאמורין היו כבר להחליף את הרצועה ואם לא החליפן כך בחשבון שדבר ראשון שתעשה אחרי קניית הרכב הוא להחליף רצועה (1500 ש"ח בגבע) ומאז הרצועה אמורה להחזיק 5-6 שנים או 120 ק"מ.

אם אתה מוצא רכב עם מעל ל100 אלף ק"מ לדעתי תבדוק גם אם החליפו קלאטצ' או שאם המוכר גר באזור עירוני כי אז יכול להיות שהקלאטצ' כבר לקראת סוף החיים שלו ולא מראה עוד סימני עייפות אבל שתצתרך להחליף קלאטצ' בעוד 30+- אלף ק"מ זה יעלה משהו כמו 1500 שקל לכן הייתי מסתכל רכב שכבר עבר החלפה שלו (אגב רלוונטי לכול רכב ידני)

 

חוץ מזה הגיר הידני כיאה לידני לא מצריך טיפול ומחיר החזקת הרכב רגיל לגמרי (פילטרים שמנים רפידות וכו...) 

 

לגבי הקליאו עד כה לא שמעתי שום תלונות על מנוע ה0.9 טורבו שלה מה שכן הקליאו שוקלת יותר מה208 ובפועל אין לה שום היתרון בזריזות או בכוח והיא נוסעת בדיוק כמו הפיג'ו.

 

אגב בתקציב שלך יש 208 אקטיב מאובזרות מאוד.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבנתי. אז אם לוקח 208 לשים לב לטיימינג שבוצע ולמצב הקלץ'.

 

מה לגבי חלופות אחרות שיצא לי לראות ביד2 כמו איביזה ידנית או פורד פיאטה? I20?

 

או שתכלס האופציה המומלצת היא ה-208?

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פאביה ידנית בשנתון שאתה מדבר עליו הגיעה עם אבזור מעליב (גם היא טורבו אגב).

לגבי הפיאסטה לא ידועים לי פרטים. במצבך הייתי מתלבט בין הקליאו ל208. שתיהן אמינות שתיהן מאובזרות.

 

ה208 בגרסאת Active בלבד.

גרסאת ה Access הייתה ערומה ולא שווה את ההפרש.

 

לגבי הקליאו הידנית , תיהיה מספיקה בכל רמת גימור האבזור

ההבדל בין הרמה הבכירה Collection לבין הפחות בכירה Expression Pack זה בעיקר בקרת אקלים במקום מזגן מכני וג'אנטים.

 

המנוע של רנו מאוד אמין ומשתמשים בו במגוון רחב של דגמים גם ברנו גם בדא'ציה וכנראה בעוד יצרנים.

הוא בארץ מ2012 כבר 8 שנים מאוד נפוץ ועדיין לא עלו בעיות סדרתיות איתו אז לא הייתי דואג מזה.

בעל שרשרת טיימינג כל 10 שנים למיטב זכרוני.

 

לגבי ה208 בגרסה הידנית הייתה איזשהי בעיה עם הממיר הקטלטי בהוחלף בהרבה מאוד רכבים. לא יודע אם זה היה חד פעמי ונפתר אחרי החלפה או סדרתי.

מעבר לזה רכב מעולה, נוח בהרבה מהקליאו, שקט יותר, אבל חסר לו את ה"פאנצ'" של המנוע הטורבת של הקליאו.

רצועה טיימינג כל 4 שנים.

 

הייתרון ברכב צרפתי בתקציבים האלו, הוא גם בדמות ביטוח שנתי זול משמעותית מהאלטרנטיבות. קח בחשבון.

עריכה אחרונה על ידי stum
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ה208 מציעה חבילה כוללת טובה בשילוב של נוחות, מרווחת, הנאה מנהיגה, איכות חומרים, בידוד רעשים, אבזור, חסכון בדלק ומנוע נמרץ בתקציב הנ"ל היא דיי מובילה בקטגוריה.

מה שכן ה208 היא רכב שאפשר להגיד עליו אליה וקוץ בה מכיוון שיש לה שתי חסרונות בולטים שזה תפקוד הגיר והקלאטצ' וגם המזגן שלה שבכללי לא מבריק.

 

אני הייתי ממליץ לך פשוט לעשות נסיעת מבחן ברכב תראה עד כמה הדברים הללו מפריעים או לא מפריעים לך אם תראה שזה דיל ברייקר מבחינתך אז תבדוק את הפיאסטה או אופל קורסה שאותה אפשר למצוא עם מנוע 1.4 100 כ"ס וגיר ידני בתקציבך.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

פיג'ו 208 קשה למצוא לפי יד2 וכו'.

ראיתי פיאסטה אחת שנראת עם נתונים טובים. מה דעתכם עליה ביחס למעלות של הפיג'ו 208? מזכיר שאמינות ואחזקה זולה הכי חשובים לי..

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מבחינת אמינות לפיגו מנוע עם רצועת טיימינג שיכולה להתפורר, דובר על זה רבות בפורום.

לפיאסטה מהסיכום השונים אין משהו במיוחד.

איכות חומרים בפיסטה דווקא גבוה יותר, לפיגו מנוע גמיש יותר.

היום: סיטרואן קקטוס 2016./מיצובישי ספייס סטאר 2014

פעם: פיאט דובלו 2002, רנו קליאו 2012.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הפיאסטה אמורה להיות יותר זולה יותר לאחזקה במקצת מה208 בזכות חלפים זולים יותר אבל זה הבדל ממש זניח.

המנוע של הפיאסטה גם לא סובל ממחלות מוכרות בניגוד למנוע של ה208 שיש לו את הבעיה עם רצועת התזמון.

 

רק אם אתם נוסעים בדרכים הרריות עם עליות הייתי ממליץ לעשות סיבוב על הפיאסטה בתוואי הנסיעה הזה כי המנוע שלה קצת אנמי בהשוואה למנוע של ה208 ויכול להוות בעיה 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אם ככה אחשוב גם לכיוון שלה.

 

מה לגבי סוויפט ידנית משנת 2013 לערך? לה יש מחלות ילדות כלשהן? מה לבדוק? מה דעתכם באופן כללי ביחס לרכבים שהוצעו עד כה?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אמנם אוטומטית, אבל הסויפט 2013 שלי סה"כ אמינה, אם כי סבלה ממחלה ידועה (צורך בניקוי בית מצערת), ומתקלה חריגה (צורך בהחלפת ממיר קטליטי, לדברי המוסכניק מקרה יחיד בו נתקל). 

 

מאז אותן תקלות חלפו שנתיים - שלוש בלי בעיות.

 

 

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשנה האחרונה עשינו כ 25,000 ק"מ עם פיאסטה 2014 ידנית. בינתיים אפס תקלות (חמסה חמסה חמסה). הרכב מהנה מאוד לנהיגה, הילוכים מדוייקים וקלאצ' רך. אחיזת כביש מצויינת ביחס לקטגוריה ואפילו הגה עם פידבק אמיתי.

הרכב מיוצר בגרמניה ומרגיש איכותי ומהודק. מצד שני, רמת הגימור מינימלית מינוס. חלונות ידניים מאחורה. מחשב דרך לא ממש קיים. מולטימדיה עתיקה, מזגן ומאוורר מיכניים אבל הקירור נפלא אפילו בימים לוהטים.

המנוע חלש, ממש חלש. בנסיעות ארוכות לצפון צריך לסחוט כל הילוך בעליות כדי לעמוד בקצב התנועה.

צריכת הדלק היא 13.5-15 ק"מ/ליטר כתלות בתוואי הנהיגה.

במהירות שיוט בכביש 6 מורגש חסרונו של הילוך שישי.

אנחנו מאוד אוהבים את הפיאסטה, היא מרגישה כמו רכב איכותי אבל של 'פעם'. לא הייתי מתנגד לעוד 30 כ"ס....

Sent from my SM-G960F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1358 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...