Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

אוסף שאלות מכונאות בסיסיות, אשמח לתשובות :)


itayvaizman
שימו לב! השרשור הזה בן 1386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מתעמק לאחרונה במכונאות וטיפולים עצמיים. לפניכם חפירה רצינית עם הרבה שאלות בסיסיות. אשמח לתשובה \ תשובות, ואם זה מצוטט מאיפשהו, אז מקור בנוסף (וליד כל תשובה בבקשה תוסיפו את מספר השאלה שיהיה נוח לי ולקוראים להבין במה מדובר!) :)

יאללה:

1. באיזור הבלמים - יש את הדיסק, ראיתי באנגלית שהוא נקרא "rotor" משום מה ולא Disc. יש לזה סיבה?

2. והקאליפר - Caliper, איך אומרים בעברית? וגם שם ראיתי שזה מורכב משני רכיבים: תושבת לרפידות, והקאליפר עצמו (שלוחץ את הרפידות). איך זה נקרא?

3. האם הצילינדר של הנוזל ההידראולי מחובר לקאליפר כחלק מהיחידה או שהוא ניתן לניתוק והחלפה?

4. איך מזהים צורך בהחלפת רפידות?

5. במנוע, יש את הserpentine belt. במשחק (סימולטור) מכונאות שקניתי ראיתי שיש שם שתי חגורות. A וB. אבל ברכבים דווקא ראיתי אחת. מה הסיבה?

6. איך אומרים את שם החגורות \ רצועות האלה בעברית?

7. השימוש היחיד של החגורה הוא להעביר סיבובים מהמנוע (מהקראנק שאפט?) למיסבים של רכיבים שונים ברכב כמו אלטרנטור, מזגן, הגה כוח? (נכון \ לא 🙄)

8. איך אומרים את השם של הרכיב idler pulley בעברית? ומה המטרה שלו? כי בשביל למתוח את הרצועה יש את הbelt tensioner (גם את זה איך אומרים?) לפי מה שהבנתי.

9. מצב P (פארקינג ברייק) פועל על כל הגלגלים? הוא לוחץ את רפידות הבלמים הרגילות או שיש לו רפידות משלו?

10. למה כשמחזירים את הפין \ בורג הזה של הקאליפר (כן כן חזרתי לקאליפר) למקום, שמים עליו גריז?

 

אם יהיו לי שאלות נוספות אוסיף פה...

מוזמנים לענות ולעזור לי :D

אחלה סופ"ש

 

(התמונה להמחשה בלבד)

What Happens if a Serpentine Belt Breaks? — State Street Auto Repair

עריכה אחרונה על ידי itayvaizman
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ברוך בואך לפורום.

ראשית, מונחים שונים נקראים שונה באנגלית בריטית מאשר באנגלית אמריקאית . בעברית לפעמים קל יותר לתאר והבין מתוך השם.

 

לפני 43 דקות, itayvaizman כתב:

מתעמק לאחרונה במכונאות וטיפולים עצמיים. לפניכם חפירה רצינית עם הרבה שאלות בסיסיות. אשמח לתשובה \ תשובות, ואם זה מצוטט מאיפשהו, אז מקור בנוסף (וליד כל תשובה בבקשה תוסיפו את מספר השאלה שיהיה נוח לי ולקוראים להבין במה מדובר!) :)

יאללה:

1. באיזור הבלמים - יש את הדיסק, ראיתי באנגלית שהוא נקרא "rotor" משום מה ולא Disc. יש לזה סיבה?   

דיסק הוא דיסק (אמריקאית) לא נתקלתי במינוח הבריטי , קצת מוזר שהם יקראו לו רוטור כי נשמע מטעה (אבל מי אני שאקבע לבריטים) 

ציטוט

 

 

2. והקאליפר - Caliper, איך אומרים בעברית? וגם שם ראיתי שזה מורכב משני רכיבים: תושבת לרפידות, והקאליפר עצמו (שלוחץ את הרפידות). איך זה נקרא?

עזוב את העברית כאן , קאליפר זה כלל המכלול החובק את הדיסק והוא כולל את הבוכנות שדוחפות את הרפידות (פדים PADS) 

 

ציטוט

3. האם הצילינדר של הנוזל ההידראולי מחובר לקאליפר כחלק מהיחידה או שהוא ניתן לניתוק והחלפה?

ניתן להחלפה 

ציטוט

4. איך מזהים צורך בהחלפת רפידות?

על פי העובי , לחלק יש לוחית מתכת בתוך החומר הנשחק וכמגיע מגע בין הלוחית לדיסק זה סוגר מעגל לחישן שמחובר לאותה לוחית ואמורה להידלק נורת אזהרה בלוח המכוונים.

 

ציטוט

5. במנוע, יש את הserpentine belt. במשחק (סימולטור) מכונאות שקניתי ראיתי שיש שם שתי חגורות. A וB. אבל ברכבים דווקא ראיתי אחת. מה הסיבה?

החגורות בעיברית הן "רצועת אביזרים" ורצועת תיזמון (היכן שיש רצועה ולא שרשרת) בכלי הרכב רצועת התזמון נמצאת תחת מכסה שמגן עליה מפגיעה.

 

ציטוט

6. איך אומרים את שם החגורות \ רצועות האלה בעברית?

 

ראה 5 

ציטוט

7. השימוש היחיד של החגורה הוא להעביר סיבובים מהמנוע (מהקראנק שאפט?) למיסבים של רכיבים שונים ברכב כמו אלטרנטור, מזגן, הגה כוח? (נכון \ לא 🙄)

כשמה כן היא רצועת אביזרים .  כיום במרבית ההמכוניות תגבור ההגה חשמלי ואין צורך לחבר את מכלול התגבור דרך חגורת האביזרים.

ציטוט

8. איך אומרים את השם של הרכיב idler pulley בעברית? ומה המטרה שלו? כי בשביל למתוח את הרצועה יש את הbelt tensioner (גם את זה איך אומרים?) לפי מה שהבנתי.

מותחנים ו "פולי" (כי לא מתרגמים הכל :) ) לכל אחד תפקיד משלו. הIDLER (סרק) לא משמש למתיחה.

 

ציטוט

9. מצב P (פארקינג ברייק) פועל על כל הגלגלים? הוא לוחץ את רפידות הבלמים הרגילות או שיש לו רפידות משלו?

לא , מצב P מונע שילוב הילוכים. את הבלמים בעמידה מחזיק בלם השרות/בלם היד (הנד-ברייק או סרוויס-ברייק) / הפעולה נועלת בדרך כלל את הגלגלים האחוריים , אם אני לא טועה ישנם כלי רכב שנועלים את כל ה 4 

 

ציטוט

10. למה כשמחזירים את הפין \ בורג הזה של הקאליפר (כן כן חזרתי לקאליפר) למקום, שמים עליו גריז?

שלא יכאב לו בחדירה :)  על מנת להקל על ההכנסה ולמנוע התפסות עקב חול ואבק.

 

ציטוט

 

אם יהיו לי שאלות נוספות אוסיף פה...

מוזמנים לענות ולעזור לי :D

אחלה סופ"ש

 

(התמונה להמחשה בלבד)

What Happens if a Serpentine Belt Breaks? — State Street Auto Repair

 

עריכה אחרונה על ידי zaf
  • אהבתי 1
  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, chachke כתב:

מצטרף לשאלה 9. שילוב גיר אוטומטי למצב P לא נועל את הגלגלים המניעים על ידי עצירת הגיר?

 

לא . הוא מונע את הסיבוב של הציר המניע ועקב כך הגלגלים המניעים לא יסתובבו .

The parking pawl locks the transmission's output shaft to the transmission casing by engaging a pawl (a pin) that engages in a notched wheel on the shaft, stopping it

(and thus the driven wheels) from rotating

image.png.437059acf6c5cf6a30353612a71a716f.png

 

 

עריכה אחרונה על ידי zaf

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, chachke כתב:

כלומר אם בעמידה במדרון מעבירים את בורר ההילוכים לP, מבלי להפעיל את בלם היד, ומורידים רגח מהבלם, הרכב יתדרדר?

לא, אבל כל המשקל של הרכב ישען על פין בודד אחד! 

אם ישבר הפין הוא יפול לתוך בית הגיר. אם השיפוע חריף מידי תתקשה להוציא את הידית ממצב P ואם תפעיל לחץ אתה עשוי לשבור את הפין. תראה באיור למעלה.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 3 שעות, zaf כתב:

דיסק הוא דיסק (אמריקאית) לא נתקלתי במינוח הבריטי , קצת מוזר שהם יקראו לו רוטור כי נשמע מטעה (אבל מי אני שאקבע לבריטים) 

לא יודע למה הביטחון שלך בזה - אבל הוא לא מבוסס.

דוגמאות:

https://www.tirerack.com/content/tirerack/desktop/en/parts_accessories/brakes.html

https://www.flyinmiata.com/miata-performance-parts/nb-1999-05/nb-brakes/nb-brake-parts.html

https://www.rallysportdirect.com/scp/brakes/brake-rotors

בשלוף 3 אתרים שמוכרים חלקים אמריקאים - באף אחד לא משתמשים במונח דיסק

 

אתה יכול לראות פה בתשובה השניה למה זה נקרא ככה (רמז - מסתובב עם הציר):

https://www.quora.com/Whats-the-difference-between-disc-brakes-and-disc-rotors

 

 

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי ה"חופש" בP - אני באופן אישי מרגיש את זה מאוד, במיוחד בפלורידה שם אף אחד לא מרים האנדברקס - כל חניה ויציאה מהמכונית היא מיטלטלת קלות עד שגיר ננעל.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

 @Liviur תודה, החכמתי , למעשה זה ההסבר :

No difference at all. The British were the first to offer a disc brake as standard on a production car - a Jaguar. They were and are called disc brakes because the brake pads are pushed onto the ‘discs’ by a hydraulic calliper.

 In the USA the discs, after which disc brakes are named, are called ‘rotors’. I don’t know, but presumably the Americans call the brakes ‘rotor brakes’, which are the same as ‘disc brakes’ in

’ the UK & Europe.

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

https://www.rallysportdirect.com/part/rotor-singles/sub036sp-wavespec-sport-line-front-rotor

לא עגול :) 

 

ההסבר היותר מדויק למונח מהלינק ששמתי:

 

A rotor is any component of rotating machinery that is attached to, and rotates with, a relevant shaft, and that interacts with an adjacent, non-rotating (in the coordinate system of the frame of the machine) component. The non-rotating component is generically known as a stator, although the non-rotating component may have a name more specific to its function.

A brake rotor is any rotating component of a brake. It often interacts with a stator that imposes friction upon it by exerting pressure on it. A brake stator is normally called a more specific name that also states its form, and by inference its mode of operation, such as a shoe (for radial force) or a pad (for axial force).

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 דקה, Liviur כתב:

https://www.rallysportdirect.com/part/rotor-singles/sub036sp-wavespec-sport-line-front-rotor

לא עגול :) 

 

ההסבר היותר מדויק למונח מהלינק ששמתי:

 

A rotor is any component of rotating machinery that is attached to, and rotates with, a relevant shaft, and that interacts with an adjacent, non-rotating (in the coordinate system of the frame of the machine) component. The non-rotating component is generically known as a stator, although the non-rotating component may have a name more specific to its function.

A brake rotor is any rotating component of a brake. It often interacts with a stator that imposes friction upon it by exerting pressure on it. A brake stator is normally called a more specific name that also states its form, and by inference its mode of operation, such as a shoe (for radial force) or a pad (for axial force).

חידשת לי  :) 

אני נוטה להשתמש במונחי רוטור וסטטור יותר במנועי חשמל, בדיוק כמו בהסבר שציטטת.  מה שהפתיע אותי הוא השימוש במונחים האלה במכלול הבלימה. מסקנה אפשר ללמוד דברים חדשים גם אם אתה כלב זקן :) 

 

אני נתקל לא מעט במונחים שונים בין אנגלית בריטית לאמריקאית, הפעם הופתעתי.  

 

 

  • רעיון טוב! 1

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...