Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב שלא נסע כ-5 חודשים (מתחילת הקורונה), איך להחזירו לנסיעה?


super-man
שימו לב! השרשור הזה בן 1391 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלום לחברים, 

מדובר ברכב מסוג טרנספורטר t5, ידני, 2013. דיזל.
 לאור המצב בחודשים האחרונים הרכב לא נסע מחודש פברואר.

הרכב משמש להסעת אדם נכה, לכן לא הייתה סיבה ולא היה אפשרי להשתמש ברכב בתקופה הזאת. 

 

(הייתי צריך לרדת ולהניע בכל שבוע-פעם בחודש, נכון מאוד. אך בגלל המצב, והחשש לסכן מבחינה בריאותית את בני הבית, לא היה אפשרי לצאת מהבית בנסיבות האישיות)

 

צירפתי להודעה תמונות של המצבר מלפני כמה שנים (העתקתי את הנתונים לכאן למען הנוחות)

ציטוט

 

VARTA

5K0 915 105 K

12V 95Ah 450A DIN

760 A EN/SAE/GS

 

 

יצאתי אתמול לראשונה מאז פברואר על מנת לבדוק את המצב.

האור האדום שיש בצד הנהג (נקרא אור אזעקה?) - אין אור. 

ניסיתי לפתוח את הרכב עם השלט - לא הגיב. נאלצתי להכניס את המפתח ולפתוח ידנית בסיבוב.

קודנית - אין אור במקשי הקודנית.

 

(לא ניסיתי להכניס את המפתח ולסובב, מתוך מחשבה שאולי זה יזיק אם נשאר קצת כוח במצבר, ואולי ידלקו מספר נורות בלוח המחוונים

ובעיקר בגלל שראיתי שאין אור בקודנית אז שיערתי שזה לא יעזור - בלי הקודנית אי אפשר להניע).

 

לאחר תיאור מצב החשמל ברכב - האם יש איך להחזיר קצת חיים למצבר על מנת לצאת לנסיעה של 30 דקות בכדי להטעין אותו?

 

יש לי בבית סוללת גיבוי . אך אין לי ניסיון איתה, נרכשה רק לשם הגיבוי לאחר שנתקענו פעם אחת למספר שעות מחוץ לעיר. אתמול הטענתי אותה ל-100%.

אולי עדיף לא לנסות להניע איתה את הרכב, אלא לחבר אותה למצבר ל-5/10 דקות על מנת לתת למצבר מעט "חיים" בכדי שלפחות האור בקודנית יחזור להאיר? או שהיא פשוט לא תעשה כלום כי המטרה שלא זה לא להטעין את המצבר, אלא פשוט לתת לו "מכת כוח"?

 

צירפתי תמונות של הסוללה עם נתונים עליה, האם היא תתאים למצבר?

 

בתקווה ואצליח להניע את הרכב (לאחר התשובות שלכם)

רכב שלא נסע כ-5 חודשים, האם צריך לעשות משהו לפני יציאה לנסיעת רענון? השמן שלא זז, הנוזלים שעמדו במקום, הצמיגים (משער שצריך להתחיל נסיעה איטית מאוד, ואחרי כמה דקות להיכנס מיד למלא לחץ אוויר) האם יש לדברים האלה חשיבות?

 

 אשמח לעזרה והכוונה כאן חברים.

 

תודה רבה לכם.

2_(1).jpg

2_(2).jpg

2_(3).jpg

3_(1).jpg

3_(2).jpg

3_(3).jpg

עריכה אחרונה על ידי super-man
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תנסה להתניע, עם הסוללת גיבוי אם לא תצליח תנסה עם כבלים מרכב אחר.

לא אמורה להיות בעיה להתניע רכב שעמד בהנחה שלא חסר שמן.

ברגע שתתניע תן לו להגיע לטמפרטורת עבודה וצא לסיבוב על מנת להטעין את המצבר.

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המצבר פרוק - לא משנה מה היית עושה - זה לא היה מניע.
הסוללה שהעלת פה - יכולה להניע רכב קטן עם מצבר חלש אולי. קשה לי להאמין שהיא תניע רכב דיזל שעמד עם מצבר פרוק. הסוללה הזו מיועדת לחיבור - הפעלה - לחכות שהנורה תדלק ולנסות להניע. לא להטענת המצבר.


רוב הסיכויים שתצטרך משהו עם כבלים וכמה דקות של טעינה.

 

מעבר לזה - 5 חודשים בלי תזוזה זה ממש לא טוב - קודם כל לצמיגים. יכול מאוד להיות שגמרת 4 צמיגים ויש להם flat spots.

הם בכלל עדיין מנופחים ? כדאי לך להגיע עם משאבת אוויר או משהו לפני שאתה מזיז את הרכב.

לאחר מכן - גם דלק לא אמור לשבת כ״כ הרבה זמן. אני פחות מכיר את המצב בדיזל - בבנזין - לתקופות כאלו מוסיפים חומר שנקרא fuel stabilizier. אחרת יש סיכוי לא קטן שהאוטו לא יניע בגלל הדלק.

 

כך או כך - אחרי כזו שהות - המקום היחיד שאתה צריך לסוע אליו (אם הרכב במצב נסיעה) - זה למוסך.

לעשות לפחות טיפול ולוודא שאף אחד מהבלמים לא ננעל גם על הדרך מהעמידה.

אם יש לך ביטח ושירותי דרך במסגרת הביטוח - זו אחלה הזדמנות להשתמש בזה. קרא להם ותסביר להם את המצב. ישלחו רכב שירות - כנראה גם עם קצת דלק , מצבר , משאבת אוויר לגלגלים - ויעזרו לך.

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

trademarkלא רציתי להיות פזיז ולנסות לפני שאתייעץ אתכם. 

 

אז לגבי הסוללה,

1. איך להשתמש בסוללה יש 2 אפשרויות: האחת, אני מחבר את התנינים למצבר וב-30 שניות שיש לי אני מנסה לבצע התנעה. האפשרות השנייה, אני מחבר את התנינים ופשוט נותן להם להיות מחוברים כ-5 או 10 דקות על מנת "להחיות" מעט את המצבר. 

כי אני צריך בראש ובראשונה אור לקודנית - אם לא יהיה חשמל לקודנית, לא אוכל אפילו לנסות להגיע לשלב של ההתנעה.

 

2. האם אין סיכון שהסוללה פתאום תתפוצץ? זה אולי מצחיק, אבל אני לא רוצה שיהיו לי הפתעות אחר כך, מעדיף לשאול ולצאת מעט אידיוט אבל לפחות להיות מוכן.

3. הסוללה בכלל תעשה משהו אם היא תהיה מחוברת למשך כמה דקות? כי כמו שכתבתי, אני חושש שזה לא היעוד שלה להטעין מצבר, אלא יותר לתת לו "מכת כוח" אבל זו רק מחשבה אני לא מבין בזה.

 

Liviur, פרוק משמע בוודאות 0%? או יותר נכון אולי להגיד 0V?

יש לי גם רב-מודד בבית. אני יכול לנסות לבדוק מה המצב, אם כי אני לא מבין בזה דבר.

אני זוכר שברכבים החשמל הוא בסביבות ה-12V, לכן רק לשם הדיון, אם אני אחבר רב-מודד מינוס למינוס פלוס לפלוס

ואראה נניח 5.85V (מספר אקראי רק לשם הדיון) האם זה לא נותן קצת תקווה שהרכב לפחות לא על 0V? 

לאחר מכן אחבר את הסוללת גיבוי, אתן לה מספר דקות "להחיות" את המצבר, ואז שוב עם הרב מודד

הפעם אני אמור לראות מספר גדול מ-5.85V אם אני אראה שהמספר לא משתנה - כנראה שבאמת מהסוללה לא תבוא הישועה. 

 

* אני מסתייג כי אני עדיין חושש שהסוללה הזו לא אמורה להיות מחוברת למצבר יותר מ-30 שניות, לכן כל מה שאני כותב הוא לשם הדיון. זו הסיבה שעדיין לא עשיתי דבר. לראות מה יש לכם לומר.

 

לעניין הכבלים -  יש לי ברכב, השאלה אם יעזור לי לבקש מרכב אקראי (לרוב פרטי, קטן) או שאני צריך רכב זהה לשלי (מסחרי? גדול? גם דיזל?)

פשוט לחבר אחד לשני ולתת להם להיות מחוברים כמה דקות?

 

* נכון לעכשיו אני גם ככה לצערי לא אוכל לבקש מרכב אקראי עזרה, אני עושה הכל לבד, בזמנים שאין סיכון שאתקל במישהו.

 

 

הצמיגים אני לא יודע - זה היה בלילה. כמו שהבנת מניסוח ההודעה, אני לא יוצא בשעות שיש סיכוי להיתקל במישהו. לכן קשה לראות בלילה את מצב הצמיגים.

אנסה בפעם הבאה שלי לבדוק אם הם במצב שמזכיר "פנצ'ר".

 

מה יקרה לדלק שישב הרבה זמן? התדלוק האחרון גם היה בחורף, זכור לי שאמרו בחדשות שיש בעיה עם רכבים שניסו להניע

אחרי תקופה ארוכה בגלל הקורונה, אם בסוף אמצא דרך להניע האם יכול להיגרם נזק בגלל הדלק "הישן" שנמצא במיכל עוד מחודשי החורף?

 

ממוסכים אני מנסה להימנע. לא רק בגלל ההוצאה הכספית, בעיקר הנפשית שלי. אם היה כאן מוסך מומלץ ע"י חברי הפורום

או אפילו של אחד מהחברים, הייתי רגוע לגרור את הרכב למוסך (קריית גת). בינתיים אני מעדיף בכל דרך שאפשר לטפל בזה לבד בסיוע שלכם.

 

תודה רבה

עריכה אחרונה על ידי super-man
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רגע רגע, רכבים הרבה יותר עמידים ממה שאנשים חושבים, בטח מנועי הדיזל של VW.

דבר ראשון - בדיקת מפלס שמן, נוזל קירור ונוזל בלם, דבר נוסף - להעיף מבט על רצועת האביזרים ולגעת בה לראות שהיא לא יבשה לגמרי.

לאחר מכן תתחיל מלנסות להניע עם הבטריה, שיש לך. לא יצליח? לא נורא - תנסה למצוא מישהו, משפחתית עדיף על רכב מיני שיקדיש לך 10 דקות שבהן תהיה מחובר בכבלים והוא יתן קצת גז ויחזיק את הרכב שלו ב2500 סל"ד. אם יש לך רב מודד, תעזר בו כדי לראות שהמתח במצבר עולה תוך כדי.
לאחר מכן אם הניע - צא לנסיעה בה העצירה הראשונה שלך תהיה תחנת דלק, תתדלק ותנפח גלגלים (אפשר לתדלק בלי לכבות מנוע, במיוחד בדיזל (אם כי ברכב שלך אולי צריך לשלוף מפתח בשביל זה, ואז אני ממליץ שתסע עשרה ק"מ בסל"ד גבוה כדי לוודא שהרכב יניע שוב, או שפשוט תביא מפתח ספייר). 

 

במקרה הכי גרוע בו לא הצלחת להניע כי המצבר מת - אפשר להזמין שירותי דרך מהביטוח שינסה להניע לך, ואם הוא לא יצליח אז יש לא מעט חברות שיחליפו לך את המצבר מתחת לבית מבלי תוספת משמעותית למחיר.

אם אחרי שתנפח גלגלים תרגיש רעידות במהירות גבוהה - יתכן והצמיגים נפגמו ותדרש החלפתם (להבא - כשמעמידים רכב צריך לנפח את הצמיגים יותר מהרשום, נניח 40PSI, כדי לשמור עליהם).

 

 

  • רעיון טוב! 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מצבר שעמד לא מנותק ופרוק לגמרי במשך חודשים, רוב הסיכויים שכבר מת לחלוטין, ולכן הייתי מדלג על כל ניסיונות להחייאתו ומזמין ישר מצבר חלופי מאחת מחברות מצברים עד הבית.
 

מעבר לכך, מחזק. שום דבר מיוחד לא קורה לרכב בתקופה כזו. הרכב שלי היה בשנה וחצי האחרונות במצב דומה, עמד תקופות ארוכות של שלושה-ארבעה חודשים כל פעם (עם מצבר מנותק) בין שימושים, נוסע תקין לגמרי ואפילו הניע כמו פנתר כל פעם.

  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אוקיי - שאלתי חבר - אין בעיה עם דיזל שעמד (בניגוד לבנזין)

לדעתי - יש סיכוי עוד שהמצבר יהיה בסדר. שהסוללה הקטנה הזו תצליח להניע? פחות מאמין.

היא תיתן לך חשמל לרכב ותוכל להפעיל את הקודנית - הבעיה עם להשאיר אותה מחוברת היא כשהרכב מונע - ואז סוללות בלי הגנה צריך לנתק מהר.

כלומר - עד שלא הנעת - היא בסדר. אחרי שהנעת - לנתק בזריזות.

לדעתי אבל - אין לך סיכוי שהיא תדחוף מספיק זרם.

 

אם יש לך רב מודד - תשים אותו - כל מספר מתחת ל10 יהיה קשה עד בלתי אפשרי להניע , מתחת ל3 זה מצבר פרוק לגמרי. (שזה כנראה יהיה מצבך)

תצטרך לחבר רכב אחר (מונע) ולחכות קצת כדי שיהיה לך סיכוי להניע.

 

שאר הנקודות - צמיגים בלי אוויר , בלמים שצריך לוודא שלא תפוסים - עדיין רלוונטים.

לשים יותר אוויר לפני שהאוטו עומד זה נחמד - ימנע פענצ׳ר על פני תקופה יותר ארוכה - אבל לא flat spots (כלומר אם אתה מרגיש רעידות - כמו ששלקייס כתב - הצמיגים הלכו)

 

בקיצר - אל תבנה על להניע בלי רכב נוסף. ואם אתה נוסע - ב ז ה י ר ו ת.

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 5 שעות, super-man כתב:

שלום לחברים, 

מדובר ברכב מסוג טרנספורטר t5, ידני, 2013. דיזל.
 לאור המצב בחודשים האחרונים הרכב לא נסע מחודש פברואר.

 

בקצרה. האם יש אורות מעבר/דרך ?

 

במידה והתשובה לא. חבר את המצבר בעזרת כבלים לרכב אחר למשך 10 דקות כאשר המנוע של הרכב התורם מונע ונסה להניע.

 

במידה והרכב הניע בצע נסיעה של 30 דקות מחוץ לעיר ותחנה קרוב לחשמלאי ובצע בדיקה של המצבר אצל חשמלאי.

 

  • רעיון טוב! 2

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

shellcase, מעודד מאוד אני חייב לציין🙏

ציטוט

דבר ראשון - בדיקת מפלס שמן, נוזל קירור ונוזל בלם, דבר נוסף - להעיף מבט על רצועת האביזרים ולגעת בה לראות שהיא לא יבשה לגמרי.

* מפלס שמן - עוד לא יצא לי לבדוק. נרשם.

* נוזל קירור - בדקתי אז כשיצאתי (כלומר אתמול) נראה שזה בסדר. החץ ב-MIN. מינימום.

* נוזל בלם - נרשם לבדיקה. 

* רצועת אביזרים - זו הרצועה שמחוברת למדחס מזגן? תסלח לי, אני יכול להגיד שאני חובב רכב, אני פשוט עדיין לא מנוסה ברכבים כמוכם.

למדחס מזגן שלי מחוברת רצועה, כמדומני זו הרצועה היחידה שיש ברכב (אם טועה אשמח ללמוד). ברצועה הזו לגעת ולבדוק שהיא?

כלומר, איך אדע אם היא לא יבשה, אני לא יודע איך היא אמורה להיות😊

 

המשך התגובה שלך - תודה. ארשום לי (להיעזר במישהו {כשיתאפשר} - כבלים, עדיף רכב כמה שיותר גדול, 2.5K סל"ד מס' דקות תוך כדי שמחובר הרב-מודד למצבר לעקוב אחר המספרים, ל"א בתחנת דלק) 

אני רק רוצה לשאול, מתוך סקרנות, למה כתבת מפתח ספייר? זה עניין אותי. אם אפשר לתדלק עם המפתח בפנים, מה המטרה של המפתח ספייר?

 

Liviur, תודה שטרחת - מעריך את זה.

כמו שכתבתי לחבר shellcase גם התגובה שלך עם רוח אופטימית ומעודדת - זה משמח (אם כי איזנת בהמשך).

ציטוט

היא תיתן לך חשמל לרכב ותוכל להפעיל את הקודנית

אם אכן הסוללה שיש לי תתן לי חשמל בשביל הקודנית - זו כבר התקדמות. כי בלי קודנית אני בכלל לא אוכל להניע.

* בהזדמנות אני צריך לברר אם מבחינת הביטוח אני יכול לנתק את הקודנית ופשוט להיפטר מהתוספת הזאת.

 

ידידי, כשאתה כותב

ציטוט

בלמים שצריך לוודא שלא תפוסים

אני מרגיש צורך להתנצל פעם נוספת שאולי אני שואל שאלות של אידיוט, אבל אני מעדיף לשאול - 

אתה מתכון בסך הכל לבדוק אם הבלמים מתפקדים, זה הכל? כלומר אם הדוושה מבצעת את המהלך הרגיל שלה (למטה עד הסוף בלחיצה עליה, וחזרה למעלה, וכמובן מן הסתם - אם הרכב בולם)

פשוט רוצה לוודא שאני לא מפספס משהו במיוחד במילה "תפוסים". 

תודה

 

שלום מרק, קצר ולעניין. אם אתה זוכר אותי, אני מעדיף כמה שיותר לפרט. אנסה לקצר, לשאלתך:

ציטוט

בקצרה. האם יש אורות מעבר/דרך ?

לא הכנסתי את המפתח מלבד פתיחת דלת הנהג פיזית עם המפתח - לכן אין לי תשובה לגבי האורות. אך כשהייתי בתוך הרכב

והמפתח בכיס, ניסיתי להדליק אורות סלון - אין אור. גם אין אור בקודנית. אני אהמר ואומר שלא - אין אורות מעבר/דרך.

 

תודה על כל העצות.

 

נראה שהעצה שחוזרת על עצמה וזה מה שבעיקר צריך לעשות. אחרי שגורמים למצבר לחזור לחיים.

זה לנסוע נסיעה לא קצרה (מינימום 30 דקות). ושאין מה לחשוש לגבי זה שהרכב עמד מספר חודשים.

 

––––––––––––

 

יש לי לא מעט דברים לעשות, במיוחד הפעולות שכתב לי shellcase. 

אני גם די נוטה לחשוב שאחרי פריקה כזאת של המצבר (5 חודשים זה לא מעט זמן), המצבר כבר לא יחזור להיות כפי שהיה.

אולי יהיה צורך להתחיל לחפש מצבר אחר (זה בסדר אני אפתח נושא כשיהיה רלוונטי לגבי מצבר חדש, בינתיים אני רק צריך להחיות את הרכב).

 

ברור לי שאחרי שאני אצליח להניע את הרכב ואצא לנסיעה, יהיה צריך לבדוק כמה דברים ברכב.

אני כבר לא ארגיש בטוח להסיע את משפחתי ברכב שהצמיגים עמדו 5 חודשים, ומצבר שנפרק באותו פרק זמן. 

יהיה צורך לחדש את הרכב בצמיגים חדשים ומצבר. אך כמו שאמרתי זה לא לעכשיו. עכשיו צריך רק שהרכב יהיה כשיר לנסיעת רענון.

 

לגבי שירותי דרך שהמליצו לי פה לא אחת  - תודה על התזכורת, אני לא חשבתי על זה בכלל. 

נכון לעכשיו זה פחות אפשרי. בגלל שאני מנסה להימנע ככל האפשר מלהיפגש עם אנשים.

 

אני מודה לכם על כל העצות והטיפים. שמחתי להיעזר בכם פעם נוספת (יש לי התנסות לא קטנה אתכם, ההיסטוריה שלי במשתמש תעיד על כך).

למדתי לא מעט. הרגעתם אותי.

מי שקורא בין השורות, מבין שנכון לעכשיו כשעדיין יש סיכון בחוץ (במיוחד לאוכלוסיות שבסיכון רב)

הרכב לא יחזור לפעילות מלאה, אך לפחות אני כעת רגוע יותר (בדיוק דיברנו על זה בבית, שהגיע הזמן לבדוק את הרכב אחרי 5 חודשים)

בזכות העצות והעזרה שלכם - תודה קארספורום 🙏

 

כמובן שאעדכן.

עריכה אחרונה על ידי super-man
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 6 דקות, super-man כתב:

פשוט רוצה לוודא שאני לא מפספס משהו במיוחד במילה "תפוסים". 

אתה תרגיש בנסיעה הראשונה - אם אתה חש ״התנגדות״ של הרכב לנסיעה אחרי הכמה מטרים וכמה בלימות הראשונות - יש מצב שאחד הקאליפרים נתפס על הדיסק.

במצב הזה - עדיף להחנות ולגרור למוסך.

קשה לי להאמין שזה יקרה ברכב חדש יחסית שישב רק 5 חודשים - בישראל (איזור יחסית יבש ויציב מבחינת מזג אוויר) - אבל עדיין. רק לשים לב.

  • רעיון טוב! 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שוב, כמו שכתבתי - רכבים ומכלוליהם הרבה יותר עמידים ממה ש'האינטרנט' עלול לגרום לך לחשוב.
בדיקה של הרצועה - זו אכן אותה רצועה שמחוברת למדחס המזגן (ולאלטרנטור, הרכיב שמטעין את המצבר ולעוד כמה מכלולים), בכל מקרה - היא צריכה להיות עם גמישות מסויימת, אם אתה לא יודע מה אתה בודק, דלג - גם היא תקרע (וזה מצב מאאאאאאאאאד נדיר) זאת לא תקלה רצינית, גוררים למוסך, מחליפים רצועה וממשיכים בחיים.

כתבתי על מפתח ספייר - בגלל שבחלק מהרכבים צריך מפתח בשביל לפתוח את מיכל הדלק, וכיוון שזה ידרוש כיבוי מנוע - אולי עדיף להביא מפתח ספייר, כי כמו שאמרתי אין ממש בעיה לתדלק כשהרכב מונע ועדיף לתדלק בהקדם כדי למהול את הדיזל הישן בחדש (לא אמורה להיות בעיה משמעותית בדיזל ישן - אבל עדיף לרענן).
עוד דבר שאולי כדאי לקחת בחשבון - יש מסנן ברכבי דיזל שככל שיש יותר מים בדיזל (הוא סופח לחות מהסביבה לאט לאט) הוא מתמלא ודורש החלפה וככל שהדיזל עומד הוא יספח יותר לחות. (אשמח אם מישהו פה בפורום שמבין קצת יותר ממני ברכבי דיזל ירחיב), לא יודע אם אצלך יש כזה או לא.

בעניין הצמיגים, אין לך מה לדאוג מראש או לתכנן החלפות סתם.
אם יהיו רעידות - אז כן, אם לא - סע בשלום עד שיגיעו ל3-4 שנים.

  • רעיון טוב! 1

 

בתאריך 13.7.2020 בשעה 17:22, pl7410 כתב:

זו בכל זאת מדינה שמסתמכת על טמטום כמשאב לאומי

 

לפני 5 שעות, HybridBoy כתב:

תיבה טובה סטייל DSG

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מניסיון של שנים עם כמה רכבי אספנות, לא נתקלתי בבעיית עיוות צמיגים  לאחרי עמידה של כמה חודשים ולא נתקלתי בעיות בגלל דלק ישן גם אם עמד שנה במיכל. 

 

 

לגבי מים בסולר: בבית פילטר סולר, בחלקו התחתון מצטברים מים, המים כבדים יותר מסולר. יש חיישן ונורה בלוח שעונים, שנדלקת כשיש מים מעל מפלס מסויים ואז פותחים את פתח ניקוז המים שעל הפילטר ומרוקנים את המים. 

 

רוב המים האלו מגעים עם הסולר מתחנת הדלק. איכות הסולר בארץ די טובה, לא ראיתי את הנורה הזו דולקת אף פעם. 

 

 

תדלוק רכב מונע בחלק מהדגמים גורם לזיוף שעון הדלק כי המחשב מבצע קראית מפלס רק בהתנעה ומשם מציג נתון מחושב.

  • רעיון טוב! 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 18 דקות, Buki כתב:

מניסיון של שנים עם כמה רכבי אספנות, לא נתקלתי בבעיית עיוות צמיגים  לאחרי עמידה של כמה חודשים ולא נתקלתי בעיות בגלל דלק ישן גם אם עמד שנה במיכל. 

מצד שני - אני נתקלתי גם בזה וגם בזה לאורך חורף צפון אמריקאי (כלומר 5-6 חודשים) במכוניות של חברים.

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

התנעה בכבלים - לא מרכב קטן. הסטארטר בטרנספורטר צורך הרבה זרם ויכול להזיק לרכב התורם.
המצבר אצלך 95Ah. רצוי לחבר רכב עם מצבר של לפחות 72Ah, שזה בערך מנועים 1800 סמ"ק ומעלה.

ובגלל ההרגל שלנו לכבות מנוע בכל עצירה - יותר טוב לתת לרכב להטעין בעמידה לפני הנסיעה, שלא ניתקע. כשהמצבר פרוק ככה, צריך 20 דקות לפחות. אחר כך לכבות ולהניע שוב (בלי כבלים), כדי לברר את מצב המצבר

  • רעיון טוב! 1

לכו קיבינימאט כולכם.

גם מסלפים מה שאמרתי, גם מוציאים דברים מהקשרם, גם משמיצים, גם חוסמים, גם לא נותנים הזדמנות להגיב ולהסביר, וכולכם פותחים עלי ג'ורה מאחורי הגב כשאני לא יכול לענות. "גברים"

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בזמן שהרכב התורם מותנע הרב מודד לא יראה לך תהליך של טעינה, אלא את המתח שמייצר האלטרנטור של הרכב התורם. צריך להיות מעל 13.5V מתח תקין. אחרי 10-15 דקות אפשר לנסות להתניע את הרכב שלך. שים לב שאתה מודד מתח במוד של זרם ישר ולא בזרם מתחלף. אין בעיה למדוד הפוך רק תראה מתח שלילי במקרה כזה (לא להבהל להתייחס רק למספר ולא לסימן).

 

מאמין שהצמיגים בסדר, אבל עיוות בצמיגים תרגיש כרעידות קטנות במהירות נמוכה בניגוד לרעידות במהירות גבוהה שנובעות מגלגלים לא מאוזנים היטב.

 

בהצלחה!

  • רעיון טוב! 1
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1391 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...