Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רכב שלא נסע כ-5 חודשים (מתחילת הקורונה), איך להחזירו לנסיעה?


super-man
שימו לב! השרשור הזה בן 1386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

נוספו לא מעט תגובות חדשות - תודה רבה לכולכם!

 

אם לא אצליח עם הסוללה שלי, נראה שאפנה לעזרה משירותי הדרך של חברת הביטוח. אני לא בטוח עד כמה אני אוכל למצוא

רכב תורם שיסכים לעמוד מונע ולהקדיש לי 10 ואפילו 15 (רבע שעה) מזמנו. זה נראה לי יותר מדי לבקש וגם יותר מדי לצפות לו. 

אני רק מקווה ששירותי הדרך אכן באמת עוזרים, ושלא יגידו לי שבוודאות צריך מצבר חדש (גם אם צריך, ואני חושד שכן, אני 

אעדיף להתייעץ פה בנושא חדש ולבקש המלצה היכן לקנות עצמאית/המלצה על מתקין מצברים אמין).

 

טוב, נראה. אולי הסוללה שיש לי תוכל לפתור את הבעיה, ואז זה יהיה ממש נחמד. לא להיות תלוי ולא להטריח אף אחד.

זה ייקח לי קצת זמן עד שאצא לרכב ואנסה להניע אותו, אך כמו שאמרתי - אני אעדכן כשיהיה חדש.

 

מי שיקרא את השרשור וירצה מעט הפקת לקחים שלי:

להבא, כשיש פרק זמן ארוך שבו הרכב לא יהיה בנסיעה. יעמוד לא מעט זמן בחניה

 

1. נתקו את המינוס של המצבר (אם אינכם יודעים לעשות זאת, אפשר לראות מספר סרטונים ביוטיוב ולקרוא קצת בגוגל).

זה לא מציל את המצבר. אך זה יקנה לנו כמעט זמן כפול (כאן זה כבר השערה שלי) מאשר פריקה של מצבר מחובר לצרכנים (שלא ניתקנו את המינוס). הסיבה שלא ניתקתי כבר לפני מספר חודשים היא מהחשש של מה יקרה לרכב אחרי ניתוק וחיבור המצבר (הקודנית, מחשב הרכב, ותראו איזה קטע - הגעתי בדיוק לאותו המצב שממנו חששתי😅)

 

2. זה גם מהשערה שלי בלבד, ואולי זה סתם ללכת על בטוח, אך מי שיכול - עדיף אולי להתארגן על מיכל של כמה ליטרים ולמלא אותו בדלק

ולפי הנעה ראשונית למהול את הדלק הישן שבמיכל עם הדלק החדש והטרי שבמיכל שלנו (היה אפשר לשפר את זה אם היה איך

לשאוב את הדלק הישן, אך חבל על הכסף של הדלק הישן, וגם קראתי בעבר שיש חסימות במיוחד נגד זה - מניעת שאיבת דלק מפתח התדלוק).

 

3. למלא לחץ אוויר בכמה PSI יותר. אם אתם ממלאים בדר"כ 32PSI אז למלא 34 (רק עדיף שתקראו במדבקה של הטבלת לחצים או על הצמיג מה המקסימום PSI שאפשרי לצמיג, על מנת שלא לפוצץ חלילה את הצמיג, אנחנו סה"כ רוצים שיהיה קצת יותר לחץ אוויר לעמידה ממושכת).

 

וכמובן מי שהמצב מאפשר לו הן מבחינה בריאותית והן מבחינה חברתית שהוא מכיר אנשים שיכולים לעזור לסייע לו - עדיף לרדת לבד פעם בשבוע אל הרכב, או להיעזר במכרים ולתת להם את מפתח הרכב (כמובן עם ביטוח לכל נהג).

אך יש כאלה שאין להם את האפשרות הזאת וגם למצבים כאלה צריך להיות מוכנים.

 

תודה לכולכם

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

סופר מן, אתה עושה מזה עניין קצת יותר מדי גדול.

לידיעה, מצבר במצב טוב, טעון היטב, לאחר שנותק יכול להניע רכב דיזל שעמד 4-5 חודשים (מניסיון). אויר גם רצוי לנפח מלא. ההתעסקות עם הדלק לא נחוצה. אבל כל זה מים מתחת לגשר.

 

בכל אופן, לאור מצבך המיוחד והצורך להפחית למינימום אינטראקציה עם העולם החיצון: נסה להניע בעזרת הבוסטר או שירותי דרך. לאחר שהניע, סע לפחות חצי שעה (רצוי אף יותר) בדרך בין עירונית כדי לטעון את המצבר היטב. חזור לחניה שלך. אם למחרת הרכב לא מניע, אל תבזבז זמן, הזמן מייד את אחת מחברות "מצברים עד הבית", שיחליפו לך מצבר במקום. לי יש ניסיון טוב עם מקס מצברים, יש גם אחרים. *אל תקנה מצבר משירותי הדרך, יעלה לך ביוקר*.

עריכה אחרונה על ידי קורן בן אשר
  • אהבתי 1
  • רעיון טוב! 1

חזיר דיזל

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 1 שעה, super-man כתב:

1. נתקו את המינוס של המצבר (אם אינכם יודעים לעשות זאת, אפשר לראות מספר סרטונים ביוטיוב ולקרוא קצת בגוגל).

אם יש שקע קרוב ליד (בית פרטי) עדיף לחבר למשהו שנקרא battery tender - שמשאיר את הסוללה טעונה כמו שצריך.

זה אגב הרבה יותר ממכפיל את הזמן שהמצבר יעמוד ויהיה בסדר.

 

לפני 1 שעה, super-man כתב:

2. זה גם מהשערה שלי בלבד, ואולי זה סתם ללכת על בטוח, אך מי שיכול - עדיף אולי להתארגן על מיכל של כמה ליטרים ולמלא אותו בדלק

רלוונטי בעיקר לבנזין. פחות לדיזל

 

לפני 1 שעה, super-man כתב:

3. למלא לחץ אוויר בכמה PSI יותר. אם אתם ממלאים בדר"כ 32PSI אז למלא 34

עדיף לגלגל את האוטו כל שבועיים שלושה. זה יפתור פענצ׳ר - אבל צמיגים ישנים יותר יקבלו flat spot ורעידות.

אגב - לא להתרגש מקצת רעידות כשאתה רק מתחיל את הנסיעה - הצמיג צריך להתחמם ו״לחזור לעצמו״ - אם זה נעלם במהלך הנסיעה הארוכה הראשונה - אתה בסדר גמור.

  • אהבתי 1

If living is for learning

Then dying is forgetting

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

@super-man

אני אתחיל כמו הבדיחה על ספר הבישול של המרוקאיות - קודם כל, תירגע.

כ-ו-ל-ה מת לך המצבר. זהו. לא קרה שום דבר אחר. יש סיכוי קטן (מאוד) שהצמיגים התעוותו טיפה. כל שאר הדברים האחרים כנראה בסדר. לגבי מה ש-Shellcase אמר בנוגע לנוזלים ורצועות - אלה בדיקות מאוד פשוטות שייקחו לך בדיוק דקה, אז אפשר לעשות אותן, אבל אתה מכיר את הרכב שלך יותר טוב מכולנו, אם יש נזילות בדרך כלל, כדאי לבדוק את זה עכשיו. אם לא, הסיכוי שינזל משהו עכשיו פתאום כשהמערכת עמדה ללא שום לחץ הוא קצת מכל לאפס. לגבי רצועת האביזרים, קשה לי להאמין שהיא תתייבש בקצב מהיר יותר מבדרך כלל, זה לא שהיא מקבלת שימון כשהמנוע עובד. 

 

 

מה שאתה עושה עכשיו זה מפסיק לחשוב על זה. אתה חופר בזה יותר מדי וזה לא עושה לך טוב.

מחר בבוקר (או מתי שאתה יכול), אתה:

1. לוקח את הבוסטר הזה שלך ויורד לאוטו, ומנסה להניע אותו. הצלחת? יופי. תנתק את הבוסטר. ודלג לסעיף 4.

 

2. לא הצלחת? מרים טלפון למקס מצברים ומבקש שיגיעו עם מצבר של סטארט-אפ. הגיע והתניע? יופי. דלג לסעיף 4.

 

3. הגיע, החליף ועדיין לא מניע? כנראה צריך לאפס (או לבטל) את הקודנית. תתקשר לביטוח שישלחו ניידת חילוץ.

 

4. הנעת? סע לעשות סיבוב של 30-40 דקות. לא באמת משנה איפה. אם תוך כדי הנסיעה אתה מרגיש רעידות, סע להחליף צמיגים (רביעייה של אותו דגם שיש לך היום. לא צריך להסתבך).

 

5. תחזור הביתה, שים את הבגדים בכביסה וכנס להתקלח. 

 

סיימת.

 

 

הסיכוי שקרה משהו מעבר לשני הדברים האלה כל כך זניח שלא הייתי מקדיש לו אפילו חיפוש של "מה יכול לקרות לרכב שעמד בלי לנסוע" בגוגל. אם אכן קרה משהו, תידלק לך נורה ותתייחס אליה כמו לכל נורה שנדלקה.

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 10 דקות, פבל כתב:

הסיכוי שקרה משהו מעבר לשני הדברים האלה כל כך זניח שלא הייתי מקדיש לו אפילו חיפוש של "מה יכול לקרות לרכב שעמד בלי לנסוע" בגוגל. אם אכן קרה משהו, תידלק לך נורה ותתייחס אליה כמו לכל נורה שנדלקה.

 

תשמ'ע, אתה צודק.

לכתוב את ההודעה לוקח יותר זמן מאשר להתניע את הרכב+בדיקת נוזלים.

איזה כייף לי :)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כשאתם צודקים. אתם צודקים. במקום מילים אני אסכם בתמונה אחת -

man-shrugging-type-1-2_1f937-1f3fb-200d-2642-fe0f.png

אם הייתי צריך לנתח את עצמי. כצופה מהצד. 

זה כנראה מהמקום של כל עוד אני לא יכול לבצע את הפעולה (נניח לנסות להניע את המצבר עם הסוללה)

אז עצם ההתעסקות בזה, זה אמור סוג של להרגיע. לתת תחושה של עשייה כל שהיא. אלא שזה עושה את ההפך

זה אולי סתם מעצים משהו שאין סיבה להעצים אותו בכלל כפי שהיטבתם לתאר. 

 צודקים. 

 

👍

 

מרק אתה כמובן צודק ל-99.99% מהאנשים. ספציפית במקרה שלי זה קצת אחרת. 

אני צריך למצוא זמן שבו הסיכוי שאתקל במישהו הוא מאוד נמוך. כשבזמן הזה אני גם צריך לוודא שפנוי בחוץ.

זה לא זמין לי תמיד התנאים האלה ביחד. אני צריך למצוא ספציפית יום ושעה מאוד מאוחרת ולא שגרתית, ולקוות (חופש גדול) שגם לא יהיו חבר'ה בחוץ.

מאמין שאצל רובכם זה אולי נראה לכם מוזר. אצלנו גם לתכנן מתי לצאת לזרוק את האשפה זה לא פשוט. זה לצאת פעם בשבוע שבועיים

למספר סיבובים כי נערמות שקיות. כמובן בשעות שאין נפש חייה.

בכל אופן זה לא משהו שאמור לעניין אתכם. רק כתבתי את זה על מנת להסביר איך זה שעדיין לא ביצעתי את מה שכתבו לי כאן. 

רק בריאות חברים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לפני 23 דקות, super-man כתב:

אני צריך למצוא זמן שבו הסיכוי שאתקל במישהו הוא מאוד נמוך. כשבזמן הזה אני גם צריך לוודא שפנוי בחוץ.

אתה לא. אתה פוגע לעצמך בחיים בצורה לא פרופורציונלית.

 

תמגן את עצמך - תעטה מסכה וכפפות, ואל תתקרב לאנשים. הוירוס לא יקפוץ אלייך ממישהו שעובר בצד השני של הרחוב. 

 

זהירות - כמו כל דבר אחר, טובה כשנוקטים בה במידה. אחרת, אם מגזימים, גם היא, כמו כל דבר אחר - מזיקה יותר משהיא מועילה (זה לא חייב להיות באותו דבר, יכול להיות נזק של 10X במשהו אחד תמורת תועלת של 1X במשהו אחר).

  • מעניין 1
  • רעיון טוב! 3

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בשביל לתת פרופורציה. יש לי רכב מודל 1986 שגם במקרה לא הנעתי אותו מפברואר. 

 

בדיוק בסופשבוע הזה באתי להניע. המצבר לא היה מנותק. בסטרטר השלישי או הרביעי הוא הניע, בדקתי כמובן מפלסי נוזלים אבל אני עושה את זה בלי קשר. זהו. לא מתכוון לבצע ולדעתי אין צורך בשום פעולה נוספת, חוץ מבדיקת לחץ אוויר בצמיגים.

 

 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כן, בדיוק. אין משהו שפורק אותו. מעבר לך אני לא הולך להחליף דלק, שמן, צמיגים וכו'.

 

 

העמדתי את הרכב לתקופות דומות הרבה פעמים. 

  • אהבתי 1

 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא יודע אם רלונטי למקרה הזה אבל באופן כללי,

אצלי מצבר יחסית חדש שעמד כמה חודשים, ולא הניע, גם אחרי כבלים לא נטען,

השתמשתי בטעינה עמוקה (חיבור המצבר לחשמל בעזרת מטען יעודי) ועבד עוד מספר שנים. 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1386 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...