Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מיקרים של התערבות מיותרת, של הבלימה האוטונומית.


yossiaviel
שימו לב! השרשור הזה בן 1648 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלא לדבר על כישלון מהדהד של זיהוי הולכי רגל.

הנה משהו מהיום https://cars.walla.co.il/item/3316944

 

גמר חתימה טובה

למעלה ממיליון קילומטר של נהיגה מאז ימי הכרמל 12 מודל 67 (מנוע פורד) ושום דבר לא השתנה סביבי , עדיין רואה נהיגה מבוהלת, הססנית ומנותקת בכל נסיעה . עכשיו גם הכל מתועד מלפנים ומאחור ואפשר לשחזר ולהתעצבן שוב ושוב :twisted:

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 53
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

מזכיר לי במידה מסוימת את תגובת ה״ציבור״ עם כניסת ה-ABS לחיינו. לזקנים שעוד זוכרים את העולם שלפני...

יש לזה פה ושם עדויות בארכיון קארספורום, כל מיני מצקצקים שלא אהבו את תגובת האוטו שזה הרגע הציל אותם.

 

נו, נעבור גם את זה, כמו שעברנו את מהפיכת הכרכרות.

 

= = = = = = =

בנושא אחר - הפחד מפני ״מחשוב-יתר״ והשתלטות מבחוץ על מערכות קריטיות הוא לגמרי במקום,

ועם כל הכבוד להפרדה שהיצרנים מצהירים עליה בין המערכות השונות, יום אחד גם ההפרדה הזאת תתמסמס ע״ע 737-max.

בעיה אמיתית.

אוכל את הכובע שהגיש לי avergel ומודה קבל עם ועדה שלפעמים מחשבים של אסוס מחזיקים מעמד אפילו מעל לשנה שלמה - אם נזכרים לעדכן את ה-bios.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני לא אומר שלאור הנסיון ה''רב'' שלי אני לא צריך אותן אלא לאור השלב שזה נמצא בו כרגע אני מעדיף להמנע מהן.

 

הכוונה שלי הייתה שההחלטה שלך לגיטימית לחלוטין כשאתה מחליט שעבורך התועלת של המערכות האלה לא שווה את פוטנציאל הנזק/העלות הנוספת או כל דבר אחר. הנקודה שלי היא שבגלל שאתה (כמו רוב הכותבים כאן) נמצא כנראה מעל הממוצע בהקשר של כישורי נהיגה, אתה לגמרי נמצא בפוזיציה שתאפשר לך להחליט את זה, אבל במבט כולל על מרבית הנהגים, עדיף להם שהמערכת תהיה מותקנת.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר הסכמתי איתך.

 

בעיה נוספת שעולה בראשי זה ''פנינו לאן'': אנחנו נמצאים בעולם שהמולטימדיה ברכב נהיית גדולה עם שלל אופציות שאמורות לא לגזול תשומת לב מהנהיגה אבל כל דבר שמוסיפים בה רק משיח את דעתך ונתון למשמעת עצמית של הנהג כמה ובמה הוא מתעסק, ככה גם הטלפון ועוד שלל הסחי דעת. בא האדם ואומר, בואו נפתח משהו שיבטיח בטיחות או יתרום רבות לבטיחות אבל האדם באשר הוא אדם יקח את זה למקום של, יש לי תיקון סטיה, יש לי בלימה אוטונומית אז אני יכול להתפנות ולסמס פה ושם, מקסימום זה יציל אותי. אני יכול לטעון שעם הזמן זה רק יכהה ויטשטש את החושים והמודעות של האדם בנהיגה. שוב זה עדיין יציל אנשים ואני כותב ספקולציות (שאני מאמין בהם) אבל אני חושב שהדרך הזאת לתקן דברים באחוז מסויים תגרום לנהגים פחות ופחות מקצועיים.

 

אני מקצין בכוונה כדי להעביר את המסר, אנא קחו את זה בחשבון.

 

ברכבים הישנים שהיו לי מה היה? מתג אורות, בורר מזגן מכני פשוט, צג אנלוגי של מהירות? מה יש היום? צג 10 אינץ, שלל אפליקציות, מערכת מיזוג עם מסך ו 20 אופציות כיוון, מסך שמציג לך 20 אופציות מדידה של דלק ועוד, כל זה מהווה הסחי דעת. לפני 20 שנה הכי הרבה היית מתגלח ואוכל בזמן נהיגה והיום זה הרבה יותר! פעם דעת הנהג לא הייתה מוסחת בצורה שהיא מוסחת היום ואולי בגלל זה יש צורך היום יותר מפעם שתהיה רשת בטחון למקרה ש...

 

ואני לא אומר שאני אף פעם לא חוטא!

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שלא לדבר על כישלון מהדהד של זיהוי הולכי רגל.

הנה משהו מהיום https://cars.walla.co.il/item/3316944

 

גמר חתימה טובה

כל עוד אתה לא סומך על זה וזה שם הכל טוב, הבעיה שמהר מאוד אנשים יתחילו לסמוך על זה ולזרוק *** בנהיגה כי יש להם מערכת משוכללת.

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כבר הסכמתי איתך.

 

אני תמיד יכול להתיש אותך שתסכים איתי יותר חזק :lol:

לגבי כל השאר (וגם ההודעה הבאה שלך), זה ביצה ותרנגולת ויותר מעיד על כמה בני אדם הם חיה אידיוטית ועד כמה חשובה ההטמעה והשיפור המתמידים של המערכות האלה עד שנגיע לרף תקלות מספיק נמוך* שיהיה אפשר באמת לסמוך על המערכות האלה באופן מלא.

 

*מבחינתי הרף הוא שכמות ההרוגים תהיה זהה או קטנה יותר ממה שהיא עכשיו.

מכניסים לצנצנת, סוגרים, לופתים את המכסה כאילו חייך תלויים בזה, ומנערים את הצנצנת עד שהיא מודה ברצח ארלוזורוב.
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במצב שכמעט כל רכב חדש כולל את המערכות הללו בעוד כמה שנים בודדות אם זה יעיל אנחנו כבר צריכים לראות ירידה מובהקת בכמות ההרוגים.

 

Sent from my MI 9 using Tapatalk

VW GOLF MK2 1.3

FIAT 500L 1.4

MG4 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אספר את סיפורי בעניין

נסעתי באוטובוס לנסיעה משפחתית עם ילדי. עמדתי במעבר - טיול - ובתי עברה מקום ופתאום האוטובוס בלם בפתאומיות בלימה חזקה מאד. בס"ד היא עפה עלי ולא ישירות לחלון הקדמי.

אני חייב לציין שהנהג הוא נהג מקצועי ומיומן מאד! הצצתי קדימה ואיני רואה סיבה לבלימה הזו.

שאלתי את הנהג והוא אמר לי שזה קרה לו כמה פעמים כשלא צריך!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני חושב שמקומם של המערכות האלו איתנו.

המבחנים המצולמים האלו, מצולמים יפה מאד אבל אני רואה אותם כסוג של עיתונות צהובה.

אף יצרן רכב לא כתב באף מקום שאפשר להסתמך על המערכות האלו כמצילות חיים. להיפך. בכל ספר רכב שקיים בעולם, כמות ההסתייגויות מהמערכות האלו גדולה יותר מההסברים על איך היא עובדת.

מי שחושב שהוא יכול לעצום עיניים בכביש ולהסתמך על מערכות אלקטרוניות שיזהו את כל המשתנים הסביבתיים בזמן אמת וידעו לקחת החלטה במקומו, עדיף שיסע בתחבורה ציבורית.

מערכת בלימה אוטונומית יכולה לנסות לעזור ולהציל חיים במקרה קיצון קיצוני במיוחד וגם אז, לא בטוח שתצליח.

אבל אם הגענו ל 20 אחוז הצלחה, זה אומר שהצלנו 2 אנשים מתוך 10 שהיו נפגעים באופן וודאי בסיטואציה אחרת.

לא מספיק? אולי.

אבל מספיק להצדיק את קיומה בכל רכב.

 

לי הספיקו 2 מקרים של ילדים שקפצו לי מתחת לגלגלים מבין מכוניות חונות בנסיעה איטית של 30 קמ"ש וניצלו רק בגלל המערכת הזאת לפני שאפילו הספקתי לחשוב ללחוץ על הבלמים, כדי להבין שבלעדיה היום הייתי צריך לנחם 2 משפחות.

עריכה אחרונה על ידי ceyal
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

דעתי עד כה היתה כשל Spire - גם אם זה מועיל ב-20% מהמקרים - זה עדיין עדיף.

וכשנהגתי בסובארו XV בארץ עם מערכת אייסייט ללא תיקון אקטיבי של סטייה מנתיב - היא הצדיקה את התחושה, כי בלימות מיותרות היו רק בנסיעה לאחור במהירויות נמוכות (המערכת הגנה על עלים של שיח) - כך שאף פעם לא הרגשתי שהמערכת סיכנה אותי. התרעות שוא על סטייה מנתיב היו - אבל הם היו רק התרעות - אז לא נורא.

עכשיו עם הפיאט 500X אני מבין שהמערכת יכולה להיות מסוכנת, התקרבות של כחצי מטר לקו הנתיב והוא מתקן בגסות, גם אם זה בתוך פנייה. אם אתה נותן לו לתקן וזה מגיע לקו השני, לפעמים התיקון כל כך גס שהוא לא יתקן את עצמו חזרה לנתיב (בדיקות לא מדעיות שערכתי, תוך כדי שאני מאפשר למערכת חופש פעולה, אבל נשאר בשליטה).

התגובות שלו לפעמים כל כך גסות כך שאם לא תתנגד לו, המערכת תביא את הרכב לסיבוב חד מידי במהירויות גבוהות מידי. אני מניח שעדיין רחוק מהמגבלות של הרכב, אבל מאוד לא מרגיש בטוח בנהיגה מנהלתית.

בנוסף, בכבישים צרים המערכת לא מנטרלת את עצמה וכשמגיע רכב ממול ואתה נצמד לשוליים, הרכב מנסה בכח לחזור למפגש חזיתי עם הרכב ממול.

 

הגסות הזו גרמה לכך שאשתי לא מוכנה אפילו לבדוק את החווייה כשהיא נוהגת ומנטרלת את המערכת. זה פשוט מפחיד.

 

בקיצור, שיניתי את דעתי. לפעמים מערכת כזו כשהיא מכויילת לא נכון - פוגעת משמעותית בבטיחות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הבעיה היא שהמערכות בלימה אוטונומית לא מתחשבות ברכבים שאולי יש מאחורה.

כאשר נהג בולם, הוא מעיף מבט במראה לראות איך הוא ביחס לרכבים שיש מאחוריו וגם לפי זה מחליט על עוצמת הבלימה או סוטה הצידה כדי שלא יכנס בו הרכב מאחורה. למיטב ידיעתי מערכות בלימה אוטונומיות פשוט בולמות בצורה חזקה בלי להתחשב ברכבים מאחורה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לגבי הטענה שמערכות הבלימה האוטונומיות יצאו לשוק שהן עוד לא מבושלות... נו. ואיפה הן אמורות להתבשל? היכן אמורים לקחים להיות מופקים? איך ירד מחירן אם הן לא משולבות במכוניות סדרתיות?

 

אני לא יודע כמה פה זוכרים את מערכות ה-ABS הראשונות. אלו שמספיק שגלגל אחד היה במצב של החלקה, היו נכנסות לפעולה בכל ארבעת הגלגלים, ולעיתים מאריכות את מרחק הבלימה. בזמנים ההם הייתי בולם טוב יותר בלי ABS, אבל גם הייתי, יחסית, מיומן ומאומן. מאז מערכות ה-ABS השתפרו לרמה מושלמת (אם המטרה היא להאט/לעצור נטו), ואני לא חושב שיש פה אחד שייטען שהוא סומך על המיומנות שלו במצב חירום לבלום יותר טוב ממערכת ABS.

 

לגבי הטענה שאפשר בלעדיהן, אם אתה נהג מיומן. אז קודם כל, אם אתה לא בוגר הדרכה מסודרת עם מספיק זמן תרגול, הסיכוי שתפעל נכון במצב חירום הוא אפס. מי שלא תרגל בלימת חירום בחייו והתאמן על זה, לא ייבלום מספיק חזק במצב חירום, ובטח ובטח שלא יתמרן. זה שהמערכות עוד לא מושלמות, גם מערכות ה-ESP המקוריות לא היו מי-יודע-כמה. ההתערבות שלהן גסה והיכולת לטפל במצב מורכב, לוקה בחסר. הן היו מפעילה בלימה מוגזמת, מטלטלות את הרכב על המגבלות, ודי בלתי צפויות. עדיין, בידיים של נהג הדיוט הן עדיין שמרו את הרכב על הכביש, למרות שהרגשת, סובייקטיבית, שהן ביאסו לך את הנהיגה.

 

היום המערכות האלו מתערבות כל הזמן ובאופן כ"כ מדוד ועדין שאני בעצמי לא תמיד בטוח אם האוטו נוהג או שזה אני. אלו שכותבים כאן בעד המיומנות שלהם ונגד המערכות אפילו לא שמים לב איך בבלימה חריפה הרכב מאזן את עוצמת הבלימה, כדי למנוע העברת משקל חריפה קדימה. נסו פעם ספורטיבית עם אפשרות לנתק לגמרי את הבקרות. תנהגו עם בקרות מנותקות, גם לא מאוד קרבי... ותראו כמה המכונית עובדת בלי שתרגישו, אפילו ביומיום.

אז בחייאת, קצת צניעות לגבי יכולות הנהיגה של כל אחד.

 

לגבי מקרי בלימה מיותרים, כן תהיינה טעויות בזיהוי. אנחנו עוד לא קרובים ל-AI, והרבה יותר קרובים לביטול המכונית האישית ומעבר לתחבורה מנוהלת מאשר למכונית אישית נהוגה ע"י AI. כבר כתבתי על זה, אבל הדוגמא של השער שיורד שזוהה כבעיה היא דוגמא קלאסית. ועדיין, מערכות אוטומטיות לא צריכות להיות מושלמות, הן רק צריכות להיות יותר טובות ממה שיש.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ההתנסות שלי:

מובילאיי מותקן - רוב הפעמים הגבתי עוד לפני שהתחיל לצפצף ולהתריע.

סיאט - עובד נהדר, תיקון סטיה מנתיב, בלימה אוטונומית. מרגישים שההגה מנסה להחזיר למרכז הנתיב אבל לא נלחם בך.

פיג'ו- כמו שמישהו כבר כתב לגבי פיאט תיקון סטיה מנתיב אלים ומסוכן, ההגה ממש ננעל ואז כתוצאה מתיקון שלך אתה "נזרק" לשוליים. אחרי כמה פעמים פשוט נוטרלה כל תחילת נסיעה.

 

מה שאני רוצה לומר שכל יצרן כנראה מטמיע את המערכת אצלו בצורה שונה אבל בסופו של דבר ועם רג'קטים של נהגים המערכות הללו יתוקנו.

 

Sent from my POCOPHONE F1 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עד כמה שאי זוכר מערכות בלימה אוטונומית - והכוונה היא למערכות מוקדמת, לפני 5 שנים ויותר - כבר הוכיחו עצמן כמצילות חיים. מדובר בהפחתה משמעותית של מספר הנפגעים בתאונות חזית - אחור, כלומר זה יותר מחסכון בפח וימי מוסך. לגבי תיקון סטיה מנתיב זה הרבה פחות מובהק, ואאל"ט מה שקראתי הוא שאין הבדל משמעותי בין מערכות התראה למערכות תיקון סטיה מנתיב מבחינת מניעת תאונות או נפגעים. אני מניח שהנושע ממשיך להבדק, ולא אופתע אם בעתיד מערכות תיקון הסטיה יעלמו וישארו רק מערכות התראה על סטיה מנתיב.

 

ספייר - הערה לתרגום: בביטוי שהזכרת שלשום הייתי מעדיף "מניפה" על פני "מאוורר". זה זורק יותר חזק :-D.

לפני 5 שעות, David32 כתב:

מה שאתה לא מבין זה שאתה מבזבז את הזמן שלך, את תעבורת האינטרנט שלך ואת אורך החיים של סוויצים במקלדת שלך.

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש טעויות בזיהוי אחרי 100 אלף קמ על יונדאי איוניק קרה לי לפחות 5 6 פעמים שהמערכת בלמה אותי סתם בעיקר בהגעה לכיכר.

פעם אחת אפילו בלמה בעוצמה והדליקה את אורות המצוקה סתם.

עם כל זה המערכת הזאת לדעתי חיונית ומצילה חיים.

באחץ מהנסיעות שלי לעמק יזרעאל בלילה מיהרתי נורא ונסעתי יחסית מהר המערכת זיהתה אדם מלפני ובלמה את הרכב . היה לפני סוז באמצע הכביש שהיה פשוט מרסק אותי אם לא המערכת.

בגלל שהוא היה כהה והכביש היה שחור אני פשוט ראיתי אותו מאוחר מדיי.

חושב שזו מערכת מבורכת

 

Sent from my SM-A530F using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 1648 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...