Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7758 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

גולף 2001 מנוע 2000 אוטומט

אני חושב סתם בשביל להרגיש את ההבדל אם בכלל למלאת 98 במקום 95 - חד פעמי !

אין מצב וזה יזיק נכון ?

 

תודה !

:silly: Cx5 - 2012

פורסם

עברתי על קטעים מהשרשורים הקודמים שצוטטו כאן, ולצערי מצאתי שחלק לא מבוטל ממה שנכתב בהם אינו מדויק, בלשון המעטה. לכן אישית אינני חסיד מושבע של הישענות על חומר שנכתב בעבר, אלא אם עבר סינון וביקורת, אחרת כמו שכתב פה לא פעם מוטי, הדבר הופך לחכמת אינטרנט (או כפי שאחותי הפסיכולוגית הגדירה בלגלוג לפני שנים רבות, חכמת טלביזיה).

מספר האוקטן של בנזין קובע את מידת ההתנגדות שלו להצתה עצמית בתנאי הבערה בצילינדר. יש להבין שכשהתערובת בצילינדר מתחילה לבעור, קיימת עלייה חדה בלחץ בו אבל גם קרינת חום חזקה מהלהבה. יכולת הדלק שלא להתלקח ספונטנית בתנאים אלה אלא 'לחכות בסבלנות' עד שחזית הלהבה תצית אותו מוגדרת ע"י מספר האוקטן של הדלק. לא רק יחס הדחיסה משפיע על מספר האוקטן הנדרש מהדלק, גם מבנה תא השריפה, האם קיים או לא קיים פיח בתא השריפה וכדומה. להזכירכם, ישנם מנועי טיסנים רבים בהם אין כל ניצוץ אלא מצתי להט משמשים בהם כמוקד הצתה לתערובת (הגם שבמנועים אלה אין בנזין אלא תערובת יעודית). נכון שבמנועים בעלי יחס דחיסה גבוה או כאלה המצוידים במגדשים למיניהם נדרש דלק גבה אוקטן, אבל דלק כזה יכול לסייע למנוע צלצולים והפסדי כוח במנועים שהזדהמו במשקעי פיח (עד לביצוע אינפוזיה), למנוע צילצולים כשנוסעים בטמפרטורות אוויר גבוהות מאד (נניח אוויר ב-50 מעלות בצל, סדום בשיא הקיץ) וכדומה. כפי שציינתי קודם, דלק באוקטן גבוה עשוי לאפשר למחשב ניהול המנוע לקדם מעט יותר את זמן ההצתה כדי לספק קצת יותר הספק, אבל אין לי הערכה עד כמה הדבר אכן אפקטיבי.

לדעתי, למרבית המשתמשים עדיף לשמור על תא שריפה נקי ולנסוע על הדלק המומלץ למנועים שלהם, ולא להזדקק לדלקים יקרים.

 

יוסי

פורסם

בלי לסתור פה את דבריו של אף אחד מהמלומדים שהסבירו בצורה יפה את ההבדלים או לא הבדלים בין הדלקים.

 

הייתי רוצה להוסיף עוד משהו לגיי האוקטן אבל דווקא לגביי רכב ולא טיסנים וכדו'.

האוקטן הוא בעצם חומרים סנטטים שמזקקים בדלק שאמורים לעכב את בעירת הדלק. עכשיו איך אנו נדע לאיזה מנוע נכניס סוג אוקטן? אז ככה...

מנועים בעלי צילינדרים עם נפח גדול (S) יצטרכו למעשה דלק בעל אוקטן גבוה מכיון שהבוכנה עד שהיא עולה מנמת לנמע יקח לה יותר זמן אז אנו צריכים שהדלק יעמוד בעומס החום שהוא כ450 מעלות לערך.

לעומת זאת מנועים בעלי נפח קטן יותר כגון 1600 ומטה לא יצטרכו דלק בעל אוקטן גבוה ונוכל לשים להם 95

עכשיו מה יקרה אם לדוגמא נשים במנוע שצורך דלק בעל אוקטן גבוה כגון 98 נשים לו 95 יווצר מצב שנקרא בעגה מקצועית "דטונציה" שזה מצב שמצד אחד כשהבוכנה עולה למעלת לפעולת הדחיסה היא מביאה איתה תערובת של דלק אבל מה הדלק בגלל שיש לו אוקטן נמוך אינו יכול לעמוד בעומס החום.

אז מה שקורה זה שמצד אחד הניצוץ מצית חלק מהתערובת ומצד שני חלק שני של התערובת נשרת במה שנרקא " שריפה עצמית" וזה יוצר את המצב שנקרא דטונציה.

עכשיו אני ראיתי מנוע עם דטונציה זה מנוע עם קרבורטור והוא נראה מזוויע!

יש לציין שאף לא שמעתי על מנוע עם הזרקה שיש לו דטונציה אבל תאורתית זה יכול לקרות.

בכל אופן אם תשים במנוע שצורך אוקטן נמוך דלק בעל אוקן גבוה זה לא יהוה בעיה

פורסם
דלק נטול עופרת יוצר נזק לרכבים עדסוף שנות ה90, למרות שנושא מלוי והמלצה לעבור

לאוקטן 95, נאמר בהרצאה , שנערכה לא מכבר, לחברי מועדון ה5 וחברי מועודנים נוספים, ברמת אביב,

על ידי המהנדס דוד נמרי, שם הוא המליץ גם לרכבים , משנות ה80 למלאות אוקטן 95 וכל

מלוי חמישי לחזור ל96, וחוזר חלילה, הנושא עדיין לא פורסם על ידי הרשויות הרלוונטיות,

( משרד האנרגיה, טכניון , משרד התחבורה !) אך אני בטוח שהוא יעלה לדיונים, בקרוב

בפורומי רכב!

בברכה

צביקה

עם כל הכבוד למהנדס הרכב דוד נמרי, מאז ימי התחלתי לכתוב בפורומי הרכב השונים בארץ(לפני כ-3 שנים) הבעתי את דעתי והמלצתי שניתן לתדלק רכבים ישנים בנטול עופרת אך יש לזכור לתדלק גם בדלק עם עופרת כל תדלוק 3-4.

לראיה השרשור הזה מלפני שנה.

 

עמית

קהילת אוהדי ווסטהאם יונייטד בישראל - https://www.facebook.com/groups/whuil/

'פטישי ישראל' - https://www.facebook.com/WHUIL/

טוויטר - https://twitter.com/AmitDim

 

פורסם

יש לציין שאף לא שמעתי על מנוע עם הזרקה שיש לו דטונציה אבל תאורתית זה יכול לקרות.

גם במנועים המוזנים ע"י מע' הזרקה ולא מאייד קיימת תופעת הצלצולים.

אצלנו, בלאנטיס 96' (הזרקה כמובן), לפני כחצי שנה הייתה בעיית צלצולים אקוטית, והיא הייתה ניכרת מאוד - רעש צלצול נורא בכל תחום הסל"ד.

הבעיה תוקנה ע"י תזמון ההצתה.

 

איני מבין הרבה בהצתה ממוחשבת, לכן לא אתייחס לכך, אך במנועים מוזרקים בעלי תזמון הצתה מכני אין מניעה שיהיו צלצולים - הדבר היחידי שניתן לעשות ע"מ להתגבר על כך הוא להתאים את התערובת, אך במקרים קיצוניים שינוי יחס הדלק לאויר לא יעזור בפתירת הדטונציות ולכן ישמעו צלצולים.

 

יום טוב,

שחף בן צבי.

בברכה,

שחף בן צבי.

×
×
  • תוכן חדש...