Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

רוכבים לעבודה? מחפש עצות לרוכב המתחיל (אופניים)


Gosser1860
שימו לב! השרשור הזה בן 1459 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

מרידה נותנים תמורה מעולה לכסף. אין סיבה ללכת למותגים נוצצים יותר, שהיתרון שלהם בא לידי ביטוי בדגמים אחרים.

 

לגבי יד שנייה, כדי לקנות טוב צריך הבנה, אחרת אפשר ליפול. ברמות מחיר הללו, מספיק שצריך להחליף רכיבים מתבלים, שרשרת, גלגלי שיניים, צמיגים, כדי להפוך את הקנייה ללא כדאית.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון

 

מצד שני, אני רכשתי Gohst משומשות במצב נפלא, בפחות ממחיר מרידה חדשות.

 

לא הייתי צריך להשקיע שקל ביישור קו.

 

מצד שני, אכן נעזרתי בחבר (אור יוחנן היקר) שבכלל מצא אותן עבורי והעריך את מצבן.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לעיר, לא אופני כביש (אני רוכב על אופני כביש בעיר, הם עדינים, הם קשיחים וזה לא אידיאלי), ולא אופני שטח (כבדים, כי אין קלים אלא אם משלמים הרבה, ובעלי עמידות שלא נחוצה). מה שאתה צריך זה אופני הייבריד, שזו מין הכלאה בין אופני עיר לאופני שטח.

זה טוב לרכיבות עירוניות, וגם לכושר:

https://www.rosen-meents.co.il/index.php?dir=site&page=catalog&op=item&cs=13746

 

מספיק עמידים כדי לרדת מדרכות, אבל הצמיגים דקים ומהירים יותר ואין בולם (שקצת עוזר בעיר, אבל מוסיף משקל). תנוחת הרכיבה יותר רכונה מאופני שטח, מתאימה לכושר, אבל יותר זקופה מאופני כביש. אפשר גם למצוא דגמים זולים יותר. יותר יקר לא הייתי קונה.

 

יש גם את הדגם הזה:

https://www.rosen-meents.co.il/index.php?dir=site&page=catalog&op=item&cs=13754

תנוחת ישיבה קצת יותר זקופה מהקודמים, עם כידון מתכוונן, ובולם שקצת יעזור כשיורדים מדרכה.

אבל לכושר, הקודמים יותר "קרביים" ומתאימים למהירות, כשתרצה לעשות רכיבה לשם רכיבה.

 

לגבי הכושר, עדיף על כלום, זה בטוח.

 

העצה העיקרית לגבי רכיבה בעיר, זהירות והרבה סבלנות.

 

תודה על התגובה. אני מתחבר לרעיון של ההיברידיים.

 

איך האופניים האלה: https://www.rosen-meents.co.il/index.php?dir=site&page=catalog&op=item&cs=15107

 

הם מאותו הסגנון, אך יש בולם 63מ"מ מקדימה שאמור לשכך מעט ביחס ל200 וה-300. האם הם "קרביים" יותר בדומה ל-200 או שהן קרובות יותר ל-300?

 

עברתי היום על המסלול (דרומה בקריניצי ואז בסביח של עובד פונה לכיוון הים עד ליגאל אלון), ויש יחסית הרבה מעברים בין מדרכה לכביש. האם כדאי לוותר על הבולם וללכת על ה-200 בכל מקרה?

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רעיון טוב מאוד להתחבר לדגם היברידי. אם תתמיד תהנה מאוד מההשקעה לאורך זמן.

הבולם הקצר זה לא מה שיעשה את ההבדל. גלגלי עיר בלחץ של 60 psi הם הבולם העיקרי גם באופניים עם בולם קצר.

 

בדגם שהצעת הרכיבים מאוד זולים ברמה שלא מצדיקה את ההפרש. ותתרחק ממעבירי EZ-fire.

 

לא הצעתי את ספשלייזד/טרק כמשהו נוצץ, גם נראה לי ממבט חטוף שהמחירים לא יקרים יותר (לא חושב שיש בהם משהו נוצץ יותר ממרידה, וציינתי מותגים נוספים, גם לא מטעמי נוצצות. להיפך לזוג עירוני נוצץ רק חסרון באופן כללי) רק להזכיר שיש חלופות נוספות אם חסרה מידה במלאי למשל. עוד לא נכנסתי לרזולוציה של דגמים מסוימים, את זה נעשה רק לאחר שפות"ש יעשה סיבוב בין החנויות, או בהמשך לסיבוב הווירטואלי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בדגם שהצעת הרכיבים מאוד זולים ברמה שלא מצדיקה את ההפרש. ותתרחק ממעבירי EZ-fire.

 

מה רע ב-EZ-Fire ?

 

אופני טרק מקבילים מגיעים עם בלמי V...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעבר הסדרה הזאת הייתה מעביר בסגנון מצערת של אופנוע, ואלה היו מעבירים נוראיים. מבין שזה כבר לא ככה לכל הסדרה.

 

על מוט אוכף קפיצי הייתי מוותר (לפעמים ניתן לעשות זאת במעמד הקנייה) וכנ"ל סטם מתכוונן, שניהם מתכון לצרות.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע התבוננתי במצמן את מרוץ וכן ברוזן ומינץ. אופניים היברידיים (או את הקטגוריה) ראיתי רק בחנות השניה.

 

בפער המחירים הזה ובחוסר ההבנה שלי בתחום כרגע, אני מאמין שאלך על ה-200 של מרידה. אני מתכנן בשישי לקפוץ אליהם, ולבחון את האופניים (וכן לרכב).

 

בנוגע לקסדות, ראיתי שיש 2 סוגים עיקריים: קסדת כביש (נראית יותר אווירודינמית) וקסדת עיר (גוף שלם, נראה כי כבדה יותר). יש סיבה להעדיף את זו על פני האחרת? אני מעדיף מקסימום הגנה על הראש (כולל על החלק האחורי).

 

המלצות נוספות?

בתאריך 17.8.2022 בשעה 11:01, ישה כתב:

היום מדיין 4 פעמים בערב בפנסיה פעם ב שבוע ונזקק לזוקף נופלים הופ עוד 400 ש"ח להוצאה

לפני 5 שעות, falou כתב:

צריך לזכור שאנשים עם קטן גם משתמשים בו פחות זמן ולא אובססיביים על להחזיק אותו ביד... 

TL;DR- Turing, Lagrange, Dijkstra, Riemann

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

בעבר הסדרה הזאת הייתה מעביר בסגנון מצערת של אופנוע, ואלה היו מעבירים נוראיים. מבין שזה כבר לא ככה לכל הסדרה.

 

כבר כמה שנים טובות שהמעבירים הללו פסו מהעולם.

 

על מוט אוכף קפיצי הייתי מוותר (לפעמים ניתן לעשות זאת במעמד הקנייה) וכנ"ל סטם מתכוונן, שניהם מתכון לצרות.

 

מוט האוכף... מקסימום מחליפים אם הוא מתקלקל או מציק. לא ניסיתי אף פעם, לא יודע איך זה.

לגבי הסטם, אין סיבה שיהיה מתכון לצרות לרכיבה עירונית סבירה. להפך, היכולת להתאים תנוחת ישיבה לסגנון ולצורך, נראה לי מעולה.

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

כרגע התבוננתי במצמן את מרוץ וכן ברוזן ומינץ. אופניים היברידיים (או את הקטגוריה) ראיתי רק בחנות השניה.

 

בפער המחירים הזה ובחוסר ההבנה שלי בתחום כרגע, אני מאמין שאלך על ה-200 של מרידה. אני מתכנן בשישי לקפוץ אליהם, ולבחון את האופניים (וכן לרכב).

 

בנוגע לקסדות, ראיתי שיש 2 סוגים עיקריים: קסדת כביש (נראית יותר אווירודינמית) וקסדת עיר (גוף שלם, נראה כי כבדה יותר). יש סיבה להעדיף את זו על פני האחרת? אני מעדיף מקסימום הגנה על הראש (כולל על החלק האחורי).

 

המלצות נוספות?

 

רכיבה קצרה לא תיתן לך אינדיקציה טובה. תבקש לעשות סיבוב, קח אותן ל10-15 דק לפחות, תבקש עזרה בכיוון המושב שיהיה טוב, ולך. תדמה רכיבה אמיתית, עם רמזורים ובלימות והאצות ושיט. ותבדוק איך מרגיש לך בגב, בזרועות. זה צריך להיות לכל הפחות יחסית נוח.

 

לגבי קסדה, לא חקרתי את העניין של קסדות עיר, אבל שמעתי שהן מיועדות להחזיק יותר מנפילה אחת. לא יודע אם זה נכון.

קסדות כביש/שטח סופגות נפילה אחת ולפח. גם אם נראה שלא קרה להן כלום.

מהנסיון שלי, הן נוחות יותר, מאווררות יותר (ובת"א זה ממש חשוב), קלות יותר.

אני קניתי ixs trail rs evo לפני שנה, ואני מאוד (מאוד) מרוצה. יש לה הגנה על החלק האחורי של הראש, נוחה להפליא, ואני מקווה לא לבדוק איך היא מגינה.

לא קסדה זולה, אבל בגלל שמדובר בנסיעה יומיומית, לא זה המקום לחסוך.

 

אגב, סתם שתדע שעשית חלוקה לא נכונה של קסדות.

קסדות כביש זה אלו שאין להן "מצחייה". קסדות שטח זה אלו שיש להן. קסדות עיר זו הבדיחה שיש לכולם על הראש בת"א.

מה חתימה? תתפשטי!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוט אוכף קפיצי זה רעיון רע!

הרעיון הוא לתת תחושה של שיכוך, על ידי כך שהמרחק לפדלים משתנה.

זה גרוע! ואם יש אפשרות לוותר על זה במעמד הרכישה - עדיף!

החלפה מאוחרת יותר תהיה יקרה יותר, ולא תמיד קל למצוא מוט אוכף בקוטר של אופניים היברידיים (שהם הכי מתאימים לשימוש שלך, אבל לא נפוצים בשוק ולפעמים יש להם נטייה להשתמש ברכיבים לא סטנדרטיים, מכאן ההמלצה הראשונה שלי, אבל בעיקר מטעם העדפה ליד2 במיוחד למתחילים ובכלל כדרך חיים. למרות ש27.3 מ"מ קיים בשוק).

סטם מתכוונן זה נחמד עד שכושל, והכשל מסוכן. יש סיבה שלא מציעים סטם מתכוונן באופניים רציניים.

 

ל-200 קראנק קומפקטי? כלומר 2 פלטות שיניים מלפנים. לרכיבה מישורית זה לא רע בכלל! (גם ככה לא משתמשים בפלטה הקטנה, ומתקבל טווח הילוכים יותר הגיוני) אבל הם מגיעים עם קסטה 9 גלגלים, וה-300 בהפרש לא גדול מגיעים עם קסטה 10(*3) שמאפשר טווח הילוכים יותר רציף (בלי חורים) והוא יותר מתקדם.

 

קסדות: כל קסדה מתאימה תספק הגנה. הקסדה שאתה קורא לה כביש יותר קלה ומאווררת ולכן עדיפה.

הקסדה השנייה היא סגנון סקייטבורד? פחות מאווררת ולכן פחות מומלצת.

גם פול-פייס לא בא בחשבון ברכיבה עירונית רוב השנה.

 

קסדה בנויה להגן מפני מכה אחת בלבד, ואז מחליפים אותה בשמחה!

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני רוכב לא מעט כשאני צריך להגיע לפגישות בתל אביב (מחולון). זה סה"כ של 20 ק"מ הלוך חזור. אני רוכב על אופני הרים קשיחים ללא מזלג, עם גלגלי 29 שעליהם צמיגי עפר 700c ברוחב 42 מ"מ. זה שילוב מעולה, אחלה אחיזה ומהיר מאוד.

 

בעבר הרחוק הייתי רוכב בכל יום מרחוב הירדן ברמת גן לאיזור עזריאלי. בעיקרון יש אחלה מדרכה פנויה יחסית לכל אורך דרך השלום והמסלול מישורי למדי.

אני לא מעודכן במצב שבילי האופניים באיזור שלך. בסך הכל זו רכיבה קלה וכיפית.

אני לא חושב שיש בעיה לעלות על המדרכה עם אופניים לא חשמליים. לי לא אמרו דבר עד היום. כמובן שצריך משנה זהירות סביב הולכי רגל ולא להוציא שם רע לרוכבי אופניים - ליד אנשים, סע במהירות הליכה.

 

מרגע שאתה מגיע לעזריאלי, אתה מתחבר בקלות לרשת שבילי האופניים של עיריית תל אביב (קפלן, אבן גבירול וכו'). מאוד נוח אם יש לך ביקורים בעיר הגדולה לפעמים.

 

ממליץ על מכנסי רכיבה יעודיים, במיוחד אם ארוכים - קניתי של פוקס, יקר אבל נראה יצוגי יחסית, גמיש ולא נתפס בגלגל השיניים.

אתה חייב קסדה. תשקיע במשהו עם MIPS, בוודאות לא קסדות סקייטבורד (הן למהירויות נמוכות מאוד ונועדו לספוג מספר מכות מבלי להשבר, קסדת אופניים אמיתית מיועדת למכה אחת בלבד וסופגת היטב). אני רוכב גם עם כפפות. כדאי נעליים שטחות (כל VANS או אדידס קאז'ואל יעשו את העבודה). פנס קדמי ללילה, ומהבהב אחורי.

אתה חייב מנעול טוב, קח את זה בחשבון - צריך למצוא לו מקום על האופניים. ממליץ לך גם על תיק קטן שנמצא מתחת המושב עם איזשהו multitool ושטויות אחרות שתצטרך.

 

לך על זה, זה ממש כיף. אני מעדיף את זה בהרבה על נסיעה באוטו, חיפוש חניה, פקקים, בלאגן. זו חוויה מעולה, ואם אתה לא יורד לכביש זה גם לא ממש מסוכן.

למכירה פנסים קדמיים מקוריים חדשים לGTI MKV

 

My grandfather rode a camel, my father rode a camel, I drive a Mercedes, my son drives a Land Rover, his son will drive a Land Rover, but his son will ride a camel -

Rashid bin Saeed Al Maktoum

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מוט אוכף קפיצי זה רעיון רע!

הרעיון הוא לתת תחושה של שיכוך, על ידי כך שהמרחק לפדלים משתנה.

 

לא ניסיתי, אין לי דעה.

אפשר פשוט לנסות.

 

סטם מתכוונן זה נחמד עד שכושל, והכשל מסוכן. יש סיבה שלא מציעים סטם מתכוונן באופניים רציניים.

 

למה שייכשל?

 

יש סיבה למה מציעים סטם מתכוונן באופני עיר (אני לא יודע מה הם אופניים "רציניים"), כי זה מאפשר גמישות ואין לו בעיה לעמוד בעומס. בשטח לא רוכבים עם סטם מתכוונן.

 

 

ל-200 קראנק קומפקטי? כלומר 2 פלטות שיניים מלפנים. לרכיבה מישורית זה לא רע בכלל! (גם ככה לא משתמשים בפלטה הקטנה, ומתקבל טווח הילוכים יותר הגיוני) אבל הם מגיעים עם קסטה 9 גלגלים, וה-300 בהפרש לא גדול מגיעים עם קסטה 10(*3) שמאפשר טווח הילוכים יותר רציף (בלי חורים) והוא יותר מתקדם.

 

3X10 זו מערכת פחות מתקדמת, והיום יורדים ממנה. היא לא סוגרת חורים, היא יוצרת עודף חפיפה בין הילוכים שונים, מצריכה יותר עבודה עם המעביר הקדמי, האיטי, והיום נמנעים ממנה. סתם מטרד.

2X10 זה מצויין (גם לרכיבות XC בשטח, דרך אגב). גם 2X9 עדיף לשימוש עירוני מ-3X10

 

קסדות: כל קסדה מתאימה תספק הגנה. הקסדה שאתה קורא לה כביש יותר קלה ומאווררת ולכן עדיפה.

 

 

אכן

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה בחלה!

 

הרשת החברתית העלתה מודעה, מקווה שבתוקף ובמידה מתאימה:

https://www.facebook.com/marketplace/item/401925160658225/

 

(ותעיף את הקרניים)

אשמח להצטרף ולתת חוו"ד לא מקצועית אם מצבם באמת חדש.

עריכה אחרונה על ידי Eily
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

×
×
  • תוכן חדש...