Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

מזדה לנטיס


dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7763 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

מאזדה לאנטיס הוא לא רכב שצריך להרחיב את הדיבור עליו, היה לי כזה רכב, הרכב הכי אמין שהיה לי (1.6,אוטומט, שנת 99), נגנב אמנם והחלפנו לקורולה. בקיצור, באמינות הרכב הזה הוא מספר אחת, וזה האוטו הכי נמכר בארץ, 200,000 ישראלים לא טועים (בערך, אל תתפוס אותי במספרים).

ליאור

פורסם
שלום.אני מעוניין לרכוש מזדה לנטיס 1600 גיר אוטומט.הייתי מעוניין לקבל ממכם חברי הפורום קצת פרטים לגבי האוטו כמו אמינות אחזקה צריכת דלק וכו'

 

האוטו אמין. אחזקה של משפחתית ממוצעת, צריכת דלק לא טובה במיוחד (1:9-1:10 מעורב), מחירי ביטוח יקרים. יש הרבה מכוניות עדיפות, אבל הכל תלוי בתקציב שלך, שאותו לא ציינת...

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

מבחינת אמינות ללא ספק לא רכב בעייתי בניגוד ללנסר והכריזמות זה רכב מצויין חלקים זולים יחסית ,אמין וטוב

מכונאות כללית

פורסם

אבל.. מעבר לאמינות דע לך - שהלנטיס אינה נוחה לנסיעה. בכבישים מהירים היא נוטה לנידנוד מעצבן (ומעייף).

 

בכל מקרה בשוק קיימות אלטרנטיבות לא פחות טובות (גם מבחינת אמינות).

LOTUS ELAN PLUS 2 S130 1972, MG MIDGET 1963

CJ-7 GOLDEN EAGLE 1978, טילון ICM 1960,1962,1959....אופנוע "צבי"

וספה 1957, 1959,1963 ..."גיפ'" פורד GPW 1943..ב ס א WM20 1940 ועוד..

פורסם
200,000 ישראלים לא טועים

ועוד איך הם טועים.

 

הם טעו בשנות השמונים עם הסובארו, אח"כ טעו עם הלנסר והסופר לנסר ואח"כ עם הלאנטיס.

 

למזלנו כנראה שראש העדר התחלף, או למזלם פשוט אחרי כ"כ הרבה יריות הם פגעו כי המרעה החדש שלהם (מזדה 3) הינו רכב סביר שאפילו מי שאינו נמצא באותה אגודה של "חייב רכב כמו של השכן" יחשוב על לרכוש אותו.

 

בקיצור, אין להסיק דבר על תופעת העדר הידועה ברכישת רכבים במדינת ישראל.

פורסם

לדעתי זה חרא של אוטו...

 

יש לחבר שלי כזה מודל 99, פעמיים החליף כבר את הכרטיס שמתחת לכסא שליד הנהג שאחראי על כריות האוויר,

החליף צ'יפ/כרטיס ששייך למחשב...בכמה אלפי שקלים...

המנוע שורק באופן קבוע לא יודעים מדוע....

בעיות חוזרות בגלאי ECU...

בקיצור...אם זה לא חרא אוטו אז אני לא יודע מה זה חרא אוטו...?

כל חצי שנה נדלקת הנורית של כריות האוויר, והוחלפה גם כרית אוויר אחת קדמית....

Audi S5 4.2 V8 FSI Quattro

פורסם

לא הם לא טועים, לא לפי מערכת השיקולים שלהם שבדר"כ שונה ממערכת השיקולים של רוב החברה כאן. עבור מר ישראל ישראלי שרוצה רכב שיביא אותו כל יום לעבודה דרך כל הפקקים ובסופשבוע ישנע גם את האשה ואת ה2/3 ילדים מאחורה בטיולים וביקור הסבים-סבתות ויהיה מקום בבגאז' לכל השקיות מהסופר, יספק אמינות גבוהה(בלי ימי עבודה מבוזבזים וחשבון הוצאות פתוח אצל המוסכניק ) ולא יפסיד כל שנה 20 אחוז מערכו כל אחת מהבחירות האלו היא הגיונית. אולי הן לא מספקות חווית נהיגה יוצאת דופן, הגה מתקשר ושלדה הדוקה אבל זה לא נמצא בראש סדר העדיפויות של מר ישראל ישראלי. אין טעם בהכרזות כמו העדר טועה והעדר מטומטם הכל שאלה של סדרי עדיפויות וצורת חשיבה.

 

ועוד איך הם טועים.

 

הם טעו בשנות השמונים עם הסובארו, אח"כ טעו עם הלנסר והסופר לנסר ואח"כ עם הלאנטיס.

 

למזלנו כנראה שראש העדר התחלף, או למזלם פשוט אחרי כ"כ הרבה יריות הם פגעו כי המרעה החדש שלהם (מזדה 3) הינו רכב סביר שאפילו מי שאינו נמצא באותה אגודה של "חייב רכב כמו של השכן" יחשוב על לרכוש אותו.

 

בקיצור, אין להסיק דבר על תופעת העדר הידועה ברכישת רכבים במדינת ישראל.

פורסם
ועוד איך הם טועים.

ה"עדר" לא טועה. הוא פשוט לא נהנה.

אבל כפי שציין reffael: הכל נובע משיקולים של סדרי עדיפויות וצורת חשיבה.

 

תמיד יש חלופות יותר טובות (ועוד ללאנטיס...), אולי בשביל צעיר בן 20+ שאין לו מחוייבות שמחפש הנאה מנהיגה תתאים יותר איזה צרפתייה קטנה, אבל בשביל איש משפחה עם 2 ילדים שמחפש רכב שיוכל לשנע אותו ואת משפחתו ע"פ הקריטריונים שרשם reffael וגם שיהיה בגאז' מאחורה שמחפש מינימום הוצאות ורכב ספרטני ופשוט, שבסה"כ איכות הנהיגה שם היא די סבירה (יש רכבים הרבה יותר גרועים...)

ולכן ידידי, ההודעה שפרסמת פה היא ממש (אבל ממש) לא נכונה ומבוססת בעיקרה על דעות קדומות וסטיגמה.

 

תהנה עם הרכב שלך (רצונו של אדם-כבודו), אבל אל תייעץ לבנאדם על רכב על סמך שיקולים אמוציונלים! :x

עברתי לכתובת חדשה

(יותר מדי בעיות בהתחברות-משתמש).

פורסם

עדר. פרות ? כבשים ? בהמות ?

 

מר ישראלי עדיין מסוגל לחשוב. לא כמו בהמה. מר ישראלי בחר בלנטיס מכל דגמי המכוניות ששייכות לאותה קבוצה.

 

מעניין, לא ?

 

בעצם על מה אנחנו מדברים. מי קונה לנטיס ? מעמד הבינוני ומטה. למעמד הבינוני יש הוצאות, והוצאות כבדות על הראש. אם זה לפרנס משפחה, אם זה לדאוג לבית וכו'. מר ישראלי צריך גם רכב. הוא צריך רכב שיביא אותו בבטחה לעבודה, יסיע את ילדיו לגן ויבצע נסיעות שונות. למר ישראלי, אין כסף מיותר להוציא כל שני וחמישי על תקלות ותיקונים. מר ישראלי, בחר בלנטיס כי היא פרקטית. זה שהיא לא מהנה לנהיגה, זה משהו אחר, זה עולם אחר.

 

לפי דעתי, הלנטיס מספקת את התמורה לנהג הישראלי הממוצע. היא מכונית יחסית אמינה משאר המכוניות, צריכת הדלק שלה לא גבוהה במיוחד, הטיפולים בה לא יקרים (כותב אחד שעובד במוסך מורשה של מאזדה) ומחירי ביטוח לא גבוהים (רוני, אני חושב שאתה קצת טועה בקשר לסכומים).

 

אז למה שהישראלי הממוצע לא יקנה אותה ?

 

שמוליק

המכוניות שלי : Lantis-F 98 -> מאזדה מיאטה 95

המכוניות של אשתי : יונדאי אקסט 95, מאזדה 3 2006, מיאטה NB 2003, סיטרואן C3 2017

המכוניות ליסינג שהיו לי : מאזדה 3 2010, סוזוקי סוויפט 2014, סוזוקי ויטרה 2016, רנו גרנד קופה 2019, סקודה קאמיק

החלום : RX8

פורסם

ידעתי שהת'רד הזה יפתח תיבת פנדורה... רוצים לדבר גם על 106 ראלי אולי? :-P

 

כמו אלו שטוענים שזה "רכב מצוין" כי הוא לא מתקלקל, ככה יש את אלו שטוענים שזה "חרא של רכב" כי החליפו להם חיישן כרית אוויר ומחשב ניהול מנוע. אנשים נהיו מפונקים שזה פשוט מגוחך.

 

אבל לעניין:

 

מזדה לנטיס הצליחה בארץ הרבה מאוד בזכות מסעות פרסום אגרסיביים ובגלל חברות הליסינג. עם הגעתה של הלנטיס ה"חדשה" בשנת 99 פתחו דלק מוטורס במבצע החדרה אדיר (למותג שכבר היה מצליח), כולל הנחות, תוספות איבזור ושלל מבצעים. זה, בנוסף לנהירה של חברות ההשכרה והליסינג שבדיוק התחילו בפריחתן אחר המותג, הובילו לכדור שלג מתגלגל שסחף אחריו את כל המדינה. מזדה נהפכה לשם דבר בעקבות הכמות האדירה של המכוניות שנמכרו ובסופו של דבר כולם רצו גם לטעום בעצמם. זוהי תרבות העדר ב"מיטבה", ואתם לא יכולים להגיד שלא.

 

צודק רפאל שמדובר בסדרי עדיפויות וצורת מחשבה, אבל מי אמר שצורת המחשבה היא נכונה? מי אמר שכולם צודקים? הם חשבו שאם כולם קונים אז זה טוב, וחשבו שזה ישמור על הערך יותר טוב מהשאר ויהיה אמין יותר מהשאר והשד יודע מה עוד. אבל האמת הפשוטה היא שבכל תקופה היו לפחות עוד 5 מכוניות בשוק שנתנו לא פחות ואולי אפילו יותר מהדברים הללו, ולא עלו יותר כסף! התוצאה היא שאותן 5 מכוניות מכרו ביחד כמות פחותה של מכוניות מהלנטיס המצליחה. וזה למרות שהן היו טובות כמוה או יותר!

 

למה בחר מר ישראלי בלנטיס? כי היא פרקטית, אמינה, זולה יחסית לאחזקה, לפי שמוליק. אז נכון, היא באמת פרקטית, אבל לא יותר ממתחרותיה. היא באמת אמינה, אבל לא יותר מחלק ממתחרותיה. היא גם לא כ"כ זולה לאחזקה, כאשר צריכת הדלק לא טובה יותר משל המתחרות (כאילו שזה משהו שמר ישראלי האידיוט בכלל חושב עליו ברכישה) ומחירי הביטוח יקרים משמעותית משל רוב המכוניות האחרות מאותה הקבוצה (אתם מוזמנים לבדוק את זה, אותו הדבר קורה עכשיו גם עם ה-3 החדשה. אצלנו ביטוח מקיף ללנטיס 99 היה גבוה בכ-1500 ש"ח משל כל מכונית אחרת שהיינו יכולים לקנות, וביותר מסוכנות אחת).

 

ובסופו של דבר, הלנטיס לא בטוחה כמו חלק ממתחרותיה, פאסיבית ואקטיבית, היא לא נוחה לנסיעה ביחס למתחרות, ולא מציגה שום יתרון "נהיגתי" עליהן. אם תחשבו גם את שאר הדברים - היא גם לא תהיה זולה יותר לאחזקה באופן משמעותי. אז מה יש לנו כאן? סתם עוד רכב בינוני כמו כל השאר. אני לא טוען שלכל אחד עדיף קורולה או סיוויק או אימפרזה או חס ושלום מכונית אירופאית (ירחם השם :-P ) אבל אני טוען שתרבות העדר במקרה הזה היא מאוד מופגנת וללא כל ביסוס מהותי.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

פורסם

תרבות העדר היא תוצר מובהק של שנאת סיכון ועלות המידע אצל רוב האוכלוסיה וזה לא נאמר לשלילה, זהו טבעו של אדם. אל תשכחו שרוב הנמצאים פה בפורום הם בעלי ידע ועניין מעל הממוצע במכוניות אבל נגיד מחר אתם הולכים לקנות מכונת כביסה, אתם לא ממש מכירים את הנושא אתם לא גולשים בפורומים של מכונות כביסה (בדקתי ואפילו יש אחד כזה :)http://www.reviewcentre.com/vf271_start0_orderdesc-Washing_Machine_Forum ) ולא קוראים מגזינים מקצועיים בנושא מכונות כביסה. אוקיי אז פתאום נפל עליכם התיק הזה - אתם מתייעצים עם קרובים, חברים אולי עושים איזה חיפוש באינטרנט ומחפשים משהו במחיר טוב שיתן עלות/תועלת הכי טובה. אז קניתם את המיינסטרים של המכונות כביסה. עכשיו בפורום של המכונות כביסה שרבים כל היום איזה מכונות כביסה יותר טובות יפניות או אירופאיות ודנים כל היום בסל"ד, מנועים ואטמים (המממ... מזכיר משהו) צוחקים עליכם כי בטח יש מכונה שנותנת יותר עבור אותו סכום אבל מכיוון שאתם לא ידענים גדולים בנושא ואין לכם רצון לשרוץ בפורום של מכונות כביסה אז אתם משלמים פרמיה על חוסר הידע שלכם וקונים קנייה בטוחה, מיינסטרימית ואמינה. אולי יכלתם לקנות יותר טוב אבל אתכם זה מספק. זהו עכשיו את האנלוגיה אני כבר אשאיר לכם :)

ערב טוב וחג שמח.

פורסם
תרבות העדר היא תוצר מובהק של שנאת סיכון ועלות המידע אצל רוב האוכלוסיה וזה לא נאמר לשלילה, זהו טבעו של אדם.

 

מסכים לכל מילה. תרבות העדר הזאת התפתחה לא בעקבות איכויותיו של הרכב ביחס למתחרותיו או בכלל. היא התפתחה בגלל מבצעי החדרה ושיווק נכונים ובעקבות ניהול עסקי מצוין מטעם דלק מוטורס. אין שום סיבה מהותית אחרת שהלנטיס נמכרת יותר ממתחרותיה.

 

אני מודה שגם משפחתי נפלה קורבן לתרבות העדר הזאת, כאשר קנינו לנטיס בשנת 99. (ומכרנו אחרי שנתיים וחצי כי פשוט לא הייתה הצדקה לרכב בסדר הגודל הזה). כיום לא הייתי עושה את הטעות הזו שוב, אפילו שמכרנו אחרי שלושה ימים ובמחירון.

 

ובכל מקרה, אני משקיע הרבה בבדיקות והשוואות גם ברכישות זולות בהרבה, אז אני חושב שבקנייה של מכונית, שהיא עסקה משמעותית עבור כמעט כל אדם (ולא רק כספית), צריך להשקיע לא פחות ואפילו יותר.

 

רוני

BMW 325i E46

שלום, רוכב.

נא לא לבקש ממני גישה לאוף טופיק

×
×
  • תוכן חדש...