Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 7765 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

לכבוד

חברי הפורום

 

ראשית, קבלו קישור:

 

http://www.netcar.co.il/forum/la.asp?ix=73935&lb=0

 

 

תמיד אנו מנסים ו/או משווים, מכונית ספורטיבית חדישה לקודמתה, ומנסים לנבור בשינוי:

תחושות,איכות הניהוג,אחיזה, ביצועים, "נשמה", משקל, ועוד.

הגעגועים למכוניות שנות ה -80', מוצאים ביטוי חביב בת'רד של אהרונוביץ'

(אנא אל תכנסו להשמצות -בבקשה מכם).

כל אותם "סיליקונים" דמוי הגה חשמלי, ושאר גמדים אלק' ה"נוהגים/מתקנים" בשבילך

לא עושים אותך נהג טוב יותר, ( אךבטוח יותר כן) אלא מתקנים כמעט מבלי משים לב את שגיאותיך שלך.

דבר שלא היה מקובל כלל בעבר, כל שגיאה שלך היתה נקטעת כגיליוטינה -על הסכין.

ובהרבה מקרים היתה מחשלת אותך, הרגשת שליטה, הגה חד יותר, גיר ידני למהדרין ועוד'.

נחמד להתרפק על הנוסטלגיה , וכן הכמיהה לתחושה אותה מעבירה לך מכונית

ספורטיבית נושנה, דבר שקשה למצוא בספורטיבית חדישה,למרות הקידמה הטכנולוגית.

הוכחה לכך היא נהיגה בהן ,ואח"כ נהיגה בספורטיבית חדישה (יחסית). והחיפוש אחר

העברת התחושות , אותן מעבירות ספורטיביות נושנות, ביחס לחדישות.

 

ניסיתם פעם לנהוג למשל : ב BMW2002ti,בציר 1973, ומיד אח"כ לנהוג ב BMW330i 2004?

 

*אם כבר חג פורים- אז הספורטיביות של היום "מתחפשות" לספורטיביות של פעם :wink: .

 

 

חג פורים שמח

 

בכבוד רב

אילן פ.

אילן פ ייביש - turbo

פורסם

האמנם?

 

הייתכן?

 

האם אני קורא נכון?

 

האם אותי אדם, המתלהב מאלפא ספיידר בת כמעט 20 הוא אותו רוני אהרונוביץ', שבעבר כתב שהוא אינו מבין אספני רכב, כי המכוניות החדשות טובות ומהירות מהישנות?

האם זה אותו אדם שכתב (ותסלחו לי אם הציטוט אינו מדויק), כי "מבחינתי, ההבדל בין אספן מכוניות לאספן בולים הוא כמות השחור מתחת לציפורניים"? (ראה "אוטו" מחודש מאי 1992, אם איני טועה - הגליון המוקדש למוזיאון הרכב של ורטהיימר).

 

מה הלאה?

האם הוא יקנה MG ישנה?

יבקש מצוקרמן סיבוב על ויני?

היתה לי אלפא אדומה / היתה לי אלפא / היום אני נוסע / בדלתא לבנה.

פורסם

מה הלאה?

האם הוא יקנה MG ישנה?

המכונית הראשונה של רוני אהרנוביץ היתה MG Midget, ואחריה MGB. בקצב הזה הוא "יחזור בתשובה" ויקנה עוד אחת.

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

פורסם

נכון קובי , אם כבר במכוניות בעברו של אהרונוביץ' עסקינן, יש להוסיף בין היתר את:

VOLKSWAGEN GOLF GTi mk1

FIAT Uno Turbo ie

 

ובכלל, אי אפשר "להאשים" את רוני אהרונוביץ', בהתרפקות על נוסטלגיה,וחיפוש אחר

מכונית שאיננה "סיליקונית", זו תופעה מוכרת , ורבים מחפשים את הפשטות, והקשר

הישיר ואת אותן התחושות שמעבירות בך אותן מכוניות עבר,דבר שתעשיית הרכב

משקיעה בו הון עתק בכדי "לשחזר" במכוניות של היום ,את אותן תחושות נקודתיות של

ניהוג במכוניות חדישות,שלא לדבר על נגיעות עיצוב ושיחזור ניאו רטרו- ע"ע

GOLF GTI MK5, מוסטאנג, ועוד.

 

* דר"א מישהו יודע במה נוהג רוני אהרונוביץ' היום (חוץ מהספייד88' של החבר)?

 

 

בכבוד רב

אילן פ.

אילן פ ייביש - turbo

פורסם

בוקסר, הוא אכן כתב כך, ואם אני זוכר נכון את הטור הזה הוא גם אמר שהוא יותר נהנה לנהוג בסיטרואן ZX מאשר באלפא GTV. למיטב הבנתי הוא אף פעם לא אהב מכוניות ישנות, אלא רק מכוניות טובות, יהיה גילן אשר יהיה.

 

בעיניי מה שהוא כתב עכשיו מראה שהוא פשוט מחובר למציאות. כמו שאומרים - "רק חמור לא משנה את דעתו לעולם". כשההתפתחות הטכנולוגית מביאה יותר אחיזת כביש, יותר ביצועים, יותר יציבות כיוונית - סבבה. כשההתפתחות הטכנולוגית מביאה הגה חשמלי, משקל עודף, בקרת משיכה ויציבות - לא סבבה בכלל.

פורסם
ואם אני זוכר נכון את הטור הזה הוא גם אמר שהוא יותר נהנה לנהוג בסיטרואן ZX מאשר באלפא GTV.

אתה טועה , הוא אמר שהוא היה מעדיף לנהוג בחזרה לתל-אביב עם הוולקן איתה הגיע,

ולא עם היגואר E-TYPE שקיבל לסיבוב מהמוזיאון של איתן ורטהיימר ,לשם נסע.

 

ואחרי שראיתי את התוכנית "הילוך חמישי" (משדר מיוחד שנקרא "10 המכוניות הטובות בכל הזמנים")

זה נהיה ברור יותר :

ל E-TYPE היו בלמים עלובים ,פנסים חלשים ,מיתלים נחותים .

כל זאת במכונית שהגיעה ל 250 קמ"ש ונמכרה אז ב 2000 פאונד

אבל היא נחשבת עדיין אחת המכוניות היפות בעולם בצדק

.I'm a blocked user

פורסם

שלום לכולם

הכול נכון ויפה ,אבל ישנם עדיין חברות שמייצרות את הדבר האמיתי,נכון הן לא מגיעות לארץ אבל הכול זאת הם הדבר האמיתי לנהיגה נטו.כולם באות מבריטניה(ולדעתי הבריטיות יודעות לעשות את זה הכי טוב שאפשר)LOTUS ,TVR ,WESTFIELD,CATERHAM,ARIEL ATOM ועוד .אז נכון הם לא כאן על כבישי ארצנו ,אבל בכול זאת הם הם החברות שמצליחות לרגש ולהלהיב את חובבי ההגה באשר הם:wink:

יש רגעים שאתה פשוט מודה לבורא שאתה חי (אברהם פורת ז"ל)

פורסם

ל E-TYPE היו בלמים עלובים ,פנסים חלשים ,מיתלים נחותים .

כל זאת במכונית שהגיעה ל 250 קמ"ש ונמכרה אז ב 2000 פאונד

אבל היא נחשבת עדיין אחת המכוניות היפות בעולם בצדק

???

בלמים עלובים - נכון בדגמים הראשונים - עבר שיפור רציני ב- Series 2.

פנסים חלשים - היו לה רפלקטורים סטנדרטיים של לוקאס. לא פחות טוב מכל מכונית אחרת בתקופתה.

מיתלים נחותים - עצמות עיצה כפולות מקדימה ומאחורה. אין הרבה יותר טוב מזה גם בימים אלו... המכונית הזו מהווה עד היום דוגמא לתכנון גאוני של מתלים המשלבים אחיזת כביש עם נוחות נסיעה.

לפחות לגבי היופי שלה אין לי ויכוח איתך...

ה- Roadster האולטימטיבית של כל הזמנים.

MGC Roadster 1969

Jaguar 420 1967

פורסם

המודרניזציה פוגמת בהנאה האמיתית שבנהיגה,עזרים כגון:הגה חשמלי,בקרת אחיזה,איטום כל כך טוב

שלא מרגישים ולא שומעים דבר,הגבלת מהירות,גיר רציף,אוטומטי,drive by wire וכו'

הקשר בין הנהג לכביש הולך ואובד,ולא רחוק היום ובו יסעו על הכבישים רכבים עם נהג אוטומטי

ללא התערבות אנושית .

לא רחוק היום שבו יחדלו המכוניות כליל מלנסוע על מנועי בעירה פנימית ויעברו למנועים חשמליים

ואותם קומץ חולי הגה שישארו יתרפקו על אותם הימים הטובים שאפשר היה לנהוג ולהרגיש את הנהיגה

להרגיש את המנוע, להרגיש את הרכב מחובר אל הנהג ללא עזרים מיותרים.

על זה נאמר ,להחזיר עטרה ליושנה .

A MACHINE , KEPT ALIVE BY HIS LOVE

פורסם
המודרניזציה פוגמת בהנאה האמיתית שבנהיגה,עזרים כגון:הגה חשמלי,בקרת אחיזה,איטום כל כך טוב

שלא מרגישים ולא שומעים דבר,הגבלת מהירות,גיר רציף,אוטומטי,drive by wire וכו'

הקשר בין הנהג לכביש הולך ואובד,ולא רחוק היום ובו יסעו על הכבישים רכבים עם נהג אוטומטי

ללא התערבות אנושית .

לא רחוק היום שבו יחדלו המכוניות כליל מלנסוע על מנועי בעירה פנימית ויעברו למנועים חשמליים

ואותם קומץ חולי הגה שישארו יתרפקו על אותם הימים הטובים שאפשר היה לנהוג ולהרגיש את הנהיגה

להרגיש את המנוע, להרגיש את הרכב מחובר אל הנהג ללא עזרים מיותרים.

על זה נאמר ,להחזיר עטרה ליושנה .

עכשיו אתה יכול לתאר לעצמך איך הרגישו הפרשים האחרונים שהמכונית לקחה את הבכורה...

uʍop ǝpısdn sı ɹǝʇndɯoɔ ɹnoʎ sıɥʇ pɐǝɹ uɐɔ noʎ ɟı

פורסם

אילן, בהודעה הזו

 

http://www.carsforum.co.il/vb/showthread.php?p=529619#post529619

שכחת לכתוב "לכבוד חברי הפורום/קובי".

הודעה שהתחפשה ?

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

פורסם
לא רחוק היום שבו יחדלו המכוניות כליל מלנסוע על מנועי בעירה פנימית ויעברו למנועים חשמליים

ואותם קומץ חולי הגה שישארו יתרפקו על אותם הימים הטובים שאפשר היה לנהוג ולהרגיש את הנהיגה

להרגיש את המנוע, להרגיש את הרכב מחובר אל הנהג ללא עזרים מיותרים.

מי שבאמת אוהב לנהוג ישתתף במירוצים ובימי מסלול (ואני מאמין שעד אז יהיו מסלולים בישראל), במכוניות שבאמת כיף לנהוג בהן. אני מניח שיהיה אפשר לשכור מכוניות מירוץ. מי שלא אוהב לנהוג, קרוב לוודאי שמצבו ישתפר.
פורסם

עצמות עצה כפולות לא מהוות מתכון בטוח להתנהגות כביש ,כיול המיתלים הוא שעושה את ההבדל

 

לראייה בהונדה אקורד כבר מספר שנים קיימות ע"ע כפולות .

.I'm a blocked user

פורסם

קצת מצחיק שאהרונוביץ' כאילו גילה פתאום עכשיו שזה כיף לנהוג במכונית בלי כל הרשימה של הדברים שהוא ציין.

 

כבר 3 שנים שאני נוהג במכונית שאין לה את כל מה שברשימה שהוא הציג, למעט הגג, ההגה כוח והספסל האחורי (וההגה כוח הוא אחד הטובים שאני מכיר), ואני יודע טוב מאוד שהיא יותר מהנה מכל מכונית עממית חדשה שאפשר למצוא.

ואתם יודעים מה עוד? אני יכול לקחת איתה את הילדים לגן, והיא לא עולה 50000 ש"ח...

 

אהרנוביץ': אתה יכול לקנות את שלי ב 12000 ש"ח מחר ולחזור לחייך כל יום בכל נסיעה. בשבילי זה עובד.

It's only a sport if you use a ball

It's a real sport if you use two

×
×
  • תוכן חדש...