Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 2901 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם (נערך)

שלום לכולם,

 

קראתי לא מעט מהשרשורים כאן בפורום אך טרם הצלחתי להגיע להחלטה.

אנחנו זוג צעיר, השואפים להרחיב את המשפחה, ומחפשים לרכוש רכב ראשון.

התקציב הוא עד 40 אלף והשיקולים הם בראש ובראשונה בטיחות, וכמובן חסכוניות ואמינות. אנחנו צריכים אוטומטי, ומבחינת הכמות שניסע היא לכל היותר 15 אלף קילומטר בשנה.

 

אחרי מחקר בנושא, הגעתי למסקנה שהסקודה פאביה יכולה להתאים.

אלא שמאחר ואנו גרים באיזור ירושלים ויש לנו לא מעט עליות וירידות, צריך אוטו שיסחוב אותן, וממה שאני יודע ושמעתי (ייתכן וזה מוטעה, לכן אני מתייעץ כאן) צריך מנוע של מינימום 1600 סמ"ק.

אני בקושי מוצא את הפאביה במנוע הזה, בעיקר בדגמים ישנים שלה.

 

האם סקודה פאביה אכן מומלצת? אולי אפשר לזלוג לאוקטביה - אך איך היא מבחינת אמינות ובעיקר חסכוניות שכן היא גדולה יותר?

אילו מכוניות בתקציב שציינתי יכולות להתאים לאיזור הררי מבלי "לשתות" דלק ולא לבקר במוסך כל שבוע?

 

כמו כן, שאלת בונוס:

איך עובד כל העניין עם הביטוח? האם צריך לעשות ביטוח לפני שרוכשים את הרכב ולהפעיל אותו בעת הרכישה, או שקודם כל רוכשים ואז מסדרים את העניין?

 

תודה לכולם.

עריכה אחרונה על ידי dudushakor
פורסם

הגיר הרובוטי של סקודה, קרי DSG, עדיין בעל אמינות מפוקפקת למדי. אתה מוזמן להריץ כאן בפורום חיפוש על DSG אתה תגלה הרבה מידע לא מחמיא לגיר.

הייתי ממליץ על מאזדה 3 ספיריט משנתון מתאים, היא תסחוב בעליות ותהיה אמינה, אבל היא תשתה.

אופציה נוספת היא סיוויק אבל תצטרך לרדת בשנתון כי הן מעט יקרות.

אופציה קצת יותר מודרנית ואמינה, אם כי תדרוש מתיחת תקציב, היא פיז'ו 208, בעלת מנוע מודגש וגיר פלנטרי יפני של חברת אייסין.

8) ידני זה הכי אחי 8)
פורסם

השנקל שלי:

אם תבחר ברכב בעל מנוע בנזין ולא דיזל, כמו המאזדה שהציעו מעליי במקום הסקודה,

תוכל להוסיף לעלות הרכישה עוד 6.5K עבור התקנה של מערכת גפ"מ.

 

מרכיב החיסכון ישתפר פלאים, גם כשמדובר ברכבים שתיינים יחסית.

הדרך עצמה היא היעד.

פורסם
הגיר הרובוטי של סקודה, קרי DSG, עדיין בעל אמינות מפוקפקת למדי. אתה מוזמן להריץ כאן בפורום חיפוש על DSG אתה תגלה הרבה מידע לא מחמיא לגיר.

הייתי ממליץ על מאזדה 3 ספיריט משנתון מתאים, היא תסחוב בעליות ותהיה אמינה, אבל היא תשתה.

אופציה נוספת היא סיוויק אבל תצטרך לרדת בשנתון כי הן מעט יקרות.

אופציה קצת יותר מודרנית ואמינה, אם כי תדרוש מתיחת תקציב, היא פיז'ו 208, בעלת מנוע מודגש וגיר פלנטרי יפני של חברת אייסין.

 

תודה על התגובה, האם ה-208 חסכונית?

פורסם

אתה קצת מחפש הכל בתקציב נמוך. במקומך הייתי מוותר על חיסכון (כי אתה לא נוסע הרבה) ומתרכז באמינות ובכח סביר. מיצובישי לנסר וקיה פורטה מהשנתון הכי מתקדם שתמצא בתקציב יכולות להתאים.

 

הפאביה גם קצת צפופה (לזוג עם ילדים) ובשנתונים הרלוונטים מגיעה עם גיר שעלולות להיות לו תקלות (או סתם תחזוקה לא זולה) מדי פעם.

 

נפח המנוע הוא רק קריטריון אחד, צריך גם להבדיל בין מנוע מוגדש (טורבו או אופציה הרבה פחות נפוצה, מגדש על) למנוע לא מוגדש (אטמוספרי). מנוע מוגדש יהיה חזק משמעותית לאותו נפח.

 

לגבי ביטוח - אל תנהג ברכב שניה בלי ביטוח. תחליט מראש איפה אתה רוצה לבטח, תעביר את כל הפרטים וברגע הקניה תתקשר ותבקש "להפעיל" את הביטוח. לא ממש משנה עבורך איך טכנית מתבצעת ה"הפעלה" הזו, העיקר שיהיה לך ביטוח (חובה, ולפחות צד ג' אם אתה מוותר על המקיף).

For I am a bear of very little brain, and long words bother me

 

לפני 25 דקות, m3x7r3m3 כתב:

אני מסכים איתך

פורסם
אתה קצת מחפש הכל בתקציב נמוך. במקומך הייתי מוותר על חיסכון (כי אתה לא נוסע הרבה) ומתרכז באמינות ובכח סביר. מיצובישי לנסר וקיה פורטה מהשנתון הכי מתקדם שתמצא בתקציב יכולות להתאים.

 

הפאביה גם קצת צפופה (לזוג עם ילדים) ובשנתונים הרלוונטים מגיעה עם גיר שעלולות להיות לו תקלות (או סתם תחזוקה לא זולה) מדי פעם.

 

נפח המנוע הוא רק קריטריון אחד, צריך גם להבדיל בין מנוע מוגדש (טורבו או אופציה הרבה פחות נפוצה, מגדש על) למנוע לא מוגדש (אטמוספרי). מנוע מוגדש יהיה חזק משמעותית לאותו נפח.

 

לגבי ביטוח - אל תנהג ברכב שניה בלי ביטוח. תחליט מראש איפה אתה רוצה לבטח, תעביר את כל הפרטים וברגע הקניה תתקשר ותבקש "להפעיל" את הביטוח. לא ממש משנה עבורך איך טכנית מתבצעת ה"הפעלה" הזו, העיקר שיהיה לך ביטוח (חובה, ולפחות צד ג' אם אתה מוותר על המקיף).

 

תודה על התגובות. אבל האם יש מנועים 1200-1400 במכוניות סופר מיני למשל, שנחשבות חסכוניות יותר, שהם חזקים ולא יעשו לי בעיות בעליות ו/או בעיות אמינות? קראתי למשל על המיצובישי ספייס סטאר. מהפאביה למשל ירדתי לפי המלצתכם, אבל האם יש עוד רכבי סופר מיני שעשויים להתאים? המון תודה מראש.

פורסם

הספייס מאוד חיסכונית, מבחינת העליות היא בסדר, לא מטוס אבל המנוע עקב הגיר הרציף רועש בעליות.

אמינות טובה מאוד, מוזמן לקרוא את הסיכום 4 שנים שלי:

https://www.carsforum.co.il/cars/מגזין-רכב/3152/סקירת-גולשים/מסכמים---4-שנים-עם-מיצובישי-ספייס-סטאר

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

היום: סיטרואן c3 2026 / סיטרואן c3 2024

פעם: פיאט דובלו 2002, פיאט פנדה 2011, רנו קליאו 2012, סיטרואן קקטוס 2016, מיצובישי ספייס סטאר 2014, רנו קליאו 2022.

פורסם

טיפ לחיפוש בכיוון קצת שונה...

פורסמה לפני כשבוע סיטרואן לC3 2014 דרך קראסו טרייד אין עם מנוע דיזל וגיר רובוטי.

אם אני זוכר נכון היא הייתה מיד פרטית עם קילומטראז׳ נמוך ומשיחה איתם הם דיברו על מחיר סביב ה-40k.

היתרון המרכזי ברכב הנ״ל הוא החיסכון בדלק, אפשר להגיע ליותר מ20 קמ״ל והגיר שלו על אף שהוא חד מצמדי נחשב אמין יחסית והפעולה שלו סבירה. (לא מהיר כמו DSG אבל מצד שני לא נוראי)

בנוסף תהנה מהמומנט של מנוע דיזל על רכב קטן וקל.

שווה מחשבה :)

 MINI Countryman SD F60 | Land Rover Discovery TD5
Lexus CT200h | Audi A1 1.4 TFSI Manual | Citroen C4 eHDI | VW Golf MK4 1.6 Manual
 
 
 
 
פורסם (נערך)

ירושלמי :)

לאחרונה גם רכשתי רכב בתקציב גבוה במקצת עם שיקולים דומים פרט למשפחה, והתייעצתי רבות עם מוסכניקים ונהגי מוניות.

כרגע בעלים של מאזדה 3 ספיריט - אם ברצונך להגדיל את המשפחה אין לך סיבה לשקול אותו, המקום לנוסעים מאחורה בהחלט מגוחך.

בנוגע לחסכון דלק:

נלך בהנחה שלקחת את הספייס סטאר שהציעו לך כאן, בעלת מנוע 1.2 ליטר. אם היית נוהג בהולנד בהחלט היית חוסך בדלק לעומת מאזדה עם 2.0, וכנראה לא קצת בכלל, אחרי הכל מדינה שנראית כאילו D9 עבר על כל המדינה ושיטח אותה כליל.

במציאות שלך אתה גר בירושלים, כפי שכבר אמרת לא חסרות עליות וירידות. כמה לדעתך יעבוד מנוע 1.2 ליטר לעומת 2.0 (אטמוספרים) בעלייה ממעלה אדומים לירושלים? כמה דלק כל אחד יצרוך בסופו של דבר? אני אפילו לא מדבר פה על הרגלי נהיגה.

בשורה תחתונה - נפח המנוע שלך כן מושפע מאיזור החיוג שלך. יחד עם זאת, תזכור שיהיו גם טיולים משפחתיים וכל דבר דומה, עם ציוד וילדים מאחורה - אם תשאל אותי אין לך סיבה לשקול אפילו רכבים כמו ספייס סטאר ומקביליו.

 

הצעתי?

שמעתי דברים לא רעים בכלל על הקיה פורטה - מספיק מקום למשפחה, מנוע 1600 (6 הילוכים), 126 כ"ס וחסכונית.

בנוסף הייתי בוחן את הטויוטה אוונסיס - דוד שלי מגדל משפחה עם 2 ילדים לא רע בכלל ברכב הזה. מנוע 2000. חסכוני? הבחור נהג שודים והוא עושה 1:10. אני לא יכול להבטיח לך שהוא יהיה חסכוני אבל עם הרגלים נכונים תחסוך יותר. הבעיה עם הרכב שהשוק שלו קטן כפי שבחנתי אותו.

בנוגע לכל האירופאיות למיניהן (בדגש לבעלות הDSG) - כפי שאמרו, בעייתיות. במיוחד כאשר עברו את גיל הגן.

 

אדגיש משהו בנוגע לכרטיס מועדון במוסכים - אתה יכול לקנות גם רנו קליו 2001 ולא לראות מוסך במשך 7 שנים (מבוסס על סיפור אמיתי :) , ותוכל גם לקנות טויוטה בת שנתיים אך תבקר במוסך פעמיים בחודש.

אמליץ לך לבדוק רכבים יחד עם חבר מוסכניק (או לשעבר). לא קשה מידי לזהות רכב שקיבל טיפולים באופן קבוע ורכבים עם שמן בן שנתיים וחצי.

אבל כמו תמיד - הכל הימור בסופו של דבר, השאלה כמה תשפר את סיכוייך לקנות רכב טוב.

עריכה אחרונה על ידי Arikk68
  • רעיון טוב! 1
×
×
  • תוכן חדש...