Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

[205GTI] גומיות בין מוט מייצב תחתון ובולם


razmel
שימו לב! השרשור הזה בן 6964 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

אוקי סבבה צפה פגיעה:-D

בכלל

יש חליפיים לכל חלקי הפרונט האלו?(מוטות מייצבים-מוטות קידור-משולשים?)

אצל כמה וכמה חנוייות לח"ח הסתכלו עלי בעיני עגל.

היו כמה שהגדילו ואמרו שלא דמעו על אף אחד שמחליף את הדברים האלו...

טרם הורכבו אך נרכשו זוג מוטות קישור (למוט מייצב) במחיר של 70 שח ליחידה.

 

רז, אתה מגיע לקחת אותם ? :-)

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

אכן.

 

 

היום איציק רכש עבורי זוג תחליפי (על האריזה רשום שמתאים גם לקסנטיה).

 

מקורי - 900 ש"ח למוט לפני מע"מ.

תחליפי - 70 ש"ח למוט כולל מע"מ.

 

לקחתי אותם ממנו היום.

מבדיקה בעין נראה שהם באורך הנכון.

אני אתקין בהזדמנות ואדווח.

שוב תודה.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם אני אתקין אותם, אח"כ תתקבל החלטה.

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רז/איציק

 

איפה מיוצרות התחליפיות?

יש אחריות?

 

איך יכול להיות הבדל כל כך מטורף במחיר?

מילא חצי מחיר

אבל יותר מפי 10???

 

(איציק -אם יוצא לך לעבור שם ויש לך זמן-תוכל לשאול אם יש מוטות ואולי גם מוט מייצב ל BX GTI 1900? - או שתאמר לי איפה זה?)

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

רז/איציק

איפה מיוצרות התחליפיות?

יש אחריות?

איך יכול להיות הבדל כל כך מטורף במחיר?

מילא חצי מחיר

אבל יותר מפי 10???

(איציק -אם יוצא לך לעבור שם ויש לך זמן-תוכל לשאול אם יש מוטות ואולי גם מוט מייצב ל BX GTI 1900? - או שתאמר לי איפה זה?)

אייל, הרכיבים התחליפיים מיוצרים לרוב בתורכיה או בסין, למיטב זכרוני הנ"ל מיוצרים בתורכיה. ברוב המקרים, ברכיבי פרונט כגון זה אין שום תחכום שדורש ייצור יקר מאוד.

 

מדובר במוט ברזל עם 2 תפוחים בקצוות - סכום של כ-1000 שח הוא דימיוני לכזה דבר, רובו ככולו הוא רווח נקי של המשווק וכל שרשרת המפיצים בדרך.

במהלך הזמן שעבדתי בחנות חלפים התעסקתי גם בהחזרות של מוסכים - ומניסיון אישי אני יכול לומר שאחוז ההחזרות לרכיבים הללו הוא אפס, ממש אין איתם בעיות.

 

כמו כן יש את כל חלקי הפרונט כמעט שרק ניתן לדמיין: זרועות ומשולשי פרונט לכל משפחת פג'ו-סיטרואן, יפאניות, קוריאניות, אמריקאיות, איטלקיות, גרמניות (בפאסאט יש ים רכיבי פרונט !) ומה-לא. כמו כן אין ספור חלקים לג'יפים (תפוחי פרונט ענקיים !) זרועות פרונט ומוטות קישור לכל מכונית חדישה או עגלה שנמצאת על הכביש - פשוט מדהים.

 

בחנות שעבדתי בה (בפתח תקוה - מתעסקים בעיקר עם מוסכים אבל יש גם דלפק) מחזיקים את 99% מהרכיבי פרונט על המדף ! צריך לראות בשביל להאמין. שורות שורות של מדפים וקרטונים קטנים מסודרים אחד ליד השני, וזה רק גדל מיום ליום.

כמו כן הייצור התורכי/סיני ממשיך להתפתח ותמיד מתווספים חלקים חדשים, לא מזמן הוסיפו מוט קישור לסובארו אימפרזה/לגאסי, חלק שלא היה ניתן להשיגו בשוק תחליפי אלא רק מקורי ! בסביבות 250 שח ליחידה מקורית כשהתחליפית עולה 130 שח ! - וזו רק דוגמא קטנה.

 

כל הפרוייקטים שראית פה עד היום שקשורים בפרונט - הכל חליפי ועובד 10. לא מזמן החלפתי זוג תפוחי הגה ב 106, הפרוייקט של הוולקן 1.9 הנמצא בדף הפרוייקטים גם כן משם -> משולש תחליפי ל ZX/306 בסביבות 200 שח ללא תפוח פרונט - מחיר מצחיק ביחס למקורי (כמעט 1000 שח). החלפתי גם משולשים באונו 1.4 מאותה הסחורה וגם זרועות פרונט ל 205.

 

רשימת החלקים מונה: תפוחי פרונט עליונים/תחתונים, תפוחי הגה, מוטות קישור למסרק הגה, מוטות קישור למוט המייצב, משולשים, זרועות פרונט ועוד'.

מיצור חליפי (אבל לא תורכי) יש גם זרועות פיטמן וכיוצ"ב לרכבים אמריקאיים (שם מע' הפרונט גדולה ומתוסבכת כאורך הגלות - ולמרות זאת ההגה שלהן חרא :mm_tongue: ).

אני אברר לך בהזדמנות על מוטות קישור ל BX ועדכן אותך. בכל מקרה אין מה לפסול מייד חלק תחליפי. בנוגע לאחריות, כמדומני יש עליהם 3 חודשי אחריות אבל אל תתפוס אותי במילה (אני יכול לבדוק יסודית יותר אם אתה רוצה).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

קודם כל תודה רבה על התגובה:-)

 

חלילה - אינני פוסל בד"כ ציוד חליפי.

רק מה - המחיר כאן הקפיץ אותי.

 

בדוגמא שנתת ללגאסי - ההבדל הוא פחות מ 50 אחוז וזה נשמע לגיטימי

אבל הבדל של פי 10 מעלה חשד שמא החלק עשוי מפלאסטיק:onfire::mm_tongue ו וכמה זמן הוא יחזיק ביחס

לחלק מקורי - במיוחד כשהחלק עומד בעומסים גדולים - כמו תפוחים/משולשים

 

או מן הצד השני - שיש כאן קומבינה של גנבים.

 

אבל כמו שאומרים - אין חכם כבעל הנסיון

 

לא רוצה שתעשה את זה במיוחד - אבל בזמנך החופשי - בדוק לי בבקשה כמה יעלו זוג מוטות מקשרים וגם מוט מייצב

חשוב שזה יהיה לדגם ה 1900 כי הוא עבה יותר.

 

(אוף טופיק - אם אתה עושה עבודות כאלה - אשמח :-))

תודה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המחיר של המוטות קישור בלגאסי/אימפרזה עוד נחשב להגיוני ביחס לדוגמא של ה 205 GTI ושות'. אישית אני לא מבין איך על חלק מסריח בגודל של משקפיים ונראה כמו משקפיים עם 2 בוקסות ג-ו-מ-י בפנים צריך לעלות 250 שח... אבל שיהיה, לא זה העניין.

 

מחיר של 1000 שח על מוט ברזל עם 2 תפוחים עדיין מגוכח... מה ההבדל בין זה לבין תפוח פרונט או תפוח הגה עם מוט ברזל בינהם ? הרי תפוח הגה חליפי ל 106 עלה 40 שח...

 

מוט מייצב אין (למה אתה צריך מוט מייצב ?? אין מה להחליפו כל עוד הוא לא התעקם/נשבר/WHATVER ) אבל בנוגע למוטות קישור (שם הבלאי) אני אבדוק אם יש.

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

יש מוסך בראשון... שמוכר את שני המוטות ב80 שקל.... אני יכול לשאול אותו אם יש לו גם לBX... בכל אופן...

בתור אחד שגם רואה את החשבוניות לספקים ואת מחירי העלות - אני יכול לשער 2 דברים;

1- אתה מבלבל את המוח. 2- המוסך מוכר חלקים בפחות ממחירי עלות ורוצה להפסיד (או שמה "השחיל" אותך ברכיב אחר).

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכונים מהשטח:

 

היום החלפתי את המוטות.

משימה פשוטה ומהירה מאוד, מכיוון שכל מוט מחובר ב-2 אומים וזהו.

בכדי שלא יהיו כוחות שמופעלים על המוט המייצב במהלך העבודה, וכדי לאפשר גישה נוחה לעבודה כדאי להרים את הרכב בצורה אופקית (הרמה של צד אחד תגרום ללחץ על המוט שיקשה על העבודה).

 

בתמונה למטה - התפוח שסרח. (רק מוט אחד נקש, אבל כבר החלפתי את שניהם).

הגומיה שלו נקרעה, ואבק וחול שחדרו לתפוח גרמו לשחיקתו.

השחיקה גורמת לחופש, המתבטא ברעשי נקישות מעצבנות, שלא משתלבות עם ההרמוניה של הנקישות מהדש-בורד.

 

מסקנות - לא לשלם 900 ש"ח למוט (זה המחיר למוט בודד לפני מע"מ) בפיג'ו, אלא למצוא תחליפי זהה ב-58 ש"ח למוט (70 ש"ח כולל מע"מ).

ההבדל במחיר הוא 1,549% - במילים - אלף חמש מאות וארבעים ותשעה אחוזים.

 

אם יש לך בעיה לאתר חלק חלופי - טלפון אחד לאיציק פותר הכל (פתוחים 24 שעות).

DSCN3289.jpg

DSCN3290.jpg

:multi: רז .

 

205GTI סטנדרטית (תלוי מה הסטנדרטים שלך...).

נמכרה.

טיול נהיגה

בפורשה קאררה 4 GTS.

המרצדס שלי

נמכרה.

טיול נהיגה ביגואר F-TYPE V8 5.0

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

עדכונים מהשטח:

 

היום החלפתי את המוטות.

משימה פשוטה ומהירה מאוד, מכיוון שכל מוט מחובר ב-2 אומים וזהו.

בכדי שלא יהיו כוחות שמופעלים על המוט המייצב במהלך העבודה, וכדי לאפשר גישה נוחה לעבודה כדאי להרים את הרכב בצורה אופקית (הרמה של צד אחד תגרום ללחץ על המוט שיקשה על העבודה).

 

בתמונה למטה - התפוח שסרח. (רק מוט אחד נקש, אבל כבר החלפתי את שניהם).

הגומיה שלו נקרעה, ואבק וחול שחדרו לתפוח גרמו לשחיקתו.

השחיקה גורמת לחופש, המתבטא ברעשי נקישות מעצבנות, שלא משתלבות עם ההרמוניה של הנקישות מהדש-בורד.

 

מסקנות - לא לשלם 900 ש"ח למוט (זה המחיר למוט בודד לפני מע"מ) בפיג'ו, אלא למצוא תחליפי זהה ב-58 ש"ח למוט (70 ש"ח כולל מע"מ).

ההבדל במחיר הוא 1,549% - במילים - אלף חמש מאות וארבעים ותשעה אחוזים.

 

אם יש לך בעיה לאתר חלק חלופי - טלפון אחד לאיציק פותר הכל (פתוחים 24 שעות).

תתחדש ותהנה :beerchug:

 

איציק

Peugeot 3008 MY18 1.6HDi 120Hp Automatic
   Citroen Berlingo XTR MY17
 1.6
HDi 100Hp Automatic
Citroen C4 MY07 2.0 143Hp Automatic

 

 

eפ.מצולמים אחרונים: הח' שסתום ספיקה למדחס מזגן, טיימינג למנוע 2.0 EW10J4 ב 307, הח' COM2000 ברכבי PSA , הח' שמן AL4, הח' שסתומים AL4

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 6964 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...