Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

dir="rtl" style="text-align:right;"> שימו לב! השרשור הזה בן 3154 ימים, שזה ממש ממש הרבה ולכן הוא ננעל.

אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא - פנו לאחד המנהלים ונפתח את השרשור חזרה לתגובות.

פוסטים מומלצים

פורסם

אחרי שבחנו את ה-CX5 פרימיום, עלתה לפבל מחשבה. מה התועלת של המובילאיי שמותקן בה? מה הוא עושה, ומי משלם עליו? ככל שהוא חפר יותר עמוק, התוצאה היתה פחות סימפטית.

 

MAIN.jpg

הצטרפו לקהילת הרכב של ישראל בפייסבוק ובאינסטגרם

אוהבים את מה שאנחנו עושים? רוצים לתמוך בנו ולקבל הטבות בו זמנית? עשו מנוי לאתר.

  • תגובות 39
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

תמונות שפורסמו בשרשור

פורסם

מסכים עם התזה שלך חוץ מעניין אחד.

אני כן מוצא חשיבות בהתראה המקדימה על אי שמירת מרחק ולא מסתפק רק ביכולת הבלימה האוטונומית במצב קיצון.

 

לא חסרות דוגמאות ליבואנים שמוותרים על מערכות בטיחות מקוריות ומחליפים אותן בצפצפה של מובילאיי

 

Sent from my MicroTAC 9800X using Tapatalk

You can always count on Americans to do the right thing - after they've tried everything else.

W. Churchill

פורסם

אני אישית כצרכן לא קונה רכב עם מוביל איי.

מוכן לקבל מערכות מקוריות בלבד. לא מעוניין שיחפרו ברכב ויתעסקו בחיווט.

STI 2004

 

 

פורסם

גם אני לא מוכן לרכוש רכב עם השיקוץ הזה מותקן,מאוד רציתי את ה-208HDI אבל לא היו מוכנים לשחרר בלי וכל הזמן אותה טענה "מה אכפת לך אתה יכול לכבות את זה".

גם אני לא מוכן שיתעסקו לי ברכב עם התקנות חאפריות,מערכות מקוריות,בשמחה,מתקין עם ידיים שמאליות לא ברכב שלי.

פורסם

כנוסע שישב מספר פעמים ליד נהגים שנהגו ברכב שהותקן בו מוביילאיי - המערכת הזאת פשוט בלתי נסבלת.

מבחינתי היא נכנסת לרשימת הדברים שלא צריכים להיות ברכב.

 

חבריי הפורום היקרים, מניסיון שלכם, כשקניתם רכב חדש וביקשתם שלא יהיו בו התקנות מקומיות*,

איזה יבואן סירב ואיזה יבואן אפשר?

 

*התקנות מקומיות: מוביילאיי, קודן, כספת, חיישני חנייה, מולטימדיה וכל דבר שלא אמור להיות ברכב.

פורסם
כנוסע שישב מספר פעמים ליד נהגים שנהגו ברכב שהותקן בו מוביילאיי - המערכת הזאת פשוט בלתי נסבלת.

מבחינתי היא נכנסת לרשימת הדברים שלא צריכים להיות ברכב.

 

כנראה נסעת עם מישהו שלא יודע לשמור מרחק, ועובר נתיבים בלי לאותת.

אתה מוזמן לעשות איתי סיבוב.

פורסם

אני מסכים עם כל מילה של פבל.

 

מה שעצוב יותר במקרה של מאזדה הוא שה-3 שזולה מה-CX5 מגיעה החל מהדגם הבסיסי עם אבזור בטיחות מלא למעט תיקון סטייה מנתיב שאני לא יודע אם מוצע בכלל כאופציה. CX5 במקום להציע לפחות את אבזור הבטיחות של ה-3 מבצע שנמוך ומשלים את החוסר בעזרת מובילאיי, מאמין שהמערכת שמותקנת בארץ עולה פחות מלהזמין את הרכב עם התראת או תיקון סטייה מהנתיב מקורית. אני הייתי מעריך אותם יותר אם היו מוותרים על ריפודי העור הסטנדרטיים ובמקומם דואגים לאבזור הבטיחות.

 

לאחרונה יצא לי להיתקל בתופעה מעניינת בהקשר של מובילאיי. יונדאי מוכרת את הטוסון בישראל ללא מערכות בטיחות מקוריות ועם מובילאיי כסטנדרט בכל הדגמים שמביא אותו לרמת בטיחות 6. יצא לי לראות מספר טוסונים ללא מובילאיי ומאוד סקרן אותי לדעת האם הם סופקו כך מהיבואן או שהמערכת פשוט פורקה. בשיחה עם בעלים של רכב כזה הוא הסביר שהוא התעקש מאוד לקבל רכב ללא מובילאיי וכך היה. ברישיון של הרכב מופיע ציון בטיחות 1 ובדקתי גם באתר משרד התחבורה ויש רמות גימור של הטוסון שמופיעות עם 2 תקינות, אחת עם מובילאיי ואחת בלי.

פורסם

זה לא חדש. יש המון רכבים שמגיעים עם מערכת מולטימדיה סינית למרות שבחו"ל הרכב נמכר עם מערכת מולטימדיה מקורית איכותית הרבה יותר. היבואן מנסה להוזיל את העלות ודוחף לנו מולטימדיה נחותה. ישראבלוף במיטבו.

דוגמה נוספת: רכב שנמכר בישראל עם חישוקים סיניים במקום החישוקים המקוריים היקרים.

כאן הטריק פשוט עבר לעולם מערכות הבטיחות. אין חדש תחת השמש.

"Weyland Yutani Corp - "Building Better Worlds

Porsche GT4, Subaru BRZ, Audi A3

 

פורסם

יש לי רכב בן חצי שנה עם מוביילי, לובינסקי הכריחו אותי.

בהתחלה זה היה ממש חופר, כיביתי כמה דברים בהגדרות, בעיקר את הזיהוי נתיב הגרוע שלו ומאז הוא די שקט.

לפעמים מדמיין הולכי רגל על הכביש בזמן שהם בכלל על המדרכה בצד אבל חוץ מזה אני חושב שעדיף מוביילי מאשר רכב ללא מערכת בטיחות בכלל.

 

מה שמאוד מאכזב זה איכות ההתקנה, סדר הכבלים מתחת לדש בורד שלי עם מוביילי, מצלמת רוורס וחיישני רוורס נראה כאילו נתנו לילד בן 6 עם קאטר ואיזולירבנד לעשות מה שבא לו.

פורסם
זה לא חדש. יש המון רכבים שמגיעים עם מערכת מולטימדיה סינית למרות שבחו"ל הרכב נמכר עם מערכת מולטימדיה מקורית איכותית הרבה יותר. היבואן מנסה להוזיל את העלות ודוחף לנו מולטימדיה נחותה. ישראבלוף במיטבו.

דוגמה נוספת: רכב שנמכר בישראל עם חישוקים סיניים במקום החישוקים המקוריים היקרים.

כאן הטריק פשוט עבר לעולם מערכות הבטיחות. אין חדש תחת השמש.

 

כאן הבעיה היא שונה מעט,

המערכות בישראל דורשות תהליך מורכב של תרגום לעברית - שזה שפה ש..מורכב לתרגם אליה, להשקיע בתרגום בשביל 3000 מכוניות בשנה? האם שווה? הרבה יצרנים\יבואנים קבעו שלא.

 

בנוסף, המערכת ניווט המובילה בישראל היא וויז - בניגוד למערב אירופה עם טום-טום וכו', הוויז מותאת בעיקר למערכות אנדרואיד או אפל ולא למערכת המקורית של הרכב - ליבואן ע"מ לספק מערכת ניווט מובנית רלוונטית(לדחוף IGO תמיד אפשר - אבל מה זה יעזור?) ידרוש התאמות רבות, יש כאלו שמצאו פתרון בדמות התקנת סטיק אנדרואיד למערכת המקורית רק לטובת הניווט(מהצד השני? זה לרוב גם עובד פחות טוב).

 

רוב היבואנים כדי לפתור את כל הבעיות האלה החליטו במקום הכאב ראש של לתרגם את המערכת קניינית של היבואן - להתקין מערכת סינית מקומית ולדוגמא האחרונה של לובינסקי, שאחרי נסיונות רבים לתרגם ולטפל במערכת המקורית של PSA החליטו לצאת עם הלובינסקי טאצ' שמבוססת על מערכת אנדאוריד גינרית עם קוד מקומית שמולבשת על המסך המקורי(המסך עצמו מקורי המערכת מאחורה לא).

 

יש לי רכב בן חצי שנה עם מוביילי, לובינסקי הכריחו אותי.

בהתחלה זה היה ממש חופר, כיביתי כמה דברים בהגדרות, בעיקר את הזיהוי נתיב הגרוע שלו ומאז הוא די שקט.

לפעמים מדמיין הולכי רגל על הכביש בזמן שהם בכלל על המדרכה בצד אבל חוץ מזה אני חושב שעדיף מוביילי מאשר רכב ללא מערכת בטיחות בכלל.

 

מה שמאוד מאכזב זה איכות ההתקנה, סדר הכבלים מתחת לדש בורד שלי עם מוביילי, מצלמת רוורס וחיישני רוורס נראה כאילו נתנו לילד בן 6 עם קאטר ואיזולירבנד לעשות מה שבא לו.

 

יוצא לי לבצע המון שיחות עם אנשים בנסיעה(כמובן עם דיבורית) - הרבה מחברי שנוהגים על רכבי ליסינג עם מוביילאי אני שומע את המערכת מטרחנת ומצפצפת ברקע נונ-סטופ, לשאלתי איך הם יכולים לנהוג עם הרעש המעצבן הזה הם אומרים לי "אני כבר לא שומע את זה, מבחינתי זה רעש לבן".

 

המערכת שלפי מדריכי ההתקנה באינטרנט(לא ניסיתי בעצמי מן הסתם- אולי משתנתה בין גירסאות) לוקח באיזור ה20 דקות התקנה לכייל ולקנפג אותה למתקין -באם זה המצב אני רוצה לראות מתקין שצריך לשחרר 100 מכוניות עם מוביילאי בבונד יושב 20 דקות רכב-רכב ומגדיר את המערכת "לפי הספר", מה שיוצר בפועל מערכת לא מדוייקת עם המון התראות שווא.

 

בפועל ברגע שהמערכת לא מדוייקת המייצרת המון התראות שווא ולכן לא שווה כלום(אגב, כיבית המון תכונות מהמערכת לפי מה שכתבת - ז"א שכבר המערכת פחות רלוונטית במקרה שלך).

 

הנושא תמיד מזכיר לי פרק של תעופה בחקירה(צופה מכור) על אחד מאסונות התעופה בארה"ב בשנות ה80 - הייתה מערכת התראה שמתריעה לטייס שהמטוס לא מוכן להמראה(מבחינת המדפים - Flaps) , המערכת תמיד הייתה מטרידה את הטייסים בזמן ההסעה למסלול ההמראה כאשר היא לא הייתה נדרשת לפעול ולכן גילו שהטייסים היו נוטים לנטרל אותה ע"י משיכת הפיוז כדי שלא תציק להם בהמראה, באותו היום הייתה סופה גדולה שבדרכה לשדה"ת ולקרקוע של כל הטיסות והטייסים רצו אצו על הצ'קליסט לפני הטיסה כדי להספיק לטוס לפני הסופה - בזמן ההמראה גילו שהמדפים לא היו מוכנים להמראה - המטוס נכנס להזדקרות והתרסק - התוצאה? מאות הרוגים.

 

חלק מהאשמה על התאונה בחקירה נפל על יצרן המטוס - שלא דאג להגדיר את מערכת ההתראה כמו שצריך.

Honda Civic Si Sedan 1.5 6MT 2019

פורסם
אני מסכים עם כל מילה של פבל.

 

מה שעצוב יותר במקרה של מאזדה הוא שה-3 שזולה מה-CX5 מגיעה החל מהדגם הבסיסי עם אבזור בטיחות מלא למעט תיקון סטייה מנתיב שאני לא יודע אם מוצע בכלל כאופציה. CX5 במקום להציע לפחות את אבזור הבטיחות של ה-3 מבצע שנמוך ומשלים את החוסר בעזרת מובילאיי, מאמין שהמערכת שמותקנת בארץ עולה פחות מלהזמין את הרכב עם התראת או תיקון סטייה מהנתיב מקורית. אני הייתי מעריך אותם יותר אם היו מוותרים על ריפודי העור הסטנדרטיים ובמקומם דואגים לאבזור הבטיחות.

 

לאחרונה יצא לי להיתקל בתופעה מעניינת בהקשר של מובילאיי. יונדאי מוכרת את הטוסון בישראל ללא מערכות בטיחות מקוריות ועם מובילאיי כסטנדרט בכל הדגמים שמביא אותו לרמת בטיחות 6. יצא לי לראות מספר טוסונים ללא מובילאיי ומאוד סקרן אותי לדעת האם הם סופקו כך מהיבואן או שהמערכת פשוט פורקה. בשיחה עם בעלים של רכב כזה הוא הסביר שהוא התעקש מאוד לקבל רכב ללא מובילאיי וכך היה. ברישיון של הרכב מופיע ציון בטיחות 1 ובדקתי גם באתר משרד התחבורה ויש רמות גימור של הטוסון שמופיעות עם 2 תקינות, אחת עם מובילאיי ואחת בלי.

אכן, הטוסון מגיע מחו"ל לארץ ללא מובילאיי (וגם ללא מערכת מולטימדיה, אגב).

בארץ מתקינים מקומית את שניהם.

 

Cadillac ATS Premium 2015

 

Citroën C5 Aircross Shine PK 2021

פורסם

חברים, אם זה ככ טוב, מובילאיי, עם זה כזה אור ומאור- למה ומדוע מדינות העולם הרחב על תושביהן- למה אין להם את זה גם?

למה הם לא אצים רצים בדיוק כמו שהם אצים רצים לכל מוצר מצוין ומתדקם כמו סמארטפון חדיש למשל? וממהרים להתקין מובילאיי?

איך ישראל ישראלי שהוא הכי לא פראייר מכל בני האדם בעולם, שהוא הכי חכם והכי יודע הכל הכי טוב איך זה שרק לו מוכרים את זה ורק אותו הצליחו לשכנע שזה הדבר הטוב ביותר שהומצא מאז המצאת הלחם הפרוס?

וכן זה עולה כסף, גם עם בתכלס האוטו עולה פחות, זה בין 2100-2900 שח שלא יגיעו למשרד הבריאות או למשרד החינוך, החקלאות, העבודה והרווחה.

 

וכן משתלשל לכיס פרטי.

פורסם

זה הפך להיות כמו הקודנים המטופשים שמתקינים לנו בארץ, רק שהפעם הקרקס הוא לא של חברות הביטוח אלא בחסות המדינה.

פורסם

שנה שעברה ביטוח החובה עלה לי 1,625₪.

השנה הוא עלה לי 2,170₪.

 

ההסבר, שמכיוון שאין לי אביזרי בטיחות ברכב אני משלם קנס. אין לי הגדרה אחרת, מכיוון שברור שרוב מי שמחזיק רכב ישן עושה זאת משיקולים כלכליים, וברור שאם היה לו אפשרות היה רוכש חדש, לכן זה פשוט קנס.

 

אז מי מממן? אני.

מימנתי את המערכות בטיחות (מוביל איי ושות') השנה באופן ישיר בכ 500₪.

 

אשמח מאוד שיתקנו אותי ויגלו לי שאני טועה. באמת.


×
×
  • תוכן חדש...