Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

40K - פורד מונדאו 2012, מאזדה 6 2010 או אחר?


Tamar Ayalon-Zur
שימו לב! השרשור הזה בן 2412 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

היי לכולם,

 

מחפשים לקנות רכב עיקרי לבית, כשהדגשים הם על:

1. בטיחות

2. מרווח, בדגש על נוחות מלפנים ובגאז' גדול (תינוק שני מגיע בקרוב, הכנסת והוצאת עגלה, תיקים וכו'). פחות מעניין המקום לנוסעים מאחור, שם נוסעים רק פעוטות.

 

המחשבה שעלתה לנו היא לקנות רכב מנהלים בין השנתונים 2010-2012, שיכול לתת לנו סטנדרטים גבוהים בהרבה ברמת בטיחות ופינוק מאשר משפחתית רגילה בשנתון גבוה יותר (הסתכלנו על 2014), שבכל אחת מהן מצאנו פשרות כלשהן (בחנו את מאזדה 3, פורד פוקוס, הונדה סיוויק, סקודה אוקטביה). רכב מנהלים כזה נוכל בעוד 3-4 להפוך לרכב המשני, ולשחוק אותו עד תום.

 

כרגע מתלבטים בין מאזדה 6 2010 לבין פורד מונדאו 2012, עם נטייה קלה למונדאו שנראה שעקב הסחירות הנמוכה שלו ניתן להשיג בקילומטראז' נמוך ובמחיר מעולה. החשש שלי הוא מהיכולת למצוא חנייה עם המונדאו, שמתוארת ממש כספינה, ובנוסף, חוששים ששני הדגמים הללו, בעלי מנוע נפח 2000, יהיו מאוד לא כלכליים בהיבט של צריכת דלק.

 

אשמח לדעתכם על שני הרכבים הללו ביחס לכתוב מעלה, כמו גם האם יש בעיות נוספות שכדאי לתת להן דגש בהקשר לרכבים הללו, ובנוסף האם תוכלו להמליץ על רכב אחר שיהווה לדעתכם אלטרנטיבה עדיפה, כאשר משקללים גם את צריכת הדלק בחשבון?

 

תודה!

תמר.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המונדאו מנוע 2000 טורבו והמאזדה מנוע 2000 אטמוספרי .

אני מחזיק מונדאו עם המנוע האטמוספרי מבחינת נוחות האוטו מאוד נוח, הבאגז׳ ענק ויש פתחי מיזוג מאחור .

מבחינת חניה הכל תלוי באזורים שאתה נמצא בהם אני מסתדר עם הרכב ומאוד נהנה ממנו

וההבדל במחירים בין הרכבים משמעותי

ותכניס לשיקולים ביטוח וטסט יקרים יותר .

 

Sent from my LG-H960 using Tapatalk

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המונדאו מנוע 2000 טורבו והמאזדה מנוע 2000 אטמוספרי .

אני מחזיק מונדאו עם המנוע האטמוספרי מבחינת נוחות האוטו מאוד נוח, הבאגז׳ ענק ויש פתחי מיזוג מאחור .

מבחינת חניה הכל תלוי באזורים שאתה נמצא בהם אני מסתדר עם הרכב ומאוד נהנה ממנו

וההבדל במחירים בין הרכבים משמעותי

ותכניס לשיקולים ביטוח וטסט יקרים יותר .

 

Sent from my LG-H960 using Tapatalk

 

תודה חיים!

 

תוכל לומר לי מה צריכת הדלק של המונדאו? בנוסף, עלות הטסט והביטוחים גבוהים בצורה משמעותית מהמאזדה 6?

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מהניסיון שלי עם המונדאו האטמוספרית שהייתה לי (2009 2.3 טיטניום) 1:6-7 בעיר, 1-13/14 ואף טוב מזה מחוץ לעיר.

 

הרכב גדול ורחב (מאוד!)

 

אם אתה גר ומסתובב במקומות עם מצוקת חנייה, אתה תתקשה קצת. אני גר באשדוד וגם עובד שם אז לא הייתה לי שום בעיה עם המונדאו.

 

הדגם האטמוספרי יהיה זהה +- בביצועים למזדה (עם עדיפות קלה למזדה). מבחינת צריכת דלק, אני משער שהמצב יהיה זהה בשניהם.

 

לגבי המונדאו הגודשת, מבחינת ביצועים עדיפה לעין ערוך הן מהמזדה והן מהמונדאו האטמוספרית, אך יש לקחת בחשבון את עלויות האחזקה הצפויות במקרה של תקלה בגיר הרובוטי (היחסית אמין, אך סופר רגיש להזנחה!!) או בטורבו. הגיר בגרסה האטמוספרית הוא פלנטרי, ולא דורש תחזוקה מיוחדת (לפי היצרן)

 

המונדאו האטמוספרית נסחרת בזיל הזול. בשנת 2011 אפשר עדיין למצוא כמה שהן לא טורבו (בודדות). 2010 יש כמה שאתה רוצה, ונסחרות היטב מתחת למחירון בניגוד למזדה. (אגב את שלי מכרתי תוך יום אחד במחיר מחירון, אבל היא הייתה מיוחדת עם 80K ק"מ ושמורה מאוד!)

 

סתם בשביל לסבר את האוזן, למונדאו האטמוספרית יש את אותו המנוע (עם שינוי קל) כמו מזדה 6 פרמיום מאמצע שנות ה2000. הגיר במונדאו האטמוספרית עדיף על זה שהיה במזדה (4 הילוכים כמדומני לעומת 6 הילוכים סופר מוצלח של AISIN במונדאו).

 

המונדאו חולקת והוולוו s80 חולקות אותה פלטפורמה , מה שיכול להעיד על הממדים העצומים של הרכב.

 

למונדאו אחיזת כביש נהדרת, והרכב שקט מאוד! מה שיכול לגרום לנסיעה במהירות לא חוקיות בעליל בלי לשים לב בכלל.

 

המונדאו מאוד בטיחותית (והתברכה גם ב 7 כ"א). ובנוסף די מאובזרת, במיוחד בגרסת הטיטניום הנחמדה.

 

בגדול שני הרכבים מוצלחים בכל הדגמים שלהם. השאלה מה מתאים לך.

 

הדבר היחיד שאני יכול לחשוב עליו בגנות המונדאו (בכל הדגמים) הוא המזגן, שלא מקרר כ"כ טוב.

 

 

הטסט עומד על כ1650 שקל, והביטוח מקיף+חובה עלה לי (דרך איילון מועדון הוט) 3200 שקל (!). ללא הטבה של מועדון כלשהו, אני די בטוח שמקיף+חובה אמור לעלות לך כ4200 שקל (כמובן לנהג לא צעיר ולא חדש, עם עבר ביטוחי נקי)

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ל 6 יש גיר טיפטרוניק 5 הילוכים עוד מהדור הראשון בשנת 2006.

אני ממליץ בחום על ה 6 - יש לי כזו מודל 2011. לדעתי זה המון אוטו יחסית למחיר שהוא נמכר בו. שקלתי בעבר ללכת על המונדאו, אבל היא פשוט גדולה מדי וכבדה מדי. המונדאו האטמוספרית עושה שימוש במנוע 2.3 ליטר כפי שציינו למעלה, בעוד שה 6 הבסיסית מגיעה עם מנוע 2 ליטר, והפרימיום בשנתון הזה מגיעה עם מנוע 2.5 ליטר שונה לגמרי.

מציע שתנהג בשתיהן יהיה לך יותר קל להחליט אח"כ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מונדאו 2012 מגיעה רק עם מנוע טורבו 2.0, וגיר דו מצמדי 6 הילוכים.

 

רמיק צודק, התחזוקה המונעת מאוד חשובה, אבל - מקבלים המון אוטו.

 

היא מאוד מרווחת, פרקטית, וגדולה וסופר בטיחותית - ממש טנק על הכביש. - נכון שאין לה בלימה אוטונומית וכל השיט הזה אבל מה עדיף בתאונה ? להיות בפורד או בקיה פיקנטו עם היכולות האלה?

 

אני יכול להגיד שלאשתי בהתחלה היה קשה עם החניות אבל אחרי שבוע הכל הסתדר והיא התרגלה לגודל.

 

להשוות את המנועים של מזדה גם ה- 2.5 וגם ה 2 למנוע של הפורד זו פשוט בדיחה, למונדאו הכי בסיסית יש 30 קג"מ ו 200 כ"ס. שזה מעיף אתה 1.5 טון הזה ל 100 ב 7.5 שניות ו בדגם של הטיטניום אפילו בפחות ככה שכח ממש לא חסר לרכב, גם כשהוא עמוס לעייפה עם מזגן הוא עדיין מכונה מאוד חזקה.

 

טסט לדגם הזה הוא 1990 שקלים, עכשיו היה לי.

החלפת שמן גיר - 1200 ש"ח כל 3 שנים או 60K ק"מ.

כל השאר, טיפולים רגילים, למשל שמן, פילטר שמן ופילטר אוויר - 500 ש"ח.

 

 

צריכת דלק, מנוע האקובוסט נותן או ביצועים או חסכון, בנסיעה רגועה מאוד אנשים הוציאו צריכות דלק יפות מאוד, בלחיצה - הרכב ישתה, שזה נכון לכל רכב טורבו.

 

אבל - יש המון כח מסל"ד נמוך ולמי שנוסע רגוע זה הרבה יותר ממספק.

 

בהצלחה.

Opel INSIGNIA 2013 2.0T Edition - For me

ReflashTeam IL stage 1 Remap.

Opel INSIGNIA 2015 2.0T Cosmo - For the wife ;)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון במזדה 6 באמת גיר 5 הילוכים, כנראה התבלבלתי עם ה3.

 

אגב, כן. משהו שלא ציינתי, בפרמיום מ2010 יש מנוע אחר יותר גדול כמו שצויין.

 

המנוע שאני התכוונתי אליו וזה שכמו במונדאו האטמוספרית יושב ב6 פרמיום מהדור הראשון (השוני הוא בהספק הטיפה יותר גבוה שמזדה הוציאו ממנו).

 

 

אם נתחבר שנייה למה שאלוני אמר, במידה ותמצא אקזמפלר טוב של מונדאו גודשת, הרכב הזה נותן את הbang for the buck הכי טוב שתמצא בקטגוריה, ומשאיר מאחורה את המזדה מבחינת ביצועים.

 

וכשאמרתי שב2011 יש כמה בודדות אטמוספריות נראה לי שבעצם ב2012 :shock: (לא זוכר בדיוק)

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

המונדאו 2 ליטר TREND מגיעה עם 200 כ"ס שזה די והותר - למרות שהיא פחות מאובזרת מה TITANIUM 240 כ"ס. אני מניח שהיא תהיה יותר חלשה בהאצות (מי באמת דופק ספרינטים 7.5 0->100 כל יום?), מצד שני תהיה יותר חסכונית בדלק (להערכתי).

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון. לא חושב שמישהו דופק יותר מדי ספרינטים ביום יום.

 

אבל בעליות הרכבים האלה הם פשוט תענוג. סוחבים יותר טוב מאחרות במישור.

 

מי שההבדל בהספק ובמומנט ממש מציק לו, תמיד יכול לעשות stage 1 בסכום יחסית סביר, כמו שאלוני עשה, ולהדביק את הפער.

עריכה אחרונה על ידי ramik33
:twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted::twisted:
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

נכון, אבל יש אנשים שזה לא מתאים להם,

לפותש, אם אמינות ממש חשובה לך אז תלך על המאזדה.

הפורד גם אמינה אבל רגישה יותר לתחזוקה ואם יש תקלה אז העלויות מאוד גבוהות. לא לכולם זה מתאים

Opel INSIGNIA 2013 2.0T Edition - For me

ReflashTeam IL stage 1 Remap.

Opel INSIGNIA 2015 2.0T Cosmo - For the wife ;)

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתי בהתלבטות כמו שלך, התחלתי ממשפחתית - עברתי למונדאו או מזדה 6 .

ההחלטה נפלה, ורכשתי באוגוסט מזדה 6 2008 (אותה צורה כמו ב 2010) 2.0L, יד ראשונה עם 104K ק"מ ב 29K ש"ח.

 

המונדאו האטמסופרית (2.3) מרווחת יותר, נוחה יותר ומעט חזקה יותר. לרעתה: חלפים יקרים, קושי בחניות.

המונדאו הגודשת: (2.0) כל היתרונות שלעיל + חזקה הרבה יותר. לרעתה: כל החסרונות שלעיל + טורבו וגיר.

 

מזדה 6: מרווחת, נוחה וחזקה ביחס למשפחתית (אך פחות מהמונדאו), חלקי חילוף בעלות של משפחתית, אמינות גבוהה.

 

בהתייחס לכך שאני מתכוון להחזיק ברכב כמה שנים - יש חשיבות לעלות חלפים ולאמינות יותר מעוד כמה סמינטרים ומעט יותר כוח, ולכן המזדה היוותה בעיני פשרה מוצלחת ביחס לכוח-גודל עם עלויות אחזקה של משפחתית (רק הטסט מעט יקר יותר).

 

לגבי צריכת דלק:

אני נוסע ממודיעין לירושלים בבקרים (יש פקקים בכניסה לירושלים) ומגיע לצריכה של 1:12.

נסיעה נטו בתוך העיר 1:9.5.

נסיעה נטו ביניעירונית (לילה, כביש החוף במהירות 100קמ"ש) - 1:17.4!

 

המדידה נעשית בתדלוק בפועל ולא לפי מחשב הרכב, אם כי מחשב הרכב כמעט מדויק.

 

אני כרגע מאוד מרוצה מהרכישה, הרכב לא מרגיש חסר כוח בשום מצב, צריכת דלק שפויה לחלוטין, מרווח ונוח. אני רק יכול להמליץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2412 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • תוכן חדש...