Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום תקופה עם רכב ישן (או: עוד אחד קנה גרוטאה)


Derish
שימו לב! השרשור הזה בן 2549 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

הסופר לנסר הזו באמת נראית כמעט חדשה גם מבפנים וגם מבחוץ.

קונטרה לאושריקו, בצבא נסעתי בקורולה כמו שלו והדשבורד היה מפורק לגמרי.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

~

תודה למגיבים. רוב התקלות אכן היו פשוטות, רק התזמון שלהן הפריע לפעמים. כוונתי ברשימה הנ"ל הייתה להראות שגם רכב מתועד ומטופל למשעי לא מבטיח אמינות מלאה בגיל כזה.

 

 

איך בעל OCD שכמוך הסתדר בלי מד סל"ד? אני לא מסוגל לנהוג מילימטר בלי..

היה קשה בהתחלה, אבל כפתור ה-power פיצה על כל החסכים האחרים.

 

 

התוכל לספר בכמה קנית, בכמה מכרת? יעזור קצת לסיים את התמונה.

ג'נטלמן לא מסגיר פרטים כאלה, אבל בגדול הן נסחרות בין 3-6K. שלי נקנתה ונמכרה בקצה העליון של הסקאלה.

 

 

היית קונה לנסר 92-94 ולא סופר לנסר לא היו מגיעות כל התקלות.

לא ברור גם אם היה צורך לבצע תיקון מסיבי כזה לאחר הרתיחה.

 

אחת התקלות היותר רציניות בסופר לנסר שהגיר הולך אם לא שמים לא קולר נוסף.

גם בסופר-לנסר זמינות החלפים כבר גבולית, קל וחומר ברגילה. אבל האמת שלא הספקתי לחפש, פשוט ראיתי את המודעה פה בפורום וקפצתי על ההזדמנות. כמו בפוסטים של איתמר - הייתי הראשון להתקשר, הראשון להתייצב למחרת, והפגישה עם המוכר עברה כמו סרט הוליוודי. עם הקונה היה אפילו יותר שמח.

 

בעקבות הרתיחה אטם הראש נפרץ, לכן היה ברור שיש צורך בתיקון מקיף. אמרתי לעצמי שכל עוד סך ההוצאות נשאר בתחום הארבע ספרות - הכל בסדר, ומערכת קירור חדשה היא השקעה לטווח ארוך ברכב שמור סה"כ שחבל להשבית. ראש המנוע לא ניזוק ולא היה צורך בחריטה כפי שקורה לעתים במצבים כאלה, אבל אם כבר פירקנו הכל והטיימינג היה במצב גרוע - לא ראיתי סיבה לדחות את החלפתו ולשלם פעמיים על העבודה. רוב הכסף הלך בדיוק על זה, לא על החלפים.

 

לגבי קולר גיר - אני מכיר את הסיפור, והדעות לגביו חלוקות בין המכונאים שמתמחים במיצובישי. ברכב הזה לא הותקן קולר נוסף והגיר מעולם לא עשה לי בעיות. לא מצאתי גם תיעוד על תקלות עבר אצלו.

 

 

נראית טוב, מה הקילומטראז' ?

136,124 בכניסה

141,822 ביציאה

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

תקופה מסויימת הרכב הזה שירת גם אצלי ברכב גישור והיה נהדר - ללא תקלות אצלי, צריכת דלק וסחיבה טובה, מזגן טוב. רק הבולמים היו עייפים וצלחות הבלימה מעט עקומות ורועדות בבלימה

 

Sent from my A0001 using Tapatalk

עז יפנית בסלעים

yahav.biz | mineralz.co.il

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מה צריכת הדלק שלה?

סביבות 1:11 רוב הזמן.

 

 

הבולמים היו עייפים וצלחות הבלימה מעט עקומות ורועדות בבלימה.

נכון. התרגלתי לזה עם הזמן והתופעות האלה ליוו אותה עד יומה האחרון אצלי. לאחר שהמוסך אישר שאין בעיה בטיחותית, דחיתי את החלפת הצלחות העקומות לפעם הבאה שאחליף רפידות. הבולמים אכן היו עייפים, אבל נתנו תחושה של רכב אמריקאי. :lol:

 

 

היה ABS בדגם הזה?

נראה לי שכן, בגרסאות המאובזרות יותר. אצלי כאמור אפילו מד סל"ד לא היה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רוצה להיות משבית שמחות, אבל הוצאות אחזקה של כמעט 5000₪ + טסט + ביטוח, לנסועה של כ5,500 ק''מ, נראה לי מוגזם.

 

מוניות היו עולות פחות.

 

 

מצד שני, המכה באמת היתה ההתחממות והאטם ראש שנפרץ בעקבותיה. בלי זה, זה כבר נראה הרבה יותר טוב.

ציטוט

יבגניפ כתב:

 

אוף. למה אני מגיב פה? 

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אי אפשר לקחת התחממות כתקלה אלא כהזנחה. מי שקונה רכב ישן ולא מוודא שבמקום מים יש נוזל קירור איכותי (ואם אין מושג עושים ניקוי והחלפה שעולים גג 250 שקל), ברור שהסיכוי ל'תקלה' כזו הוא בערך 100% בנסיעה ארוכה בחום של הארץ.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הייתה לי סופר לנסר

הרכב שהיה לך נראה במצב מושלם.

הוצאת יחסית הרבה, אבל בפועל דברים קטנים מאוד (איך 700 לגומיה?!)

זה עוד אחד מהרכבים האלה שלא מת, גם אם היית ממשיך לנסוע כשהוא רתח לא היה קורה כלום (מניסיון 8) )

עריכה: ראיתי שרשמת שהאטם ראש נפרץ, מוזר, אצלי היה בקו הסופי של השעון יצא עשן בלי סוף ואחרי ניקוי רדיאטור (גם היתה חלודה) הרכב נסע כמו חדש.

Miata NC

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אני החזקתי רכב כזה כשנה בשנת 2000 . קניתי אותו עם 60000 קמ מחמותי ולאחר שנה מכרתי אותו ביום שקיבלתי ליסנג מהעבודה .

ממש לא אהבתי את הרכב וגם לא נהנתי מאמינות היפאנית המפורסמת -

- צבע דהה כולל לכה מיתקלפת ברכב בן 5

- תפרים של הריפודים ניפתחו

- פקד חלונות חשמלי נישרף 750 שח מקורי בשקלים של שנת 2000

- נזילת שמן מאטם שסתומים ומחישן לחץ שמן

- רכב לא עבר טסט - גומיות ציריות משאבות בלם ותפוחים

 

כל זה ברכב בן שש שעשה 70000 קמ .

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

לא רוצה להיות משבית שמחות, אבל הוצאות אחזקה של כמעט 5000₪ + טסט + ביטוח, לנסועה של כ5,500 ק''מ, נראה לי מוגזם.

זה לא משבית שמחות אלא חכם בדיעבד, ואני מסכים. מן הסתם לא ידעתי בעת הקניה כמה בדיוק אסע, לאיזו תקופה אחזיק את הרכב ואילו תקלות תהיינה.

 

 

אי אפשר לקחת התחממות כתקלה אלא כהזנחה. מי שקונה רכב ישן ולא מוודא שבמקום מים יש נוזל קירור איכותי (ואם אין מושג עושים ניקוי והחלפה שעולים גג 250 שקל)' date=' ברור שהסיכוי ל'תקלה' כזו הוא בערך 100% בנסיעה ארוכה בחום של הארץ.[/quote']

הלקח נלמד, אבל כאשר ראיתי את היסטוריית הטיפולים המפורטת זה די נלקח כמובן מאליו. הסתפקתי בבדיקה שאין שמן במים או משקעים על מכסה הרדיאטור, ורשמתי לעצמי לבדוק את הנושא בטיפול הבא.

 

האמת אבל שיש לנו במשפחה היסטוריה של מספר מכוניות בסגנון הזה, רובן ידעו לנסוע יופי גם עם מים מזוקקים ושמן פג תוקף (לאו דווקא מהסוג המתאים). זאת משום מה החליטה להיות מפונקת.

 

 

איך 700 לגומיה?!

זוג גומיות של בולמי זעזועים, וגם כאן רוב המחיר זה העבודה. למפקפקים - לא דובים ולא יער, הגומיות הישנות היו בסדר גמור. אם כבר, הייתי מצפה שיגידו משהו על הבולמים עצמם.

 

אגב, חודש אחרי הטסט הרכב נעצר לבדיקה ע"י ניידת של משרד התחבורה. חיפשו חצי שעה וכל מה שמצאו זה נורה קצת עמומה במספר האחורי... כאמור, מיטב האיחולים למכון ההוא.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גם ל היתה כזו שקיבלתי מחמי.

220000, שנת 93 ידני, קיבלי בשנת 2004.

עשה 1:14. סה"כ היה שמור מאוד מטופל תמיד במורשה.

הרגו אתי ההתקנת המקומיות - אזעקה וקודנית שהעפתי אחרי חודש.

תפרים נפתחו במושבים ולקה מתקלפת גם אצלי.

פעם אחת לא הניע - חוטי הצתה החלפו וסודר.

ואז הגיע המכה - אטם ראש מנוע נפרץ. אמר לי שזו מחלה שלהם. מכרתי ככה (בלי להסתיר כמובן) ובזה נגמר הסיפור. אחרי חודשיים שמעתי שהרכב נגנב מהקונה...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

במצב כזה הייתי קונה עוד שתי תורמות איברים (יש הרבה ביד2) וב-10K מעמיד אקזמפלר לדוגמה שכנראה היה שורד עוד עשרים שנה.

 

ומקבל רכב עם נוחות, צריכת דלק, וביצועים איומים (אלא אם זה ידני, אז הביצועים והצריכת דלק בסדר).

 

אם כבר, אז עדיף מזדה 323 סדאן. אומנם נראה פחות מודרני ופחות מאובזר, אבל עדיף בכל פרמטר על הסופר לנסר.

 

ואם כבר מחפשים רכב בסיסי וזול, אז עדיף לנסות להעלות את התקציב, ולקנות לנסר קלאסיק 2007-8-9 (לא רחוק ממה שהוצאת על הסופר לנסר).

ZX 94 > קסנטיה 97 > לנסר 2007 > מונדאו 2007 > קורולה 2013 > קורולה 2015 > איוניק 2018 > סיוויק 2002 > מזדה3 2018

 

Everybody in the galaxy tries to take over the galaxy. The trick is to be left alone by whoever succeeds

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

ואדים, לנסר קלאסיק 07-08 , זה רכב בבסיס שלו סוס עבודה, אבל הרכב מרגיש כמו שנת 98. אין ספק, תא הנוסעים של מאזדה 626 שנת 98 מרגישה יותר איכותית. משהו שאופייני לדגמים של מיצובישי, תחושה זולה מבפנים.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

למי אכפת כמו איזה שנה הרכב מרגיש?

הבחור קנה טרנטה 96, בוודאי לא כדי ללטף לה את הפלסטיקים כל היום ולספר לחבר'ה בעבודה איזה רכב בטיחותי ומודרני יש לו. (או היה, לצורך העניין)

 

רכבים במחירים האלה קונים לפי המצב לא לפי "כמה נעים לשהות בפנים", הוא חשב שנפל על מציאה כי קמ נמוך ויד ראשונה וכל הקשקושים, בסוף אכל קש.

זה קורה לטובים שבנו. (ahem...)

היום: ג'ילי גיאומטרי C

בעבר: סיוויק 2002, פיקנטו 2011, בורה 2001, פאביה 2011, ייטי 2013, ג'ימני 2000, גטס 2008, ג'ימני 2008, סנדרו 2016

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2549 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...