Jump to content
  • הצטרפו למשפחה

    היי, היי אתה (או את) שם!

    אנחנו יודעים, נחמד להיות אנונימי, ולמי בכלל יש כוח להירשם או להיות עכשיו "החדשים האלה".

    אבל בתור חברי פורום רשומים תוכלו להנות ממערכת הודעות פרטיות, לנהל מעקב אחרי כל הנושאים בהם הייתם פעילים, ובכלל, להיות חלק מקהילת הרכב הכי גדולה, הכי מגניבה, וכן - גם הכי שרוטה, באינטרנט הישראלי. 

    אז קדימה, למה אתם מחכים? בואו והצטרפו ותהיו חלק מהמשפחה הקצת דפוקה שלנו.
     

סיכום תקופה עם רכב ישן (או: עוד אחד קנה גרוטאה)


Derish
שימו לב! השרשור הזה בן 2521 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

פוסטים מומלצים

שלומות,

 

אתמול בבוקר מכרתי את המיצובישי סופר-לנסר 96' שלי. כשקניתי אותה אי שם ביולי, היא הייתה אחת מהמציאות הנדירות האלה - עשרים שנה אצל אותה משפחה יקית מגבעתיים, מתועדת מרגע היציאה מהסוכנות, עם קילומטרז' נמוך וריח סיגליות עולה מן האגזוז. בחודש הראשון זה באמת היה המצב, ואז כמו שאומרים הערסים בפייסבוק, 'התחלנו':

 

- במהלך נסיעה בינעירונית עצרתי לתדלק, וכשסיימתי היא כבר לא הניעה. מתה לגמרי ללא התראה מוקדמת. טוב שזה היה בבני ברק, יש שם הרבה כוננים של 'ידידים'. רבע שעה ונסענו, אח"כ הסתבר שצריך להחליף מצבר. 400 שקל.

 

- במהלך נסיעה אחרת נכנסתי לחניה של קניון. ראיתי שאני חונה קצת עקום ורציתי להתיישר - לא מניע. קצת דיאגנוסטיקה ומסתבר שנעל הכבל של הפלוס נסדקה מעייפות החומר. התיקון עלה 50 שקל, העצבים יותר.

 

- במהלך נסיעה נוספת פתאום נשמעו צלילים מתכתיים מאזור המנוע והסל"ד איבד יציבות. עצרתי בצד הדרך וגיליתי שהרדיאטור רותח. אחרי התקררות קלה והוספת מים הגעתי בשתי פעימות נוספות הביתה. תחקיר הארוע העלה שהמכונית אמנם טופלה כמו שעון, אבל זה לא הפריע למכונאי לשים בתוכה מים (עם הרבה חלודה שהצטברה בעשרים שנה) במקום נוזל קירור. לאור עלות החלקים הנמוכה החלטתי להשקיע בהחלפת מערכת הקירור בשלמותה, פלוס אטם ראש חדש, ואם כבר פירקנו את כל האזור אז גם להחליף חגורת טיימינג. סה"כ 3000 שקל, ותודה לאסף שעזר לי לעשות חלק מהעבודה בבית, אחרת זה היה עולה יותר.

 

- במהלך נסיעה עירונית המזגן הפסיק פתאום לקרר. נמצא ונטיל דולף, הוחלף תמורת 100 שקלים + 150 למילוי גז חדש.

 

- במהלך נסיעת בוקר פתאום התחילו רעידות קשות בירידה ממהירות גבוהה לעצירה. תקלה מעצבנת שבאה והלכה באופן רנדומלי, לא נעלמה גם אחרי כיול וניקוי מנוע צעדים, ובסוף נפתרה ע"י חצי סיבוב של בורג הסל"ד בבית המצערות. לא עלה כסף, רק עצבים.

 

- הלכנו לטסט, זה קורה פעמיים בשנה. הרכב בדיוק יצא מטיפול והיה במצב טוב יותר מרוב מכוניות הליסינג על הכביש, אבל זה לא הפריע ל*ונות ממכון הדרום בפ"ת להנפיץ שם איזו גומיה סדוקה שהחלפתה עלתה לי עוד 700 שקל. איחלתי להם מחלות מין קשות, ולבעלים החדשים המלצתי לעשות את הטסט הבא בטייבה.

 

 

סה"כ זה אולי נשמע כאילו היא האכילה אותי מרורים ללא הפסקה, אבל האמת היא שעל פני תשעה חודשים זה לא הרבה תקלות לרכב בן עשרים פלוס. כל האבזור החשמלי שלה עבד, כשהיא נסעה היא נסעה טוב, לא צרכה הרבה דלק, עלויות התחזוקה שלה היו נמוכות ורוב החלפים עלו מחירים דו-ספרתיים. בגיל הזה אף אחד כבר לא רצה לגנוב אותה, אז הביטוח היה זול ולא דרש מובילאיי, קודן או אזעקה. בהיבט הכלכלי, חישוב עלות הקניה מול עלות המכירה והתיקונים מראה ששילמתי קצת פחות מ-25 שקלים לכל יום שהייתה בבעלותי, כולל טסט/ביטוח ולא כולל דלק.

 

קניתי את המיצובישי כשחזרתי משהות ארוכה בחו"ל, התחלתי לחפש עבודה, והייתי צריך כלי רכב בסיסי שישנע אותי לסידורים וראיונות ברחבי הארץ. את המשימה הזאת היא ביצעה היטב. בסוף מצאתי עבודה במרחק הליכה מהבית ויצא שהיא סתם עומדת ומעלה אבק, אז מכרתי.

 

שקלתי להשאירה בתור פרוייקט. במצב כזה הייתי קונה עוד שתי תורמות איברים (יש הרבה ביד2) וב-10K מעמיד אקזמפלר לדוגמה שכנראה היה שורד עוד עשרים שנה. לצערי הנסיבות הנוכחיות שלי לא מאפשרות את זה כרגע, אז ויתרתי על הרעיון. אחד היתרונות של רכב ישן זה שלא מפחדים לעשות עליו ניסוי וטעיה, לכן הספקתי להשלים פה כמה פרוייקטים קטנים של חידוש חלקי פנים, צביעה של חלקים שדהו וכו'.

 

לסיכום - אני חושב שמכוניות ישנות כאלה יכולות להיות אחלה רכב גישור/שני/שלישי/חיילים/סטודנטים, אבל לא תחליף אמיתי למי שנוסע כל יום למרחק רב וחייב את השקט הנפשי. כלכלית זה בטח משתלם יותר מהשכרה, אבל רק למי שיודע למה הוא נכנס ומוכן לספוג בלת"מים מדי פעם מבלי להתבאס. וכן, גם יפניות 'של פעם' מתפרקות עם הגיל.

 

 

כמה תמונות וסרטון למזכרת:

 

IMG_0206.jpg

 

IMG_0216.jpg

 

IMG_0212.jpg

 

IMG_0221.jpg

 

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • תגובות 38
  • פורסם
  • תגובה אחרונה

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

ימים פופולרים

המגיבים הפעילים ביותר בשרשור

היה לבני דודים שלי לפני המון המון שנים כזאת, ידנית, טיל בליסטי הייתה...

 

אחלה רכבים של פעם, פשוט לשמור עד הסוף.

 

אבל לדעתי המיצבושי האלה כן גניבות, אני בספק אם נוח לחנות אותה באיזורים של הדרום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחד השירים..

איך בעל OCD שכמוך הסתדר בלי מד סל"ד? אני לא מסוגל לנהוג מילימטר בלי..

'אבל אותי לא מעניין מה שיכנס. אותי מעניין מה שיצא..'

אלטמן.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

אחלה סיכום.

התוכל לספר בכמה קנית, בכמה מכרת? יעזור קצת לסיים את התמונה.

והפנים נראה מצויין לרכב בן 21, כנראה שממש שמרו על הרכב.

עריכה אחרונה על ידי Ooga
שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

הרכב באמת ניראה ממש שמור מבפנים.

 

סה"כ מסכים עם המסקנה. התקלות של הרכבים האלה בטלות בשישים לעומת ירידת ערך ותשלום הביטוח של רכב "נורמלי", אבל כן, זה רק למי שיש לו זמן לקפוץ למוסכים מדי פעם ולדעת שיש יותר סיכוי שהוא יתקע פתאום.

 

לי יש גם יפנומטית זקנה כזאת, עוד 3 חודשים בערך אני ארשום סיכום שנה.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

  • חברי המעגל הראשון

הרכב נראה ממש טוב. בטח ביחס לגיל שלו.

 

זוכר אותה חדשה, הייתה כזאת ירוקה להורים של מישהו שלמד איתי ביסודי, זה היה בכיתה ג' בערך.

מתכלה מתחת לכיסוי:

🚗 .Alfa 147 2.0 Manual With B12 Pro- Kit+ Eibach Antiroll kit+ EBC Yellowstuff brakes kit+ 17" GT wheels with Toyo R888R+ Red leather seats|

 

המחליפה: Alfa 159 TB

עם חלונות חשמל ונעילה מרכזית.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

היית קונה לנסר 92-94 ולא סופר לנסר לא היו מגיעות כל התקלות .

 

שרובם באמת שטותיות.

 

לא ברור גם אם היה צורך לבצע תיקון מסיבי כזה לאחר הרתיחה.

 

אחת התקלות היותר רציניות בסופר לנסר שהגיר הולך אם לא שמים לא קולר נוסף.

ישראל סבא בסבבא של 🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰🥰

😍😍😍

יששששש נבחרת כדורגל

סלע כתב " מתים רק פעם אחת , חיים כל יום מחדש

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

גרמת לי לגעגועים.

לפני 6 שנים קניתי את הסופר לנסר כשהייתי חייל.

הרכב היה אמור לשמש אותי חצי שנה ואז להשתדרג. אך בסופו של דבר יצא שהיא היתה אצלי כ-3 שנים :)

 

הרכב היה סופר אמין וגם טופל אצלי בהשקעה רבה. אף פעם לא נתקעתי עם הרכב.

חוץ מטיפולים שוטפים, החלק היקר ביותר שהחלפתי היה הרדיאטור וגם זה היה יזום.

נהנתי מהרכב (ומהעלויות שלו) עד שכבר הגעתי לנקודה שהייתי חייב להשתדרג.

You may kiss the bride.

בא לשאול על חשבון בנק, יצא נשוי. קארספורום.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מישהו כתב כאן תגובה על איכות הפנים וכמה שזה שמורה,

אז גם בקורולה שלי שנת 99' הכל שמור ובנוי, אולי קצת דהה ואם יש נזק זה אך ורק בהתעסקויות מיותרות,

 

במאזדה 626 של חבר שנת 98 גם הכל שמור, נקי ומבריק כמו חדש.

עוד רכבים ישנים שדומים במצב כזה אני בטוח.

 

מה שכן מפתיע זה החיצוניות, זה באמת מפתיע.

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

מזכיר רכבים שאני מכיר טוב טוב.

 

רציתי להגיד גם פג'ו 206XS שנת 2001 של חבר, אבל זה לא מספיק ישן לעומת הלנסר.:wink:

 

מה שבטוח, קרקושים יש בכולם ...

שיתוף קישור לתגובה
שיתוף באתרים אחרים

שימו לב! השרשור הזה בן 2521 ימים, שזה ממש ממש הרבה. נא המנעו מהקפצה שלו והקפיצו אותו אך ורק אם אתם פותחי השרשור ו/או יש לכם עדכון רלוונטי לנושא. אם יש לכם שאלה, נא פתחו שרשור חדש.

הצטרף לדיון

ניתן לפרסם הודעה כעת ולהירשם לאתר מאוחר יותר. במידה וכבר יש לך חשבון בפורום, התחבר כעת בכדי לפרסם באמצעות החשבון שלך.

Guest
הגב לנושא זה...

×   התוכן שהדבקת מסוגנן.   הסר סיגנון

  Only 75 emoji are allowed.

×   הקישור שלך הוטמע אוטומטית בגוף ההודעה.   הצג כקישור רגיל

×   התוכן הקודם שלך שוחזר.   ניקוי העורך

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • תוכן חדש...